aA
Aplinkos ministerijos žinia apie parengtą Transporto priemonių taršos mokesčio projektą vairuotojams pro akis nepraslydo. Susivieniję feisbuko grupės „Viskas apie automobilius“ nariai portale Peticijos.lt išplatino peticiją, kuria paprašė Seimo nepritarti siūlomam taršos mokesčio projektui.
Automobilių tarša
Automobilių tarša
© Shutterstock

Seimui adresuotą peticiją penktadienio popietę jau buvo pasirašę kone 3000 naudotojų, tačiau šis skaičius sparčiai auga.

Peticijos autorius V. Kazlauskas dėsto, kad jį, kaip ir daugelį lietuvių, sukrėtė netikėti planai apmokestinti įsigyjamus automobilius.

„Taip, mes visi norime gyventi sveikiau ir nevažinėti taršesniais automobiliais, bet kartais tiesiog nėra kitos išeities. Vilniuje gyvenantys ponai nesupranta skurdžių rajonų realijų – miesteliuose daug kur nevažinėja viešasis transportas, apie kaimus nėra net ką kalbėti“, – teigė peticijos autorius.

Anot jo, pusė Lietuvos pigius automobilius naudoja ne dėl patogumo ar noro pasipuikuoti, o dėl būtinybės nuvažiuoti nuo taško A į tašką B. Anot V. Kazlausko, periferijos kasdienybė yra gydymo centrai, esantys tik didesniuose miestuose, lygiai taip pat ir darbovietės. Be to, Lietuva sensta ir, anot iniciatoriaus, negali penkiasdešimtmečiai ar pensininkai nešti sunkių krovinių per visą miestą.

„Be to, šitas mokestis neišgelbės nuo taršių automobilių išnykimo. Padūkęs jaunimėlis jau dabar yra prisipirkęs trilitrinių BMW ar Audi, kuriuos eksplotuos iki paskutinio variklio atodūsio, nes neįpirks iš užsienio vežamų pabrangusių, bet galbūt jau mažiau taršių mašinų“, – įsitikinęs peticijos autorius.

Peticiją galite rasti čia.

DELFI primena, kad naudotas transporto priemones parduodančių asociacijų atstovai prognozavo, kad Lietuvoje dėl siūlomo taršos mokesčio projekto gali kilti protesto banga.

Nuo 36 iki 1400 eurų

Aplinkos ministerija parengė Automobilių taršos mokesčio projektą, kurį siūloma pradėti įgyvendinti nuo 2020 m. sausio 1 dienos. Mokestį tektų mokėti visiems, kurie registruoja į Lietuvą naujai atvežtą automobilį, arba perregistruoja kitam savininkui jau Lietuvoje registruotą automobilį.

Tokių sandorių, sakoma, rinkoje kasmet yra apie 600 tūkst.

Nurodoma, kad mokėti mokesčius, kurie siekia nuo 36 eurų iki 1400 eurų, reikėtų visiems, kurių turima benzininė transporto priemonė viršija 130 g/km anglies dvideginio ribą, ir tiems, kurių turimas dyzelinis automobilis išmeta daugiau CO2 nei 115 g/km.

Čia galite apskaičiuoti, kokį mokestį tektų moketi.

Pabrėžiama, kad daugiausiai mokės dyzelinu varomų automobilių naudotojai, kadangi tokios transporto priemonės daugiau teršia azoto oksidais ir kietosiomis dalelėmis.

Mokesčiai turėtų būti mokami pagal išmetamų teršalų duomenis techniniame pase, arba, jeigu jame teršalų kiekis nenurodytas, apskaičiuojami pagal specialias formules.

Nusprendę mokesčių nemokėti, galės sulaukti 200-800 eurų dydžio baudų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(86 žmonės įvertino)
3.8837

Kokius testus išgyvena į „Lietuvos metų automobilio“ titulą pretenduojantys modeliai?

Šiemet jau 24-tą kartą „ Lietuvos žurnalistų autoklubas “ rinks „Lietuvos metų...

Paraiškų, norint pasinaudoti kompensacija netaršios transporto priemonės įsigijimui, gauta už 7,8 mln. eurų (12)

Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) gavo 8793 paraiškas dėl kompensacijų už seno ir...

Lietuvoje važinėsis vienas iš 200 pasaulyje pagamintų „Porsche 911 GT2 RS Clubsport“ (1)

Automobilių entuziastų dėmesio visame pasaulyje sulaukęs „ Porsche 911 GT2 RS Clubsport“ –...

Lietuvių registracijos mokestis negąsdina: rinkdamiesi naudotą modelį prioritetą skiria vokiškiems „dyzeliams“ (81)

Nors dauguma Lietuvos vairuotojų automobilio sau ieško naudotų automobilių skelbimų portaluose ar...

Dar vienas „Takata“ skandalas: gali tekti remontuoti milijonus automobilių su brokuotais saugos diržais (9)

Jei neteko girdėti apie japonų gamintoją „ Takata “, gali būti, kad jūsų automobilyje...

Top naujienos

Armonaitė prabilo apie koalicijos dėlionę su konservatoriais: susitarimai bus sudėtingi (941)

Iki rinkimų lieka vis mažiau laiko, politinės kovos vyksta, tačiau Laivės partijos lyderė...

Pastebėjo dar vieną veiksnį, didinantį pavojų susirgti sunkesne COVID-19 forma: aktualu ne vienam (96)

JAV ligų kontrolės ir prevencijos centrams (CDC) pareiškus, kad antsvorį turintiems žmonėms,...

Ekspertai įvardijo blogiausią JAV rinkimų scenarijų: neramumams ruošiasi netgi kaimynai (141)

Kalendoriui iki JAV prezidento rinkimų skaičiuojant 15 dienų tampa aišku, kad nepaisant jų...

Su Saboniu ir Valančiūnu žaidęs NBA čempionas: atrodo, kad lietuviai yra pozityvūs žmonės (9)

Dėl pandemijos stabdytas ir kaip niekada ilgai užtrukęs NBA sezonas galiausiai pasiekė finišo...

Laukia permainingi orai: antradienį – trumpa proga pasidžiaugti (2)

Antradienį – proga pasidžiaugti sausesniais orais: pirmoje dienos pusėje dažnai švies saulė,...

Rusijos gyventojai įvardijo draugų ir priešų sąrašą: Lietuvai vėl teko garbinga vieta (731)

Pasakyk, kas tavo draugai ir aš pasakysiu, kas tu. Toks posakis Rusijoje kasmet yra pritaikomas...

Merūnas Vitulskis – atvirai apie dalyvavimą gimdyme, sunkiausią etapą ir kaip šiandien vaikai numalšina jųdviejų ginčus su Erika (77)

Kartais atrodo, kad mamos ir tik mamos augina vaikus. Jos maitina, jos auklėja, jos skaito jiems...

Kristina Kybartaitė | D+ nariams

Kvepalai trumpai laikosi? Atskleisiu kelias paslaptis

Renkantis naujus kvepalus vienas pirmiausiai užduodamų klausimų yra net ne tai, ar kvapas...

Į kavinę pakvietęs BMW vairuotojas kas 10 min. lakstė į tualetą – čia buvo ne blogiausia (124)

Vos perskaičiusi antraštę „ Į pasimatymą atvažiavo darbiniu „busiuku“, o vėliau...

Laisvos gerbėjai stebisi jos pasikeitusia išvaizda: anksčiau vadino siauralūpe, dabar vėl negerai (166)

Dainininkė Donata Gutauskienė-Laisva jau kuris laikas savo gerbėjus stebina kiek pasikeitusia...

|Maža didelių žinių kaina