Lygiai mėnuo beliko, kai gegužės 20-ąją „Litexpo“ parodų centre šurmuliuosiančių net trijų specializuotų parodų „Transbaltica“, „Mechanika“ ir „Balttechnika“ metu bus paskelbtas „Lietuvos komercinis automobilis 2016“. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, iki tol visi šio konkurso dalyviai, pretendentai į geriausiojo komercinio automobilio titulą, bus demonstruojami atskirame paviljone, kur juos įdėmiau apžiūrėti galės ne tik šių parodų lankytojai, bet ir potencialūs pirkėjai.
Rokas Knyva
© Egidijaus Babelio nuotr.

Kokią vietą šalies ūkyje užima komercinis transportas, kokia jo paklausos dinamika ir ateities perspektyvos? Mintimis apie tai konkurso spaudos centras, Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus“ paprašė pasidalinti Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinį direktorių Roką Knyvą.

„Pastaraisiais metais N1 kategorijos automobilių pardavimai gana nuosekliai auga, nors pati augimo dinamika nėra labai tolygi“, - pripažįsta R. Knyva.

2013 metais fiksuotas 14,1 proc. prieaugis, 2014 metais augimas sumenko iki 9,1 proc., kai buvo įregistruota beveik du tūkstančiai, tiksliau - 1989 vnt. naujų N1 kategorijos transporto priemonių. Tačiau jau 2015 m. rinka vėl stipriau ūgtelėjo - beveik penktadaliu, iki 2367 vnt.

„Kadangi patys skaičiai, lyginant su lengvaisiais asmeninės paskirties automobiliais, mažesni, metiniuose rezultatuose labiau pasireiškia korporatyvinių pirkimų efektas, - sako R. Knyva. - Tarp populiariausių komercinių automobilių gamintojų šalies rinkoje – „Volkswagen“, „Renault“, „Fiat“ ir „Ford“ modeliai, o su jais gana sėkmingai atskirose kategorijose konkuruoja „Toyota“, „Citroen“, „Peugeot“, „Mercedes“ bei kitos markės“.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinio direktoriaus nuomone, komercinio transporto įsigijimus mažiau įtakoja automobilinės mados, o gerokai daugiau įtakos turi aiškūs techniniai bei ekonominiai kriterijai. Kita vertus, šiandieninis komercinis transportas savo techninėmis savybėmis, funkcionalumu, komfortu, dinamika dažnai nenusileidžia geriausiems asmeninių automobilių pavyzdžiams.

Didžioji komercinių automobilių pirkėjų dalis – įvairūs juridiniai asmenys bei ūkio subjektai, atskira kategorija – valstybiniai pirkimai (NŽT, Aplinkos, KA bei VR ministerijoms pavaldžios struktūros, dažniausiai įsigyjančios padidinto pravažumo komercinį transportą).

R. Knyvos nuomone, padidinto pravažumo bei specializuoti automobiliai turi didesnę paklausą ir žemės ūkyje, tačiau pašnekovas negalėtų išskirti šio veiklos segmento, kaip lemiančio bendrą rinkos dinamiką.

„Komercinių automobilių paklausą lemia pirmiausia ūkio subjektų veiklos poreikiai bei ekonominės galimybės, todėl tikėtina, kad ši rinka vystysis kartu su bendru šalies ūkiu, - prognozuoja R. Knyva. - Komercinis transportas dėvisi gerokai intensyviau nei asmeninės paskirties automobiliai, vidutinis šios kategorijos transporto priemonių amžius Lietuvoje taip pat mažesnis, apie 12 metų.

Dėl intensyvaus naudojimo kartu su eksploatacijos amžiaus trumpėjimu sparčiau prastėja ir šios transporto kategorijos techninė būklė. Todėl ne be reikalo komerciniam transportui numatyti dažnesni privalomi apsilankymai techninių apžiūrų centruose“.

Lietuvos autoverslininkų asociacija laikosi nuomonės, kad griežtesni reikalavimai bendrai techninei būklei, tame tarpe ir taršos parametrams, galėtų paskatinti investuoti į naujesnį transportą. Tačiau pagrindiniu veiksniu neabejotinai turėtų likti ekonominis efektyvumas. Juk dažniausiai komercinis transportas - generuojanti pajamas darbo priemonė.

„Ne mažiau svarbus veiksnys – ir krovininiam transportui taikomas kelių naudotojo mokestis, kuris, mūsų manymu, įtakoja potencialaus pirkėjo pasirinkimą tarp vienos ar kitos kategorijos transporto priemonių (N1 ar M1), tačiau vargiai ar lemia patį įsigijimo sprendimą, - tvirtina R. Knyva. - Žinoma, rinkos paklausos žaidimai, ieškant optimalių mokestinių sprendimų, lemia kai kuriuos paradoksus – tipiškus M1 kategorijos modelius, „migruojančius“ į N1 kategoriją, bet tai jau atskira tema...“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Milijonieriaus staigmena Šimtmečio proga: keleivius nemokamai vežė „Lamborghini“ (348)

Vasario 16 -ą dieną, Lietuvai švenčiant Valstybės atkūrimo šimtmetį, keletas pavėžėjimo...

Įstrigus pedalui 70 kilometrų lėkė 150 km/h greičiu (216)

Įstrigus akceleratoriaus pedalui, vienas Floridos valstijos gyventojas automobiliu „ BMW X5 “...

BMW ketina statyti gamyklą Kaliningrado srityje (138)

Vokietijos automobilių koncernas „Bayerische Motoren Werke“ ( BMW ) Kaliningrado srityje statys...

Siūloma švelninti įstatymo nuostatas dėl transporto priemonės išregistravimo (13)

Nuo 180 dienų iki vienerių metų siūloma pratęsti terminą, po kurio būtų sustabdytas leidimas...

Siūloma taikyti PVM lengvatą ekologiškoms transporto priemonėms (28)

Siekiant skatinti atsinaujinančią ir ekologišką energiją vartojančių transporto priemonių...

Top naujienos

Sveikatos apsaugos ministerija prekybą vaistais nusprendė keisti iš esmės (378)

Ar norėtumėte, jei skubiai prireikus vaist ų, pavyzdžiui, nuo galvos ar dantų skausmo,...

Naują lengvatą siūlo nepaisydami negailestingų įspėjimų (177)

Prieš 12 metų Valstybės kontrolės atliktas auditas pridėtinės vertės mokesčio lengvatų...

Amerikiečių smūgis privačiai Putino armijai: kas ji tokia ir kodėl pavojinga Rusijos kaimynams? (1132)

Jų ten nėra. Ši sparnuota, tiesa, ne visai tiksli Vladimirui Putinui priskiriama frazė apie...

Per vestuves dingusios aštuonmetės istorijoje – kraupi atomazga (10)

Prancūzijos Alpėse dingusios aštuonmetės Maelys de Araujo, kurios palaikai buvo rasti šią...

Kiek uždirba socialinių tinklų nuomonių lyderiai? (16)

Per dieną mus pasiekia bent 5000 reklaminių žinučių ir, užuot jas užfiksavę, mes stengiamės...

Palygino Lietuvos ir Anglijos mokyklas: opi problema išspręsta baudžiant tėvus (48)

Didžiosios Britanijos švietimo ekspertė Coleen Jackson dalijasi pastabomis, ką galima keisti...

Specialistas atskleidžia, kodėl geriausia būstą pirkti žiemą (36)

Būsto pirkimas – svarbus, apgalvotas ir įvairiais kriterijais paremtas žingsnis. Vieni...

Ne tik Kate Middleton suknelės spalva, bet ir neįprasta princo Williamo stiliaus detalė sukėlė audrą socialiniuose tinkluose (3)

Sekmadienį Londone vykusiuose BAFTA 2018 apdovanojimuose daugiausiai dėmesio susilaukė princas...

Lietuvių kišenės visuomet buvo tuštesnės nei Vakarų europiečių (81)

Šiandienės Lietuvos žmonės labiausiai nerimauja dėl augančių kainų. Šalies ekonominė ir...

10 lengviausiai auginamų daržovių

„Mes visi po truputį mokėmės, kažko ir kažkaip“, - rašė Aleksandras Puškinas. Tačiau...