aA
Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti bioplastiką, pagamintą iš kukurūzų krakmolo, genų inžinerijos būdu sukurtų bakterijų ar augalinių riebalų bei aliejų. Toks posūkis buvo motyvuojamas tuo, kad iš tvarių šaltinių gautos medžiagos nekenkia aplinkai ir mažina priklausomybę nuo naftos produktų. Nieko nuostabaus, kad bioplastikas išpopuliarėjo maždaug tokiu pačiu metu, kaip ir etanolis.
© Shutterstock

Bent jau nuo 2010 metų iš sojų gaminamas bioplastikas tapo populiaria alternatyva automobilių laidų izoliacinėms medžiagoms. Tačiau yra viena problema – jo skonis patinka graužikams, rašo thetruthaboutcars.com. Manoma, kad būtent dėl to neįtikėtinai didelis savininkų skaičius praneša, kad žiurkės pragraužė jų automobilių laidus ir pateko į vidų.

Nors ši problema nėra visiškai nauja, panašu, kad tokius incidentus skatina patys automobilių gamintojai, naudojantys graužikams gardžias medžiagas. Pastaraisiais metais ši problema tapo tokia opi, jog žmonės pradėjo kelti bylas, reikalaudami, kad gamintojai atlygintų patirtus nuostolius. Vienoje prieš dvejus metus iškeltoje byloje minimi 2012 – 2015 metų gamybos „Honda“ automobiliai, o dar kitoje – 2012 – 2016 metais gaminti „Toyota“ automobiliai.

Tuo metu bioplastikas tikrai buvo plačiai naudojamas. Kiek vėliau dėl žiurkių padarytos žalos iškeltose bylose buvo paminėta ir „Kia“ su „Hyundai“. Iš esmės kiekviena stambesnė automobilių gamintoja naudoja augalinės kilmės bioplastiką bent keliems savo modeliams, sukurtiems per pastarąjį dešimtmetį. Skamba nepiktybiškai, bet turint galvoje, kad žiurkių padarytai žalai negalioja automobilio garantija, savininkai yra priversti išleisti krūvą pinigų, jei draudimo bendrovė nesutinka atlyginti tokių nuostolių.

Anot „The Detroit Free Press“, auganti žiurkių problema nėra paranojos rezultatas. Mičigano Rojal Ouko mieste įsikūrusio autoserviso „Main & Hudson Service“ savininkas Johnas Pappasas tvirtina, kad kiekvieną mėnesį susiduria su bent vienu automobiliu apgraužtais laidais. „Gamindami tokius laidus, jie stengiasi galvoti ekologiškai, – teigė jis. – Tačiau kiekvienas dalykas turi gerąją ir blogąją pusę. Tai įprasta bėda.“

„Suburban Ford of Ferndale“ pardavimų atstovas Jimas Stevensas teigė, kad žiurkių apgraužti laidai „čia yra gana dažnas dalykas“: kiekvieną mėnesį atvyksta po du ar tris tokius automobilius.

Advokatas iš Los Andželo Brianas Kabateckas atstovauja ieškovams grupinėje byloje prieš „Toyota Motor Sales“. Šią bylą iškėlė vienas Indianos gyventojas, kurio 2012 metų „Toyota Tundra“ žiurkės apgraužė jau tris kartus. Bendra žala siekia maždaug 1500 dolerių, kurių, B. Kabatecko teigimu, „Toyota“ nepadengs.

„Žinoma, sojos yra sveikintinas dalykas – jie stengiasi būti ekologiškesni. Tačiau tuo pat metu tai tampa potencialiu maistu žiurkėms“, – sakė advokatas, pridūręs, kad nesiekia, jog jo klientai praturtėtų. Šia byla tiesiog norima pasiekti, kad gamintojas atlygintų nuostolius ir kad priimtų naują politiką, pagal kurią „Toyota“ garantija galiotų ir žiurkių padarytai žalai.

Tam, kad patikėtume šia problema, mums nereikia advokato žodžių ar autoservisų atstovų liudijimų. Savininkai savo būgštavimus dėl žiurkių reiškia beveik kiekviename interneto automobilių forume. Paieškų laukelyje įvedus žodį „žiurkės“, tarp rezultatų galima išvysti dešimtis liudijimų iš pirmų lūpų. Nukentėję automobiliai varijuoja nuo „Nissan Versa“ iki „Jaguar XKR“ ir turi vieną bendrą bruožą – jie yra gaminti po 2005 metų. Dėl senesnių automobilių nerimauja kur kas mažiau savininkų.

„Toyota“ teigia, kad graužikų daroma žala automobilių laidams yra aktuali visai automobilių pramonei ir ši problema nėra susijusi tik su tam tikra marke ar modeliu (ir tai yra tiesa). Ji taip pat pažymi neturinti jokių mokslinių įrodymų, kad graužikus prie automobilių laidų vilioja jų sudėtyje esančios sojos.

Tokių įrodymų neturime ir mes, rašoma straipsnyje, tačiau tai nemalšina visuomenės nerimo. Ištisi tinklalapiai yra skirti patarimams, kaip apsaugoti automobilių laidus nuo žiurkių. Minėtame „Free Press“ straipsnyje Janice Perzigian tvirtino, kad jos 2017 metų „Ford Mustang“ žiurkės padarė nuostolių už 600 dolerių. Dabar ji kiekvieną dieną apstato automobilį valiklio „Pine-Sol“ buteliais, automobilio viduje prikiša servetėlių ir purškia padangas eteriniais aliejais.

Forumuose galima aptikti ne ką mažiau įmantrių patarimų. Tarp jų dažnai sutinkami sąmokslai, kaip nugalabyti piktadares, kol dar jos nepateko į variklio skyrių. Mūsų mėgstamiausia ir kelis kartus sutikta rekomendacija yra kiekvieną laidų centimetrą kiekvieną savaitę ištepti aštriu padažu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Audi e-tron“ gavo netikėtą iššūkį – užkopti į tik slidininkams įveikiamą šlaitą (5)

„ Audi “ savo pirmąjį vien tik elektra varomą visureigį išbandė kalnuose, kuriuose geriausi...

„Regitra“ perspėja: kaip bus keičiami vairuotojo pažymėjimai ir ką būtina žinoti (33)

Kaip žinia, kovo 29 d. yra numatytas Jungtinės Karalystės išstojimas iš Europos Sąjungos,...

Kas nutinka, kai mieste automobiliai yra visiškai uždraudžiami (45)

Pontevedros mieste (Ispanija) šaukti nebūtina – susikalbėti galima ir nekeliant balso. Mat tam...

Kelias Vilnius–Kaunas nuo kitų metų gaus automagistralės statusą (62)

Prieš beveik 50 metų atidarytas greitkelis Vilnius–Kaunas ruošiasi naujam etapui – jau...

Daugiau jokių hibridų: „General Motors“ skelbia stabdanti „Chevrolet Volt“ gamybą (34)

Per pastaruosius porą mėnesių apie „ General Motors “ girdėjome daug įvairių naujienų ir...

Top naujienos

Dramatiška „atiminėjamų vaikų“ legenda – statistinis triukas: suklaidinti liko visi

Nuo praėjusių metų liepos 1-osios iki šių metų sausio 31-osios iš nesaugios aplinkos buvo...

Blogiausias „Brexit“ scenarijus atrodo neišvengiamas: viskas, ką reikia žinoti

Iki numatytos Jungtinės Karalystės pasitraukimo iš Europos Sąjungos datos likus kiek daugiau nei...

Ferdinando Giugliano. Kas gi kamuoja euro zonos ekonomiką?

Vos per dvejus metus euro zona nuo savo pasaulinės ekonomikos didvyrės statuso staigiai pasuko žemyn.

Armonaitė: nauja partija skirsis nuo visų kitų – nedalyvausime visų kare su visais (333)

Vasario 16-ąją įvyko pirmasis Seimo narės Aušrinės Armonaitės ir Vilniaus mero Remigijaus...

Šie vaistai – išsigelbėjimas, bet pražūtinga riba labai trapi: vaikinas papasakojo, ką dėl to jam tenka patirti lietuviai vartoja 20 kartų ilgiau nei reikia (139)

Marius (tikrasis vardas redakcijai žinomas) raminamuosius ir antidepresantus pradėjo vartoti prieš...

Orai: pavasaris baigėsi, grįžta žiema (17)

Šiauriau Lietuvos besisukantis žemo slėgio sūkurys trečiadienio naktį į šalį gins tankius...

Stringanti sistema nesutrukdė: Šimonytė reikalingą kiekį parašų surinko per pirmą dieną sistema stringa (1944)

Prasidėjo pretendentų į kandidatus į prezidentus lenktynės dėl parašų surinkimo. Visos šios...

Vakarienė dviem už 3 eurus: lengvas ir sotus derinys, kurį norėsite pakartoti (189)

DELFI Maistas tęsia originalių fotoreportažų ciklą „Vakarienė už 3 eurus”. Šį kartą...

Po skandalingo pasakojimo traukiasi Lukiškių kalinių prižiūrėtoja: turbūt jie nori sužinoti, su kuo aš miegu (572)

Apie patirtą spaudimą, kai atsisakė užmegzti neformalius santykius su nuteistaisiais, viešai...

Gatvė prestižiniame rajone, kuri atgraso pirkėjus: viskas dėl šiurpą keliančių įstaigų (81)

Prestižiniu sostinės rajonu tituluojamas Antakalnis yra viena iš miesto dalių, kur būstą gali...