aA
Lietuvos keliuose vis mažėja rusiškų automobilių, o naujus modelius iš Rusijos mūsų šalyje galima suskaičiuoti ant pirštų. Statistika rodo, kad pernai Lietuvoje buvo įregistruoti tik du nauji „Moskvičiai“.
© DELFI

Statistikos departamento duomenimis, pernai mūsų šalyje buvo registruoti 67 tūkst. VAZ automobilių, t.y. 6 tūkst. mažiau nei 2007 m. Taip pat gerokai sumažėjo naujų mašinų pardavimai: 2007 m. tokių automobilių buvo parduota 132, o 2008 m. – 44. Per pastarąjį dešimtmetį daugiausiai šio gamintojo automobilių buvo registruota 2000-iais – 138 tūkst.

„Moskvičių“ pernai buvo registruota 29,5 tūkst. (užpernai - 31,8 tūkst.). Per dešimtmetį šių mašinų mūsų šalies keliuose sumažėjo du kartus (2000 m. buvo registruota 61,8 tūkst.). Pernai Lietuvoje buvo įregistruoti 2, o prieš porą metų 3 nauji „Moskvičiai“.

Be to, 2008 m. buvo registruota 8,6 tūkst. GAZ markės automobilių (400 mažiau nei 2007 m.).

Mažėja ir dar vieno sovietmečio simbolio – Ukrainoje gaminto „Zaporožiečio“ mašinų. Pernai jų buvo registruota 7,5 tūkst., iš kurių 2 nauji.

Kokybė prastėja – dalys pinga

„Po 2000 m. Lietuvoje sumažėjo rusiškų automobilių poreikis. Taip įvyko todėl, kad rinkoje atsirado daugiau Europos šalyse pagamintų mašinų, o pirkėjai juos pamėgo“, – pažymėjo „Regitros“ atstovė spaudai Laimutė Užupė. – Jei pažvelgsime į praėjusių metų statistiką, nė vienas Rusijoje pagamintas automobilis nepatenka į populiauriausių mašinų dvidešimtuką Lietuvoje. Tai galioja ir naujiems, ir seniems automobiliams“.

„Lada klubo“ prezidentas Laimonas Staniulis DELFI pripažino, kad pirkėjai, rinkdamiesi net ir ne naują automobilį, pirmenybę teikia ne Rusijoje, o Vokietijoje ar Japonijoje pagamintiems automobiliams.

„Net ir nauji rusiški automobiliai nuo europietiškų labai skiriasi atsižvelgiant į komfortą. Prestižas taip pat yra svarbus. Rusijos automobilių pardavimai yra riboti, man atrodo, kad taip yra ir dėl pačių pardavėjų pasyvumo“, – sakė L.Staniulis.

„Senesni rusiški modeliai buvo patikimesni, bet vėliau jie nebuvo atnaujinti dešimtmečiais, o Vakarų gamintojai investavo į gamybos linijas. Tad kai „AvtoVAZ“ ar bankrutavęs „Moskvič“ visiškai neinvestavo į plėtrą, jų kokybė labai smuko. Jų automobiliuose antikorozinio padengimo visai nebuvo, tad mašinos pasidengdavo rūdimis per 2-3 metus. Tik varikliai buvo daugmaž tvarkingi“, – sakė „Lada klubo“ prezidentas.

Jo teigimu, rusiškų automobilių detalės Lietuvoje kelis kartus pigesnės lyginant su vokiškais automobiliais.

„Kalbant apie detalių kokybę, daug kas priklauso nuo gamintojo. O štai norint suremontuoti automobilį, iškyla kitų sunkumų. Tuos meistrus, kurie remontuodavo rusiškas mašinas anksčiau, pakeitė jaunesni, kurie nemėgsta terliotis su tomis rusiškomis mašinomis “, – sakė L.Staniulis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Smūgis „Porsche“: ekonomijos bandymuose „Taycan“ pasirodė nepavydėtinai prastai (15)

Jungtinių Valstijų energetikos departamentas (ED) atlieka įvairių automobilių bandymus, kad...

„Toyota“ į rinką išleis dar vieną „karštą“ modelį – šįkart „Yaris“

Tokijo (Japonija) automobilių parodoje sausį tarptautinei rinkai bus pristatytas visiškai naujas...

Apvogtų automobilių skaičius augo: aktyviausiai ilgapirščiai veikė Vilniuje (19)

Su automobilių dalių vagimis kasdien susiduria mažiausiai 4 savo automobilius apsidraudę...

Europa išėjo iš proto dėl „Teslų“: „Model 3“ užsisakė tiek, kad nežinia, kaip spėti juos pristatyti (24)

Norvegija gana ilgą laiką buvo lyderė ir pagrindinė „ Tesla “ rinka Europoje. Norvegija...

„Mercedes-Benz“ į Lietuvą atvežė GLS: pasigyrė prabanga ir technologijomis (4)

Naujasis S klasės visureigis „ Mercedes-Benz GLS “ jau atvyko į Lietuvą. Nepriekaištingu...

Top naujienos

Apie komplektacijos klaidas prabilęs Jasikevičius: esame vaikų darželis

Kauno „Žalgiris“ penktadienį po atkaklios kovos 82:86 nusileido Valensijos „Basket“ ekipai...

Po geradarės kauke slėpėsi žiauriausia maniakė, atėmusi gyvybę 300 vaikų (26)

Žinoma daug istorijų apie serijinius žudikus. Prakalbus apie Viktorijos epochą, minimas Amelios...

Septintas iš eilės „Žalgirio“ pralaimėjimas Eurolygoje – stipresnė ir „Valencia“ (547)

Fatališka Kauno „Žalgirio“ (3-10) atkarpa Eurolygoje tęsiasi. Lietuvos čempionų duobę dar...

Pasipiktinusi senjorų atstovė: kainos didėja valandomis, reikia visus apmokestinti pensijos turėtų siekti 800 eurų (564)

Seimas vienbalsiai pritarė pensijų didinimui: 30 eurų pagal indeksavimą ir dar 3,5 euro pagal...

Londone – tragiška milijardieriaus iš Rusijos žūtis (191)

Sario grafystės Anglijoje policija pradėjo avarijos, kurioje mirtinai sužalojo rusų verslininkų...

Parduotuvėse dingo degtinė – ne bėda: gėrė nuo naminukės iki aušinimo skysčio

Alkoholio politika Sovietų Sąjungoje po Antrojo pasaulinio karo lėmė, kad alkoholio vartojimas...

Lietuviams apkarto lenkiška paukštiena: šventiniam stalui renkasi kaimo sparnuotį (59)

Artėjant Kalėdoms savo šventinam stalui žmonės vis mieliau renkasi Lietuvos kaime,...

Lietuvis apsilankė landyne tapusiame dangoraižyje: bandymas rinktis klientus pagal piniginės storį smogė antru galu (15)

Pietų Afrikos Respublikoje viešėjęs Orijus Gasanovas apsilankė viename pavojingiausių pasaulio...

10 dalykų, ko nedaryti darbo vakarėlyje, kad vėliau netektų gailėtis (8)

Korporatyvinės šventės gali sukelti nemenką galvos skausmą – ne tik po vakarėlio, bet net ir...

Grėsmė Jungtinės Karalystės vienybei: kai kurios sritys Johnsonui jau pasiuntė neramius signalus (45)

Nuslūgus triumfo per rinkimus sukeltam džiaugsmui, Didžiosios Britanijos ministrui pirmininkui...