Rinkos tyrimų bendrovės „AutoTyrimai“ statistika rodo, kad per devynis šių metų mėnesius išperkamosios nuomos būdu Lietuvoje buvo parduoti 1792 nauji lengvieji automobiliai – 14 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį 2009 m..

„Krizės poveikis automobilių lizingo rinkos statistikoje atsispindėjo pavėluotai, kadangi praėjusiais metais rinką dar kurį laiką augino iš anksto, prieš ekonominį nuosmukį sudarytos automobilių pirkimo sutartys“, – sako A.Andrašiūnas.

Pasak jo, didelė dalis taupyti pradėjusių įmonių nuo 2009 m. nesudarinėjo naujų lizingo sutarčių, o pratęsė anksčiau sudarytas ir atsisakė automobilių parkų atnaujinimo.

Riboti mašinų pirkimą skatino ir tai, kad sugriežtėjo lizingo sąlygos – dauguma išperkamosios nuomos bendrovių padidino pradines įmokas ir sumažino mašinos išpirkimo vertę sutarčiai pasibaigus. Pasak „Sixt“ vadovo Lietuvoje, šiuo metu situacija pradėjo keistis – lizingo paslaugų tiekėjai jau pradėjo lengvinti finansavimo sąlygas.

Automobilių parkų valdymo rinkos eksperto vertinimu, pozityviu krizės rezultatu tapo tai, kad įmonės pradėjo labiau skaičiuoti pinigus, skiriamus turimų automobilių išlaikymui. „Iki šiol bendrovės dažniausiai įvertindavo tiktai paties automobilio pirkimo kainą, bet į kaštus neįskaičiuodavo draudimo ir eksploatacijos, neskyrė pakankamai dėmesio tam, kad įmonių mašinas darbuotojai naudotų ekonomiškai ir būtų išvengiama piktnaudžiavimų“, – pasakoja A. Andrašiūnas.

Pasak jo, nemaža dalis Lietuvos bendrovių dabar savo automobilių parkus valdo neefektyviai, kadangi sutaupyti galima visose automobilių eksploatacijos srityse. „Pavyzdžiui, padangų keitimas ir remontas visada kainuos pigiau, jei yra organizuojamas centralizuotai, o ne kiekvienam automobiliui atskirai. Tas pats – ir kitose eksploatacijos srityse“, – sako ekspertas.

Tarp pasitaikančių įmonių darbuotojų piktnaudžiavimų ir net sukčiavimų, kurie pabrangina mašimų išlaikymą, A. Andrašiūnas įvardija neatsakingą automobilių eksploatavimą, perteklinį kuro naudojimą ar net nereikalingas remonto išlaidas, kurių sąskaita remontuojami asmeniniai automobiliai.

„Sixt“ duomenimis, pasikeitusi įmonių vadovų elgsena ir poreikis šiuos procesus tvarkyti efektyviau paskatino automobilių parkų valdymo paslaugų augimą. Remiantis bendrovės trijų ketvirčių statistika, prognozuojama, kad šiemet rinka augs 25 procentais.

„Kadangi teikiame pilno spektro paslaugas – nuo sutarimo su lizingo bendrovėmis dėl mašinų pirkimo iki automobilio eksploatacijos pabaigos – spartesnę automobilių parkų valdymo rinkos plėtrą iki šiol ribojo tai, kad įmonės turi nepasibaigusias lizingo sutartis, tačiau klientų kreipimųsi statistika rodo, kad ateityje naujų sutarčių bus sudaroma daugiau“, – sako A. Andrašiūnas. Pasak jo, palyginti su praėjusiais metais, klientų kreipimųsi „Sixt“ per tris 2010 m. ketvirčius padaugėjo 40 procentų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją