aA
Palydoviniu ryšiu paremta Lenkijos kelių mokesčių sistema „eToll“ pradėjo veikti 2021 m. birželį, o nuo spalio 1 d. šioje šalyje ši sistema liko vienintelė. Pasikeitus mokesčių sistemai Lietuvos vežėjai iki šiol susiduria su jos veikimo trūkumais, o spalio pradžioje netgi sudarė sunkvežimių eiles Lenkijos pasienyje.
Asociatyvioji nuotr.
Asociatyvioji nuotr.
© Shutterstock

Lietuvos nacionalinė vežėjų asociacija „Linava“ dėl susidariusios situacijos kreipėsi į Lietuvos Susisiekimo ministrą Marių Skuodį prašydama tarpininkauti kalbantis su atsakingomis Lenkijos institucijomis ieškant sprendimų, kaip užtikrinti sklandų naujosios „eToll“ kelių mokesčių rinkliavos sistemos veikimą, rašoma pranešime spaudai.

Sistemai pasikeitus į „eToll“, norint apskaičiuoti Lenkijos kelių mokesčius, transporto priemonės, kurių didžiausia leistina masė didesnė nei 3,5 t, tai gali padaryti turėdamos telematikos įrenginius (OBU). Tokius įrenginius siūlo kaimyninėje šalyje sertifikuoti tiekėjai, naudodami vieningus EETS (angl. „European Electronic Toll Service“) prietaisus, viename aparate palaikančius skirtingų šalių rinkliavų sistemas, arba į mobilųjį telefoną ar planšetę įdiegtą nemokamą „eToll“ programėlę.

Šie pokyčiai sukėlė rūpesčių ne vienam transporto parko valdytojui. Pati sistema vis dar veikia nepakankamai sklandžiai, o vežėjams vienu metu suskubus pasikeisti kelių mokesčių aparatus, rinkoje susiformavo jų trūkumas.

Viena pirmaujančių mobilumo paslaugų teikėjų „DKV Mobility“, siekdama palengvinti prisitaikymą prie pokyčių, iškart pasiūlė laikiną sprendimą – už Lenkijos kelių mokesčius mobiliojoje „eToll“ programėlėje atsiskaityti degalų ir aptarnavimo kortele tiek apmokant transporto paslaugas iš anksto, tiek atsiskaitant jau gavus paslaugas, taip palengvinant mokesčių surinkimą ir jų apskaitą.

Dėl šio sprendimo užtikrinamas sklandus transporto parkų savininkų prisitaikymas prie naujosios sistemos Lenkijoje. Vežėjai už visas operacijas gauna vieną sąskaitą, o detalią transakcijų informaciją gali sekti ir analizuoti specialioje programėlėje.

„Ši situacija aktuali daugybei įmonių Baltijos šalyse, nes daugumos jų transporto priemonės keliauja per Lenkiją. Kiekvienas vežėjas norėtų kuo mažesnės administracinės naštos ir nenutrūkstamos veiklos užtikrinimo, tai ypač aktualu dabartinių transporto sektoriaus problemų kontekste. Todėl platesnis mobilumo paslaugų paketas leidžia sukurti didesnę vertę šios rinkos žaidėjams – matome, kad jau pirmomis dienomis nauja apmokėjimo alternatyva pasinaudojo šimtai vežėjų“, – teigia įmonės atstovas Artūras Michejenko.

Įmonės kortele vežėjai gali naudotis tvarkydami daugybę įvairių mobilumo paslaugų transakcijų, ja taip pat galima atsiskaityti už degalus daugiau nei 100 000 mokėjimo vietų 42-jose šalyse.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.1667

„Toyota“ pristatė naujausią saugumo sistemų paketą: pavadino kaip draugą – „T-Mate“

Siekdama pabrėžti savo norą didinti transporto saugumą, „ Toyota “ pristato „ T-Mate “ –...

Eismo sąlygas šalyje sunkina plikledis, snygis

Eismo sąlygas antradienio rytą šalyje sunkina plikledis, buvęs ar besitęsiantis snygis, taip pat...

Naktį eismo sąlygas sunkins snygis ir plikledis

Naktį iš pirmadienio į antradienį eismo sąlygas sunkins snygis ir plikledis, įspėja Lietuvos...

2022-ųjų „Toyota Corolla“: naujos technologijos ir išvaizdos pokyčiai (2)

Daugiau nei 50 mln. pasaulyje parduotų „ Toyota Corolla “ modelių liudija, kad šis automobilis...

„Nissan“ sieks, kad iki 2030 metų 50 proc. pardavimų sudarytų elektromobiliai (8)

Japonijos automobilių gamintoja „ Nissan “ pirmadienį paskelbė sieksianti, kad iki 2030 metų...

Top naujienos

D+ Tomas Janonis

Teismo kirtis gražiausiame pajūrio draustinyje vilą pasistačiusiam verslininkui: prabangų namą gali tekti tiesiog nugriauti (8)

Į Pajūrio regioninį parką įsisukę archeologai, ieškantys pradingusių sodybų, sulaukė teismo...

Nemokamo vandens laikai ūkininkams baigiasi: po malonės už nelegalius gręžinius teks susimokėti (245)

Lietuvoje siekiama surasti ir legalizuoti apie 30 tūkst. vandens gręžinių – iki 2024 metų juos...

Lietuvoje per parą – 1793 nauji COVID-19 atvejai ir 18 mirčių

Praėjusią parą Lietuvoje nustatyta 1793 nauji COVID-19 atvejai, mirė 18 žmonių, rodo...

VSAT pateikė daugiau informacijos apie migrantų grupę su nepilnamečiais: specialistai dirbo iki vėlumos (8)

Valstybės sienos apsaugos tarnyba ( VSAT ) praneša, jog per praėjusią parą, nuo antradienio...

Nuo šiandien – nauja tvarka dėl galimybių paso, testų ir kaukių (73)

Nuo trečiadienio galimybių pasui gauti nebetiks antigeno testas – galios tik PGR , o nevakcinuoti...

Čmilytė-Nielsen apie privalomus skiepus: svarstyti tikrai verta (12)

Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen teigia, kad siūlymą kai kurių profesijų atstovams...

„Lengvais“ įvardijami omikron atvejai gali būti apgaulingi

Pranešimus apie dažniausiai nesunkią COVID-19 ligą, kurią sukelia omikron atmaina, reikėtų...

Apie asmeninį gyvenimą neatviraujantis Edmundas Kučinskas užminė mįslę apie naują šeimą ir gimusį sūnų (46)

Edmundas Kučinskas pastaruoju metu žiūrovus džiugino dalyvaudamas projekte „Kaukės“ . Apie...

Ekonomistai spekuliuoja, kaip omikron paveiks pasaulinį atsigavimą (29)

Omikron atmaina sudavė smūgį optimistinėms viltims, kad pasaulio ekonomika į 2022 m. įžengs...