aA
Jungtinės Karalystės Aukščiausiasis Teismas (angl. Supreme Court; SC) nusprendė, kad šalies vyriausybė iki šių metų gruodžio 31 d. privalo parengti naujus oro kokybės planus ir pateikti juos Europos Komisijos įvertinimui.
Nauji Seimo konceliarijos BMW automobiliai
© DELFI / Kiril Čachovskij

Kitaip tariant, Jungtinės Karalystės vyriausybė įpareigota iki šių metų pabaigos parengti oro taršos sumažinimo planus, o tai reiškia, kad jau artimiausioje ateityje papildomai gali būti apmokestinti seni dyzeliniai automobiliai, kaip vieni iš didžiausių oro taršos šaltinių.

Dėl oro taršos sukeltų ligų Jungtinėje Karalystėje kasmet miršta daugiau kaip 29 000 žmonių. Dauguma Jungtinės Karalystės miestų tikisi sumažinti transporto spūsčių sukeliamo smogo žalingas pasekmes iki 2020 m., tačiau prognozuojama, kad Londono, Birminghamo ir Leedso miestams šio tikslo nepavyks pasiekti iki 2030 metų. Londono azoto dioksido taršos rodikliai yra vieni aukščiausių tarp Europos sostinių.

Europos Sąjunga (ES) kritikuoja Jungtinę Karalystę dėl to, kad ji neturi parengusi aiškaus priemonių plano kaip kovoti su oro tarša. Šie neatitikimai kilo daugiausiai dėl to, kad Jungtinei Karalystei nuo 1999 metų nepavyksta įgyvendinti ES reikalavimų dėl azoto dioksido (NO2) taršos apribojimų. Europos Komisija yra padavusi Jungtinę Karalystę į Europos Teisingumo Teismą dėl nuolatinio ES oro kokybės direktyvos pažeidinėjimo. Šaliai gresia kasmetinė 300 milijonų svarų bauda. Jungtinės Karalystės Aukščiausiojo Teismo sprendimu, šalies vyriausybė nebegalės toliau išsisukinėti nuo atsakomybės ir iki šių metų pabaigos turės parengti oro taršos mažinimo planą, kurį privalės pateikti ES įvertinimui.

Jungtinės Karalystės Aplinkos, maisto ir kaimo reikalų departamento (angl. angl. Department for Environment Food and Rural Affairs; DEFRA) atstovų teigimu, su oro tarša kovojama skatinant ekologiškų automobilių, su labai mažomis anglies dvideginio emisijomis, įvairių „žaliojo transporto“ iniciatyvų bei ekologinių kelionių plėtrą. DEFRA duomenimis, NO2 tarša nuo 2010 m. sumažėjo 15 proc., o 1992-2012 m. laikotarpiu – daugiau nei per pusę.

Londono meras Borisas Johnsonas iki 2020 m. nori Londone įsteigti ultra žemos emisijos zoną (angl. Ultra Low Emission Zone; ULEZ). Šiuo tikslu Londono meras siūlo iki 2020 m. apmokestinti visų dyzelinių automobilių bei benzininių automobilių, registruotų iki 2006 m., įvažiavimą į centrinį Londoną, įvedant 10 svarų mokestį. Naujasis 10 svarų mokestis būtų skaičiuojamas papildomai prie jau esančio 11,5 svaro spūsties mokesčio (angl. congestion charge), skaičiuojamo įvažiuojant į centrinį Londoną. Naujasis mokestis galiotų visam dyzeliniam transportui, išskyrus dyzelinius automobilius, kurie atitinka „Euro 6“ emisijos standartą. Pagal ES taršos reikalavimus, visi nauji automobiliai, kurie bus pardavinėjami nuo 2015 m. sausio pradžios turės atitikti „Euro 6“ emisijos standartą.

Londono pavyzdžiu gali pasekti kiti didieji Jungtinės Karalystės miestai ir šalies regionų valdžia. Tiesa, pirmiausiai būtų apmokestinti ne privatūs lengvieji automobiliai, o seni dyzeliniai autobusai ir dyzelinį kurą naudojantis krovininis transportas.

Anglija.today
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Automobilių spalvos taip pat turi madą – pasakė, kuri madingiausia šiemet (3)

Nors garsioji Henrio Fordo frazė, kad klientai gali rinktis bet kokią „Model T“ spalvą, jei tik...

Dėl koronaviruso „Kia“ pratęsė savo automobilių garantiją

„ Kia Motors Corporation“ paskelbė apie „Kia Promise“ – globalios automobilių garantijos...

Kol kiti kalba apie praradimus, „Tesla“ džiūgauja: tokios geros metų pradžios nesitikėjo (18)

„ Tesla “ paskelbė 2020-ųjų metų pirmojo ketvirčio elektromobilių gamybos ir pristatymo...

BMW pardavimai dėl koronaviruso pandemijos sumažėjo penktadaliu (1)

BMW pirmą šių metų ketvirtį pardavė 20,6 proc. mažiau automobilių nei praėjusiais metais...

„Toyota“ papildė verslui skirtų modelių gamą – į Lietuvą atsivežė naujieną (2)

Vos prieš mėnesį šalyje pristatytas naujas keleivinis „ Toyota Proace City Verso“, o kovo...

Top naujienos

Italija skelbia užfiksavusi išgijimų nuo COVID-19 paros rekordą JK per parą nuo koronaviruso mirė rekordinis žmonių skaičius – 938, Prancūzija pratęs karantiną (68)

Italijoje per pastarąją parą užfiksuotas išgijimų nuo COVID-19 rekordas – 2009 žmonių,...

ECB vadovės kreipimąsis: COVID-19 – naujos formos sukrėtimas, anksčiau naudotos taisyklės netinka (85)

Visame pasaulyje valdžios institucijos mobilizuojasi kovai su koronavirusu. COVID-19 – naujos...

Sinoptikai papasakojo, koks oras laukia per Velykas: graži bus tik viena diena (9)

Ketvirtadienį prie Lietuvos artės šaltasis atmosferos frontas. Naktį trumpą lietų jis žada kai...

Nedarbas kasdien didėja: kur buvo daugiausia galimybių įsidarbinti, dabar didžiausia tikimybė būti atleistam (208)

Įvestas karantinas neabejotinai vienaip ar kitaip paveikė Lietuvos verslą – vieni prarado...

Nustebino kainos degalinėje: kodėl kortelių naudotojams už kurą reikia mokėti brangiau? (290)

„Delfi“ sulaukė skaitytojo laiško, kuriame jis išdėstė savo pastebėjimus apie kuro kainas...

Baltarusija moka nustebinti: Bresto stadione – „virtualūs“ sirgaliai (5)

Trečiadienį vakare sužaistos Baltarusijos taurės dvejos pusfinalio rungtynės, tačiau dėmesio...

Verslininkai: pinigų ir greitų sprendimų reikia dabar, po to bus vėlu (153)

Įpusėjo ketvirta savaitė karantine, šalies verslas susiduria su ypatingais iššūkiais, o...

Veryga valstybės vadovams rekomenduoja kas savaitę tikrintis dėl COVID-19 (230)

Aukščiausi šalies vadovai turėtų būti nuolat prevenciškai tiriami, ar neužsikrėtė koronavirusu.

Pranešė, kur lankėsi užsikrėtę koronavirusu: ėjo į darbus, apsipirkinėjo parduotuvėse, lankėsi vaistinėse (58)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras atliko epidemiologinį tyrimą ir išnagrinėjo, kur...

|Maža didelių žinių kaina