aA
Nors „Tesla“ vadovo Elono Musko mintys apie visiškai automatizuotą automobilių gamyklą, kurioje darbą atlieka vien robotai be menkiausio žmonių įsikišimo, gali atrodyti kaip didžiai futuristinė vizija, kai kurie automobilių pramonės dalyviai panašią strategiją jau kuris laikas tyliai ir ramiai realizuoja.
Automobilių surinkimo robotai dirba "Volkswagen" gamykloje
© Vida Press

Pavyzdžiui, „Jaguar Land Rover“, BMW, „Daimler“ ir „General Motors“ gamyklose automatiškai veikiantys įrenginiai kilnoja ir perneša įvairias automobilių dalis bei konstrukcijas. Kai kurie čia eksploatuojami robotai pagaminti Pitsburge veikiančioje „Seegrid“ gamykloje. Jos tiekiamais automatiniais pramoniniais įrenginiais naudojasi ir tokios įmonės kaip „Amazon“, „Whirlpool“ bei JAV pašto tarnyba. Kitas automatinių technologijų kūrėjas – „Otto Motors“. Vienas iš šios įmonės klientų – „Toyota Motor“.

Kaip rašo europe.autonews.com, gamybos proceso automatizavimas yra efektyvus automatinės technikos pritaikymo būdas, garantuojantis mažesnes išlaidas ir didesnį produktyvumą.

Visiškas automatizavimas

Rugsėjo mėnesį E. Muskas dėstė planus, susijusius su visiškai automatizuota gamykla, kurią vadino ir mašinas gaminančia mašina. Anot „Tesla“ direktoriaus, tokios gamyklos produktyvumas net dvidešimt kartų viršytų dabartinius rezultatus.

Kaip tik su tokiu produktyvumo proveržiu E. Muskas ir sieja didžiojo savo tikslo – plataus masto gamybos – įgyvendinimą.

O štai „Seegrid“ vadovų siekiai ne tokie ilgalaikiai, be to, susiję su bendradarbiavimu.

„Didžiausią dėmesį skiriame ekonominės padėties gerinimui, kuris įmanomas tik vykdant automatizavimą“, – teigė Jeffas Christensenas, už gaminių ir paslaugų sektorių atsakingas „Seegrid“ viceprezidentas. Jis pripažįsta, kad automatizuojant gamyklas tenka mažinti darbo vietų skaičių, tačiau kaip pranašumus įvardija geresnes maršrutų nustatymo ir trikdžių diagnostikos galimybes.

Pirmą kartą paleidžiamą automatinį krautuvą primenantį „Seegrid“ robotą su įmontuota kamera turi valdyti operatorius. Jis nustato roboto įrašymo režimą ir nukreipia jį reikiamu maršrutu. Kai maršrutas įrašomas, robotas gali veikti automatiškai. Persikeldamas iš vienos vietos į kitą jis fiksuoja aplinką ir lygina ją su atmintyje saugomais vaizdais, kad išvengtų netikėtų kliūčių.

Pasak J. Christenseno, robotas nėra valdomas nuotoliniu būdu, todėl visi maršruto pokyčiai arba papildymai turi būti įvesti rankomis. Tokia uždara sistema riboja prieigos galimybes, todėl užkerta kelią virtualioms atakoms, be to, sumažėja roboto sutrikimų tikimybė.

Automatinių robotų veikimas yra patikimesnis ir labiau nuspėjamas nei žmonių valdomų, todėl didėja ne tik darbo efektyvumas, bet ir saugumas. J. Christensenas tikina, kad „Seegrid“ robotai net po milijono automatiškai įveiktų kilometrų nesukelia jokių incidentų.

Bendrovės „General Motors“ Detroite esančioje gamykloje automatiniai įrenginiai pradėti naudoti 2016 metų pradžioje. Nuo to laiko jų skaičius padidėjo iki 75. Pasak J. Christenseno, „Seegrid“ ir „General Motors“ atstovai aptarinėja robotų eksploatavimo ir kitose gamyklose galimybes.

„General Motors“ atstovas pasakojo, kad robotai naudojami įvairioms surenkamoms dalims ir medžiagoms perkelti.

„Tai vieni iš daugelio gamykloje naudojamų agregatų, leidžiančių įgyvendinti lanksčius medžiagų gabenimo sprendimus ir užtikrinti darbuotojų saugumą“, – sakė „General Motors“ atstovas.

Įmonės „Otto Motors“ vadovai savo misija laiko automatinių funkcijų pritaikymą visų tipų pramoniniams agregatams. Spalio mėnesį iš tokių įmonių kaip „Caterpillar“ ir „General Electric“ investicijų įmonei pavyko gauti net 26,8 mln. eurų. („Otto“ yra Kanados startuolio „Clearpath Robotics“ padalinys, o ne su šiuo metu „Uber“ priklausančia automatinio veikimo technologijų tiekėja „Otto“ susijusi įmonė.)

Tinkamas mašinų valdymas

Ne visi automobilių gamintojai automatizavimą vertina kaip pažangos garantą. 2014 metais bendrovė „Toyota“ kai kurių gamykloje naudotų robotų atsisakė ir vietoj jų vėl pradėjo samdyti žmones. Tokios iniciatyvos buvo imtasi siekiant užtikrinti kuo geresnę kokybę.

„Negalime sau leisti priklausyti vien nuo mašinų, kaskart atliekančių vieną ir tą pačią užduotį, – agentūrai „Bloomberg“ sakė už „Toyota“ gamyklas atsakingas bendrovės viceprezidentas Mitsuru Kawai. – Norint valdyti mašinas, visų pirma, reikia patiems žinoti, kokias užduotis ir funkcijas jos turi atlikti.“

J. Christensenas prisipažino nežinantis, ar tolima ateitis bus panašesnė į E. Musko futuristinį modelį, ar į „Toyota“ vadovų puoselėjamą žmogaus vaidmenį išsaugančią viziją. Visgi jis įsitikinęs, kad artimiausiu metu dalinis automatizavimas gali būti geriausias automobilių gamintojų sprendimas siekiant kuo daugiau sutaupyti.

„Dėl savikainos kylanti konkurencija daro didžiulį poveikį automobilių pramonei“, – sakė J. Christensenas ir pridūrė, kad dėl šios priežasties automatizavimo išvengti neįmanoma.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (13)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

BMW pademonstravo technologiją, apie kurią iki šiol buvo kalbama tik puse lūpų (5)

BMW motociklų padalinys pademonstravo tai, apie ką transporto pasaulyje kalbama nedaug –...

Atsakė į amžiną klausimą, kada lietuviai pradės pirkti mažus automobilius (32)

Pasaulio automobilių rinkoje pastebima įvairių tendencijų: populiarėja krosoveriai, menksta...

Rugsėjį vidutinio greičio matuokliai užfiksavo daugiau nei 23 tūkst. pažeidėjų (12)

Greičio mėgėjai pasimokė. LRT laidos „Panorama“ gautais duomenimis, per pusę mėnesio,...

Parodė galingiausią pasaulyje SUV – turi net režimą lenktynių trasai (24)

Naujasis „ Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ brėžia naujas ribas visureigių rinkoje – tokias,...

Top naujienos

Vladimiras Laučius. Pasprinkite savo mediena. Atsakymas urėdams ir babuinams (55)

Daug visko pasakyta miškų kirtimo tema. Kadangi šia sritimi domiuosi seniai, nemažai bendravau su...

Grafininos vyrui Nigelui pareikšti nauji įtarimai – advokatas mano, kad tai policijos taktika papildyta 10:55 (17)

Dingusiosios „Olialia“ mergaitės Sandros Grafininos nužudymu įtariamas jos vyras Nigelas Westas...

Baltiškos Ženios atostogos. Europietiškiausią Europą atrado Estijoje: čia trūksta tik pinigų (33)

Iš visko, ką mačiau, ši Europa – pati europietiškiausia. Džiugių spalvų identiški mediniai...

Rinkimuose Šimašius siekia dalyvauti nebe su Liberalų sąjūdžiu papildyta (80)

Vilniaus miesto meras buvęs liberalų lyderis Remigijus Šimašius kitų metų savivaldos rinkimams...

Lietuvis Kretoje aptiko įspūdingą radinį: iš pradžių man grasino kalėjimu (60)

„Graikai, kuriems parodydavau savo radinį, išsigąsdavo, kad mane pasodins į kalėjimą“, –...

Jie irgi lauks popiežiaus: čia atvykstama numirti (59)

Kada popiežius Pranciškus iš Aušros vartų papamobiliu bus vežamas į Katedros aikštę, savo...

Vilniuje visureigis atsidūrė ant kito automobilio (2)

Penktadienį, apie 10.20 val., Vilniuje, prie Švitrigailos ir Naugarduko gatvių sankryžos,...

Po devynerių metų motinystės atostogų: turėčiau jau būti nučiuožusiu stogu ir nukvakusi supermamytė (2)

Motinystės atostogos Lietuvoje yra vienos ilgiausių Europoje. O ypač jei augini ne vieną vaiką....

Seniausias sostinės prekybos centras keičia prekinį ženklą

Vilniaus centre šalia Neries upės įsikūręs prekybos centras VCUP keičia prekinį ženklą ir...

Britų naikintuvai išprašė įsibrovėlį iš Rusijos (30)

Ketvirtadienį rytinėje Jungtinės Karalystės pakrantėje į orą pakelti šalies karinių...