Lietuvos nacionalinės teisės aktai draudžia registruoti naujus ir naudotus automobilius, kurių vairas dešinėje pusėje. Komisijos nuomone, šie apribojimai sudaro neproporcingą kliūtį tokių transporto priemonių importui iš kitų ES valstybių narių (pvz., piliečiams, dirbusiems Jungtinėje Karalystėje arba Airijoje ir grįžtantiems į Lietuvą). 2010 m. lapkričio mėn. Komisija paprašė Lietuvos institucijų pašalinti šiuos apribojimus, tačiau jie iki šiol nepanaikinti.

Komisijos nuomone, jei variklinė transporto priemonė atitinka ES tipo patvirtinimo reikalavimus, ja galima saugiai naudotis visose valstybėse narėse, nesvarbu, kurioje pusėje – kairėje ar dešinėje – jos vairas. Todėl Komisija mano, kad visiškas draudimas registruoti transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje, yra neproporcingas teisėtam viešosios tvarkos tikslui užtikrinti kelių eismo saugą ir saugoti žmonių gyvybę bei sveikatą.

Dėl naujų automobilių Komisija mano, kad kliūtys naujų transporto priemonių, kurių vairas dešinėje pusėje, registracijai yra nesuderinamos su Direktyva 70/311/EEB dėl transporto priemonių vairo mechanizmo tipo patvirtinimo ir Direktyva 2007/46/EB dėl EB motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo. Dėl naudotų automobilių Komisija mano, kad Lietuva pažeidžia ES laisvo prekių judėjimo taisykles (Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 34 straipsnis).

Draudžia dėl eismo saugumo

Anksčiau Susisiekimo ministerija teigė, kad EK neteisingai kelia klausimą dėl draudimo eksploatuoti transporto priemones dėl priežasčių, susijusių su jų vairavimo mechanizmu, nes direktyvoje 70/311/EEB net neužsimenama apie vairo įrengimo vietą automobilyje. Lietuva šiuo pagrindu nenustato ribojimų – Lietuvos teisės aktai nevaržo laisvo prekių judėjimo, o mūsų šalyje niekada nebuvo draudžiama transporto priemonių, pritaikytų eismui kaire kelio puse ir turinčių vairą dešinėje, prekyba.

Lietuvos teisės aktai draudžia registruoti automobilį su dešinėje pusėje įrengtu vairu dėl priežasčių, susijusių su vairuotojo galimybe saugiai vairuoti transporto priemonę, o ne dėl vairo mechanizmo tinkamo veikimo ar patikimumo.

Susisiekimo ministerija EK adresuotame laiške teigė, kad vairuojant dešiniavairę transporto priemonę dėl mažesnio matomumo lauko vairuotojui tampa žymiai sudėtingiau lenkti, daryti kairįjį posūkį, atlikti kitus manevrus. Tai reikalauja papildomų automobilio valdymo gebėjimų ir įgūdžių, kurie Lietuvoje pirminiame vairavimo mokyme nėra įgyjami.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją