aA
Liko paskutiniai trys mėnesiai, kai vairuotojai dar gali pasidžiaugti kai kuriose sankryžose įrengtomis lentelėmis su žaliomis rodyklėmis, leidžiančiomis į dešinę pasukti net tada, kai dega raudonas šviesoforo signalas. Nuo sausio 1-osios tokių lentelių nebeliks visoje Lietuvoje, o vairuotojai jau dabar kalba apie išaugsiančias spūstis ir nepatogumus.
Lentelių su žaliomis rodyklėmis gatvėse nebeliks, bet vairuotojus ramina – turi du sprendimus
© DELFI / Valdas Kopūstas

Numatyta, kad nuo lapkričio 1-osios nei vienoje naujai įrengiamoje sankryžoje negali būti statomi šviesoforai, turintys minėtas metalines lenteles, leidžiančias pasukti į dešinę degant draudžiamam šviesoforo signalui. O sausio 1-ąją visos šios lentelės privalės būti nuimtos.

Robertas Markovski, Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Eismo valdymo skyriaus vadovas, DELFI pasakojo, kad stengiamasi sausio 1-osios nelaukti ir lentelės pamažu iš gatvių naikinamos jau dabar.

„Nenorime, kad per vieną dieną vairuotojams viskas pasikeistų kardinaliai, todėl dirbame jau dabar. Visgi dar liko maždaug 80 sankryžų, kuriose tokios metalinės lentelės dar tebėra“, – DELFI pasakojo jis.

Robertas Markovski
Robertas Markovski
© DELFI / Josvydas Elinskas

Naikina dėl saugumo

Kaip aiškina R. Markovski, nepaisant to, kad leidžiančios į dešinę per raudoną sukti lentelės didina sankryžų pralaidumą, tačiau šitaip aukojamas pėsčiųjų, dviratininkų saugumas.

Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodyta, kad papildoma metaline lentele naudodamasi vairuotojas sukdamas į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui privalo visiškai sustoti prie „Stop“ linijos ir tik tada važiuoti, šito nepaiso nemaža dalis vairuotojų.

„Atliktas tyrimas ir stebėjimas parodė, kad net 65 proc. vairuotojų nestoja ir važiuoja nestodami“, – akcentavo R. Markovski.

Turi dvi alternatyvas

Nors jau sausį visose sankryžose lentelės bus panaikintos, toli gražu ne visur jų panaikinimą vairuotojai pajus. Anot pašnekovo, specialistai turi bent dvi alternatyvas, kaip leisti važiuojantiems sankryžas kirsti greičiau, o drauge – neaukoti ir eismo saugumo.

Lentelių su žaliomis rodyklėmis gatvėse nebeliks, bet vairuotojus ramina – turi du sprendimus
© DELFI / Domantas Pipas

„Pirmiausia mes galime kitokiu būdu perreguliuoti šviesoforais reguliuojamas sankryžas. Tai yra, mes ankstiname žalio signalo įsijungimą pėstiesiems, kurie gali anksčiau įžengti į važiuojamąją dalį ir ją kirsti. Transportui pėsčiųjų signalas įsijungia po kelių sekundžių ir, kai pėstiesiems žalia užgęsta, transportas dal kelias sekundes gali važiuoti sukti į dešinę be pėsčiųjų“, – pasakojo R. Markovski.

Jo žodžiais, toks pakeitimas šią savaitę įgyvendintas intensyviausioje Vilnius sankryžoje, kur kertasi Ozo, Kareivių ir Kalvarijų gatvės. Tačiau panašių sprendimų įgyvendinta ir anksčiau, o kai kuriose vietose pėsčiųjų eismas galimas tik tada, kai automobiliai stovi.

Antrasis būdas – papildomos šviesoforinės sekcijos sukantiems į dešinę. Tokiu atveju, aiškina specialistas, galima kur kas lanksčiau reguliuoti posūkius į dešinę, juos uždegti ilgesniam laikui. Tokie sprendimai įgyvendinti jau daugelyje sankryžų, o pats šviežiausias pakeitimas – Ukmergės ir Geležinio Vilko g. sankryžoje, kur nuo Geležinio Vilko g. tunelio atvažiuojantis transportas galėjo naudotis papildoma lentele ir sukti į dešinę iš esmės be sustojimo.

Lentelių su žaliomis rodyklėmis gatvėse nebeliks, bet vairuotojus ramina – turi du sprendimus
© DELFI / Karolina Pansevič

„Dabar šioje vietoje įrengta papildoma šviesoforinė sekcija, rodyklė į dešinę dega kone be perstojo iki kol iki šios vietos neateina pėstieji, paspaudžia mygtuką ir tuomet uždegamas žalias signalas einantiems pėsčiomis“, – kalbėjo R. Markovski.

Ruošdamiesi pakeitimui ir lentelių su žaliomis rodyklėmis naikinimo vajui, tokių sprendimų per paskutinius porą metų „Susisiekimo paslaugos“ įgyvendino ir daugybė kitų sankryžų.

Turės priprasti

Tiesa, ne visose vietose lenteles pakeis kažkokie alternatyvūs sprendimai. Mažesnėse sankryžose, kur didžiausias eismo srautas važiuoja tiesiai, o sukančių į dešinę nedaug, vairuotojams teks išmokti važiuoti be lentelių.

„Mat norint įrengti kad ir papildomą šviesoforo sekciją, reikia atskiros juostos, sukantiems į dešinę, o tą padaryti tikrai ne visada įmanoma“, – akcentavo specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(14 žmonių įvertino)
3.7143

Vilniaus viešojo transporto keleiviams siūlo išbandyti naujovę: elektrinį autobusą (5)

Siekiant sėkmingai įgyvendinti Vilniaus viešojo transporto strategiją, sostinės viešasis...

Naujasis kompaktiškas SUV „Mercedes-Benz EQA“ atvyko į Lietuvą (2)

„ Mercedes-Benz “ elektrifikuotų ir visiškai elektrinių modelių gamą papildė prieš kelis...

Lietuvą pasiekė šeštoji klasės lyderio – „Subaru Outback“ – karta (34)

Oficialią „Subaru“ atstovybę „JMA centras“ jau pasiekė šeštosios kartos „ Subaru...

Pradeda trečios kartos „Nissan Qashqai“ modelio prekybą: prabangi versija nekainuos nė 30 tūkst. eurų (14)

Visą savaitę „Fakto Auto“ salone Vilniuje stovėjęs trečiosios kartos „ Nissan Qashqai “...

Lietuviai pristatė pirmuosius pačių sukurtus elektrinius autobusus: testuodami nuvažiavo 4 mln. kilometrų (7)

Autobusų gamintojas „ Altas Auto“ ir elektros pavarų gamintojas „ Elinta Motors “ pristatė...

Top naujienos

Vaidas Mikaitis | D+

Raudonųjų žibintų kvartale apsilankiusius lietuvius nustebino geidulių tenkinimo tvarka: pasijutome tarsi sporto salėje

Vienas protingas žmogus yra pasakęs, jog jei rašytojas nori būti gerai skaitomas, jis turi...

Žiaurumu visą Lietuvą šokiravęs 17-metės žudikas per daug kentėjo, todėl gaus solidžią kompensaciją (280)

Dėl įvykdyto šaltakraujiško nusikaltimo daugiau kaip prieš dešimt metų visą Lietuvą...

Po kvietimo panaudoti 100 „Litexpo“ likusių dozių – būrys norinčiųjų pasiskiepyti papildyta (152)

Šeštadienį likus 100 „ AstraZeneca “ dozių, Vilniaus miesto mero patarėjas Karolis...

XX amžiaus pradžioje gimęs interjero stilius, kuris mūsų namų nepalieka iki šių dienų: skoninga ir ne pigi elegancija (15)

Minimalistinis stilius pradėjo formuotis praėjusio amžiaus pradžioje. Tam neginčijamos...

Netrukus bus viešai skelbiamos vyrų ir moterų algos įmonėse: 4 patarimai darbdaviams (19)

Siekiant mažinti algų atotrūkį tarp vyrų ir moterų darbo užmokesčio, „Sodra“ skelbs...

Aurimas Kuckailis | D+

Ašaromis nuplautas futbolo žvaigždės nuopuolis: į dugną nutempė vaikų pornografija, pasmerkė komandos draugai (3)

Vokietija niekaip nenusipurto slogučio, užgulusio po ką tik praūžusios ir didelio atgarsio...

Šiurpi per naktį mirusių 1746 žmonių paslaptis atskleista: ant lavonų netūpė net musės (18)

1986 metų rugpjūčio 21 dieną prie Nioso ežero Šiaurės vakarų Kamerūne pasigirdo keistas...

Pastebėtas paslaptingos smegenų ligos protrūkis: kerta žmonėms nuo 18 iki 85 metų (1)

Kanados Naujojo Bransviko provincijoje stebimas paslaptingos smegenų ligos protrūkis . Jau...

Daugelis tėvų vis dar vengia kalbėtis su savo vaikais apie seksą: psichologė paaiškino, kodėl tai būtina ir nuo kelių metų pradėti (59)

Daugelį tėvų ši tema vis dar verčia raudonuoti ir jaustis nejaukiai. Bet norite tikėkite, norite...

Į „įmonės zombio“ spąstus patekęs raseiniškis algos neatgauna dvejus metus: direktorius Ačas tvirtina pats esąs įkaitas (108)

Veiklos nevykdančios, turto neturinčios įmonės gali tapti tikru galvos skausmu buvusiems jų...