aA
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) Klaipėdos technologinei įmonei „Vėjo projektai“, sukūrusiai unikalų elektrinį autobusą „Dancer“, vienai pirmųjų Lietuvoje suteikė inovatyvios įmonės statusą, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Lietuvių sukurtas elektrinis autobusas "Dancer". Domo Rimeikos nuotr.
Lietuvių sukurtas elektrinis autobusas "Dancer". Domo Rimeikos nuotr.

Inovatyvios įmonės statusas – tai naujovė ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje. Šis statusas atveria kelius į inovatyvios veiklos pripažinimą, patogesnį ir greitesnį mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) veiklų identifikavimą.

„Tai mums svarbus pripažinimas, nes rezultate įmonė galės vystyti jau esančią elektrinių autobusų technologinę lyderystę ir išlikti konkurencinga ateityje. Ne mažiau svarbu ir tai, kad turime galimybę pasinaudoti pelno mokesčio lengvatomis. Įprastai įmonių pelno mokesčio tarifas yra 15 proc., tuo tarpu bendrovėms, turinčioms inovatyvios įmonės statusą, jis siekia 5 proc.“, – sako dr. Rimantas Didžiokas, UAB „Vėjo projektai“ Inovacijų ir plėtros departamento vadovas.

„Praktika rodo, kad nemaža dalis įmonių Lietuvoje vykdo MTEP veiklas, tačiau nepasinaudoja galimybe sutaupyti. Pelno mokesčio lengvata gali pasinaudoti bet kurioje srityje dirbančios įmonės – nuo gamybos iki paslaugų. Jeigu kyla klausimų dėl MTEP veiklų identifikavimo, rekomenduojame kreiptis į MITA: teikiame profesionalias konsultacijas, nemokamai atliekame vertinimą. Atitinkančioms reikalavimus įmonėms suteikiame inovatyvios įmonės statusą. Tokiai įmonei pelno mokesčio lengvata pritaikoma dar paprastesne tvarka“, – komentavo MITA l.e.p. direktorius Gintas Kimtys.

Pagamintas iš perdirbto plastiko

Bendradarbiavimas su mokslininkais įmonei „Vėjo projektai“ padėjo sukurti daugeliu technologinių ir aplinkosauginių aspektų pirmaujantį elektrinį autobusą „Dancer“. Lietuvoje sukurtas „Dancer“ yra lengviausias iš šiuo metu eksploatuojamų elektrinių autobusų pasaulyje, o tai reiškia mažesnes energijos sąnaudas ir didesnį konkurencingumą.

Taip pat šis naujos lietuvių auto pramonės kūrinys pasaulyje pirmauja aplinkosauginiais aspektais. „Elektrinio autobuso „Dancer“ kėbulas, kurio technologijos kurtos kartu su Lietuvos mokslininkais, yra gaminamas panaudojant svarų kiekį perdirbto PET plastiko. Tokiu būdu įmonė veikia žiedinėje ekonomikoje, jos sukurti autobusai mažina ne tik CO2, kietųjų dalelių emisijas, tačiau ir plastiko atliekų kiekį“, – pasakojo dr. R.Didžiokas.

Idėja išvystyta kartu su mokslininkais

Elektrinio autobuso „Dancer“ idėjos autorius Alvydas Naujėkas jos įgyvendinimą nuo pat pradžių siejo su poreikiu bendradarbiauti su mokslo institucijomis. 2012 m. lapkričio 29 d. jo iniciatyva suburti įvairių sričių verslininkai ir mokslininkai įkūrė Vėjo ir saulės transporto aljansą ViSATA. Šios iniciatyvos tikslu tapo atsinaujinančia energija varomo miesto transporto idėjos įgyvendinimas.

Aljanso steigėjai yra mokslinius tyrimus šioje srityje vykdantys Kauno technologijos (KTU) ir Klaipėdos (KU) universitetai drauge su elektrinių autobusų technologijas kuriančia bendrove „Vėjo projektai”.

Dar tuomet UAB „Vėjo projektai“ valdybos pirmininkas Alvydas Naujėkas teigė: „Turime progą pataikyti į dešimtuką, kurdami taupias ir draugiškas miestui transporto sistemas. Daugelis Europos ir pasaulio miestų jau pradeda elektrifikuoti miesto transportą. Lietuvos mokslininkų potencialas yra pajėgus išspręsti technologinius iššūkius, kurti bei eksportuoti pasaulinėje rinkoje paklausias elektrinio transporto inovacijas“.

Pasak A. Naujėko, pagrindinis verslo ir mokslo bendradarbiavimo tikslas yra atsinaujinančia energija varomą transportą paversti ypač komerciškai patraukliu.

Aljanso ViSATA sukūrimas tapo vienu iš akstinų atsirasti konkrečioms mokslinio bendradarbiavimo sutartims tarp UAB „Vėjo projektai“ ir Lietuvos technologinio profilio universitetų. Šių sutarčių pagrindu KTU Mechanikos ir mechatronikos fakulteto ir KU Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakulteto mokslininkai nuolat atlieka verslo įmonės užsakomuosius mokslinius tiriamuosius darbus.

„Jie dažniausiai kviečiami atlikti verslo įmonėje sukurtų koncepcinių techninių-technologinių sprendimų įgyvendinamumo analizę, sprendžia konkrečius elektrinės transporto priemonės sistemų bei konstrukcijų funkcionalumo, patikimumo, ilgaamžiškumo, jų optimizavimo ir panašius uždavinius“, – pasakojo R.Didžiokas.

Pažymėtina, kad svarbiausiais įmonės inžinieriais dirba Lietuvos universitetų absolventai. Atskirų specifinių uždavinių sprendimui, pavyzdžiui, naujų kompozitinių medžiagų sukūrimui, kviečiami užsienio universitetų bei tyrimų laboratorijų specialistai (TU Delft, CFK Airbus ir kt.).

Nauda – sukuriama pridėtinė vertė

„Verslas bendradarbiaudamas su mokslu yra pajėgus sukurti didžiulę pridedamąją vertę. Tai padeda būti konkurencingas ne tik Lietuvos, tačiau ir Europos bei pasaulio mastu bei išlaikyti šį konkurencingumą ilgalaikėje perspektyvoje“, – sako dr. Rimantas Didžiokas.

Nuo 2012 metų įmonėje vykdomas kūrybinis mokslo ir verslo bendradarbiavimas konkrečioje elektrinio transporto priemonių vystymo srityje yra abipusiai naudingas. Įmonei kuriant inovacijas analitiškai pagrįstos ir eksperimentiškai patikrintos mokslininkų įžvalgos yra kritiškai svarbios.

Ypač aktuali yra galimybė naudotis universitetų mokslinių laboratorijų atviros prieigos principu veikiančia modernia mokslinių tyrimų įranga. Lietuvos mokslininkai gauna verslo įmonės užsakymus konkretiems taikomiesiems moksliniams tyrimams, juos vykdydami plėtoja savo kompetencijas ir didina universitetų mokslo potencialą.

„Esame įsitikinę, kad valstybės paskatos skatinti mokslo ir verslo bendradarbiavimą įvairiomis formomis sukurs daug didesnę pridedamąją vertę, skatins inovatyvios lietuviškos ekonomikos plėtrą. Toks bendradarbiavimas yra abipusiai komerciškai sėkmingas“, – įsitikinęs dr. R. Didžiokas.

Ateities planai – MTEP veiklos

Įmonė yra sukūrusi techniškai ir ekologiškai pažangų elektrinį autobusą išskiriantį savo patrauklumu ir techninėmis galimybėmis. Pereinant iš technologijų ir produktų kūrimo į gamybos etapą įmonei yra labai svarbu likti inovacijų lyderiu. Tad šis tikslas suponuoja labai konkrečius uždavinius MTEP veikloms.

„Aktualiausios šiuo metu yra naujų medžiagų, efektyvių energijos saugojimo ir transformavimo sistemų, autonominio transporto valdymo sistemų kūrimo veiklos. Įmonė planuoja toliau ir nuolatos plėtoti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklą. Tai vienintelis kelias išlikti lengviausiais, ekologiškiausiais ir greičiausiai pasaulyje įkraunamais elektriniais autobusais“, – mintimis apie ateities planus dalinosi dr. Rimantas Didžiokas, UAB „Vėjo projektai“ Inovacijų ir plėtros departamento vadovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
4.5000

Pristatytas „Mercedes-Benz EQS“ – pirmasis prabangus elektromobilis (1)

Griežtėjant automobilių taršos reikalavimams gamintojai siūlo vis daugiau aplinkai draugiškų...

Modernumą su klasika derinantis „Ford Mustang“ – perkamiausias sportinis automobilis

Balandžio viduryje savo 57-ąjį gimtadienį minėjo „ Ford Mustang “ – jau antrus metus iš...

Paskelbta geriausia Baltijos šalių „Renault“ ir „Dacia“ atstovybė (1)

Nuo 2011 metų „ Renault “ organizuojami geriausios atstovybės rinkimai, kurių metu...

Šanchajaus automobilių parodoje – pasaulinė „Toyota bZ4X“ koncepcinio modelio premjera (1)

Kinijoje, Šanchajaus automobilių parodoje, „ Toyota “ pristatė koncepcinį „ Toyota bZ4X “...

Papasakojo, kokie bandymai laukia „Metų sunkvežimio“ konkurse

Saugumas, patogumas ir eksploatacijos kaštai – trys dalykai, svarbiausi įmonėms, kurios duoną...

Top naujienos

VESK: dažniausiai COVID-19 protrūkiai fiksuojami trijose srityse (43)

Šiandien posėdžiavusi Vyriausybės ekstremalių situacijų komisija (toliau – VESK) aptarė...

Landsbergis: Rusija dar kartą parodo, kad yra valstybė, kuri remia terorizmą (165)

Pirmadienį užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis dalyvavo Europos Sąjungos (ES)...

Silvija Skvernelė: jautėmės įžeisti, įskaudinti (293)

Buvusio premjero Sauliaus Skvernelio sutuoktinė Silvija Skvernelė teigia, kad jai net nekilo...

Duris atvėrė didžiųjų prekybos centrų parduotuvės: prie kai kurių pirkėjai lūkuriavo nuo pat ryto (52)

Pirmadienį po 4 mėnesių pertraukos lankytojams duris atveria didžiuosiuose prekybos centruose...

Linas Kojala. Futbolas tik išrinktiesiems

Kai 2019 metais nuvykau į Liverpulį stebėti šio miesto tituluočiausios komandos rungtynių,...

KT sprendimas nubraukė tiesioginius merų rinkimus: pasipylė reakcijos (464)

Po Konstitucinio Teismo išaiškinimo dėl tiesioginių merų rinkimų, pasipylė politikų reakcijos....

Darbo kodekso pakeitimai: „mamadienis“, algos, nuotolinis darbas, mobingas (10)

Antradienį įvairioms frakcijoms atstovaujantys parlamentarai ketina pateikti Seimui Darbo kodekso...

„AstraZenecos“ iš Danijos nori ne tik Lietuva: jau rikiuojasi eilė (1)

Tuo metu, kai kylantis susirūpinimas dėl saugumo verčia Vakarų Europos valstybes riboti „...

The Economist | D+

Bidenas nori kalbėtis, bet iš rankų nepaleidžia ir lazdos: siekia bausti Rusiją

Joe Bidenui praeitą lapkritį laimėjus JAV prezidento rinkimus, dalis politikos žinovų spėjo,...