Europos Komisija nusprendė paduoti Lietuvą į ES Teisingumo Teismą dėl to, kad šalyje nepašalintos transporto priemonių, kurių vairas dešinėje pusėje, registracijos kliūtys, ir taip pažeidžiamos ES transporto priemonių tipo patvirtinimo taisyklės ir laisvo prekių judėjimo principas.
© Gamintojo nuotr.

Lietuvos nacionalinės teisės aktai draudžia registruoti naujus ir naudotus automobilius, kurių vairas dešinėje pusėje. Komisijos nuomone, šie apribojimai sudaro neproporcingą kliūtį tokių transporto priemonių importui iš kitų ES valstybių narių (pvz., piliečiams, dirbusiems Jungtinėje Karalystėje arba Airijoje ir grįžtantiems į Lietuvą). 2010 m. lapkričio mėn. Komisija paprašė Lietuvos institucijų pašalinti šiuos apribojimus, tačiau jie iki šiol nepanaikinti.

Komisijos nuomone, jei variklinė transporto priemonė atitinka ES tipo patvirtinimo reikalavimus, ja galima saugiai naudotis visose valstybėse narėse, nesvarbu, kurioje pusėje – kairėje ar dešinėje – jos vairas. Todėl Komisija mano, kad visiškas draudimas registruoti transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje, yra neproporcingas teisėtam viešosios tvarkos tikslui užtikrinti kelių eismo saugą ir saugoti žmonių gyvybę bei sveikatą.

Dėl naujų automobilių Komisija mano, kad kliūtys naujų transporto priemonių, kurių vairas dešinėje pusėje, registracijai yra nesuderinamos su Direktyva 70/311/EEB dėl transporto priemonių vairo mechanizmo tipo patvirtinimo ir Direktyva 2007/46/EB dėl EB motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo. Dėl naudotų automobilių Komisija mano, kad Lietuva pažeidžia ES laisvo prekių judėjimo taisykles (Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 34 straipsnis).

Draudžia dėl eismo saugumo

Anksčiau Susisiekimo ministerija teigė, kad EK neteisingai kelia klausimą dėl draudimo eksploatuoti transporto priemones dėl priežasčių, susijusių su jų vairavimo mechanizmu, nes direktyvoje 70/311/EEB net neužsimenama apie vairo įrengimo vietą automobilyje. Lietuva šiuo pagrindu nenustato ribojimų – Lietuvos teisės aktai nevaržo laisvo prekių judėjimo, o mūsų šalyje niekada nebuvo draudžiama transporto priemonių, pritaikytų eismui kaire kelio puse ir turinčių vairą dešinėje, prekyba.

Lietuvos teisės aktai draudžia registruoti automobilį su dešinėje pusėje įrengtu vairu dėl priežasčių, susijusių su vairuotojo galimybe saugiai vairuoti transporto priemonę, o ne dėl vairo mechanizmo tinkamo veikimo ar patikimumo.

Susisiekimo ministerija EK adresuotame laiške teigė, kad vairuojant dešiniavairę transporto priemonę dėl mažesnio matomumo lauko vairuotojui tampa žymiai sudėtingiau lenkti, daryti kairįjį posūkį, atlikti kitus manevrus. Tai reikalauja papildomų automobilio valdymo gebėjimų ir įgūdžių, kurie Lietuvoje pirminiame vairavimo mokyme nėra įgyjami.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įsigalioja naujovės techninėje apžiūroje ir „Regitroje“: kas laukia automobilių savininkų (169)

Gegužės dvidešimtąją įsigalioja nauja Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo redakcija....

Naudoti automobiliai iš JAV: ar užims „vokiečių“ vietą Lietuvoje? (234)

Automobiliai iš JAV skinasi kelią į Lietuvą, tačiau čia neužsibūna. Kiekvieną mėnesį...

„Volvo“ atstovai: Kinijoje pagaminto automobilio kokybė geresnė nei Europoje (36)

Kaip jau greičiausiai žinote, „ Volvo “ kontroliuoja automobilių gamintojas iš Kinijos „...

Vokietija nurodė „Porsche“ atšaukti 19 tūkst. visureigių dėl emisijų duomenų klastojimo (5)

Vokietijos valdžia penktadienį nurodė atšaukti 19 tūkst. „ Porsche “ visureigių dėl...

„Komercinio automobilio 2018“ titulą iškovojo du modeliai (7)

Penktadienį Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ įvyko „Komercinio automobilio...

Top naujienos

Po dramatiško finišo atsikvėpęs Šaras: dabar visa Europa žino, kad „Žalgiris“ – aukščiausias lygis specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado (221)

Šarūnas Jasikevičius didžiuojasi tuo, ką Kauno „Žalgiriui“ pavyko nuveikti tiek šį...

Orai: po lietaus plūstels vasariškas karštis (1)

Šią savaitę šalyje ir toliau išsilaikys maloniai šilti orai. Savaitei įpusėjus pradžiugs tie,...

Po „Žalgirio“ smūgio – negailestinga kritika CSKA: pasakyti du žodžius? Itoudis vėl pratrūko (64)

„Pralaimėjimas yra pralaimėjimas. Tai – apmaudu ir nemalonu. Bet atsilikti 20 taškų buvo...

Trileris Eurolygos finale: „Real“ nukarūnavo Eurolygos čempionus MVP – Dončičius (108)

Sekmadienio vakarą Belgrado „Štark“ arenoje vykusiame didžiajame Eurolygos finale stipriausio...

Miestiečiai brandžiame amžiuje nėrė į kaimo verslą ir nepasigailėjo (19)

Kada nors nusibelsti iš savosios Dzūkijos į kitame Lietuvos pakraštyje, Molėtų rajono Medeikių...

Planas sustabdyti Kremlių Baltijos šalyse: kuo gali praversti „Uber“ pavyzdys (700)

Staigaus Rusijos puolimo metu JAV ir sąjungininkų pajėgos Baltijos šalyse būtų greitai...

Baltos vestuvių ceremonijos varnos: parodė, kaip nereikėtų rengtis į karališką puotą (54)

Kvietimai į karališkas vestuves buvo išsiųsti dar kovo mėnesį, tačiau kai kurie svečiai vis...

„Žalgirį“ geresniu už CSKA pavadinęs Jasikevičius: šitie vyrai – daugiau nei fantastiški (197)

Kauno „Žalgiris“ išgyveno Maskvos CSKA šturmą ir pirmą kartą Eurolygos istorijoje iškovojo...

Stančikas: pati opozicija nenorėjo komisijos (5)

Neįveikę valdančiųjų pasipriešinimo sudaryti žemės ūkio komisiją, konservatoriai paskelbė...

Gailius: Šimašiaus nuomonė man nesvarbi (38)

Liberalų sąjūdis, Valstybės saugumo departamento pateiktoje informacijoje Seimo Nacionalinio...