aA
Nors „Tesla“ vadovo Elono Musko mintys apie visiškai automatizuotą automobilių gamyklą, kurioje darbą atlieka vien robotai be menkiausio žmonių įsikišimo, gali atrodyti kaip didžiai futuristinė vizija, kai kurie automobilių pramonės dalyviai panašią strategiją jau kuris laikas tyliai ir ramiai realizuoja.
Automobilių surinkimo robotai dirba "Volkswagen" gamykloje
Automobilių surinkimo robotai dirba "Volkswagen" gamykloje
© Vida Press

Pavyzdžiui, „Jaguar Land Rover“, BMW, „Daimler“ ir „General Motors“ gamyklose automatiškai veikiantys įrenginiai kilnoja ir perneša įvairias automobilių dalis bei konstrukcijas. Kai kurie čia eksploatuojami robotai pagaminti Pitsburge veikiančioje „Seegrid“ gamykloje. Jos tiekiamais automatiniais pramoniniais įrenginiais naudojasi ir tokios įmonės kaip „Amazon“, „Whirlpool“ bei JAV pašto tarnyba. Kitas automatinių technologijų kūrėjas – „Otto Motors“. Vienas iš šios įmonės klientų – „Toyota Motor“.

Kaip rašo europe.autonews.com, gamybos proceso automatizavimas yra efektyvus automatinės technikos pritaikymo būdas, garantuojantis mažesnes išlaidas ir didesnį produktyvumą.

Visiškas automatizavimas

Rugsėjo mėnesį E. Muskas dėstė planus, susijusius su visiškai automatizuota gamykla, kurią vadino ir mašinas gaminančia mašina. Anot „Tesla“ direktoriaus, tokios gamyklos produktyvumas net dvidešimt kartų viršytų dabartinius rezultatus.

Kaip tik su tokiu produktyvumo proveržiu E. Muskas ir sieja didžiojo savo tikslo – plataus masto gamybos – įgyvendinimą.

O štai „Seegrid“ vadovų siekiai ne tokie ilgalaikiai, be to, susiję su bendradarbiavimu.

„Didžiausią dėmesį skiriame ekonominės padėties gerinimui, kuris įmanomas tik vykdant automatizavimą“, – teigė Jeffas Christensenas, už gaminių ir paslaugų sektorių atsakingas „Seegrid“ viceprezidentas. Jis pripažįsta, kad automatizuojant gamyklas tenka mažinti darbo vietų skaičių, tačiau kaip pranašumus įvardija geresnes maršrutų nustatymo ir trikdžių diagnostikos galimybes.

Pirmą kartą paleidžiamą automatinį krautuvą primenantį „Seegrid“ robotą su įmontuota kamera turi valdyti operatorius. Jis nustato roboto įrašymo režimą ir nukreipia jį reikiamu maršrutu. Kai maršrutas įrašomas, robotas gali veikti automatiškai. Persikeldamas iš vienos vietos į kitą jis fiksuoja aplinką ir lygina ją su atmintyje saugomais vaizdais, kad išvengtų netikėtų kliūčių.

Pasak J. Christenseno, robotas nėra valdomas nuotoliniu būdu, todėl visi maršruto pokyčiai arba papildymai turi būti įvesti rankomis. Tokia uždara sistema riboja prieigos galimybes, todėl užkerta kelią virtualioms atakoms, be to, sumažėja roboto sutrikimų tikimybė.

Automatinių robotų veikimas yra patikimesnis ir labiau nuspėjamas nei žmonių valdomų, todėl didėja ne tik darbo efektyvumas, bet ir saugumas. J. Christensenas tikina, kad „Seegrid“ robotai net po milijono automatiškai įveiktų kilometrų nesukelia jokių incidentų.

Bendrovės „General Motors“ Detroite esančioje gamykloje automatiniai įrenginiai pradėti naudoti 2016 metų pradžioje. Nuo to laiko jų skaičius padidėjo iki 75. Pasak J. Christenseno, „Seegrid“ ir „General Motors“ atstovai aptarinėja robotų eksploatavimo ir kitose gamyklose galimybes.

„General Motors“ atstovas pasakojo, kad robotai naudojami įvairioms surenkamoms dalims ir medžiagoms perkelti.

„Tai vieni iš daugelio gamykloje naudojamų agregatų, leidžiančių įgyvendinti lanksčius medžiagų gabenimo sprendimus ir užtikrinti darbuotojų saugumą“, – sakė „General Motors“ atstovas.

Įmonės „Otto Motors“ vadovai savo misija laiko automatinių funkcijų pritaikymą visų tipų pramoniniams agregatams. Spalio mėnesį iš tokių įmonių kaip „Caterpillar“ ir „General Electric“ investicijų įmonei pavyko gauti net 26,8 mln. eurų. („Otto“ yra Kanados startuolio „Clearpath Robotics“ padalinys, o ne su šiuo metu „Uber“ priklausančia automatinio veikimo technologijų tiekėja „Otto“ susijusi įmonė.)

Tinkamas mašinų valdymas

Ne visi automobilių gamintojai automatizavimą vertina kaip pažangos garantą. 2014 metais bendrovė „Toyota“ kai kurių gamykloje naudotų robotų atsisakė ir vietoj jų vėl pradėjo samdyti žmones. Tokios iniciatyvos buvo imtasi siekiant užtikrinti kuo geresnę kokybę.

„Negalime sau leisti priklausyti vien nuo mašinų, kaskart atliekančių vieną ir tą pačią užduotį, – agentūrai „Bloomberg“ sakė už „Toyota“ gamyklas atsakingas bendrovės viceprezidentas Mitsuru Kawai. – Norint valdyti mašinas, visų pirma, reikia patiems žinoti, kokias užduotis ir funkcijas jos turi atlikti.“

J. Christensenas prisipažino nežinantis, ar tolima ateitis bus panašesnė į E. Musko futuristinį modelį, ar į „Toyota“ vadovų puoselėjamą žmogaus vaidmenį išsaugančią viziją. Visgi jis įsitikinęs, kad artimiausiu metu dalinis automatizavimas gali būti geriausias automobilių gamintojų sprendimas siekiant kuo daugiau sutaupyti.

„Dėl savikainos kylanti konkurencija daro didžiulį poveikį automobilių pramonei“, – sakė J. Christensenas ir pridūrė, kad dėl šios priežasties automatizavimo išvengti neįmanoma.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ekspertai: elektra varomas transportas keliuose – greičiau nei įsivaizduojame (3)

Statistikos duomenimis, Lietuvoje kol kas vos du automobiliai iš tūkstančio varomi elektra. Tuo...

Kaune pradėjo veikti galingiausia elektromobilių įkrovimo stotelė (2)

Kaune, prekybos miestelyje „ Urmas “, gruodžio pradžioje pradėjo veikti galingiausia mieste (75...

Automobiliai tapo panašūs, tačiau jų suteikiamos emocijos – skiriasi

Populiarūs dėl nedidelės kainos, patogumo ankštuose didmiesčiuose ir nuosekliai gerėjančių...

Patikrino, kaip stabdo naujausi Lietuvoje pasirodę automobiliai

Trejų pastarųjų „Lietuvos metų automobilio“ bandymų maratonuose drauge su Vilniaus Gedimino...

„Land Rover“ vairuotojams Antanas Juknevičius atskleis Dakaro patirtį

Net ir pats geriausias įrankis efektyvus tik tuomet, kai vartotojas žino, kaip juo naudotis....

Top naujienos

Skvernelis: nėra to lūžio, reikės svarstyti kitas priemones (65)

Lietuvoje nemažėjant naujų koronaviruso atvejų skaičiui, laikinai premjero pareigas einantis...

Rekordinis naujų atvejų skaičius: per parą užsikrėtė 2450 žmonės, mirė 17 žmonių lapkritį užsikrėtimų COVID-19 išaugo keturiskart (358)

Skelbiami nauji duomenys dėl koronaviruso Lietuvoje. Per praėjusią parą patvirtintų naujų...

Trys sunkieji kovos su COVID-19 ginklai, kurių nenaudoja Lietuva: ką kitos šalys daro kitaip (364)

Lietuvoje nauji užsikrėtimai koronavirusu kasdien skaičiuojami tūkstančiais. Nepaisant to, ne...

Kritikos periodas tęsiasi: Prezidentūra turėjo priekaištų ir Bilotaitei papildyta kandidatės komentaru (53)

Prezidentui Gitanui Nausėdai po susitikimo su kandidate į vidaus reikalų ministres Agne Bilotaite...

Seime – du klausimai, kurie nulems darbą ateityje (17)

Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė–Nielsen prieš Seimo posėdį sakė tikinti, jog pasiūlymas...

Artėjant šventėms, įmonės ieško šimtų darbuotojų: už kiek ir kur galima įsidarbinti (100)

Nors antrojo karantino metu dalis įmonių sustabdė savo veiklas, o darbuotojus išleido į...

Lukašenka: NATO kuriama grupuotė sieks užgrobti Baltarusijos žemes (78)

Aliaksandras Lukašenka pareiškė, kad NATO kuriama karinė grupuotė, kuri „sieks užgrobti...

Atlyginimai skirtinguose Lietuvos miestuose: kur užmokestis didžiausias ir mažiausias (3)

Vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis šalies ūkyje šių metų trečią ketvirtį Sostinės...

Paaiškėjo Sirvydžio algos dydis „Pistons“ klube (5)

3 metų sutartį su Detroito „Pistons“ komanda pasirašęs 20-metis Deividas Sirvydis per...

Birutė Saulytė | D+ nariams

11 keistonomikos dėsningumų, su kuriais susiduria kiekvienas

Gatve eina senyvas benamis. Kad jis benamis galima suprasti iš jo plakato. Čia taip pat užrašytas...

|Maža didelių žinių kaina