Naujasis „Lexus RX“ – vienas svarbiausių modelių 30 metų kompanijos istorijoje. RX modelis, pradėtas gaminti 1998 m., anuomet buvo unikalus tuo, kad tai buvo prabangus, patogus ir lengvai valdomas miesto aplinkoje visureigis, priešingai nei kiti tuomet rinkoje buvę visureigiai. Sulaukęs didelės sėkmės, šis modelis lėmė naują ir svarbų rinkos segmentą, kuriam atstovauja beveik kiekvienas premium gamintojas.

„Lexus Baltic“ vadovas Raigo Kaseorg teigė, kad dabartinis ketvirtos kartos RX dar labiau praplėtė prabangaus visureigio koncepcijos ribas, kai jis buvo pristatytas 2015 m. Jis įgavo drąsesnį dizainą ir patrauklesnę vairavimo dinamiką. Jo patrauklumą rinkai padidino ir 2018 m. pristatytas septynių vietų RX L modelis.

Vyriausiasis inžinierius Takeaki Kato teigė, kad pokyčius, kuriuos jis su komanda sukūrė, lemia naujas evoliucinis stilius. Anot jo, išlaikant galingą ir sportišką RX išvaizdą, integruojami nauji elegantiški elementai. Jie sukuria darnų vizualinį motyvą iš automobilio priekio į galą ir suteikia transporto priemonei dar tvirtesnę bei galingesnę išvaizdą.

„Kurdamas naująjį modelį, buvau pasiryžęs išlaikyti ir toliau tobulinti išskirtinio automobilio vertę, kuri būdinga RX ir buvo puoselėjama daugelį metų nuo pat pirmos kartos modelio“, – sakė T. Kato.

Priekinės automobilio dalies dizainas papildytas modernesnėmis, „Lexus“ skiriamuoju ženklu tapusiomis L raidės formos tinklelio rašto priekinėmis grotelėmis, primenančiomis UX modelį. Siauresni priekiniai žibintai, apvalesni priekinio buferio kraštai, sudarantys vieną liniją tarp automobilio slenksčių ir apatinės grotelių dalies, suteikia dar daugiau tvirtumo ir stabilumo. Naujo dizaino apatinis buferis susilieja su galiniais sparnais.

Naujojo RX salone integruotas didelis 12,3 colio jutiklinis ekranas. Siekiant patogumo ir funkcionalumo, ekranas buvo perkeltas iš priekio į centrinę konsolę, kad juo patogiai galėtų naudotis ne tik vairuotojas, bet ir priekyje sėdintis keleivis. Multimedijos funkcijos taip pat gali būti valdomos nuotoliniu valdikliu arba balsu.

"Lexus RX" / Karl Kirs nuotr.

Naujasis RX turi sąsają su išmaniaisiais telefonais per „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“. Be to, vairuotojo ir keleivių patogumui valdymas balsu gali būti įjungtas pasitelkus „Apple Siri“ ir „Google Assistant“.

RX L modelio trečioje sėdynių eilėje yra dvi vietos, kurios valdomos elektra. Esant poreikiui, jas galima paslinkti pirmyn arba atgal ir suformuoti papildomas patogias vietas trečios eilės keleiviams (+95 mm daugiau vietos kojoms). Pirmos ir antros eilės RX L sėdynės taip pat pertvarkytos, kad keleiviams, sėdintiems gale, būtų dar patogiau.

RX tvirtesnio kėbulo patobulinimai buvo atlikti naudojant lazerinį suvirinimą, papildomą taškinį suvirinimą ir labai stiprius klijus pagrindiniuose taškuose aplink važiuoklę – taip buvo padidinti dinaminiai parametrai. Automobilio pakaba patobulinta nauju tvirtesniu galiniu skersiniu su nelanksčiomis stebulėmis ir naudojant naują trinties valdymo įtaisą amortizatoriuose, taip siekiant dar labiau sumažinti aukšto dažno virpesius, atsiradusius dėl kelio dangos trūkumų.

"Lexus RX" / Karl Kirs nuotr.

Naujajam RX pritaikyta kintamojo veikimo pakaba (AVS), kuri kiekvienam ratui padeda kontroliuoti amortizacijos pokyčius. Taip pat pritaikyta pagalbinė posūkių atlikimo sistema (ACA). Elektrinis vairo stiprintuvas sureguliuotas taip, kad vairavimo pojūtis būtų linijiškas ir atitiktų vairuotojo ketinimus, atsižvelgiant į kelio ženklinimą.

Naujoji „Lexus“ saugumo sistema „Lexus Safety System+“ suteikia papildomą apsaugą ir padeda išvengti avarijos ar sumažinti padarinius, transporto priemonei patyrus smūgį. Patobulinta „Pre-Collision“ sistema (PCS) geba atpažinti pėsčiuosius bei dviratininkus tiek dieną, tiek naktį.

RX modelyje pirmą kartą pasaulyje pritaikyta adaptyvioji tolimųjų šviesų sistema (AHS) užtikrina tikslesnį ir gilesnį automatinį priekinio apšvietimo režimą, kuris padeda geriau matyti pėsčiuosius kelio pakraščiuose. Sistema veikia taip, kad neakintų iš priekio atvažiuojančių automobilių vairuotojų.

Naujuosius RX automobilius Europoje galima įsigyti nuo 2019-ųjų spalio mėn.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)