Numatyta, kad nuo lapkričio 1-osios nei vienoje naujai įrengiamoje sankryžoje negali būti statomi šviesoforai, turintys minėtas metalines lenteles, leidžiančias pasukti į dešinę degant draudžiamam šviesoforo signalui. O sausio 1-ąją visos šios lentelės privalės būti nuimtos.

Robertas Markovski, Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Eismo valdymo skyriaus vadovas, DELFI pasakojo, kad stengiamasi sausio 1-osios nelaukti ir lentelės pamažu iš gatvių naikinamos jau dabar.

„Nenorime, kad per vieną dieną vairuotojams viskas pasikeistų kardinaliai, todėl dirbame jau dabar. Visgi dar liko maždaug 80 sankryžų, kuriose tokios metalinės lentelės dar tebėra“, – DELFI pasakojo jis.

Robertas Markovski

Naikina dėl saugumo

Kaip aiškina R. Markovski, nepaisant to, kad leidžiančios į dešinę per raudoną sukti lentelės didina sankryžų pralaidumą, tačiau šitaip aukojamas pėsčiųjų, dviratininkų saugumas.

Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodyta, kad papildoma metaline lentele naudodamasi vairuotojas sukdamas į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui privalo visiškai sustoti prie „Stop“ linijos ir tik tada važiuoti, šito nepaiso nemaža dalis vairuotojų.

„Atliktas tyrimas ir stebėjimas parodė, kad net 65 proc. vairuotojų nestoja ir važiuoja nestodami“, – akcentavo R. Markovski.

Turi dvi alternatyvas

Nors jau sausį visose sankryžose lentelės bus panaikintos, toli gražu ne visur jų panaikinimą vairuotojai pajus. Anot pašnekovo, specialistai turi bent dvi alternatyvas, kaip leisti važiuojantiems sankryžas kirsti greičiau, o drauge – neaukoti ir eismo saugumo.

„Pirmiausia mes galime kitokiu būdu perreguliuoti šviesoforais reguliuojamas sankryžas. Tai yra, mes ankstiname žalio signalo įsijungimą pėstiesiems, kurie gali anksčiau įžengti į važiuojamąją dalį ir ją kirsti. Transportui pėsčiųjų signalas įsijungia po kelių sekundžių ir, kai pėstiesiems žalia užgęsta, transportas dal kelias sekundes gali važiuoti sukti į dešinę be pėsčiųjų“, – pasakojo R. Markovski.

Jo žodžiais, toks pakeitimas šią savaitę įgyvendintas intensyviausioje Vilnius sankryžoje, kur kertasi Ozo, Kareivių ir Kalvarijų gatvės. Tačiau panašių sprendimų įgyvendinta ir anksčiau, o kai kuriose vietose pėsčiųjų eismas galimas tik tada, kai automobiliai stovi.

Antrasis būdas – papildomos šviesoforinės sekcijos sukantiems į dešinę. Tokiu atveju, aiškina specialistas, galima kur kas lanksčiau reguliuoti posūkius į dešinę, juos uždegti ilgesniam laikui. Tokie sprendimai įgyvendinti jau daugelyje sankryžų, o pats šviežiausias pakeitimas – Ukmergės ir Geležinio Vilko g. sankryžoje, kur nuo Geležinio Vilko g. tunelio atvažiuojantis transportas galėjo naudotis papildoma lentele ir sukti į dešinę iš esmės be sustojimo.

„Dabar šioje vietoje įrengta papildoma šviesoforinė sekcija, rodyklė į dešinę dega kone be perstojo iki kol iki šios vietos neateina pėstieji, paspaudžia mygtuką ir tuomet uždegamas žalias signalas einantiems pėsčiomis“, – kalbėjo R. Markovski.

Ruošdamiesi pakeitimui ir lentelių su žaliomis rodyklėmis naikinimo vajui, tokių sprendimų per paskutinius porą metų „Susisiekimo paslaugos“ įgyvendino ir daugybė kitų sankryžų.

Turės priprasti

Tiesa, ne visose vietose lenteles pakeis kažkokie alternatyvūs sprendimai. Mažesnėse sankryžose, kur didžiausias eismo srautas važiuoja tiesiai, o sukančių į dešinę nedaug, vairuotojams teks išmokti važiuoti be lentelių.

„Mat norint įrengti kad ir papildomą šviesoforo sekciją, reikia atskiros juostos, sukantiems į dešinę, o tą padaryti tikrai ne visada įmanoma“, – akcentavo specialistas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (90)