Seimui adresuotą peticiją penktadienio popietę jau buvo pasirašę kone 3000 naudotojų, tačiau šis skaičius sparčiai auga.
Peticijos autorius V. Kazlauskas dėsto, kad jį, kaip ir daugelį lietuvių, sukrėtė netikėti planai apmokestinti įsigyjamus automobilius.
„Taip, mes visi norime gyventi sveikiau ir nevažinėti taršesniais automobiliais, bet kartais tiesiog nėra kitos išeities. Vilniuje gyvenantys ponai nesupranta skurdžių rajonų realijų – miesteliuose daug kur nevažinėja viešasis transportas, apie kaimus nėra net ką kalbėti“, – teigė peticijos autorius.
Anot jo, pusė Lietuvos pigius automobilius naudoja ne dėl patogumo ar noro pasipuikuoti, o dėl būtinybės nuvažiuoti nuo taško A į tašką B. Anot V. Kazlausko, periferijos kasdienybė yra gydymo centrai, esantys tik didesniuose miestuose, lygiai taip pat ir darbovietės. Be to, Lietuva sensta ir, anot iniciatoriaus, negali penkiasdešimtmečiai ar pensininkai nešti sunkių krovinių per visą miestą.
„Be to, šitas mokestis neišgelbės nuo taršių automobilių išnykimo. Padūkęs jaunimėlis jau dabar yra prisipirkęs trilitrinių BMW ar Audi, kuriuos eksplotuos iki paskutinio variklio atodūsio, nes neįpirks iš užsienio vežamų pabrangusių, bet galbūt jau mažiau taršių mašinų“, – įsitikinęs peticijos autorius.
Peticiją galite rasti čia.
DELFI primena, kad naudotas transporto priemones parduodančių asociacijų atstovai prognozavo, kad Lietuvoje dėl siūlomo taršos mokesčio projekto gali kilti protesto banga.
Nuo 36 iki 1400 eurų
Aplinkos ministerija parengė Automobilių taršos mokesčio projektą, kurį siūloma pradėti įgyvendinti nuo 2020 m. sausio 1 dienos. Mokestį tektų mokėti visiems, kurie registruoja į Lietuvą naujai atvežtą automobilį, arba perregistruoja kitam savininkui jau Lietuvoje registruotą automobilį.
Tokių sandorių, sakoma, rinkoje kasmet yra apie 600 tūkst.
Nurodoma, kad mokėti mokesčius, kurie siekia nuo 36 eurų iki 1400 eurų, reikėtų visiems, kurių turima benzininė transporto priemonė viršija 130 g/km anglies dvideginio ribą, ir tiems, kurių turimas dyzelinis automobilis išmeta daugiau CO2 nei 115 g/km.
Čia galite apskaičiuoti, kokį mokestį tektų moketi.
Pabrėžiama, kad daugiausiai mokės dyzelinu varomų automobilių naudotojai, kadangi tokios transporto priemonės daugiau teršia azoto oksidais ir kietosiomis dalelėmis.
Mokesčiai turėtų būti mokami pagal išmetamų teršalų duomenis techniniame pase, arba, jeigu jame teršalų kiekis nenurodytas, apskaičiuojami pagal specialias formules.
Nusprendę mokesčių nemokėti, galės sulaukti 200-800 eurų dydžio baudų.
Vilniuje duris atvėrė moderniausias Rytų Europoje „Renault“ ir „Dacia“ centras
Ketvirtadienį, gegužės 12-ąją, Vilniuje duris atvėrė moderniausias Rytų Europoje „ Renault...
Balandį stebimas Lietuvos naudotų automobilių rinkos sumažėjimas
„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „ Regitra “ pateiktus pradinius duomenis,...
„Renault“ parduoda turtą ir išeina iš Rusijos: rusai žada atversti „naują „Moskvič“ istorijos puslapį“
Prancūzijos automobilių gamintoja „ Renault “ pardavė savo turtą Rusijos vyriausybei,...
Siūlydami atsisakyti žalio mirksinčio šviesoforo signalo, netiki, kad atsitiks kaip su žaliomis rodyklėmis
Susisiekimo ministerija vairuotojams ruošia naują tvarką ir savo pristatytose rekomendacijose...
Draudikai nerimauja: dėl automobilių dalių vagysčių šie metai gali tapti rekordiniais
Nepaisant to, kad automobiliuose įrengtos apsaugos sistemos yra vis pažangesnės – ilgapirščiai...
Top naujienos
Duomenys, kurie nustebins ne vieną: kokia dalis Lietuvoje yra susipainiojusi, kas kaltas dėl įvykių Ukrainoje (13)
Atrodo, akivaizdu, bet ne visiems, – pagal tai, kokia dalis gyventojų Lietuvoje supranta, kad dėl...
Verslas įstrigęs kainų spąstuose: dalis vėluoja jas kelti, kiti įspėja – tai dar ne pabaiga
Infliacija ir toliau augančios žaliavų ir energetikos kainos verslą spaudžia į kampą....
Karas Ukrainoje. Ukrainos pareigūnas: jau vasarą pereisime į puolimą taikos derybos – sustabdytos
Evakuacijos misija „ Azovstal “ plieno gamykloje Mariupolyje tęsiasi, trečiadienio naktį savo...
Turkija šiaušiasi dėl istorinio Švedijos ir Suomijos sprendimo: teks derėtis
Putino režimo karinė agresija prieš taikią ukrainiečių tautą privertė suomius ir švedus...
Eteryje – rimtos dvejonės dėl karo: nesėkmę išprognozavęs rusų karininkas nutildė net „Putino lėlę“ (26)
Kelių dienų „speciali operacija“ baigsis rusų armijos pergalės paradu Kyjive. Dabar jau...
Žiniasklaida: Putinas ketina savo pyktį nukreipti net prieš savo tariamą krikšto dukrą Kseniją Sobčiak (2)
Manoma, kad Vladimiras Putinas savo pyktį gali nukreipti prieš Kseniją Sobčiak – garsią...
Tyrimai parodė, kas nutinka paskiepytiems žmonėms, kurie užsikrečia omikron
Kas sukelia geresnę apsaugą nuo „ Covid-19 “ ligos: skiepai ar persirgimas? Ir koks imunitetas...
Studijų ir darbo rinkos ekspertai: kokios profesijos šiuo metu pačios perspektyviausios ir pelningiausios, o kurios – labai rizikingos
Kasmet jauniems žmonėms tenka priimti sprendimą – kokią profesiją ar studijų programą...
Putino pagieža siekia toli – ketina pateikti sąskaitą visiems Vakarams už Rusijos ignoravimą (1)
Iš inteneto platybių po žinios balandžio 13 dieną, jog sulaikytas bėgti į Rusiją susiruošęs...
Balsavimo internetu perspektyvos Lietuvoje: didžiausias privalumas būtų vienai rinkėjų grupei (1)
Iki 2030 m. Europos Sąjunga (ES) siekia užtikrinti, kad demokratinis gyvenimas ir internetu...