aA
Auganti Lietuvos automobilių rinka susiduria su rutina: į mūsų šalį toliau masiškai vežamos transporto priemonės iš Vokietijos, o iš Lietuvos – į Ukrainą.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Pasak transporto skelbimų portalo Autoplius.lt komunikacijos vadovo Mato Buzelio, Lietuvoje automobilių sandorių skaičius auga jau trečius metus iš eilės.

Padidėjo automobilių importas

Lietuvos rinkoje per antrąjį šių metų ketvirtį įvyko 69,1 tūkst. automobilių sandorių – maždaug 1 proc. daugiau nei 2017-ųjų tuo pačiu laikotarpiu. Labiau auga importuojamų automobilių kiekiai – jie per paskutinius metus šoktelėjo 13,7 proc.

„Tai leidžia daryti prielaidą, kad lietuviai vis dažniau renkasi tuos automobilius, kurie atkeliauja iš Vakarų Europos. Rinkoje vyrauja nuomonė, kad užsienyje automobiliai geriau prižiūrimi“, – „Vakarų ekspresui“ sakė M. Buzelis.

Jis pridėjo, kad labiausiai per paskutinius metus paaugo naujų automobilių sandorių skaičius. Per antrąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje buvo užregistruota net 10,6 tūkst. naujų automobilių – beveik trečdaliu arba 30 proc. daugiau nei 2017-ųjų balandžio, gegužės ir birželio mėnesiais.

Specialisto turimais duomenimis, iš Vokietijos į Lietuvą įvežama maždaug 46 proc. visų importuojamų automobilių.

„Skaičiuojame, kad per šiuos metus į Lietuvą nuolatinei registracijai galimai bus įvežta apie 160 tūkstančių lengvųjų automobilių. Tai būtų maždaug 9,3 procentais daugiau nei per visus 2017 metus“, – tikino M. Buzelis.

Paklaustas, ar suaktyvėjęs automobilių importas iš Vakarų Europos signalizuoja apie galimai artėjančią krizę, transporto skelbimų portalo atstovas tai paneigė.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Prieškriziniu laikotarpiu automobilių importas buvo visiškai kitame lygyje. Per 2007 metus į Lietuvą buvo įvežta net 200 tūkstančių naudotų automobilių – maždaug penktadaliu daugiau nei planuojamas šių metų rezultatas. Tai rodo, kokį gilų randą naudotų automobilių versle paliko ekonominė krizė. Jau 2008 metais tokio tipo sandorių skaičius smuko iki 157 tūkst., o 2009 metais – iki rekordiškai žemų 86 tūkst. sandorių“, – teigė jis.

Iš Lietuvos – į Ukrainą

Į Lietuvą automobiliai plaukia iš Vokietijos, o automobilius su lietuviškais numeriais šluoja ukrainiečiai ir moldovai. Pasak M. Buzelio, nustatyti, kiek tiksliai automobilių išvažiuoja iš Lietuvos į Ukrainą, – sudėtinga.

„Pirkėjai iš Ukrainos iš tiesų išsiveža kai kuriuos pigesnius automobilius. Į Ukrainą nuolatinei registracijai draudžiama įvežti senesnius nei EURO5 standarto automobilius, todėl ukrainiečiai dažnai iš Lietuvos senesniais automobiliais išvažiuoja su lietuviškais valstybiniais numeriais.

Dėl to labai sunku nustatyti tikslų į Ukrainą išvažiavusių automobilių mastą. Remiantis Ukrainos valstybinės mokesčių inspekcijos statistika, per kelerius paskutinius metus į šalį galėjo būti įvežta apie 60–70 tūkst. lengvųjų automobilių su lietuviškais valstybiniais numeriais“, – sakė M. Buzelis.

Jo teigimu, dabar vidutinė naudoto automobilio kaina Lietuvoje yra stabili ir siekia apie 3 600 eurų. Kas ketvirtį šis skaičius keičiasi nuo 100 iki 300 eurų, o pagrindiniai faktoriai, darantys tam įtaką, yra sezoniškumas ir pati rinka.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Rafael Achmedov

„Volkswagen“ – vis dar populiariausias

Lietuvos, Latvijos ir Estijos automobilių rinkos tyrimų bendrovės „Autotyrimai“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, 2018 m. rugpjūtį šalyje daugiausiai įregistruota „Volkswagen“ (2 996 vnt.), BMW (1 736 vnt.) ir „Audi“ (1 733 vnt.) markių automobilių. Tarp modelių pirmavo „Volkswagen Passat“ (993 vnt.), „Volkswagen Golf“ (699 vnt.) ir „Audi A6“ (671 vnt.). Pirmą kartą Lietuvoje įregistruotų naudotų automobilių vidutinis amžius siekė 11,3 metų. Dyzelinių automobilių dalis buvo 72,8 proc. (2017 m. rugpjūtį ji sudarė 73,5 proc.).

2018 m. sausį – rugpjūtį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 124 026 naudoti lengvieji automobiliai, t. y. 8,9 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu 2017 m.(113 906 vnt.). Vidutinis jų amžius siekė 11,9 metų. Dyzelinių automobilių dalis šiemet sudarė 74,3 proc., pernai – 74,8 proc.

Per pirmuosius aštuonis šių metų mėnesius šalyje buvo atlikta 177 609 naudotų lengvųjų automobilių savininkų keitimo operacijos, t. y. 2,4 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu 2017 m. (173 405). Vidutinis savininką keitusių automobilių amžius šiemet buvo 15 metų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (34)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Išsklaidė mitus apie naują „Supra“: aišku, koks variklis ir per kiek pasiek s100 km/val. (15)

Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje Detroite visam pasauliui pirmą kartą...

Į Lietuvą atvežė antros kartos „Audi Q3“ (5)

Lietuvoje jau galima įsigyti naują antros kartos „ Audi Q3 “ – šeimyninį kompaktišką SUV...

„Ford“ gali parduoti verslą Rusijoje (6)

Trečias pagal dydį pasaulyje automobilių gamintojas „ Ford Motor Company“ gali parduoti savo...

Top naujienos

Karbauskis dėl prezidento rinkimų turi ir abejonių: jei taip, tai turėsime problemą (773)

„Kandidatas, kurį mes patvirtinsime savo suvažiavime, taps Lietuvos Respublikos prezidentu“, -...

Linkevičius apie krizę Britanijoje: vyksta iškilmingas viešas šalies niokojimas (206)

„Kad ir kaip baigtųsi Brexitas , Europa jau bus kitokia – ji sukrėsta“, – taip dabartinės...

Orai: permainos nesibaigia

Šiandien, ketvirtadienį, Lietuvos orus lems aktyvus Atlanto ciklonas. Naktį praslinkęs šiltasis...

Theresa May atlaikė nepasitikėjimo balsavimą, tačiau parlamentas toliau aklavietėje atnaujinta 21.18 (137)

Didžiosios Britanijos parlamentas trečiadienio vakarą po ilgų debatų balsavo dėl pasitikėjimo...

Giedraitį nustebino ir sirgaliai, ir naujas treneris: buvo keista, kad ant manęs nerėkia (8)

Rokui Giedraičiui buvo sunku įsivažiuoti, bet kai įkrito keistas tritaškis „nuo lentos“,...

Nuo tuberkuliozės niekas neapsaugotas: lėtai progresuojančia ir labai pavojinga liga galima užsikrėsti bet kur simptomai (42)

„Niekas nepasaugotas nuo tuberkuliozės. Kiekvienas kvėpuojantis gali ja užsikrėsti, – sako...

Vėl gedimą patyręs Juknevičius: šiandien dirbome mechanikais – apmaudu (12)

Antanui Juknevičiui ir Dariui Vaičiuliui, „Craft bearings“ ekipažui, 9-asis Dakaro greičio...

Devintame Dakaro greičio ruože lietuvių viltys nesudužo – išsaugotos rekordinės pozicijos atnaujinta 00.57 val. (442)

Tokios dienos, koks buvo devintasis Dakaro ralio etapas, nesitikėjo, matyt, niekas. Jeigu...

Per pratęsimą palūžęs „Rytas“ nusileido ALBA komandai su puikiu Giedraičiu (161)

Vilniaus „Ryto“ (1/2) komanda Europos taurės „Top-16“ etape patyrė antrąjį pralaimėjimą...

Trečiojoje „Eurovizijos“ atrankoje – netikėtas „120“ sprendimas ir nauji komisijos favoritai (36)

Trečiadienio vakarą LRT Didžiojoje studijoje buvo filmuojama nauja nacionalinės...