aA
„Mes esame jaunas ženklas, todėl ne visada galime konkuruoti su tais, kas automobilius gamina šimtą metų“, – kalbėdamas su DELFI prisipažino Pascalis Ruchas, „Lexus Europe“ vadovas, po to, kai Stokholme, Švedijoje, ketvirtadienį buvo pristatytas naujausias „Lexus“ modelis – krosoveris UX.
"Lexus LF-1 Limitless concept"
© Gamintojo archyvas

Šis C segmento naujokas turėtų konkuruoti su tokiais modeliais, kaip „Mercedes-Benz GLA“, „BMW X1“, „Audi Q3“. Ir jam P. Ruchas žada šviesią ateitį Europoje, kuri, „Lexus“ skaičiavimais, turėtų tapti krosoveriui didžiausia rinka: jau kitąmet žadama parduoti 25 tūkst. šio modelio kopijų, o dar po metų – 45 tūkst.

Reikės gamyklų, galbūt ir Europoje

Jokia paslaptis, kad iš esmės visi Europoje parduodami „Lexus“ modeliai – pagaminti Japonijoje, kur yra trys šiam ženklui dedikuotos gamyklos. Dar pora gamyklų yra JAV. Tačiau P. Ruchas neslepia, kad ilgainiui ženklui teks plėstis ir statytis naujas gamyklas, mat esamų planuojamoms gamybos apimtims nepakaks.

Tiesa, vargu ar naujos gamyklos bus Japonijoje, mat žemė ten – brangi, kaip ir darbo jėga. Visgi DELFI paklaustas, ar tai reiškia, kad gamyklai vietos „Lexus“ ieškosis Europoje, P. Ruchas nedaugžodžiavo, bet minties neatmetė.

„Kai renkiesi vietą gamyklai, turi būti tikras, kad didžiąją dalį gamykloje pagaminamų modelių bus parduoti toje pačioje rinkoje – aiškino jis. – Kalbant apie Europą, konkrečių planų nėra, tačiau niekada negali žinoti. Per artimiausius penkerius metus „Lexus“ reikės dar dviejų ar trijų gamyklų, nes norime parduodamų automobilių skaičių išauginti iki 1 mln. per metus.“

„Plug-in“ nenori

„Lexus Europe“ vadovas neslepia, kad dažnai tenka išgirsti klausimų, kodėl „Lexus“ gamoje tiek nedaug variklių ar modelių. Jo atsakymas paprastas – ženklas atsirado prieš 30 metų, tad natūralu, kad reikia laiko, kol bus pasivyti konkurentai, skaičiuojantis šimtą metų gyvavimo.

„Prieš trisdešimt metų mes pradėjome su dviem modeliais, o šiandien turime devynis. Tai, manau, tikrai neblogas progresas. Tačiau daug kam mums dar reikia laiko“, – kalbėjo jis.

Tačiau P. Ruchas neslepia, kad nemažos dalies technologijų „Lexus“ tiesiog nesivaiko. Pavyzdžiui, nepaisant to, kad „Toyota“ gamoje yra iš tinklo įkraunama hibridinė jėgainė, „Lexus“ gamoje ji neatsirado. Anot P. Rucho, pirmiausia todėl, kad technologija pabrangina automobilį 10-12 tūkst. eurų. Taip pat ir dėl to, kad daugelis tokių, iš tinklo įkraunamų, hibridų savininkų važinėja ne nuo kištuko iki kištuko, o naudodami vidaus degimo variklį ir degindami degalus.

„Mes vis dar esame įsitikinę, kad mūsų naudojama hibridinė jėgainė – efektyviausia. Žinoma, žiūrime į tendencijas ir, jeigu matysime, kad rinkai reikalingas elektra varomas automobilis, įvertinsime savo galimybes“, – DELFI sakė P. Ruchas.

Nepaisant to, kad „Lexus“ gamoje nėra ilgesnio atstumo elektra nuvažiuojančių modelių, pasirodo, gamintojui visiškai nebūtina sekti dabar plintančia elektrifikacijos mada tam, kad būtų lengviau atitikti griežtėjančius taršos standartus Europoje.

Pascal Ruch, "Lexus Europe" vadovas
Pascal Ruch, "Lexus Europe" vadovas
© Gamintojo archyvas

„Mes netgi esame šiek tiek priešaky, – prisipažino „Lexus Europe“ vadovas. - Visą laiką vadovavomės mintimi, kad geriau turėti ne daug teršiančius modelius ir jų taršą atsverti keliais, kurių emisija nulinė, o pasirūpinti, kad visi gaminami automobiliai būtų ne itin taršūs.“

Nori to, ką turi „Audi“ ir BMW

Tačiau ne visoms tendencijoms „Lexus“ pajėgūs atsispirti. Viena tokių – kupė-SUV modeliai, kuriuos savo gamoje turi ir BMW, ir „Mercedes-Benz“, o dabar – jau ir „Audi“.

„Greičiausiai matėte Ženevos automobilių parodoje mūsų „Lexus LF-1 Limitless“ koncepcinį modelį. Jis galbūt nėra visiškai kupė-SUV, tačiau tai keturvietis penkių metrų ilgio automobilis, kuris primena tokio tipo kėbulą“, – kalbėjo P. Ruchas.

Anot jo, koncepcinis modelis buvo pristatytas ne tik šių metų Ženevos automobilių parodoje, bet ir Detroito automobilių parodoje JAV. Ir abiejų žemynų parodų lankytojai automobilį išgyrė.
„Tai rodo, kad rinkai toks modelis patiktų. Tad po tokios gerų atsiliepimų gausos Japonija tikrai galvoja, ką daryt“, – neslėpė pašnekovas.

Visgi vargu, ar „Lexus“ kupė-SUV pasirodys kažkada netrukus, mat, aiškino P. Ruchas, kol kas ant popieriaus yra tik koncepcinis modelis, nėra nieko, kas tiktų masinei produkcijai tinkamo modelio gamybai. „Lexus Europe“ vadas galimos naujo modelio pasirodymo datos neišdavė, bet aptakiai apibrėžė, kad neretai naujam modeliui sukurti reikia bent penkerių metų.

Technologijos keičiasi per greitai

Kur kas greičiau „Lexus“ automobiliuose atsirasianti naujovė – modernesnė informacijos ir pramogų sistema. Anot P. Rucho, nors Vokietijos automobilių gamintojai į interjerus montuoja daugybę ekranų, siūlo daug išmaniuosiuose telefonuose matomų privalumų, spėti paskui rinką labai sunku.

„Technologijos keičiasi pernelyg greitai, paskui jas bėgti ne visada leidžia ir automobilio gamybos ciklas. Mūsų akimis – vienintelė išeitis šiandien yra tiesiog perkelti išmaniojo telefono ekraną į automobilio ekraną“, – sakė jis.

Kitaip tariant, aiškino P. Ruchas, netrukus naujausiuose „Lexus“ modeliuose atsiras lietimui jautrūs ekranai ir galimybė sujungti telefoną laidu su automobiliu. Tokiu atveju dalis programėlių, naudojamų telefone, atsiras automobilio informacijos ir pramogų ekrane.

Tiesa, pabrėžė pašnekovas, šios galimybės dar nebus naujausiame – UX – modelyje. Visgi ją, gali būti, jau bus įmanoma pamatyti Paryžiaus automobilių parodoje spalį ir naujame „Lexus ES“ modelyje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Smūgis durelėmis į kitą automobilį nebūtinai baigsis deklaracija – žinovai mato spragų (101)

Galimybė eismo įvykio deklaraciją pildyti tada, kai automobilio šonas paženklinamas greta...

Perversmas automobilių žibintuose: kodėl LED nugalėjo „Xenon“ (6)

Praėjusio amžiaus viduryje vienas pagrindinių būdų automobiliams išsiskirti iš pilkos masės...

„Dodge“ nusprendė, kad Kalėdų Senelio rogėms reikia 797 „arklių“ (5)

Visi puikiai žino, kad Kalėdų Senelis negalėtų atlikti savo darbo ir atnešti vaikas dovanų be...

Panevėžyje šviesoforus keis žiedinės sankryžos (34)

Važiavimas žiedinėmis sankryžomis kai kuriems panevėžiečiams vis dar kelia nemažai...

Kaunas pradžiugino vairuotojus – vienoje pagrindinių gatvių padidino leistiną greitį (2)

Nuo šiol Kaune esančia Jonavos gatve vairuotojai gali važiuoti 60 km/val. greičiu. Toks...

Top naujienos

Teismas patvirtino: Kručinskų vaikai buvo paimti teisėtai (258)

Kauno apygardos teismas patvirtino, kad Kručinskų vaikams buvo kilusi reali grėsmė, todėl jie...

Smūgis durelėmis į kitą automobilį nebūtinai baigsis deklaracija – žinovai mato spragų (101)

Galimybė eismo įvykio deklaraciją pildyti tada, kai automobilio šonas paženklinamas greta...

Valgote papelijusius maisto produktus? Net nenutuokiate, kas jūsų laukia (34)

Pelėsiniai grybai gamtoje yra labai paplitę – jų rūšys skaičiuojamos tūkstančiais. Kai...

SGD terminalą dabar nori pirkti: kas pasikeitė (259)

Parlamentui priėmus svarstyti įstatymų projektus, kurie sukurtų teisinį pagrindą suskystintų...

Kauną drebinusiems „Ryto“ fanams liūdna net ne dėl rezultatų – apgailestauja dėl klubo vadovų (9)

Po LKL dvikovos Kaune, kur Vilniaus „Rytas“ nusileido „Žalgirio“ komandai 86:95, sostinės...

Vilniuje rengiamasi statyti unikalų pėsčiųjų tiltą per Nerį (40)

Tokio konkurso sostinė nematė daugiau nei 15 metų – savivaldybė rengiasi tiesti naują ir...

Gražu žiūrėti: vilniečiai parodė, kaip vilkint juodą nepasimesti pilkoje masėje (7)

Jei šiomis dienomis skyrėte laiko pasivaikščiojimams sostinės senamiestyje, žvelgiant į...

Po antrojo dvynukų gimtadienio Zvonkai namuose pasigedo vietos: teko imtis gudrybių

Pirmąją žiemos dieną – gruodžio 1-ąją – Katažinos ir Deivydo dvynukai atšventė savo...

Kelios gudrybės, kurios padės neapsigauti perkant Kalėdų eglutę (1)

Vienas iš kalėdinių rūpesčių – eglutės paieškos. Kol vieni ieško pernykštės plastikinės...

Policijos įspėjimus prieš mitingą Lietuvoje gavo ne vienas žmogus: pasijutau kaip tikras banditas (811)

Varėnoje dirbantis mokytojas Egidijus Nasevičius pasijuto didžiuliu nusikaltėliu, kai į jo duris...