Kaip tą patį atstumą nuvažiuoti automobiliu ne tik saugiai, bet ir sunaudojant kuo mažiau degalų – rūpi daugumai vairuotojų. Ypač, kai degalų kainos nėra patrauklios.
© Gamintojo nuotr.

Rinktis taupų ir saugų vairavimo stilių jau kelis metus moko bei skatina VšĮ „Saugus ratas“, paskutinę žiemos mėnesio dieną, vasario 28-ąją, kviečianti į jau vienuoliktąjį ekonominį žygį automobiliais, kurio maršrutas šįkart drieksis bendro naudojimo keliais VilniusŠalčininkaiEišiškėsVarėnaMarcinkonysDruskininkai – Vilnius.

Valdas Vilūnas (centre) ir Saugirdas Pukalskas (dešinėje)
Valdas Vilūnas (centre) ir Saugirdas Pukalskas (dešinėje)
© Organizatorių nuotr.

„Ekonominiai žygiai automobiliais, kuriuose jų dalyviai varžosi stengdamiesi visą maršrutą įveikti ne kuo greičiau, o su kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis, jau tapo gražia tradicija, – sako vienas tokių žygių pagrindinių organizatorių Valdas Juozas Vilūnas. – Manau, kad surengę 10 ekonominių žygių įgijome nemenką būrį pasekėjų, net ir kasdien miestų gatvėmis ar užmiesčio keliais važinėjančių gerokai taupiau, nei vidutines degalų sąnaudas deklaruoja jų vairuojamų automobilių gamintojai“.

Įrodyta, kad dauguma vairuotojų ir žiemą, ir vasarą daug ekonomiškiau gali važinėti ne dirbtinai sukurtų sąlygų dėka, o bendro naudojimo keliuose, laikydamiesi visų galiojančių eismo taisyklių. Ir reikia tam labai nedaug – pirmiausia, noro ir šiek tiek įgūdžių.

„Būtent todėl kiekvienas ekonominis ar ekologinis žygis turi būti visokeriopai skatinamas ir propaguojamas, nes per juos atkreipiamas visuomenės dėmesys į protingą, saugų ir taupų automobilių eismą, - pirmadienį surengtoje ekonominio žygio spaudos konferencijoje kalbėjo jo dalyvis, Vilniaus Gedimino technikos universiteto automobilių transporto katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas. – Juolab, kad šiuo metu, kai degalų kainos pasiekusios rekordines aukštumas, o klimato kaitos padariniai vis agresyviau kėsinasi į žmonių gyvenimą ir gyvąją gamtą, angliavandenilinių iškastinės kilmės degalų taupymas tampa ypač aktualus, nes mokslininkai ne kartą įrodė, jog anglies dvideginio koncentracijos didėjimas atmosferoje gali privesti prie katastrofinių padarinių žemėje“.

S. Pukalsko nuomone tinkamai organizuoti ekonominiai žygiai turėtų padėti visuomenei geriau suprasti šių laikų transporto keliamas problemas, o kiekvieną iš mūsų, pasisėmusį „žalių“ idėjų, paskatinti bent mažais žingsneliais imtis spręsti šias problemas.

Siekiant, kad tokie žygiai jų dalyviams taptų tikromis ekonominio ir saugaus vairavimo pamokomis, organizatoriai ir šįkart riboja ekipažų skaičių iki dvidešimties, o automobilis turi visiškai atitikti gamyklinį serijinį lygį. Draudžiamos bet kokios variklio, pakabos ar kitų mechanizmų bei automobilio dalių modifikacijos.

Beje, stengiantis propaguoti naujesnius, o tuo pačiu ir saugesnius, ekonomiškesnius bei ekologiškesnius automobilius, šiemet visos žygio dalyvių transporto priemonės turi atitikti ne žemesnius kaip Euro 4 aplinkosauginius reikalavimus.

Vienuoliktojo ekonominio žygio dalyviai varžysis minėtu maršrutu, kurio trasos bendras ilgis – 342 kilometrai, iš jų 337,2 km – asfalto ir 4,8 km – žvyro danga.

Automobiliai skirstomi į klases:
E1 – benzininiai, kurių variklio darbinis tūris iki 1400 cm3;
E2 – benzininiai, kurių variklio darbinis tūris iki 2000 cm3;
ED3 – dyzeliniai, kurių variklio darbinis tūris iki 1400 cm3;
ED4 – dyzeliniai, kurių variklio darbinis tūris iki 2000 cm3;
ED5 – dyzeliniai, kurių variklio darbinis tūris per 2000 cm3;
EH – hibridiniai.

Detaliau susipažinti su renginio organizavimo ypatybėmis jo dalyviai galės gavę kelio knygas prieš renginio startą vasario 28 d. „Neste Oil“ degalinėje Savanorių pr. Žygio dalyviai finišuos tos pačios dienos vakarą, o renginio organizatoriai paskelbs nugalėtojus ir prizininkus.

Ekonominio žygio spaudos konferencija
© Organizatorių nuotr.

Šio žygio absoliučių laimėtojų laukia ne tik Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ įsteigtas įspūdingas pereinamasis prizas, kuris pagal renginio nuostatus taptų jį triskart laimėjusio ekipažo nuosavybe. Tačiau tai, kad per dešimtmetį prizas dar keliauja iš rankų į rankas, liudija ne tik permainingą sėkmę, bet ir ekonomiškumo ralius lydinčią itin atkaklią kovą dėl degalų gramų.

Žygio nugalėtojai bus apdovanoti ir labai praktiška dovana – naujausių „Goodyear EfficientGrip Performance“ padangų komplektu.

Naujų padangų komplektas čempionams primins ir ekonominio žygio sėkmės komponentus. Ne padangų gamintojai įpiršo mintį, bet patys vairuotojai įsitikino, jog tinkamai parinktas automobilio „apavas“, menkas padangų pasipriešinimas riedėjimui, pagaliau net optimalus slėgis jose padeda sutaupyti ne vieną degalų litrą.

Žinoma, siekiant kuo didesnės degalų ekonomijos būtų idealu varžytis, jei visi žygio dalyvių automobiliai riedėtų su vienodomis tokiomis ar kitos markės padangomis. Tačiau tokia kartelė – dar per aukštai iškelta.

Ekožygis
© Organizatorių nuotr.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Nissan“ stabdo gamybą Japonijos rinkai

Japonijos automobilių gamintojas „Nissan“ pranešė stabdantis gamybą vietos rinkai. Antras...

„Daimler“ montuos autobusuose automatinio pėsčiųjų atpažinimo sistemas

„Daimler“ koncernas pranešė, jog pirmą kartą pasaulyje į turistinius autobusus pradės...

„Auto Bild“ paskelbė didžiojo žieminių padangų testo rezultatus (5)

Vokietijos „ Auto Bild “ žurnalo atliktuose bandymuose „Continental“ žieminių padangų...

LG Lenkijoje statys didžiausią Europoje baterijų gamyklą (11)

Pietų Korėjos bendrovė „ LG Chem“ planuoja pastatyti džiausią ličio jonų baterijų...

Elektrinis „Renault Zoe“ jau Lietuvoje (7)

„Renault“ atstovai Lietuvoje „Sostena“ savo salonuose siūlo išbandyti naująjį...

Top naujienos

Šokiruojantys viduramžių gydymo metodai (1)

Viduramžių gydytojus Vakarų Europoje galima skirti į dvi labai aiškias kategorijas: kaimo...

Beprotiškai augančio Vilniaus rajono gyventojai šiurpsta nuo blogėjančio gyvenimo (157)

Vieno iš tankiausiai užstatytų Vilniaus miesto kvartalų – Perkūnkiemio – gyventojai mėgina...

Vargo Lietuva: vis labiau griūvantis Vaiko raidos centro stogas apnuogina sistemines bėdas (90)

Vis labiau griūvantis Vaiko raidos centro stogas apnuogina sistemines požiūrio į vaikų psichikos...

Nelaimė užlietose Šilutės r. pievose – apvirto valtis su žmonėmis, vienas žuvo (15)

Ketvirtadienio vakarą, apie 19 val., Šilutės r. Sausgalvių kaime, vandeniu užlietoje...

Maskvoje pakeliui į ketvirtfinalį R. Berankis sustabdė karjeros aukštumas šturmuojantį serbą (13)

Rusijos sostinėje Maskvoje vykstančio Teniso profesionalų asociacijos ( ATP ) 250 serijos turnyro...

Netiki A. Verygos pažadais: atlyginimus jau galėtume didinti 400 eurų, tačiau ir toliau skatiname emigraciją (155)

Seimas pradeda svarstyti žymiai didėjantį kitų metų PSDF biudžetą, kuriame nemažą dalį...

Rinkimų prievaizdai iškasė duobę liberalams: R. Šimašius užsiminė apie atsistatydinimą (189)

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ketvirtadienį nusprendė, kad teisėsaugos įtarimų sulaukęs...

Žvilgsnis į „Islamo valstybę“ iš vidaus: konfiskuotas kompiuteris atskleidė pikantiškų detalių (6)

Pareigūnai Rakoje konfiskavo vieno „ Islamo valstybės “ džihadisto nuotakos kompiuterį, kuris...

Parduotuvės atidaryme žinomi svečiai mėgavosi išskirtiniu dėmesiu (1)

Ketvirtadienio vakarą namų jaukumo ir kosmetikos prekių tinklo „Rituals“ parduotuvė...

Įdomi detalė: kokias fantazijas labiausiai mėgsta Lietuvos vyrai? (8)

Ar esate atkreipę dėmesį į vyrų švarkuose esančias nosinaites? Taip, tai tikrų tikriausia...