aA
Europos Komisija nusprendė paduoti Lietuvą į ES Teisingumo Teismą dėl to, kad šalyje nepašalintos transporto priemonių, kurių vairas dešinėje pusėje, registracijos kliūtys, ir taip pažeidžiamos ES transporto priemonių tipo patvirtinimo taisyklės ir laisvo prekių judėjimo principas.
© Gamintojo nuotr.

Lietuvos nacionalinės teisės aktai draudžia registruoti naujus ir naudotus automobilius, kurių vairas dešinėje pusėje. Komisijos nuomone, šie apribojimai sudaro neproporcingą kliūtį tokių transporto priemonių importui iš kitų ES valstybių narių (pvz., piliečiams, dirbusiems Jungtinėje Karalystėje arba Airijoje ir grįžtantiems į Lietuvą). 2010 m. lapkričio mėn. Komisija paprašė Lietuvos institucijų pašalinti šiuos apribojimus, tačiau jie iki šiol nepanaikinti.

Komisijos nuomone, jei variklinė transporto priemonė atitinka ES tipo patvirtinimo reikalavimus, ja galima saugiai naudotis visose valstybėse narėse, nesvarbu, kurioje pusėje – kairėje ar dešinėje – jos vairas. Todėl Komisija mano, kad visiškas draudimas registruoti transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje, yra neproporcingas teisėtam viešosios tvarkos tikslui užtikrinti kelių eismo saugą ir saugoti žmonių gyvybę bei sveikatą.

Dėl naujų automobilių Komisija mano, kad kliūtys naujų transporto priemonių, kurių vairas dešinėje pusėje, registracijai yra nesuderinamos su Direktyva 70/311/EEB dėl transporto priemonių vairo mechanizmo tipo patvirtinimo ir Direktyva 2007/46/EB dėl EB motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo. Dėl naudotų automobilių Komisija mano, kad Lietuva pažeidžia ES laisvo prekių judėjimo taisykles (Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 34 straipsnis).

Draudžia dėl eismo saugumo

Anksčiau Susisiekimo ministerija teigė, kad EK neteisingai kelia klausimą dėl draudimo eksploatuoti transporto priemones dėl priežasčių, susijusių su jų vairavimo mechanizmu, nes direktyvoje 70/311/EEB net neužsimenama apie vairo įrengimo vietą automobilyje. Lietuva šiuo pagrindu nenustato ribojimų – Lietuvos teisės aktai nevaržo laisvo prekių judėjimo, o mūsų šalyje niekada nebuvo draudžiama transporto priemonių, pritaikytų eismui kaire kelio puse ir turinčių vairą dešinėje, prekyba.

Lietuvos teisės aktai draudžia registruoti automobilį su dešinėje pusėje įrengtu vairu dėl priežasčių, susijusių su vairuotojo galimybe saugiai vairuoti transporto priemonę, o ne dėl vairo mechanizmo tinkamo veikimo ar patikimumo.

Susisiekimo ministerija EK adresuotame laiške teigė, kad vairuojant dešiniavairę transporto priemonę dėl mažesnio matomumo lauko vairuotojui tampa žymiai sudėtingiau lenkti, daryti kairįjį posūkį, atlikti kitus manevrus. Tai reikalauja papildomų automobilio valdymo gebėjimų ir įgūdžių, kurie Lietuvoje pirminiame vairavimo mokyme nėra įgyjami.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Porsche“ žengė konkurentų pramintu keliu: „Cayenne“ dabar bus ir kupė (3)

„Cayenne Coupe“ automobilį galima užsisakyti jau dabar, o pirmieji modeliai klientams bus...

Paaiškino, kada elektromobilį galėsite įsigyti už įprasto automobilio kainą (50)

Akivaizdu, kad esminis lūžis elektrinio transporto rinkoje įvyks tuomet, kai elektra varomos...

Patikrino, kokią naudą atneš autonominiai automobiliai – tiesa visai kitokia nei manėme (5)

Viešai pripažįstama, kad autonominiai automobiliai padarys mūsų kelius saugesniais ir kelionių...

Praskleistas „BMW M8“ paslapties šydas: papasakojo, ką rasite viduje (4)

Sportiškiausias BMW versijas kuriantis „BMW M“ padalinys atskleidė, kad šiemet...

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES (3)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias...

Top naujienos

Šimonytė išdėstė savo komandos viziją ir pažėrė netikėtų pastabų kai kuriems ministrams (184)

Į antrąjį prezidento rinkimų turą patekusi Ingrida Šimonytė sakė, kad į savo komandą, jei...

Techninių apžiūrų tvarka gali keistis: pajudino dešimtmečius veikiantį monopolį (114)

Privalomąją techninę apžiūrą Lietuvoje teikia dešimt pelningai dirbančių įmonių. Visos jos...

Rusijos nešvarios naftos krizė ligi galo neišspręsta: uostus toliau pasiekia užteršta žaliava Rusija nekomentuoja (30)

Rusijos pastangos įveikti beprecedentę naftos taršos krizę buvo nesėkmingos, šaliai pakrovus dar...

LKL užkulisiai: kodėl „Rytas“ nepanoro australo ir kaip pergalės neatnešė net pažadėti „iPhone“ laida „Krepšinio zona“ (32)

Eurolyga jau žino savo šių metų čempionus bei prizininkus, o po poros savaičių juos turės ir...

Lietuviai užsibrėžė tikslą išmokyti viso pasaulio žmones atsisakyti materialių dovanų

„Jei Lietuvoje, gatvėje, paklausite žmonių, ar jie žino, kad galima dovanoti ne tik fizines...

Tomas Sinickis. O dabar apie „Euroviziją“ rimtai, be humoro atsakymas Gediminui Jauniui (30)

Aš norėjau patylėti. Ir jau buvau pamiršęs Euroviziją. Bet šiandien perskaičiau Gedimino...

Siūlo prisidėti prie žalesnio Vilniaus: subūrę draugus balsuoti gaus išskirtinę dovaną

Europos Parlamento ( EP ) rinkimai lietuviams šiemet taps ne tik Europos lyderių išrinkimo...

Septyni klausimai, kurie kelia didžiausią nerimą dėl „Google“ ir „Huawei“ skandalo (5)

Visus technologijų srities atstovus sukrėtė JAV prezidento Donaldo Trumpo įsakas, kuriuo Amerikos...

Mirė legendinis austrų F-1 lenktynininkas Niki Lauda (7)

Austrijos sostinėje Vienoje mirė triskart F-1 lenktynių pasaulio čempionas Niki Lauda , pranešė...

Po kepinančio karščio – audringos liūtys, vėjas ir perkūnija: skelbia, kuriems miestams klius (15)

Antradienio pirmoje dienos pusėje vyraus nepastoviai debesuoti ir sausesni orai .