aA
Pernai Hockenheimo trasoje Vokietijos DTM čempionato finale be kitų tokias lenktynes neišvengiamai lydinčių pramoginių renginių žiūrovai matė ir iš tiesų unikalų reginį – trasa skriejo „Audi RS 7 Sportback“... be vairuotojo.
Roboto valdomas Audi RS 7
© Gamintojo nuotr.

Šis roboto ir automobilio hibridas, be klaidų įveikęs trasą ir išvystęs 240 km/val. greitį, pirmą kartą viešai pademonstravo itin sėkmingą Audi inžinierių įdirbį autonominio vairavimo srityje. Ir tai nebuvo vienkartinis bandymas lenktynių trasoje. Autonomiškai vairuojamas „Audi RS 7“ sėkmingai įveikė ne vieną ratą ir „Sonoma Raceway“ (JAV) trasoje, kuri laikoma viena sudėtingiausių tokio tipo arenų. Negana to, „Audi“ pademonstravo daugybę masinei gamybai visiškai paruoštų technologijų, kurios bus įdiegtos į naujausios kartos aukščiausios klasės limuziną „Audi A8“.

4050 m ilgio „Sonoma Raceway“ žiedą „Audi RS 7“ įveikė per 2 min. 01,01 sek. Tai – daug geresnis laikas, nei bet kokio tikro lenktynininko. Komentuodamas šioje trasoje atlikto bandymo rezultatus, „Audi“ inžinierius Tomas Miuleris džiaugėsi, kad autonominio vairavimo robotas buvo greitesnis už tikrą lenktynininką ir konstatavo beprecedentį vairavimo tikslumą.

Sonomos žiede važinėjo patobulintas „Audi RS 7“ prototipas, pavadintas „Robiu”. Jis – net 460 kg lengvesnis už pernai Hockenheimo trasoje pasižymėjusį prototipą „Bobį”.

„Audi“ autonominio vairavimo galimybės išbandomos ne vien lenktynių trasose. Metų pradžioje įvyko neįprasta ekspedicija – žurnalistų komanda su koncepciniu automobiliu „Audi A7 Sportback“, pavadintu „Džekas”, be vairuotojo įveikė maždaug 550 mylių (apie 900 km) kelią nuo Silicio slėnio iki Las Vegaso (JAV), važiuojant viešojo susisiekimo keliais ir sėkmingai atvyko į Las Vegase tuo metu vykusią pasaulinę buitinės ir pramogų elektronikos parodą CES.

Tame automobilyje buvo sumontuota visa šiuo metu pažangiausia vairavimą lengvinanti serijinės gamybos įranga, savo bendru veikimu labai primenanti važiavimą nevairuojant. Elektronika įgalino autonomiškai persirikiuoti, lenkti bei pagal poreikį įsibėgėti ir stabdyti.

Prieš persirikiuojant, automobilio greitis būdavo nuolat priderinamas prie šalia važiuojančių kitų transporto priemonių greičio. Vairuotojui tekdavo perimti valdymą į savo rankas tik susidūrus su autonominio vairavimo galimybes pranokstančiomis eismo sąlygomis, pvz., įvažiuojant iš greitkelio į miestą ir pan.

Šiek tiek vėliau, Šanchajuje įvykusios CES Asia elektronikos parodos metu, žurnalistai turėjo galimybę pasivažinėti tuo pačiu „Džeku” ir Šanchajaus gatvėmis. Eksperimentas taip pat pavyko, rimtų nesklandumų ir avarinių situacijų nebuvo. Ši kelionė atskleidė „Audi“ autonominio vairavimo sistemų tinkamumą važinėti net ir pakankamai chaotiško eismo Azijos didmiesčio gatvėmis, t.y., parodė puikų automatikos gebėjimą orientuotis nuolat besikeičiančiose eismo sąlygose bei idealius gebėjimus įsilieti į didelius eismo srautus.

Šiuo metu „Audi“ autonominio vairavimo priemonių kompleksas labiau primena tarpusavyje sąveikaujančių daugybės serijinės ir jau beveik serijinės gamybos vairavimo pagalbininkų visumą, nei vieningą sistemą su centralizuotais valdymo blokais. Dabar intensyviai vyksta šių sistemų integravimas ir minėtų valdymo blokų kūrimas.

Tikimasi, kad „Audi“ inžinierių viziją atitinkanti autonominio vairavimo funkcija bus įdiegta jau kitos kartos limuzine „Audi A8“. Žinoma, šis robotas neleis vairuotojui persėsti ant galinės sėdynės, tačiau atliks daugybę vairavimo veiksmų, iki minimumo mažins vairuojant patiriamą stresą, neleis „pražiopsoti” pavojingų situacijų, netgi teiks vairuotojui tam tikrą laisvalaikį. Pavyzdžiui, šiuo metu vairuojant negalima valgyti, kalbėti telefonu ir rašyti SMS, naudotis kosmetika, raustis rankinėje ir pan. Panašu, kad netolimoje ateityje tokie smulkūs veiksmai bus išbraukti iš vairuotojo „nuodėmių” sąrašo. Automobilis automatiškai parkuosis ir išvažiuos iš stovėjimo vietos, sugebės be vairuotojo įsikišimo riedėti iki 60 km/val. greičiu judančiame eismo sraute, nesuklysdamas stabtelės prie šviesoforo, navigacinėje sistemoje nurodytoje sankryžoje pasuks į reikiamą pusę ir pan.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelininkai perspėja: dieną eismo sąlygas sunkins stipraus vėjo gūsiai

Dieną eismo sąlygas sunkins vėjas, perspėja Lietuvos automobilių kelių direkcija . Po stipraus...

Paaiškino, be ko savavaldžiai automobiliai važiuoti negalėtų (4)

Savavaldžiai automobiliai neįmanomi be tokių pažangių sistemų kaip radarai, kurie stebi aplinką...

Įspėjimas vairuotojams: yra slidžių kelių ruožų

Ankstų sekmadienio rytą šalyje be kritulių. Oro temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki 3...

„Tesla“ užpatentavo naują technologiją – planuoja automobilio stiklus valyti lazeriu (26)

Elonas Muskas yra sakęs, kad autonominiai automobiliai negali naudotis lidarais (lazeriniais...

Vilniaus taksi automobiliams sugrąžintas anksčiau atimtas leidimas (15)

Vilniuje, Ukmergės gatvėje, A juosta gali važiuoti viešasis transportas ir elektromobiliai ,...

Top naujienos

Naujausi reitingai: „valstiečiai“ smunka, ir jau matyti, kas juos pakeis (749)

Partijų reitingai atskleidžia, kad toliau pirmauja Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys...

Banko tikrinimai šeimą paliko be pinigų: mes nebeturime iš ko gyventi (198)

„Mes nebeturime iš ko gyventi“, – štai toks sakinys nuskambėjo iš DELFI skaitytojos...

Putinui sakant kalbą, Zelenskis nesulaikė šypsenos Zelenskis: susitarti labai sunku (79)

Per spaudos konferenciją, surengtą po Normandijos formato susitikimo, Rusijos prezidentas...

Kukuraitis apie Klaipėdoje rastą negyvą kūdikį: negalima sakyti, kad sistema neveikia (1)

Negalima sakyti, kad sistema neveikia, sako socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis...

Audrą sukėlusi situacija Zapyškyje: pažeidimų nerado, tačiau betono aikštelei bus ieškoma sprendimo (1)

Pavasarį Kauno rajone bus bandoma mažinti kontrastą tarp Zapyškio Šv. Jono Krikštytojo...

Dvikovoje su vienais iš NBA lyderių – dar vienas įspūdingas Sabonio rekordas (19)

Už Atlanto stebinti nenustoja Domantas Sabonis . Lietuvos rinktinės puolėjas pasiekė naują...

Mirtinas virusas pasiekė svarbiausią Lenkijos kiaulienos regioną (24)

Mirtinas kiaulių virusas, siaubiantis pasaulinę mėsos pramonę, pasiekė svarbiausią kiaulienos...

Gydytojų verdiktas, kas vaikams geriau: pasivaikščiojimas prie greitkelio ar sėdėjimas namie (14)

Nieko nestebina Suomijoje žiemą lauke vežimėliuose miegantys vaikai . Buvimas lauke yra...

Tritaškius smaigstęs Valančiūnas surinko dvigubą dublį, „Grizzlies“ įveikė NBA vicečempionus (9)

Net ir išnaudotas pražangų limitas nesutrukdė Jonui Valančiūnui pasižymėti dvigubu dubliu, o...