Nors „Tesla“ vadovo Elono Musko mintys apie visiškai automatizuotą automobilių gamyklą, kurioje darbą atlieka vien robotai be menkiausio žmonių įsikišimo, gali atrodyti kaip didžiai futuristinė vizija, kai kurie automobilių pramonės dalyviai panašią strategiją jau kuris laikas tyliai ir ramiai realizuoja.
Automobilių surinkimo robotai dirba "Volkswagen" gamykloje
© Vida Press

Pavyzdžiui, „Jaguar Land Rover“, BMW, „Daimler“ ir „General Motors“ gamyklose automatiškai veikiantys įrenginiai kilnoja ir perneša įvairias automobilių dalis bei konstrukcijas. Kai kurie čia eksploatuojami robotai pagaminti Pitsburge veikiančioje „Seegrid“ gamykloje. Jos tiekiamais automatiniais pramoniniais įrenginiais naudojasi ir tokios įmonės kaip „Amazon“, „Whirlpool“ bei JAV pašto tarnyba. Kitas automatinių technologijų kūrėjas – „Otto Motors“. Vienas iš šios įmonės klientų – „Toyota Motor“.

Kaip rašo europe.autonews.com, gamybos proceso automatizavimas yra efektyvus automatinės technikos pritaikymo būdas, garantuojantis mažesnes išlaidas ir didesnį produktyvumą.

Visiškas automatizavimas

Rugsėjo mėnesį E. Muskas dėstė planus, susijusius su visiškai automatizuota gamykla, kurią vadino ir mašinas gaminančia mašina. Anot „Tesla“ direktoriaus, tokios gamyklos produktyvumas net dvidešimt kartų viršytų dabartinius rezultatus.

Kaip tik su tokiu produktyvumo proveržiu E. Muskas ir sieja didžiojo savo tikslo – plataus masto gamybos – įgyvendinimą.

O štai „Seegrid“ vadovų siekiai ne tokie ilgalaikiai, be to, susiję su bendradarbiavimu.

„Didžiausią dėmesį skiriame ekonominės padėties gerinimui, kuris įmanomas tik vykdant automatizavimą“, – teigė Jeffas Christensenas, už gaminių ir paslaugų sektorių atsakingas „Seegrid“ viceprezidentas. Jis pripažįsta, kad automatizuojant gamyklas tenka mažinti darbo vietų skaičių, tačiau kaip pranašumus įvardija geresnes maršrutų nustatymo ir trikdžių diagnostikos galimybes.

Pirmą kartą paleidžiamą automatinį krautuvą primenantį „Seegrid“ robotą su įmontuota kamera turi valdyti operatorius. Jis nustato roboto įrašymo režimą ir nukreipia jį reikiamu maršrutu. Kai maršrutas įrašomas, robotas gali veikti automatiškai. Persikeldamas iš vienos vietos į kitą jis fiksuoja aplinką ir lygina ją su atmintyje saugomais vaizdais, kad išvengtų netikėtų kliūčių.

Pasak J. Christenseno, robotas nėra valdomas nuotoliniu būdu, todėl visi maršruto pokyčiai arba papildymai turi būti įvesti rankomis. Tokia uždara sistema riboja prieigos galimybes, todėl užkerta kelią virtualioms atakoms, be to, sumažėja roboto sutrikimų tikimybė.

Automatinių robotų veikimas yra patikimesnis ir labiau nuspėjamas nei žmonių valdomų, todėl didėja ne tik darbo efektyvumas, bet ir saugumas. J. Christensenas tikina, kad „Seegrid“ robotai net po milijono automatiškai įveiktų kilometrų nesukelia jokių incidentų.

Bendrovės „General Motors“ Detroite esančioje gamykloje automatiniai įrenginiai pradėti naudoti 2016 metų pradžioje. Nuo to laiko jų skaičius padidėjo iki 75. Pasak J. Christenseno, „Seegrid“ ir „General Motors“ atstovai aptarinėja robotų eksploatavimo ir kitose gamyklose galimybes.

„General Motors“ atstovas pasakojo, kad robotai naudojami įvairioms surenkamoms dalims ir medžiagoms perkelti.

„Tai vieni iš daugelio gamykloje naudojamų agregatų, leidžiančių įgyvendinti lanksčius medžiagų gabenimo sprendimus ir užtikrinti darbuotojų saugumą“, – sakė „General Motors“ atstovas.

Įmonės „Otto Motors“ vadovai savo misija laiko automatinių funkcijų pritaikymą visų tipų pramoniniams agregatams. Spalio mėnesį iš tokių įmonių kaip „Caterpillar“ ir „General Electric“ investicijų įmonei pavyko gauti net 26,8 mln. eurų. („Otto“ yra Kanados startuolio „Clearpath Robotics“ padalinys, o ne su šiuo metu „Uber“ priklausančia automatinio veikimo technologijų tiekėja „Otto“ susijusi įmonė.)

Tinkamas mašinų valdymas

Ne visi automobilių gamintojai automatizavimą vertina kaip pažangos garantą. 2014 metais bendrovė „Toyota“ kai kurių gamykloje naudotų robotų atsisakė ir vietoj jų vėl pradėjo samdyti žmones. Tokios iniciatyvos buvo imtasi siekiant užtikrinti kuo geresnę kokybę.

„Negalime sau leisti priklausyti vien nuo mašinų, kaskart atliekančių vieną ir tą pačią užduotį, – agentūrai „Bloomberg“ sakė už „Toyota“ gamyklas atsakingas bendrovės viceprezidentas Mitsuru Kawai. – Norint valdyti mašinas, visų pirma, reikia patiems žinoti, kokias užduotis ir funkcijas jos turi atlikti.“

J. Christensenas prisipažino nežinantis, ar tolima ateitis bus panašesnė į E. Musko futuristinį modelį, ar į „Toyota“ vadovų puoselėjamą žmogaus vaidmenį išsaugančią viziją. Visgi jis įsitikinęs, kad artimiausiu metu dalinis automatizavimas gali būti geriausias automobilių gamintojų sprendimas siekiant kuo daugiau sutaupyti.

„Dėl savikainos kylanti konkurencija daro didžiulį poveikį automobilių pramonei“, – sakė J. Christensenas ir pridūrė, kad dėl šios priežasties automatizavimo išvengti neįmanoma.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rusija imasi „Kortež“ projekto automobilių ir motociklų serijinės gamybos (23)

Valstybės korporacijos „ Rostech “ vadovą Sergejų Čemezovą priėmęs Rusijos prezidentas...

Įvardijo dar vieną priežastį, kodėl sparčiai auga vairuotojų draudimo kaina (94)

Lietuvoje sparčiai augančioms vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo kainoms...

Įsigalioja naujovės techninėje apžiūroje ir „Regitroje“: kas laukia automobilių savininkų (171)

Gegužės dvidešimtąją įsigalioja nauja Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo redakcija....

Naudoti automobiliai iš JAV: ar užims „vokiečių“ vietą Lietuvoje? (241)

Automobiliai iš JAV skinasi kelią į Lietuvą, tačiau čia neužsibūna. Kiekvieną mėnesį...

„Volvo“ atstovai: Kinijoje pagaminto automobilio kokybė geresnė nei Europoje (39)

Kaip jau greičiausiai žinote, „ Volvo “ kontroliuoja automobilių gamintojas iš Kinijos „...

Top naujienos

Kunigėlis: stebuklai sporto srityje įmanomi – „Žalgiris“ padarė tai, kas Kremliui tikrai nepatiks netiki, kad Šaras treniruos CSKA (201)

Kaip prieš 19 metų Miunchene, taip ir šį sekmadienį Belgrade finišavusį Eurolygos finalo...

Venckienės sūnus nesustoja: amerikiečiams pasakoja, kaip Lietuvoje blogai (347)

Neringos Venckienės sūnus Karolis Venckus intensyviai siekia atkreipti JAV spaudos ir visuomenės...

Pasikeitusi tvarka sukėlė chaosą: 3 tūkst. pensininkų ir 2 tūkst. vaikų negavo išmokų (26)

Pasikeitus gyvenamosios vietos deklaravimo tvarkai išmokų mokėjimas sustabdytas maždaug 3...

Tardymo izoliatoriuje – kraupi ir paslaptinga Rusijos Elono Musko mirtis: kas nutiko iš tiesų? (7)

Rusijos tyrimų komiteto spaudos tarnyba pranešė, kad verslininkas Valerijus Pšeničnas, vasario 5...

Ieškantiems įdomių maršrutų Lietuvoje: kodėl verta vykti į Panevėžį? (2)

Atšilę saulėti orai masina išsiveržti iš už keturių sienų. Palanga vilioja jūra, Nida –...

Vilniaus širdyje duris atvėrė „Pacų“ viešbutis, prieš kurio prabangą nublanksta kiti (39)

Šiandien Vilniuje duris atveria penkių žvaigždučių „Pacų” viešbutis , įsikūręs didikų...

Atskleidė, ką pasakė princas Harry, išvydęs savo nuotakos vestuvinę suknelę (13)

Sasekso hercogienės Meghan vestuvinę suknelę kūrusi dizainerė Clare Waight Keller žiniasklaidai...

„Real“ – dešimtame danguje: žvilgsniai į Kijevą, pagarba Kaunui ir linkėjimai Mačiuliui specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado (31)

Madrido „Real“ krepšininkai užgaišo ketveriais metais ilgiau nei futbolininkai, kol...

Su Simu Jasaičiu poruojama Arūnė atskleidė, už ką jai Oksana Pikul neva siūlė pinigų (30)

Lietuvoje ir toliau netyla Jasaičių šeimos skandalas. Su Simu Jasaičiu poruojama panevėžietė...

Cukriniai runkeliai augintojams nebesaldūs (1)

Cukrinių runkelių supirkimo kainos mūsų žemdirbiams nebegarantuoja saldaus kąsnio, todėl...