aA
Lygiai mėnuo beliko, kai gegužės 20-ąją „Litexpo“ parodų centre šurmuliuosiančių net trijų specializuotų parodų „Transbaltica“, „Mechanika“ ir „Balttechnika“ metu bus paskelbtas „Lietuvos komercinis automobilis 2016“. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, iki tol visi šio konkurso dalyviai, pretendentai į geriausiojo komercinio automobilio titulą, bus demonstruojami atskirame paviljone, kur juos įdėmiau apžiūrėti galės ne tik šių parodų lankytojai, bet ir potencialūs pirkėjai.
Rokas Knyva
© Egidijaus Babelio nuotr.

Kokią vietą šalies ūkyje užima komercinis transportas, kokia jo paklausos dinamika ir ateities perspektyvos? Mintimis apie tai konkurso spaudos centras, Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus“ paprašė pasidalinti Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinį direktorių Roką Knyvą.

„Pastaraisiais metais N1 kategorijos automobilių pardavimai gana nuosekliai auga, nors pati augimo dinamika nėra labai tolygi“, - pripažįsta R. Knyva.

2013 metais fiksuotas 14,1 proc. prieaugis, 2014 metais augimas sumenko iki 9,1 proc., kai buvo įregistruota beveik du tūkstančiai, tiksliau - 1989 vnt. naujų N1 kategorijos transporto priemonių. Tačiau jau 2015 m. rinka vėl stipriau ūgtelėjo - beveik penktadaliu, iki 2367 vnt.

„Kadangi patys skaičiai, lyginant su lengvaisiais asmeninės paskirties automobiliais, mažesni, metiniuose rezultatuose labiau pasireiškia korporatyvinių pirkimų efektas, - sako R. Knyva. - Tarp populiariausių komercinių automobilių gamintojų šalies rinkoje – „Volkswagen“, „Renault“, „Fiat“ ir „Ford“ modeliai, o su jais gana sėkmingai atskirose kategorijose konkuruoja „Toyota“, „Citroen“, „Peugeot“, „Mercedes“ bei kitos markės“.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinio direktoriaus nuomone, komercinio transporto įsigijimus mažiau įtakoja automobilinės mados, o gerokai daugiau įtakos turi aiškūs techniniai bei ekonominiai kriterijai. Kita vertus, šiandieninis komercinis transportas savo techninėmis savybėmis, funkcionalumu, komfortu, dinamika dažnai nenusileidžia geriausiems asmeninių automobilių pavyzdžiams.

Didžioji komercinių automobilių pirkėjų dalis – įvairūs juridiniai asmenys bei ūkio subjektai, atskira kategorija – valstybiniai pirkimai (NŽT, Aplinkos, KA bei VR ministerijoms pavaldžios struktūros, dažniausiai įsigyjančios padidinto pravažumo komercinį transportą).

R. Knyvos nuomone, padidinto pravažumo bei specializuoti automobiliai turi didesnę paklausą ir žemės ūkyje, tačiau pašnekovas negalėtų išskirti šio veiklos segmento, kaip lemiančio bendrą rinkos dinamiką.

„Komercinių automobilių paklausą lemia pirmiausia ūkio subjektų veiklos poreikiai bei ekonominės galimybės, todėl tikėtina, kad ši rinka vystysis kartu su bendru šalies ūkiu, - prognozuoja R. Knyva. - Komercinis transportas dėvisi gerokai intensyviau nei asmeninės paskirties automobiliai, vidutinis šios kategorijos transporto priemonių amžius Lietuvoje taip pat mažesnis, apie 12 metų.

Dėl intensyvaus naudojimo kartu su eksploatacijos amžiaus trumpėjimu sparčiau prastėja ir šios transporto kategorijos techninė būklė. Todėl ne be reikalo komerciniam transportui numatyti dažnesni privalomi apsilankymai techninių apžiūrų centruose“.

Lietuvos autoverslininkų asociacija laikosi nuomonės, kad griežtesni reikalavimai bendrai techninei būklei, tame tarpe ir taršos parametrams, galėtų paskatinti investuoti į naujesnį transportą. Tačiau pagrindiniu veiksniu neabejotinai turėtų likti ekonominis efektyvumas. Juk dažniausiai komercinis transportas - generuojanti pajamas darbo priemonė.

„Ne mažiau svarbus veiksnys – ir krovininiam transportui taikomas kelių naudotojo mokestis, kuris, mūsų manymu, įtakoja potencialaus pirkėjo pasirinkimą tarp vienos ar kitos kategorijos transporto priemonių (N1 ar M1), tačiau vargiai ar lemia patį įsigijimo sprendimą, - tvirtina R. Knyva. - Žinoma, rinkos paklausos žaidimai, ieškant optimalių mokestinių sprendimų, lemia kai kuriuos paradoksus – tipiškus M1 kategorijos modelius, „migruojančius“ į N1 kategoriją, bet tai jau atskira tema...“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (8)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Stovėjimo aikštelės dūsta nuo nenaudojamų automobilių: gresia ir baudos, ir konfiskavimas (94)

Bendro naudojimosi vietose paliktos neprižiūrimos, naudojimui netinkamos transporto priemonės kelia...

Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: vairuotojai nemato net šviesoforų (47)

Sostinę ketvirtadienio vakara užklupo tirštas rūkas : staiga atvėsus oro temperatūrai...

Aplinkos ministerijos užmojis: per ateinančius ketverius metus – penkis kartus daugiau elektromobilių (13)

Per kelerius metus elektromobilių skaičius Lietuvoje turėtų išaugti penkis kartus, o...

„Lietuvos metų automobilio“ konkurse ieškota sportiškiausių: pergalę lėmė ne arklio galios (3)

Lietuvių vairuotojų tarpe gajus įsitikinimas, kad sportiškas automobilis turi būti galingas, turi...

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (107)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (30)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (45)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (4)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (11)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (53)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (60)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (21)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (209)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...

Į pašto dėžutę gavo keistą lankstinuką: ar jo tikslas kiršinti visuomenę? (35)

Pirmadienį į pašto dėžutę gavau keistą lankstinuką nuo keisto instituto. Lankstinuko...