aA
Šiemet Lietuvoje debiutavo mažasis hečbekas 208, o su juo – ir nauja „Peugeot“ filosofija. Prancūzų gamintojas klientams siūlo pirma išsirinkti konkretų modelį ir tik tada – jo variklio bei pavarų dėžės tipus, mat visi naujieji „Peugeot“ automobiliai turės gausų pasirinkimą iš įvairią galią pasiekiančių benzininių, dyzelinių, įkraunamų hibridinių, elektros variklių ir mechaninių bei automatinių pavarų dėžių, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Lietuvoje debiutavo naujas elektromobilis – "Peugeot e-208"
© Vytautas Pilkauskas

Lietuvoje, Vilniaus „Autovici“ salone, jau pristatytas pirmasis šios strategijos vaisius – elektros pavarą turintis „e-208“ hečbekas.

„e-208“ dizainas atspindi naująją „Peugeot“ filosofiją – priekiniai ir galiniai žibintai primena žvėries nagus, o siluetą užpildo dinamiški lengvojo lydinio ratlankiai. Interjere dėmesį atkreipia efektingas „Peugeot i-Cockpit 3D“ – dalis informacijos jame yra holograma, o dalis atvaizduojama toliau esančiame ekrane. Daugelį automobilio funkcijų valdyti galima lietimui jautriame ekrane, po kuriuo – tradiciniai „Peugeot“ pianino klavišus primenantys mygtukai, kuriais galima greitai pasiekti svarbiausius nustatymus.

Universalus elektromobilis

Tokį visos automobilių gamos universalumą pasiekti leido naujoji PSA koncerno sukurta modulinė platforma CMP: minimaliai modifikuota ji tinka ir benzinu, ir dyzelinu, ir elektra varomiems modeliams. Nepriklausomai nuo pavaros tipo, bagažinės ir salono erdvė yra ta pati, tad klientai gali rinktis savo norimą degalų rūšį nedarydami kompromisų.

„e-208“ montuojamas 100 kW (136 AG) variklis, pasiekiantis 260 Nm sukimo momentą. Dėl elektrinio variklio specifikos visas sukimo momentas pasiekiamas jau nuo 0 km/val. – tai užtikrina puikią dinamiką įvairiausiomis sąlygomis.

Kompaktiška, bet daug energijos talpinanti 50 kWh baterija užtikrina, jog „e-208“ hečbekas viena įkrova nuvažiuotų iki 340 km (testuojant pagal naująją realaus važiavimo WLTP metodiką). Bandant pagal senąją NEDC metodiką, „e-208“ be papildomo įkrovimo gali įveikti net 450 km. Baterijai taip pat suteikiama 8 metų arba 160 000 km garantija – „Peugeot“ užtikrina, kad iki tokio naudojimo laikotarpio jos talpa sieks mažiausiai 70 proc.

„Peugeot“ elektromobilio bateriją įkrauti galima iš namuose esančio 220 V įtampos elektros tinklo, tačiau tai truks bent 16 valandų. Greičiau „e-208“ įkrauti galima naudojant namie montuojamą 7,4 kW galios „Wallbox“ stotelę – ji laiką sutrumpina iki 7,5 val. Viešose greitojo įkrovimo stotelėse „Peugeot“ gali maksimaliai išnaudoti iki 100 kW galios kroviklius – tai leidžia 80 proc. įkrovą pasiekti vos per 30 min. Baterija yra vėsinama, tad šis laikas nedidėja kelionėse dažnai naudojant kroviklius.

Lietuvoje debiutavo naujas elektromobilis – "Peugeot e-208"
Lietuvoje debiutavo naujas elektromobilis – "Peugeot e-208"
© Vytautas Pilkauskas

Keli vairavimo ir stabdymo režimai

Elektromobiliai juos išbandžiusius žmones paperka savo važiavimo komfortu bei universalumu. „Peugeot e-208“ dar didesnį universalumo lygį pasiekti leidžia trys skirtingi važiavimo ir du – stabdymo režimai.

Įjungus „Eco“ važiavimo režimą, automobilio įsibėgėjimas ir kiti parametrai optimizuojami taip, kad jo elektros sąnaudos būtų minimalios, o nuvažiuojamas atstumas – kuo didesnis. „Normal“ režimas – optimalus komfortas kasdieniniam važiavimui, o su „Sport“ pasiekiamas didžiausias našumas – padidinamas akceleratoriaus jautrumas, prioritetas suteikiamas maksimaliai galiai ir sukimo momentui, taip pagerinama „e-208“ dinamika: elektromobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,1 sek.

Elektromobilis išsiskiria itin efektyviu energijos naudojimu: pavyzdžiui, riedant nuokalne ar stabdant energija ne tik nėra naudojama – priešingai, baterija yra įkraunama papildomai. „Peugeot e-208“ siūlomi du stabdymo režimai: vidutinis užtikrina nedidelį lėtėjimą atleidus akceleratorių, tarsi važiuojant vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu. Jautrus režimas leidžia automobilį valdyti kone vienu pedalu – efektyviai lėtėti galima jau atleidus akceleratoriaus pedalą, tačiau tam stabdžių sistema nenaudojama.

Naująjį „Peugeot e-208“ galima užsisakyti visose „Peugeot“ atstovybėse Lietuvoje, o pirmieji modeliai klientams bus pristatyti 2020 m. pradžioje. Pirmieji 208 hečbekai su benzininiu ar dyzeliniu varikliais Lietuvą pasieks dar šiemet.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.7500

Geriausias automobilis šiuolaikinei šeimai – miesto visureigis (17)

Į klausimą, koks automobilis geriausiai tinka lietuviškai šeimai, atsakyti gali tik pačios...

„Porsche“ dizaineriai kurs erdvėlaivį: modelis taps žymaus filmo dalimi

Vokietijos sportinių automobilių gamintojas „Porsche“ ir JAV kino kompanijos „Lucasfilm...

Vairuotojo dilema: laukti, kol taršos įstatymas įsigalios, ar naują automobilį įsigyti jau dabar? (30)

Daugiausia diskusijų sukelianti pastarųjų savaičių tema – planuojamas priimti automobilių...

Ką galima kaltinti dėl augančių naujų automobilių kainų? (1)

1 892 079 Eur – tokia yra bendra visų 38 „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose...

Įspėjo norinčius gauti kompensaciją už taršaus automobilio sunaikinimą: yra vienas „kabliukas“ (73)

Nuo lapkričio pradžios iki šių metų pabaigos Lietuvos gyventojai gali teikti prašymus...

Top naujienos

Apklausoje dėl išlaidų kariuomenei – nedviprasmiškas signalas valdžiai (127)

Lietuva gynybai šiuo metu skiria beveik 2 proc. BVP. Krašto apsaugos ministras, kariuomenės vadas,...

Siūlo nebemokėti atostoginių: darbuotojas turėtų pats susitaupyti nuo algos (73)

Kilusi diskusija dėl atostoginių mokėjimo tvarkos sulaukia dviprasmiškų vertinimų. Ekonomistų...

Šie specifiniai Rytų Vokietijos prekės ženklai išliko ir žlugus komunizmui (5)

Rytų Vokietija negarsėjo kaip vartotojų teisių gynimo bastionas, ir kai Berlyno siena griuvo...

Po krepšiais dominavęs Sabonis solidžiai prisidėjo prie ketvirtos paeiliui „Pacers“ pergalės

Domantas Sabonis vėl ant parketo buvo viena ryškiausių figūrų, o Indianos „Pacers“ (7/4)...

Mokslų daktarės analizė: kas geriau – sviestas ar margarinas? (232)

Diskusijos apie tai, kas tinkamiau jūsų sveikatai, – margarinas ar sviestas , tęsiasi jau...

Mokyklos valgyklos maiste – gyvos kirmėlės (188)

Vakar Radviliškio rajono Lizdeikos gimnazijoje pietavusi moksleivė perlinių kruopų košėje rado...

Šalys, kuriose geriausia auginti vaikus: kurioje vietoje atsidūrė Lietuva?

Švedija, Norvegija, Islandija, Estija ir Portugalija yra geriausios šalys auginti vaikus, anot...

Ar sergančio medžio šakeles galima naudoti kaip skiepūglius

Kartais visai akivaizdu, kad kuri nors sode žaliuojanti obelis skaičiuoja paskutines savo dienas,...

Atsakymas į amžiną lietuvių klausimą: kas pigiau – statyti namą pačiam ar jį nusipirkti (201)

Daugelis svajoja apie nuosavą būstą, tačiau tokias mintis dažnai sutrikdo klausimas, kas pigiau...