aA
Kur ieškoti naudoto automobilio: internete ar turguje? Specialistai vienareikšmio atsakymo neturi. Vieni teigia, kad geresnių pasiūlymų galima gauti besiderant turguje, kiti – jog radus skelbimą internete. Bet kokiu atveju sutariama, kad kone visus autoturguose stovinčius automobilius galima rasti ir internete. Kokią kainą pavyks suderinti priklauso nuo derybų įgūdžių ir... nuo pardavėjo nuotaikų.
Automobilių turgus Kaune
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Turgus prieš internetą

Didžiausią Europoje Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis sako, beveik visus turguje stovinčius automobilius galima rasti ir skelbimų portaluose.

„Pastebėjome, kad dauguma mašinų dubliuojasi – mašinos parduodamos ir turguje, ir skelbimuose internete“, – DELFI teigė V. Naujanis.

Tiesa, nesutariama, kur – internete ar turguje – kainos didesnės.

Gal skelbimuose kainos didesnės, o turguje galima išsiderėti didesnę nuolaidą. Tačiau ir ten, ir ten galima derėtis. Sunku pasakyti, kur kainos didesnės – visaip gali būti. Kaip pavyzdys, yra tokios mašinos prastos „Opel Astros“ – suvažinėtos, benzinai. Mums šios mašinos labai prastos, nes labai sunku parduoti. Bet pasirodo yra moldavai, kuriems reikia tokių mašinų. Skelbimuose kaina 1700 eurų, turguje – 1600 eurų. Tad skirtumas tik simbolinis“, – sako V. Naujanis.

„Galima skaičiuoti, kad turguje kainos didesnės apie 5 proc. Be jokios abejonės, dauguma mašinų nuperkama pagal skelbimus internete. Tokiu būdu nuperkama apie 70 proc. automobilių. Mašinos randamos pagal skelbimus, o patys automobiliai stovi turguje. Čia juos galima apžiūrėti”, – teigė automobiliais iš Italijos prekiaujantis kaunietis Dainius.

Jo teigimu, turguje absoliuti dauguma mašinų pargabentos iš užsienio. Tuo tarpu lietuviškuose automobilių pardavimo portaluose vyrauja pačių lietuvių parduodami automobiliai.

Tačiau paskelbti savo skelbimą nėra pigu – jei automobilio kaina didesnė nei 1,5 tūkst. eurų, skelbimas mėnesiui kainuos beveik 4,4 euro. Pastaruoju metu pasirodė žinių, kad jungiasi du didžiausi Lietuvos automobilių pardavimų portalai, o tai rinkoje gali sukurti monopoliją. Turguje kalbinti automobilių pardavėjai būgštavo, kad skelbimų kainos gali dar labiau išaugti.

„Padarėme išvadą, kad vieną dieną portalai turėtų vienas kitą praryti. Jei taip įvyko – tai dėsninga“, - sako V. Naujanis.


Derybos

Ne paslaptis, kad vertindami automobilį pardavėjai į kainą įskaičiuoja ir derybas.

„Viskas priklauso nuo pardavėjo būsenos. Jei pardavėjui mašinos įšaldytos – jis nuleis daugiau“, – sako V. Naujanis.

Neslepiama, kad į Lietuvą parvežamos mašinos gana pastebimai pabrangsta.

„Reikia surasti mašinas, kad žmogus jas galėtų perparduoti. Lietuvis nuo vienos mašinos gali užsidirbti, na, iki 500 eurų. Atvežimas kainuoja apie 300 eurų. Tad mašinos kaina Lietuvoje ir užsienyje gali skirtis daugmaž 800 eurų“, – sako V. Naujanis.

„Viskas priklauso nuo mašinos vertės. Vidutiniškai, galima uždirbti apie 10 proc. mašinos vertės. Labiausiai lietuviai perka maždaug 3 tūkst. eurų vertės mašinas“, – sako Dainius.

Lietuvius veja lauk

Pastaruoju metu į Lietuvą daugiausiai atkeliauja automobiliai iš Italijos, Belgijos, Prancūzijos.

V. Naujanis sako, kad užsienyje mašinos specialiai ruošiamos lietuvių prekeiviams.

„Ten yra diferencijuotai – vienoje pusėje stovi pigesni automobiliai lietuviams, kitoje – brangesni. Kartais būna, kad lietuvis bando 20 proc. kainos nusiderėti, tai ir iš aikštelės išvaro. Sako: „Raus!“ Nes lietuviai labai smaugia kainas. Iš tikro Lietuvoje mašinos nėra brangios. Būklė kaip būklė, bet kainos tikrai nėra didelės“, – įsitikinęs V. Naujanis.

Euras įtakos nepadarė

Nuo šių metų pradžios į Lietuvą atėjęs euras mašinų prekybai įtakos nepadarė, nes jau keletą metų prekyba vyksta atsiskaitant eurais.

„Visiškai neatsiliepė. Mašinos pirktos už eurus ir tas galiojo „n“ metų iki euro įvedimo. Tai niekas nepasikeitė. Daugiau veikia dolerio svyravimas. Kirgizai, moldavai, tadžikai yra „doleriniai“ – vežasi dolerius. Jų valiuta taip pat nukrito, tačiau atsivežę čia dolerius jie šiek tiek nuostolius kompensuoja“, – sako V. Naujanis.

Anksčiau Kauno automobilių turguje buvo apstu pirkėjų iš Azijos šalių. Dabar automobilių turguje jų praktiškai nėra. Rytiečių į Kauną kol kas negrąžino ir stiprėjantis doleris.

„Pasitaiko vienas kitas baltarusis, ukrainietis, moldavas. Daugiau „euriniai“ – lietuviai, latviai, estai, lenkai. Nėra taip, kad doleris stumtelėtų prekybą. Daugiausiai kirgizių buvo prieš Naujus metus – jie labai daug prisivarė mašinų ir neišsiparduoda. Jei jie neišsiparduoda, nevažiuoja pas mus pirkti“, – paprastą formulę sako V. Naujanis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Klaipėdos sankryžose daugėja žaliųjų rodyklių (4)

Klaipėdos miesto sankryžose prie šviesoforų įrengtos 24-ios žalios rodyklės, leidžiančios...

Kokių kriterijų laikosi gamintojai įrengdami automobilių salonus: komfortas – dar ne viskas

Komfortas – tarsi svetainėje, tik norint ką nors pasiekti, nereikia atsistoti, užtenka ištiesti...

BMW papasakojo, kokių naujovių gali tikėtis 5 serijos gerbėjai bei kas lauks rugpjūtį (9)

BMW laikosi numatyto plano ir trečiadienį pasauliui pristatė net tris naujienas. Bavarijos...

Iš gyventojų kišenės – iki 10 mln. eurų už automobilių beverčių atliekų sutvarkymą (7)

Po automobilių ardymo per metus iki 50 tūkst. tonų neigiamą rinkos vertę turinčių automobilių...

Rengia naują techninės apžiūros kainoraštį: kainos keisis, bet į kurią pusę – dar nežinia (8)

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) parengė privalomosios transporto priemonių...

Top naujienos

Ar dėl karantino galioja force majeure aplinkybės: kurį laiką dar žadama gyventi taip „ekstremaliai“ (3)

Šalyje paskelbus karantiną gyvenama ekstremaliu režimu – nuo vieno Vyriausybės sprendimo iki...

Po virtinės kruvinų incidentų pasienyje Kinija ir Indija dislokuoja tūkstančius karių, baiminamasi atviro konflikto (49)

Gegužės 5 d. tarp Indijos ir Kinijos karių prie Pangongo ežero, esančio 4270 metrų aukštyje...

Berniukas gimė sveikas, bet netrukus pastebėjo nerimą keliančius požymius: kraujo tyrimai buvo netikėti (102)

Kauniečiai Gintarė ir Rytis Rudzinskai 2016 m. susilaukė sveiko berniuko, kurį pavadino Bernardu....

Dešrelės dabar ir seniau: kodėl pasikeitė jų skonis, ar tai pavojinga (14)

Ar teisus žmogus, kuris sako, kad prieš dvidešimt metų tos pačios rūšies dešrelių skonis buvo...

Lietuvos oro uostai pandemijos akivaizdoje: derasi dėl krypčių atvėrimo, buvo daugiau neįleistų keliautojų (49)

Lietuvos oro uostams praėję metai buvo rekordiškai sėkmingi. Dar prieš karantiną skelbta apie...

Sielą ir kūną viešai apnuoginti nebijanti Rekašiūtė: tai, ką rašau ir fotografuoju, yra mano minčių dienoraštis (8)

Viena ryškiausių šalies fotomenininkių, savo nuotraukomis paliečianti mases ir gebanti pajausti...

Jauna šeima susiruošė pirkti butą – nuėję į banką gavo it skuduru per veidą (562)

Šeima – visuomenės pagrindas? Tik jau ne Lietuvoje. Noriu viešai pareikšti pasipiktinimą visa...

Tragiškai žuvusio pareigūno kolegos jo atminimą kviečiami pagerbti švyturėliais, jautri akcija vyks visoje Lietuvoje (70)

Visos Lietuvos policijos pareigūnai, pagerbdami tragiškai žuvusį kolegą kviečiami pirmadienį,...

Stalo teniso legenda: kaip už savadarbę raketę gruzinas berniukui iš Lietuvos siūlė vagoną mandarinų (9)

„Delfi TV“ laida „Sportinė forma“ apsilankė pas Lietuvos stalo teniso legendą Helmutą...

Lietuvoje patvirtinti 5 nauji COVID-19 atvejai nauji atvejai - iš Vilniaus ir Klaipėdos apskričių (143)

Lietuvoje praėjusią parą, šeštadienį, nustatyti 5 nauji užsikrėtimo COVID-19 atvejai. Dėl...

|Maža didelių žinių kaina