aA
Auganti Lietuvos automobilių rinka susiduria su rutina: į mūsų šalį toliau masiškai vežamos transporto priemonės iš Vokietijos, o iš Lietuvos – į Ukrainą.
Lietuvos automobilių parko rutina nesikeičia: ukrainiečiai naudotus iš gatvių šluoja net nenusiėmę numerių
© DELFI / Kiril Čachovskij

Pasak transporto skelbimų portalo Autoplius.lt komunikacijos vadovo Mato Buzelio, Lietuvoje automobilių sandorių skaičius auga jau trečius metus iš eilės.

Padidėjo automobilių importas

Lietuvos rinkoje per antrąjį šių metų ketvirtį įvyko 69,1 tūkst. automobilių sandorių – maždaug 1 proc. daugiau nei 2017-ųjų tuo pačiu laikotarpiu. Labiau auga importuojamų automobilių kiekiai – jie per paskutinius metus šoktelėjo 13,7 proc.

„Tai leidžia daryti prielaidą, kad lietuviai vis dažniau renkasi tuos automobilius, kurie atkeliauja iš Vakarų Europos. Rinkoje vyrauja nuomonė, kad užsienyje automobiliai geriau prižiūrimi“, – „Vakarų ekspresui“ sakė M. Buzelis.

Jis pridėjo, kad labiausiai per paskutinius metus paaugo naujų automobilių sandorių skaičius. Per antrąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje buvo užregistruota net 10,6 tūkst. naujų automobilių – beveik trečdaliu arba 30 proc. daugiau nei 2017-ųjų balandžio, gegužės ir birželio mėnesiais.

Specialisto turimais duomenimis, iš Vokietijos į Lietuvą įvežama maždaug 46 proc. visų importuojamų automobilių.

„Skaičiuojame, kad per šiuos metus į Lietuvą nuolatinei registracijai galimai bus įvežta apie 160 tūkstančių lengvųjų automobilių. Tai būtų maždaug 9,3 procentais daugiau nei per visus 2017 metus“, – tikino M. Buzelis.

Paklaustas, ar suaktyvėjęs automobilių importas iš Vakarų Europos signalizuoja apie galimai artėjančią krizę, transporto skelbimų portalo atstovas tai paneigė.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Prieškriziniu laikotarpiu automobilių importas buvo visiškai kitame lygyje. Per 2007 metus į Lietuvą buvo įvežta net 200 tūkstančių naudotų automobilių – maždaug penktadaliu daugiau nei planuojamas šių metų rezultatas. Tai rodo, kokį gilų randą naudotų automobilių versle paliko ekonominė krizė. Jau 2008 metais tokio tipo sandorių skaičius smuko iki 157 tūkst., o 2009 metais – iki rekordiškai žemų 86 tūkst. sandorių“, – teigė jis.

Iš Lietuvos – į Ukrainą

Į Lietuvą automobiliai plaukia iš Vokietijos, o automobilius su lietuviškais numeriais šluoja ukrainiečiai ir moldovai. Pasak M. Buzelio, nustatyti, kiek tiksliai automobilių išvažiuoja iš Lietuvos į Ukrainą, – sudėtinga.

„Pirkėjai iš Ukrainos iš tiesų išsiveža kai kuriuos pigesnius automobilius. Į Ukrainą nuolatinei registracijai draudžiama įvežti senesnius nei EURO5 standarto automobilius, todėl ukrainiečiai dažnai iš Lietuvos senesniais automobiliais išvažiuoja su lietuviškais valstybiniais numeriais.

Dėl to labai sunku nustatyti tikslų į Ukrainą išvažiavusių automobilių mastą. Remiantis Ukrainos valstybinės mokesčių inspekcijos statistika, per kelerius paskutinius metus į šalį galėjo būti įvežta apie 60–70 tūkst. lengvųjų automobilių su lietuviškais valstybiniais numeriais“, – sakė M. Buzelis.

Jo teigimu, dabar vidutinė naudoto automobilio kaina Lietuvoje yra stabili ir siekia apie 3 600 eurų. Kas ketvirtį šis skaičius keičiasi nuo 100 iki 300 eurų, o pagrindiniai faktoriai, darantys tam įtaką, yra sezoniškumas ir pati rinka.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Rafael Achmedov

„Volkswagen“ – vis dar populiariausias

Lietuvos, Latvijos ir Estijos automobilių rinkos tyrimų bendrovės „Autotyrimai“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, 2018 m. rugpjūtį šalyje daugiausiai įregistruota „Volkswagen“ (2 996 vnt.), BMW (1 736 vnt.) ir „Audi“ (1 733 vnt.) markių automobilių. Tarp modelių pirmavo „Volkswagen Passat“ (993 vnt.), „Volkswagen Golf“ (699 vnt.) ir „Audi A6“ (671 vnt.). Pirmą kartą Lietuvoje įregistruotų naudotų automobilių vidutinis amžius siekė 11,3 metų. Dyzelinių automobilių dalis buvo 72,8 proc. (2017 m. rugpjūtį ji sudarė 73,5 proc.).

2018 m. sausį – rugpjūtį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 124 026 naudoti lengvieji automobiliai, t. y. 8,9 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu 2017 m.(113 906 vnt.). Vidutinis jų amžius siekė 11,9 metų. Dyzelinių automobilių dalis šiemet sudarė 74,3 proc., pernai – 74,8 proc.

Per pirmuosius aštuonis šių metų mėnesius šalyje buvo atlikta 177 609 naudotų lengvųjų automobilių savininkų keitimo operacijos, t. y. 2,4 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu 2017 m. (173 405). Vidutinis savininką keitusių automobilių amžius šiemet buvo 15 metų.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Regitros“ klientai nevilty: automobilių užregistruoti nepavyksta ir savaitę, įmonė prašo kantrybės (116)

Nuo gegužės pradžios Lietuvoje įsigaliojusi naujovė, reiškianti, kad kiekvienas šalyje perkamas...

Vilniaus viešojo transporto keleiviams siūlo išbandyti naujovę: elektrinį autobusą (5)

Siekiant sėkmingai įgyvendinti Vilniaus viešojo transporto strategiją, sostinės viešasis...

Naujasis kompaktiškas SUV „Mercedes-Benz EQA“ atvyko į Lietuvą (2)

„ Mercedes-Benz “ elektrifikuotų ir visiškai elektrinių modelių gamą papildė prieš kelis...

Lietuvą pasiekė šeštoji klasės lyderio – „Subaru Outback“ – karta (39)

Oficialią „Subaru“ atstovybę „JMA centras“ jau pasiekė šeštosios kartos „ Subaru...

Pradeda trečios kartos „Nissan Qashqai“ modelio prekybą: prabangi versija nekainuos nė 30 tūkst. eurų (14)

Visą savaitę „Fakto Auto“ salone Vilniuje stovėjęs trečiosios kartos „ Nissan Qashqai “...

Top naujienos

Nepageidaujamos reakcijos į skiepus nuo koronaviruso Lietuvoje: dėl vienos vakcinos nebuvo jokių nusiskundimų (23)

Nuo koronaviruso Lietuvos gyventojai skiepijami jau ketvirtą mėnesį. Augant skiepijimo apimtims...

Laisvės partijos iniciatyva nustebino konservatorius: teks taisyti, niekas autorės nuomonės jau neklaus (415)

Seime skinasi kelią Laisvės partijos narkotikų įstatymas, kuriuo siekiama už nedidelį kiekį...

Lietuvoje – 786 nauji koronaviruso atvejai, mirė dar 10 žmonių papildyta 9.55 (103)

Praėjusią parą šalyje nustatyti 786 nauji COVID-19 atvejai, nuo šios infekcinės ligos mirė 10...

„Bild“: Vokietijos susitarimas dėl rusiškos „Sputnik V“ vakcinos žlugo papildyta (115)

Rusija 2021-ųjų birželio ir liepos mėnesiais negalės Vokietijai tiekti savo vakcinos „...

Brangstančios statybinės medžiagos statytojus spendžia į kampą: svarsto, ar išvis užbaigti pradėtus darbus (254)

Statybinėms medžiagoms sparčiai brangstant, dalis statybų įmonių atstovų šiandien nebegali...

Dvi dienas Kauno rajono savivaldybė nuo COVID-19 skiepys visus norinčius (2)

Visi norintys skiepytis vyresni nei 18 metų Kauno rajono gyventojai nuo šio pirmadienio gali...

Šiltojo sezono naujienos: pigių šašlykų nebus (7)

Kepsnių sezono pradžią prekybos centrai tradiciškai skelbia iš karto po Šv. Velykų. Dešrelės,...

Kūris – apie sprendimą dėl merų rinkimų: KT neturėtų nurodinėti Seimui, kaip keisti Konstituciją (143)

Nors Europos Žmogaus Teisių Teismo (EŽTT) teisėjas, buvęs Konstitucinio Teismo (KT) pirmininkas...

Dviejų vaikų mama laukia sprendimo: aš asmeniškai esu nusiteikusi skiepyti savo vaikus (187)

Kanada tapo pirmąja valstybe, leidusia skiepyti bendrovių „Pfizer/BioNTech“ sukurta vakcina nuo...

„Regitros“ klientai nevilty: automobilių užregistruoti nepavyksta ir savaitę, įmonė prašo kantrybės (116)

Nuo gegužės pradžios Lietuvoje įsigaliojusi naujovė, reiškianti, kad kiekvienas šalyje perkamas...