aA
„Trygg Racing“ komanda praskleidžia lenktyninių automobilių paslaptis. Šįkart papasakosim apie lenktynininko Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis.
© Komandos nuotr.

Pirmajame Lietuvos ralio čempionato etape Vaidotui labai nepasisekė – dar prieš lenktynes surengus testus jo „Subaru“ variklis išleido paskutinį kvapą. Teko ruošti naują, todėl ir atsirado proga plačiau papasakoti kuo šis variklis skiriasi nuo standartinio.

Standartinis – tik variklio blokas

„Trygg Racing“ komandos „Subaru“ variklis perdarytas pagal ralio čempionato nacionalinės L grupės reikalavimus. Šioje klasėje dalyvaujantiems leidžiami itin radikalūs perdarymai, todėl vienintelė likusi standartinė dalis – motoro blokas, visos kitos dalys – sportinės, pradedant įsiurbimo ir išmetimo sistemomis ir baigiant visais variklio vidaus komponentais.

Padidinto našumo tepalo siurblys, nestandartiniai vožtuvai, kalto plieno švaistikliai, kalto aliuminio stūmokliai. Modifikuotas dujų paskirstymo mechanizmas – sumontuoti Britanijoje pagaminti sportiniai velenėliai, kuriuos naudoja greičiausi Europos ralio ir ralio kroso meistrai.

Variklio turbina taip pat kitokia. Vaidoto automobilyje sumontuota garsios anglų firmos „Owen developments“ sportinė turbina su papildoma guolių apsauga. Modifikuotas įsiurbimo kolektorius. Sumontuotas elektrinis akceleratoriaus pedalas ir elektrinė droselinė sklendė, kurie leidžia efektyviau išnaudoti sportinio režimo „anti-lag“ sistemą. Visos dalys kruopščiai pasvertos ir išbalansuotos, nušlifuoti variklio bloko paviršiai.

Automobilyje naudojamas rankų darbo plonasienis, padidinto iki 76 mm skersmens duslintuvas iš nerūdijančio plieno.

Šį variklį ruošia Vilniuje įsikūrusios „EAMV Motorsports“ kolektyvas, kuris jau daugelį metų konstruoja greičiausių ne tik Lietuvos, bet ir užsienio lenktynininkų sportinius automobilius ir jų variklius.

Mažesnė kaina – didesnė galia

Nors V. Žala jau pernai Lietuvos ralio čempionate lenktyniavo nacionalinėje L grupėje, tačiau tik šiemet komanda rado laiko ir lėšų investuoti į galingesnį, šios klasės reikalavimus atitinkantį variklį. Iki šiol naudotas standartinis N grupės variklis sugedo šių metų pradžioje.

Variklis, kaip sako liaudis, „užkalė“ taip, kad teko keisti praktiškai visus jo komponentus.

„Mes tikimės, kad sumontuoti solidūs agregatai padės pasiekti didesnius variklio pajėgumus ir tuo palengvins mūsų užduotis trasoje. Nors nesureikšminame automobilio pajėgumų absoliučioje rezultatų lentelėje, tačiau kuo toliau, tuo labiau vadovaujamės logika, kad siekiant maksimalių rezultatų visi sportui itin svarbūs aspektai, įskaitant automobilio paruošimą, turi būti maksimaliai profesionaliai paruošti“, – sako „Trygg Racing“ komandos lenktynininkas V. Žala.

Įdomu, kad šiemet beveik visi Lietuvos greičiausi ralio lenktynininkai techniką pasiruošė pagal nacionalinės L grupės reikalavimus. Pagrindinė tokio pasirinkimo logika paprasta – už mažesnį biudžetą automobilį galima gerokai patobulinti, nei ruošiant techniką pagal tarptautinius reikalavimus, kur leidžiama naudoti tik sportinę dokumentaciją turinčius (homologuotus) agregatus, kurie neretai yra ne tik brangesni, bet ir mažiau patikimi.

Naudotas „Subaru“ variklis kainuoja apie 7000 litų, o paruoštas pagal nacionalinės L klasės reikalavimus – bent tirs kartus daugiau – priklausomai nuo naudojamų agregatų apie 20 – 25 tūkstančius litų.

„Trygg Racing“ komandos „Subaru“ jau beveik pasiruošęs lenktynėms. Deja, Lietuvoje artimiausias ralis numatytas tik vasarą, todėl V. Žala intensyviai derina planus ir netrukus tikisi startuoti lenktynėse užsienyje.

„Jau netrukus iš mūsų komandos stovyklos sulauksite įdomių žinių“ – intriguoja gerbėjus V. Žala.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Dacia“ pristatė naują variklį: dar ekonomiškesnį dviem degalų rūšimis varomą ECO-G (12)

2020 m. Briuselio automobilių parodoje „ Dacia “ pristatė naują ECO-G variklį, galintį...

„Bentley“ pasigyrė sėkme: 2019-ieji išsiskyrė parduotų modelių gausa

Gaminamų automobilių gamą plečiantis „ Bentley Motors“ per 2019-uosius metus iš viso...

„Toyota“ bus priversta remontuoti 700 tūkst. automobilių – dėl problemos kyla avarijos rizika (19)

Kompanija teigia dar nežinanti kodėl kilo ši problema, bet jau ieško jos priežasčių ir galimų...

Vieną sistemą privalės turėti visi automobiliai, tačiau kyla problema: ji ne visada suveikia (1)

2022 metais visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai privalės stabdyti patys, t. y....

Lietuviai rinkdamiesi hibridus pasitiki ne visais: vokiški automobiliai lieka antroje vietoje (8)

Hibridiniai automobiliai jau tapę tvaresnius ir taupesnius sprendimus priimančio žmogaus...

Top naujienos

Mūšis, apie kurį meluojama iki šiol: kodėl sovietai net kelis mėnesius nedrįso įžengti į Klaipėdą (112)

Klaipėda – vienintelis Lietuvos miestas, kurį sovietai užėmė 1945-aisiais. Tam tikra...

Norintiems išsiskirti – dar daugiau reikalavimų, institucijų slenksčių mynimo ir išlaidų (58)

Nuo Naujųjų įsigaliojo privalomoji mediacija sprendžiant šeimos ginčus, tačiau svarbu...

Iš Dakaro sugrįžę Žala ir Juknevičius pažadų apie startą kitąmet nedalija: laukia namų darbai (32)

Po daugiau nei dviejų savaičių Saudo Arabijoje, kur šiemet vyko Dakaro ralis, į Lietuvą...

Naktį Vilniaus centre vaikai surengė tokio masto išgertuves, kokių dar nematė nei policija, nei Vaiko teisės (444)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus centre įvyko dar neregėtas nepilnamečių...

Kepenis Seime „skalbė“ žurnalistus: „tikrai žinojo“ apie nusikaltimus, tačiau tai slėpė (166)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) atstovas Dainius Kepenis ketvirtadienį...

Gyvai / Intriguojanti akistata sostinėje „Rytas“ – „Neptūnas“ tiesioginė rungtynių transliacija (9)

„Betsafe-LKL“ čempionate Vilniaus „Rytas“ (12/6) namuose priima ne kokią atkarpą...

Gyvai / Aukštaitijos derbis: „Juventus“ – „Lietkabelis“ tiesioginė rungtynių transliacija (2)

„Betsafe-LKL“ čempionate puikią formą demonstruojanti Utenos „Juventus“ (10/8) ekipa...

„Google“ profesionalai: 5 dalykai, kurie turi būti jūsų CV

Bendrovė „ Google “ kartais peržiūri po 50 tūkst. kandidatūrų kas savaitę, tad vargu ar kas...

JAV ekspertas: amerikiečių karių skaičius Baltijos šalyse – dar ne viskas (4)

Jungtinių Valstijų ekspertas Rogeris Zakheimas ragina Lietuvą neapsiriboti prašymais didinti...

Andrius Užkalnis

Kaip ištverti gyvenimą. 18 dalis. Kuo kvailiai skiriasi nuo protingų žmonių? (1)

Sveiki, aš esu Andrius Užkalnis , ir čia, DELFI Plius , rašau jums apie tai, kaip elgtis, kad...