aA
Be priežiūros palikti eksploatuoti netinkami automobiliai kaip reikiant įgriso miestų gyventojams. Išaugęs pranešimų skaičius apie tokius apleistus „vaiduoklius“ rodo, kad problema – tik aštrėja, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Apleistas Dacia automobilis Šeškinėje
Apleistas Dacia automobilis Šeškinėje
© DELFI / Josvydas Elinskas

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) pernai iš gyventojų gavo beveik 2 tūkst. pranešimų apie bendro naudojimo vietose paliktas eksploatuoti netinkamas transporto priemones (ENTP). 2018 metais tokių pranešimų buvo apie 1,53 tūkstančius. Asociacijos duomenimis, policijos ir savivaldybių pareigūnai per metus gali atlikti apie 5 tūkst. tyrimų dėl neeksploatuojamų, be priežiūros paliktų transporto priemonių.

„Didėjantis gyventojų pranešimų skaičius apie viešose bendro naudojimo erdvėse (daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose, gatvėse ar pakelėse) be priežiūros paliktas neeksploatuojamas transporto priemones parodo, kad šiuo metu galiojanti administracinė atsakomybė neatbaido neatsakingų savininkų nuo pažeidimų. Yra ir daugiau bėdų: dauguma ENTP vis dar patenka pas nelegalius automobilių ardytojus“, – sako ENTPTA vadovas Vladimiras Jankoit.

Laukia ilgas procesas

Pasak jo, nors už be priežiūros paliktos transporto priemonės laikymą viešose erdvėse taikoma administracinė atsakomybė, tačiau jos taikymo mechanizmas yra sudėtingas.

Gavę pranešimą policijos ir savivaldybės pareigūnai pirmiausia nustato transporto priemonės savininką ir jį įspėja imtis priemonių pasirūpinti neeksploatuojama transporto priemone. Savininkui nesureagavus į įspėjimą taikoma administracinė nuobauda. Po nuobaudos skyrimo asmeniui nepasirūpinus transporto priemone, rašomas pakartotinis įspėjimas, ir tik po jo , jei savininkas nereaguoja, gali būti taikomas transporto priemonės konfiskavimas.

Visas šis procesas užtrunka apie metus. Taigi, siekiant sumažinti be priežiūros paliktų transporto priemonių kiekį viešose erdvėse, policijos ir savivaldybių tarnautojai turi investuoti daug laiko ir lėšų.

Kuria registrą

Asociacijos duomenimis, „Regitra“ šiuo metu kuria transporto priemonių savininkų apskaitos sistemą, kurioje transporto priemonės savininkas turės deklaruoti apie įsigytą ar parduotą transporto priemonę. Deklaravus transporto priemonės įsigijimą bus suteiktas Savininko deklaravimo kodas.

„Asociacija palaiko tokią iniciatyvą ir mano, kad tai padės išspręsti ne tik nelegalaus transporto priemonių ardymo, bet ir nelegalaus transporto priemonių importo problemą. Tačiau kuriamoje transporto priemonių savininkų apskaitos sistemoje būtina nustatyti tarifą už buvimo registre laiką“, – mano V. Jankoit.

Jo teigimu, būtina numatyti, kad nuo mokėjimų būtų atleidžiami transporto priemonių savininkai, kurie transporto priemonę įregistruos Kelių transporto priemonių registre dalyvavimui eisme. Nuo mokėjimų būtų atleisti ir transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimą ar transporto priemonės eksportą patvirtinančius dokumentus pateikę asmenys.

„Tokiu atveju asmenys bus suinteresuoti nelaikyti savo transporto priemonių be priežiūros bendro naudojimo vietose ir jomis pasirūpinti teisės aktų nustatyta tvarka“, – teigia ENTPTA vadovas.

Ir baudos, ir konfiskavimas

Administracinių nusižengimų kodeksas numato, kad už neeksploatuojamos ir be priežiūros paliktos transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose gyventojui gresia bauda arba automobilio konfiskavimas. Už pirmą kartą padarytą pažeidimą numatyta bauda siekia nuo 70 iki 140 eurų, o už antrąkart – iki 300 eurų bauda su (arba be) automobilio konfiskavimu.

Pagal teisės aktus nuo 2018 metų gegužės 20-osios eksploatuoti netinkami lengvieji automobiliai (M1 klasės) ir transporto priemonės iki 3,5 tonos ir 9 sėdimųjų vietų (N1 klasės) turėtų būti išregistruojami tik pateikus jų sunaikinimo pažymėjimą, tačiau faktiškai išregistruojami ir dėl kitų priežasčių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
2.3333

„Mazda“ atnaujino populiarųjį CX-5: dar daugiau elegancijos ir saugumo (30)

Kokybe garsėjantis „ Mazda “ gamintojas atnaujino vieną populiariausių savo gamos modelių –...

„Ford“ pristato dar solidžiau atrodantį „Fiesta“ hečbeką bei sportiškąjį „Fiesta ST“ (3)

„Ford“ pristato solidesnį atnaujinto dizaino „Fiesta“ modelį. Automobilyje įdiegta dar...

Vienoje Vilniaus Ukmergės g. atkarpoje beveik metams važiavimo greitis mažinamas iki 40 km/val. (13)

Miesto gatves tvarkanti bendrovė „Grinda“ pranešė, kad dėl Ukmergės gatvės skiriamojoje...

„Bentley“ atnaujino „Bentayga“ modelį: siūlo hibridą, kainuojantį kiek V8 versija

Neįprastos lašo formos kėbulas, keistai veikiantis variklis ir kompromisai komfortui. Taip galima...

Vyriausybė pritarė pluoštui siūlomų KET pakeitimų: pajus ir daugiabučių gyventojai, ir vairuojantys miestuose pirmi pokyčiai jau sausį (126)

Vyriausybė trečiadienį pritarė Kelių eismo taisyklių pakeitimams, numatantiems įteisinti...

Top naujienos

Vladimiras Laučius | D+

Alvydas Jokubaitis: negalima reikalauti atsakomybės iš vergo

Filosofo Alvydo Jokubaičio nuomone, Konstitucijos 53 straipsnis, įpareigojantis valstybę rūpintis...

Vieno patraukliausių Vilniaus mikrorajono tvarkymą savivaldybė vadina renesansu, o gyventojai – absurdu

Pastaraisiais metais Žirmūnai Vilniuje išgyvena tikrą perversmą: čia rekonstruojamos gatvės,...

Europos energetikos krizė verčia užsidaryti Jungtinės Karalystės gamyklas

Europos energetikos krizė privertė stambų trąšų gamintoją uždaryti dvi savo Jungtinės...

Valinskas įvertino maršistų norą kalbėtis su valdžia: iš jų pusės net nėra žmonių, kurie gali tai normaliai daryti (1016)

„Kaip šauksi, taip atsilieps. Jiems nepatinka, kad kai kurie aštriau kalbantys politikai leidžia...

Dalia Vaitkutė-Šiaulienė | D+

Unikali vieta Vilniuje, kurioje suvaldoma visa griaunanti vandens stichija: anksčiau čia skendo ir namai, ir karvės

Tam, kad Vilnius suvaldytų stichiškai besiveržiantį lietaus vandenį, beveik po kiekviena gatve...

Gausėjant COVID–19 susirgimų premjerė neatmeta naujo karantino galimybės (385)

Premjerė Ingrida Šimonytė neatmeta galimybės, kad šalyje augant susirgimų nuo COVID-19...

Pirmoji šalis Europoje nusprendė COVID paso reikalauti iš visų darbuotojų (312)

Italija tapo pirmąja šalimi Europoje, kuri nusprendė privalomai taikyti šalies kovos su...

Batsiuviai iš mažo Lietuvos miestelio nepasikuklino: parodė, kokius batus avėsime šiemet ir laukia pasaulinio pripažinimo (50)

Lietuviškų batų namai „Mas Laus“ pristato rudens/žiemos kolekciją „Inspiration“ (liet....

Naujas užmojis – apmokestinti tekantį upių vandenį (461)

Prasidėjus naujam politiniam sezonui grįžtama ir prie naujų mokesčių. Vienas iš jų –...

Pergalingai žengianti Maksvyčio kariauna – per žingsnį nuo FIBA Čempionų lygos turnyro (1)

Kazio Maksvyčio treniruojama Permės „Parma“ komanda su Adu Juškevičiumi ir Eigirdu Žukausku...