Vidutinė naudotų automobilių kaina sausio-kovo mėnesiais buvo 3,4 tūkst. Eur (11,7 tūkst. Lt), t.y. 5,7 arba 184,06 Eur (636 Lt) didesnė nei pernai tuo pačiu metu.

„Šių metų pirmąjį ketvirtį visi naudoti automobiliai, nepriklausomai nuo degalų tipo, brango nuo 5,6 iki 21,4 proc.“, – skaičiuoja automobilių ekspertas Viktoras Daukšas.

Labiausiai – daugiau nei penktadaliu (21,4 proc.) – brango prieš 16-20 metų pagaminti automobiliai. Sausio-kovo mėnesiais jų vidutinė kaina siekė 1219 Eur (4,2 tūkst. Lt) ir buvo 215 Eur (742 Lt) didesnė nei pernai tuo pačiu metu.

Net 1565 Eur (5,4 tūkst. Lt) vidutiniškai pabrango 1-5 metų amžiaus grupės automobiliai. Jų pirmąjį ketvirtį buvo galima įsigyti už 11,1 tūkst. Eur (38,5 tūkst. Lt).

Pasak V. Daukšo, praėjusiais metais automobilių rinka išgyveno audrą – buvo daugybė įvykių, kurie skatino ir trukdė prekybą naudotais automobiliais. „Praėjusių metų pabaigoje žmonės realizavo pinigus, laikomus kojinėse, ir įsigijo nemažai automobilių. Duomenys rodo, kad 2014-aisias užregistruota automobilių daugiau nei 2008-aisias.

Kita vertus, tęsiasi Ukrainos ir Rusijos konflikto šleifas, Lietuvoje įvestas euras, todėl buvo nemažai loginių priežasčių, kurios paveikė rinką. Daugybė automobilių pardavėjų stipriai suapvalino kainas, o to mes ir tikėjomės. Daugelis žmonių apvalino kainas. Taigi pirmąjį šių metų mėnesį automobilių rinkoje buvo labai ramu, po didelio pirkimo turime pirmo ketvirčio pagirias. Tokio kainų šuolio nesame turėję nuo 2010-ųjų“, – apibendrino V. Daukšas.

Jis tikisi, kad metams įsibėgėjant automobilių rinka pagyvės ir pasieks arba aplenks praėjusių metų rodiklius: „Dabar automobilių kainos turėtų šiek tiek kristi dėl sumažėjusios paklausos. Antras ketvirtis bus skirtas pereinamajam laikotarpiui, o trečias ketvirtis bus tas laikas, kai lietuviai nebegalės teisintis, jog dar nepriprato prie naujos valiutos.“

Augo naujų automobilių pardavimai

Duomenys rodo, jog pirmaisiais euro mėnesiais didėjo tik naujų automobilių sandorių kiekis. Praėjusių metų sausio-kovo mėnesiais įvyko 3849 naujų automobilių sandorių, o šiemet tuo pačiu laikotarpiu jų buvo sudaryta 4340 vnt., t. y. 12,8 proc. arba 491 sandoriais daugiau.

Kaip teigė V. Daukšas, naujų automobilių pardavimai yra lyg lakmuso popierėlis, kuris rodo verslo nuotaikas Lietuvoje. „Kai prognozės optimistinės – naujų automobilių prekyba auga. Žinoma, pardavimus iš dalies padidina reeksportas. Sausį-kovą vidutinė naujo automobilio kaina siekė 20,8 tūkst. Eur (71,8 tūkst. Lt)“, – komentavo V. Daukšas.

Lietuviai pagal parduodamų naujų ir naujai įvežamų automobilių santykį dar gerokai atsilieka nuo kaimynių Baltijos šalių. Įvežus vieną naują automobilį, į Latviją importuojami 2 naudoti, o Estijoje naujų automobilių nupirkta daugiau nei naudotų.

Nekeičia įpročių pirkti vokiškos kilmės transporto priemonių

Praėjusių metų pirmąjį ketvirtį Lietuvoje populiariausiais išliko 11-15 metų amžiaus automobiliai – jų į šalį įvežta 11,4 tūkst. vnt., t. y. 45,1 proc. iš visų naujai įvežtų automobilių.

Beveik kas trečias (32,3 proc.) į Lietuvą naujai įvežtas automobilis buvo 6-10 metų amžiaus. Tokių transporto priemonių buvo 8,2 tūkst. vnt.

Lietuvoje tarp geriausiai parduodamų naudotų automobilių sausio-kovo mėnesiais tradiciškai pirmavo vokiškos kilmės transporto priemonės. Lyderio pozicijoje užtikrintai išliko „Volkswagen Passat“ modelio automobiliai (1951 vnt.), nors jų parduota 19,9 proc. arba 485 vnt. mažiau nei pernai tuo pat metu. Antroje pozicijoje išliko „Opel Zafira“ (1395 vnt.), trečioje – „Audi A6“ (1317 vnt.).

Geriausiai parduodamų naudotų automobilių modeliai kardinaliai skiriasi nuo naujų automobilių.
Pirmosios vietos Lietuvoje neapleido „Fiat 500“, kurio parduota 463 vnt., t. y., 42,5 proc. arba 138 vnt. daugiau nei praėjusių metų pirmąjį ketvirtį. Antrąją vietą užima didžiausią pardavimo šuolį pasiekusi „Škoda Octavia“ (348 vnt., t. y. 198 vnt. daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu metu).