aA
Prabanga automobiliuose neapsiriboja vien tik minkšta važiuokle, odinėmis sėdynėmis, dideliais ekranais ir galinga garso sistema. „Rolls-Royce“ gamintojai akcentuoja, kad automobilį prabangiu galima vadinti tada, kai jis iš vairuotojo nereikalauja jokių pastangų jį valdyti. Būtent to ieško šiuolaikiniai komercinių automobilių vairuotojai: jie dirba darbą, vairuoja ištisą dieną, tad našiam darbui jiems labiausiai reikia nesudėtingai valdomo ir papildomų galvos skausmų nekeliančio automobilio.
Geriausio komercinio automobilio rinkimai
© Vytautas Pilkauskas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, gamintojai vejasi tendencijas ir konkurso „Komercinis automobilis 2018“ komisijos nariai pastebi, kad darbui skirtos transporto priemonės nė kiek neatsilieka nuo lengvųjų automobilių.

Mažiau dirgiklių – daugiau komforto

„Vertinant komfortą, mes didžiausią dėmesį kreipiame į vairuotojo sėdėseną, ergonomiką ir patį vairavimą: tai sėdynė, pedalai, vairas, veidrodžiai, apžvalgumas, visa aplink jį esant ergonomika. Vairuotojas neturi būti apkrautas jokiais dirgikliais. Tai jis atsisėdęs į komercinį automobilį turi dirbti savo darbą ir jam reikėtų naudoti kuo mažiau resursų eksploatuojant“, – vertinimo kriterijus aiškino „Altas Auto“ pardavimų vadovas Karolis Šimkus.

Žmonės, susidūrę su senesniais komerciniais automobiliais prisimena, kad norint juos vairuoti, reikėjo sunkiai dirbti. Naujus komercinius automobilius gamintojai kuria žengdami koja kojon su lengvaisiais. Ir tai neapsiriboja vien moderniausių elektroninių sistemų iš kito sandėlio integravimu į krovininius automobilius. Didžiulis dėmesys teikiamas ir vairuotojo komfortui.

„Pamenu, seniau komerciniai automobiliai iš tiesų buvo skirti darbui: tai pavarų dėžė nepatogi, tai stovėjimo stabdis kažkur ne ten nukištas, vairo kolonėlė, vairuotojo sėdynė nesireguliuodavo ir vairuotojui tekdavo sunkiai dirbti, tai dabar standartas toks, kad viskas yra reguliuojama ir patogiai išdėstyta. Kiek pamenu, prieš 10 ar 15 metų su komerciniu automobiliu nenorėjai važiuoti daugiau nei 50 ar 100 km. Šiandien su segmento lyderiais gali įveikti kad ir 1000 km, nepajusi jokio nuovargio“, – progresą pabrėžė K. Šimkus.

Svarbu ne tik kaip sėdi, bet ir kaip laipioji

Tuo tarpu kurjeriams komfortas yra ne tik sėdėsena, vairavimas ar pakabos darbas, bet ir patogumas įlipti bei išlipti, šie kreipia dėmesį netgi į tai, kaip lengvai atsidarinėja durelės. „UAB Baltic Post“, valdančios prekės ženklą „LP Express“, projektų vadovas Justinas Matulionis sako, kad jų darbuotojai per dieną sustoja, užgesina variklį, išlipa iš automobilio ir darinėja krovinių skyriaus dureles kartais net po 100 kartų.

„Mums svarbios papildomos durys, kreipiame dėmesį į tai, kaip patogiau pasiekti daiktus iš krovinių skyriaus, kiek ten papildomų priemonių kroviniams tvirtinti. Interjere be vairavimo patogumo žiūrime ir į įkrovimo vietų skaičių: mūsų vairuotojai turi ne vieną prietaisą, kurį reikia kelionės metu įkrauti“, – kalbėjo J. Matulionis.

Patogumas ir saugumas didina našumą

Komisijos nariai, išbandę visus pretendentus į „Komercinio automobilio 2018“ titulą liko nustebę, kaip toli į priekį žengė komercinis transportas. Automobiliai važiuoja it lengvieji, o įvairios komforto ir saugos sistemos tik didina vairuotojų darbo našumą.

„Labai jaučiasi, kurie automobiliai gyvena 4 ar 5-us metus nuo savo gamybos pradžios. Jie stipriai skiriasi nuo naujausių modelių. Labai jaučiasi į priekį pažengusi ergonomika, pats vairavimo lengvumas, stabdžiai, vairo sunkumas ir panašūs dalykai. Naujausi modeliai turi labai daug asistentų: tai greičio palaikymo kontrolės, aklųjų zonų asistentai ir kiti dalykai tiems žmonėms, kurie sėdi nuo ryto iki vakaro prie vairo, labai palengvina darbą. O kuo mažiau trikdžių, tuo jie našiau dirba ir saugiau vairuoja“, – įspūdžiais dalijosi K. Šimkus.

„Ar į komercinius automobilius diegiamos naujausios technologijos, nepasakyčiau, pirmiausia jos atsiranda lengvuosiuose automobiliuose. Tačiau kad šiandien įsėdęs į komercinės paskirties automobilį ir pamatęs jo galimybes tu gali pasijusti lyg sėdėtum prie BMW ar „Audi“ vairo, manau, pasako koks aukštas lygis šiuo metu pasiektas.

Labiausiai „įtampos“ faktorių vairuojant mažina asistavimo sistemos, o automatinė pavarų dėžė vairuotoją greitai iš pradedančiojo paverčia profesionalu. Vairuotojams padeda tokios sistemos, kai šoninio vėjo stabilizavimas, smūgio davikliai su stabdymo sistema, kai kurie modeliai gali netgi patys saugiai sustoti, jeigu vairuotojas pajus per didelį nuovargį ar jį ištiks sveikatos problemos“, – aiškino vieną iš konkurso dalyvių „MAN TGE“ pristačiusios įmonės atstovas Tadas Brazdauskis.

Apie „Lietuvos komercinį automobilį 2018“

Konkursą „Lietuvos komercinis automobilis“ Lietuvos žurnalistų autoklubas organizuoja kas antrus metus. 2018-ųjų konkurse dalyvauja aštuonios transporto priemonės: „Fiat Fullback“, „Ford Custom Tourneo“, „Ford Custom Van“, „Iveco Daily“, „MAN TGE“, „Mercedes-Benz X-Class“, „Volkswagen Amarok“ ir „Volkswagen Crafter“. Jas vertins komisija, sudaryta iš automobilių srities žurnalistų bei transporto profesionalų – parkų valdytojų bei vairuotojų.

Su visais konkurso dalyviais žiūrovai galės susipažinti Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ gegužės 16–18 dienomis. Tomis dienomis „Litexpo“ vyks kelios parodos: „Transbaltica“, „Balttechnika“ ir „Mechanika“, o gegužės 18 d. – „Auto Bazar“. Gegužės 18-ąją parodų centre bus paskelbtas ir „Lietuvos komercinis automobilis 2018“ bei kitų konkurso nominacijų nugalėtojai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sudėliojo visus tašku ant „i“: trinktelėsi durelėmis – pildysi deklaraciją (251)

Ar ateis diena, kai radę įbrėžtas ar įlenktas savo automobilio dureles galėsime kviesti...

Kas parodo, ar visureigis geras – svarbios 8 savybės (87)

Rinkimai „Lietuvos metų automobilis 2019“ jau baigėsi – geriausiojo titulą iškovojo „...

Naudotų automobilių rinkos apsukos sulėtėjo bet, pavažinėtų mašinų Lietuvoje skaičius vis dar auga (7)

Bendrovė „ AutoTyrimai “ skelbia, kad lapkritį Lietuvos naudotų automobilių rinka sulėtėjo...

Masinė avarija Vilniuje: paralyžiuota Geležinio Vilko gatvė (148)

Penktadienį sostinėje, piko metu, Geležinio Vilko gatvėje, link Gerosios Vilties žiedo, įvyko...

Gera žinia elektromobilių vairuotojams: Vilniuje bus įrengta 60 naujų įkrovimo stotelių (11)

Daugiausiai elektromobilių turinti sostinė plečia infrastruktūrą – jau kitąmet sostinėje bus...

Top naujienos

Nepilnametės išžaginimas mokyklos personalo nesukrėtė: visos jos čia tokios (42)

Stūmė, spyrė kojomis, kando. Prievartautojas atsitraukė, tačiau grįžo ir su visa jėga...

Praėjus 32 metams po mažamečių nužudymo trūko žudiko kantrybė teisme paskelbta siaubą keliančių nuotraukų (2)

Didžiojoje Britanijoje paskelbtas nuosprendis didžiulio atgarsio visuomenėje sulaukusioje byloje:...

Ne visi pedagogai verti šio vardo: šaukštas deguto sugadino medaus statinę (46)

Įžengusius į kabinetą rimtomis akimis nužvelgia trys iškiliausi Lietuvos partizaninių kovų...

Vytautas Landsbergis: negalima žiūrėti į gerovę tik iš ekonominės perspektyvos (1505)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas,...

Kristina susirūpino, ką valgo, kai smarkiai susirgo: pakeitusi kelis dalykus, dabar jaučiasi puikiai (11)

Vilnietė Kristina Bondar sveika mityba susidomėjo stipriai sušlubavus sveikatai. Moteris buvo...

Septynerių, o jau žarsto milijonus dolerių: „YouTube“ daugiausiai uždirbantis vaikas turtus susižėrė žaisdamas Turtingiausių pasaulio „jutuberių“ TOP10 (8)

Nustebsite sužinoję, kad daugiausiai „ YouTube “ uždirba ne grožio žinovė ar žaidimų...

Esate žema ir putlių formų? Pravers šie laiko patikrinti stiliaus patarimai (6)

Jeigu esate apvalaus kūno sudėjimo ir vos 163 centimetrų ūgio ar dar mažesnė, tuomet jums...

Anglišką gardumyną pamėgo ir lietuviai: nesunkiai pasigaminsite ir patys 3 skirtingi receptai (1)

Artėjant gražiausioms žiemos šventėms, dažnas intensyviai galvojame ne tik kokiomis dovanomis...

Turtuoliai patys eglučių nepuošia: kam patiki ir kiek kainuoja

Darbai darbeliai, ir to trūksta, ir ano trūksta, ir kalėdinio gėrimo „Eggnog“ taip pat... –...

Kaip sulaukti 100 metų ir turėti šviesų protą: 10 mokslininkų rekomendacijų (100)

Vis daugiau žmonių gyvena ilgai – kai kurie 100 metų ir ilgiau. Mokslininkai bando suprasti, kaip...