Kur ieškoti naudoto automobilio: internete ar turguje? Specialistai vienareikšmio atsakymo neturi. Vieni teigia, kad geresnių pasiūlymų galima gauti besiderant turguje, kiti – jog radus skelbimą internete. Bet kokiu atveju sutariama, kad kone visus autoturguose stovinčius automobilius galima rasti ir internete. Kokią kainą pavyks suderinti priklauso nuo derybų įgūdžių ir... nuo pardavėjo nuotaikų.
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Turgus prieš internetą

Didžiausią Europoje Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis sako, beveik visus turguje stovinčius automobilius galima rasti ir skelbimų portaluose.

„Pastebėjome, kad dauguma mašinų dubliuojasi – mašinos parduodamos ir turguje, ir skelbimuose internete“, – DELFI teigė V. Naujanis.

Tiesa, nesutariama, kur – internete ar turguje – kainos didesnės.

Gal skelbimuose kainos didesnės, o turguje galima išsiderėti didesnę nuolaidą. Tačiau ir ten, ir ten galima derėtis. Sunku pasakyti, kur kainos didesnės – visaip gali būti. Kaip pavyzdys, yra tokios mašinos prastos „Opel Astros“ – suvažinėtos, benzinai. Mums šios mašinos labai prastos, nes labai sunku parduoti. Bet pasirodo yra moldavai, kuriems reikia tokių mašinų. Skelbimuose kaina 1700 eurų, turguje – 1600 eurų. Tad skirtumas tik simbolinis“, – sako V. Naujanis.

„Galima skaičiuoti, kad turguje kainos didesnės apie 5 proc. Be jokios abejonės, dauguma mašinų nuperkama pagal skelbimus internete. Tokiu būdu nuperkama apie 70 proc. automobilių. Mašinos randamos pagal skelbimus, o patys automobiliai stovi turguje. Čia juos galima apžiūrėti”, – teigė automobiliais iš Italijos prekiaujantis kaunietis Dainius.

Jo teigimu, turguje absoliuti dauguma mašinų pargabentos iš užsienio. Tuo tarpu lietuviškuose automobilių pardavimo portaluose vyrauja pačių lietuvių parduodami automobiliai.

Tačiau paskelbti savo skelbimą nėra pigu – jei automobilio kaina didesnė nei 1,5 tūkst. eurų, skelbimas mėnesiui kainuos beveik 4,4 euro. Pastaruoju metu pasirodė žinių, kad jungiasi du didžiausi Lietuvos automobilių pardavimų portalai, o tai rinkoje gali sukurti monopoliją. Turguje kalbinti automobilių pardavėjai būgštavo, kad skelbimų kainos gali dar labiau išaugti.

„Padarėme išvadą, kad vieną dieną portalai turėtų vienas kitą praryti. Jei taip įvyko – tai dėsninga“, - sako V. Naujanis.

Derybos

Ne paslaptis, kad vertindami automobilį pardavėjai į kainą įskaičiuoja ir derybas.

„Viskas priklauso nuo pardavėjo būsenos. Jei pardavėjui mašinos įšaldytos – jis nuleis daugiau“, – sako V. Naujanis.

Neslepiama, kad į Lietuvą parvežamos mašinos gana pastebimai pabrangsta.

„Reikia surasti mašinas, kad žmogus jas galėtų perparduoti. Lietuvis nuo vienos mašinos gali užsidirbti, na, iki 500 eurų. Atvežimas kainuoja apie 300 eurų. Tad mašinos kaina Lietuvoje ir užsienyje gali skirtis daugmaž 800 eurų“, – sako V. Naujanis.

„Viskas priklauso nuo mašinos vertės. Vidutiniškai, galima uždirbti apie 10 proc. mašinos vertės. Labiausiai lietuviai perka maždaug 3 tūkst. eurų vertės mašinas“, – sako Dainius.

Lietuvius veja lauk

Pastaruoju metu į Lietuvą daugiausiai atkeliauja automobiliai iš Italijos, Belgijos, Prancūzijos.

V. Naujanis sako, kad užsienyje mašinos specialiai ruošiamos lietuvių prekeiviams.

„Ten yra diferencijuotai – vienoje pusėje stovi pigesni automobiliai lietuviams, kitoje – brangesni. Kartais būna, kad lietuvis bando 20 proc. kainos nusiderėti, tai ir iš aikštelės išvaro. Sako: „Raus!“ Nes lietuviai labai smaugia kainas. Iš tikro Lietuvoje mašinos nėra brangios. Būklė kaip būklė, bet kainos tikrai nėra didelės“, – įsitikinęs V. Naujanis.

Euras įtakos nepadarė

Nuo šių metų pradžios į Lietuvą atėjęs euras mašinų prekybai įtakos nepadarė, nes jau keletą metų prekyba vyksta atsiskaitant eurais.

„Visiškai neatsiliepė. Mašinos pirktos už eurus ir tas galiojo „n“ metų iki euro įvedimo. Tai niekas nepasikeitė. Daugiau veikia dolerio svyravimas. Kirgizai, moldavai, tadžikai yra „doleriniai“ – vežasi dolerius. Jų valiuta taip pat nukrito, tačiau atsivežę čia dolerius jie šiek tiek nuostolius kompensuoja“, – sako V. Naujanis.

Anksčiau Kauno automobilių turguje buvo apstu pirkėjų iš Azijos šalių. Dabar automobilių turguje jų praktiškai nėra. Rytiečių į Kauną kol kas negrąžino ir stiprėjantis doleris.

„Pasitaiko vienas kitas baltarusis, ukrainietis, moldavas. Daugiau „euriniai“ – lietuviai, latviai, estai, lenkai. Nėra taip, kad doleris stumtelėtų prekybą. Daugiausiai kirgizių buvo prieš Naujus metus – jie labai daug prisivarė mašinų ir neišsiparduoda. Jei jie neišsiparduoda, nevažiuoja pas mus pirkti“, – paprastą formulę sako V. Naujanis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Norvegija atsisakė planų įvesti „Tesla“ mokestį

Pagal teršalų visai neišmetančių transporto priemonių pardavimus Europoje pirmaujanti Norvegija...

Sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES (8)

Naujų sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet per dešimt mėnesių buvo vienas...

„Continental“ vadovas elektromobilių gerbėjus nuleido ant žemės (7)

Technologijų kompanijos „ Continental “ vadovas dr. Elmaras Degenhartas Berlyne vykusiame...

Lietuvių dalijimosi elektromobiliais tinklas startavo ir užsienyje (4)

Sparčiai Lietuvoje augantis elektromobilių nuomos tinklas „ Spark “ tapo pirmuoju lietuvių...

Įspūdingą modelį pristatęs „Tesla“ vadovas prakalbo apie raketų technologijas (22)

Automobilių gamintojos „ Tesla “ vadovas Elonas Muskas tviteryje pranešė, kad kurdama naujos...

Top naujienos

Areštinėje – nepilnamečio savižudybė: sudaužyto likimo atomazga (83)

Lietuva skaudžiai moka už klaidas, kurias padarė vienišus vaikus sugrūsdama į globos namus, kur...

Pamatę naujai įstatytas balkono duris nepatikėjo savo akimis (21)

Naujai įstatytos balkono durys įžiebė nemenką konfliktą. Šernų soduose gyvenanti klaipėdietė...

Italų žurnalistai „rado“ sensaciją: kruvinų žudynių istorijoje - lietuvių snaiperių pėdsakai (911)

Kas iš tikrųjų įvyko 2014-ųjų vasarį Kijeve, kai į Maidano protestuotojus pasipylė...

Vilniuje biurą atidarys didžiausia pasaulyje viešbučių rezervavimo platforma (2)

Į Vilnių žengia didžiausia kelionių kompanija pasaulyje booking.com. Tai savo feisbuko paskyroje...

Įspėja aklai nesusivilioti 80 ar 90 proc. nuolaidomis internete (4)

Specialistai įspėja, kad artėjant šventėms internete suaktyvėjo sukčiai, žmones viliojantys...

Gyvai / FIBA liūdesiui: „Žalgiris“ – „Anadolu Efes“ (17)

Neeilinis Eurolygos turas, pirmą kartą sutampantis su inauguracinėmis pasaulio krepšinio...

Rolando Mackevičiaus Kalėdos vaikystėje kvepėjo ne mandarinais, o ir Kalėdų Senelis buvo kitoks

Nors iki Kalėdų dar liko mėnuo, Rolando ir Ievos Mackevičių namuose jau stovi eglutė. Tiesa, ji...

Lietuviško oro išvarginta lietuvė įsikūrė kurorte, kuriame vasara visus metus (26)

Įspūdingo grožio gamta, kvapą gniaužiantys egzotiški vaizdai, gyvūnija ir nesibaigianti vasara...

Beigelio formos namai Maskvoje

Aštuntojo praėjusio amžiaus dešimtmečio pradžioje rusų architektas Jevgenijus Stamas ir...

Jauniausias ministras po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo: kas jis? biografija (122)

27–erių metų parlamentaras Virginijus Sinkevičius ruošiasi didžiausiam karjeros šuoliui –...