aA
Šiemet Lietuvoje debiutavo mažasis hečbekas 208, o su juo – ir nauja „Peugeot“ filosofija. Prancūzų gamintojas klientams siūlo pirma išsirinkti konkretų modelį ir tik tada – jo variklio bei pavarų dėžės tipus, mat visi naujieji „Peugeot“ automobiliai turės gausų pasirinkimą iš įvairią galią pasiekiančių benzininių, dyzelinių, įkraunamų hibridinių, elektros variklių ir mechaninių bei automatinių pavarų dėžių, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Lietuvoje debiutavo naujas elektromobilis – "Peugeot e-208"
Lietuvoje debiutavo naujas elektromobilis – "Peugeot e-208"
© Vytautas Pilkauskas

Lietuvoje, Vilniaus „Autovici“ salone, jau pristatytas pirmasis šios strategijos vaisius – elektros pavarą turintis „e-208“ hečbekas.

„e-208“ dizainas atspindi naująją „Peugeot“ filosofiją – priekiniai ir galiniai žibintai primena žvėries nagus, o siluetą užpildo dinamiški lengvojo lydinio ratlankiai. Interjere dėmesį atkreipia efektingas „Peugeot i-Cockpit 3D“ – dalis informacijos jame yra holograma, o dalis atvaizduojama toliau esančiame ekrane. Daugelį automobilio funkcijų valdyti galima lietimui jautriame ekrane, po kuriuo – tradiciniai „Peugeot“ pianino klavišus primenantys mygtukai, kuriais galima greitai pasiekti svarbiausius nustatymus.

Universalus elektromobilis

Tokį visos automobilių gamos universalumą pasiekti leido naujoji PSA koncerno sukurta modulinė platforma CMP: minimaliai modifikuota ji tinka ir benzinu, ir dyzelinu, ir elektra varomiems modeliams. Nepriklausomai nuo pavaros tipo, bagažinės ir salono erdvė yra ta pati, tad klientai gali rinktis savo norimą degalų rūšį nedarydami kompromisų.

„e-208“ montuojamas 100 kW (136 AG) variklis, pasiekiantis 260 Nm sukimo momentą. Dėl elektrinio variklio specifikos visas sukimo momentas pasiekiamas jau nuo 0 km/val. – tai užtikrina puikią dinamiką įvairiausiomis sąlygomis.

Kompaktiška, bet daug energijos talpinanti 50 kWh baterija užtikrina, jog „e-208“ hečbekas viena įkrova nuvažiuotų iki 340 km (testuojant pagal naująją realaus važiavimo WLTP metodiką). Bandant pagal senąją NEDC metodiką, „e-208“ be papildomo įkrovimo gali įveikti net 450 km. Baterijai taip pat suteikiama 8 metų arba 160 000 km garantija – „Peugeot“ užtikrina, kad iki tokio naudojimo laikotarpio jos talpa sieks mažiausiai 70 proc.

„Peugeot“ elektromobilio bateriją įkrauti galima iš namuose esančio 220 V įtampos elektros tinklo, tačiau tai truks bent 16 valandų. Greičiau „e-208“ įkrauti galima naudojant namie montuojamą 7,4 kW galios „Wallbox“ stotelę – ji laiką sutrumpina iki 7,5 val. Viešose greitojo įkrovimo stotelėse „Peugeot“ gali maksimaliai išnaudoti iki 100 kW galios kroviklius – tai leidžia 80 proc. įkrovą pasiekti vos per 30 min. Baterija yra vėsinama, tad šis laikas nedidėja kelionėse dažnai naudojant kroviklius.

Lietuvoje debiutavo naujas elektromobilis – "Peugeot e-208"
Lietuvoje debiutavo naujas elektromobilis – "Peugeot e-208"
© Vytautas Pilkauskas

Keli vairavimo ir stabdymo režimai

Elektromobiliai juos išbandžiusius žmones paperka savo važiavimo komfortu bei universalumu. „Peugeot e-208“ dar didesnį universalumo lygį pasiekti leidžia trys skirtingi važiavimo ir du – stabdymo režimai.

Įjungus „Eco“ važiavimo režimą, automobilio įsibėgėjimas ir kiti parametrai optimizuojami taip, kad jo elektros sąnaudos būtų minimalios, o nuvažiuojamas atstumas – kuo didesnis. „Normal“ režimas – optimalus komfortas kasdieniniam važiavimui, o su „Sport“ pasiekiamas didžiausias našumas – padidinamas akceleratoriaus jautrumas, prioritetas suteikiamas maksimaliai galiai ir sukimo momentui, taip pagerinama „e-208“ dinamika: elektromobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,1 sek.

Elektromobilis išsiskiria itin efektyviu energijos naudojimu: pavyzdžiui, riedant nuokalne ar stabdant energija ne tik nėra naudojama – priešingai, baterija yra įkraunama papildomai. „Peugeot e-208“ siūlomi du stabdymo režimai: vidutinis užtikrina nedidelį lėtėjimą atleidus akceleratorių, tarsi važiuojant vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu. Jautrus režimas leidžia automobilį valdyti kone vienu pedalu – efektyviai lėtėti galima jau atleidus akceleratoriaus pedalą, tačiau tam stabdžių sistema nenaudojama.

Naująjį „Peugeot e-208“ galima užsisakyti visose „Peugeot“ atstovybėse Lietuvoje, o pirmieji modeliai klientams bus pristatyti 2020 m. pradžioje. Pirmieji 208 hečbekai su benzininiu ar dyzeliniu varikliais Lietuvą pasieks dar šiemet.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.7500

„Volvo“ pristatė naują „Volvo C40 Recharge“ elektromobilį: parduos tik internetu

„Volvo Cars“ ateitis yra elektrifikuota ir naujasis „ Volvo C40 Recharge “ yra dar vienas...

Uždegė žalią šviesą vairavimo mokykloms: galės vėl mokyti būsimus vairuotojus (3)

Nuo kovo 10 d. bus leista atnaujinti veiklą vairavimo mokykloms ir rengti praktinius vairuotojų...

Nuo kovo 10-osios „Regitroje“ atnaujinami praktikos egzaminai (1)

Nuo kovo 10 d., trečiadienio, „ Regitroje “ atnaujinami visų kategorijų praktikos egzaminai....

Surengė akciją „Atidarom „Regitrą“: būsimi vairuotojai susivienijo – prašo leisti laikyti vairavimo egzaminus leido vairavimo mokymą nuo kovo 10 d. (17)

Neapsikentę, kad pratęsus karantiną Lietuvoje valstybės įmonei „ Regitra “ nebuvo suteikta...

Protestuotojai didmiesčiuose reikalaus atnaujinti vairavimo mokymą ir egzaminus (2)

Šalies didmiesčiuose trečiadienį rengiamos protesto akcijos Vyriausybės reikalaujant atnaujinti...

Top naujienos

Keliauti norintys lietuviai tapo COVID-19 testų įkaitais: kainas privačiose laboratorijose vadina lupikavimu, o nemokami testai nepriklauso (313)

Pasaulyje vis garsiau kalbant apie skiepų paso ar imuniteto dokumentų pasiskiepijusiems idėją, jos...

Vytautė Merkytė | D+

Ilgai neviešinta JAV paslaptis: amerikiečių karys spjovė į viską ir dezertyravo į Šiaurės Korėją

Tai – Jungtinių Amerikos Valstijų gėda. Nors ji prasidėjo 1962 metų rugpjūčio 15 dieną, apie...

Po draudimo rūkyti balkonuose daugiabučiuose kaimynai atviri: jau geriau rūkytų ten (375)

Įstatyme atsivėrė labai nelogiškų spragų: rūkyti savo buto balkone – draudžiama, o štai...

Eurolygoje – visiškas CSKA gvardijos krachas: Stambule pralaimėjo 30 taškų skirtumu „Real“ atsilaikė Sankt Peterburge (6)

Eurolygos 28-asis turas prasidėjo dviejų Rusijos komandų – Maskvos CSKA (18/9) ir Sankt...

Įspėja dėl grandiozinio italų mafijos plano: bandys susigriebti viską (10)

Nusikalstamos iniciatyvos – lygiai kaip ir teisėtos – nukentėjo nuo ekonominės krizės, kurią...

Austrijoje nėra lietuvio, kuris nepažinotų klaipėdietės Angelikos: neįprasta veikla pavertė pavyzdžiu kiekvienam emigrantui (13)

Austrijos sostinėje Vienoje, o ir visoje šalyje sudėtinga rasti lietuvį, negirdėjusį šios...

Nereguliarios mėnesinės gali byloti ir apie pavojingas ligas: išvardijo dažniausias priežastis ir būdus, kaip sureguliuoti (1)

Netikėtai prasidėjusios mėnesinės gali tapti keblumu arba pokštu, o vėluojančios – sukelti...

Šimonytės patarėja: tikėkimės, kad vasarą bus galima grįžti į normalų gyvenimą (230)

Karantinas Lietuvoje sugriežtintas dar gruodžio mėnesio viduryje, dabar situacija leidžia...

Pas užsienietį mylimąjį lietuvė išskrido be abejonių – tik po 3 metų pastebėjo tai, dėl ko kartu būti neįmanoma

Visada buvau įsitikinusi, kad mano vyras bus lietuvis. Tiesiog neturėjau kitos minties, be to, buvau...

Toma Miknevičienė | D+

Interneto grobuoniai taikosi į vaikus: jei galite kažkuo viešai nesidalinti, tai geriau ir nesidalinkite

Nuo pat tos akimirkos, kai tik įbruksite savo vaikui į rankas išmanųjį telefoną ar paliksite jį...