Kinija ir Vokietija praėjusią savaitę pasirašė visą šūsnį komercinių susitarimų, kurių bendra vertė – 23,5 mlrd. JAV dolerių (20 mlrd. eurų), o šalių lyderiai viešai patvirtino savo pasiryžimą siekti daugiašalės globalios prekybos įsigalėjimo, neatsižvelgdami į Jungtinių Valstijų norą laikytis protekcionistinės politikos.
© DELFI

„Mes norime, kad būtų išlaikyta Pasaulio prekybos organizacijos taisyklių sistema“, – per surengtą spaudos konferenciją sakė Vokietijos kanclerė Angela Merkel. Konferencijoje taip pat dalyvavęs Kinijos ministras pirmininkas Li Keqiangas su ja visiškai sutiko, be to, pareiškė, kad, siekiant globalios ekonomikos suklestėjimo, protekcionizmo būtina vengti, rašo thetruthaboutcars.com.

Kinijos prezidentas Xi Jinpingas jau kiek anksčiau buvo raginęs pasaulio šalių vyriausybes išlaikyti atvirą prekybos politiką. „Politiką, kuriai būdingas savanaudiškumas, trumparegiškumas ir siauras požiūris mes atmetame. Mes pritariame Pasaulio prekybos organizacijos taisyklėms, remiame daugiašalės prekybos sistemos idėją ir kliaujamės atvira pasaulio ekonomika“, – deklaravo Xi Jinpingas praeitą mėnesį pasakytoje kalboje, kurioje nestigo veidmainiškų pareiškimų.

Nors Kinija ir pažadėjo bent kiek atverti savo rinką, šalyje vyraujantiems prekybos mechanizmams ir toliau būdingas išskirtinis protekcionizmas. Visi bankai priklauso valstybei, be to, atkakliai stengiamasi leisti tik minimalias užsienio investicijas, nebent jos būtų vertinamos kaip naudingos šaliai ilgalaikėje perspektyvoje.

Automobilių pramonės dalyviai šią situaciją vertina kaip tam tikrą valstybės apibrėžtą partnerystę, kurioje dalyvaudami gamintojai turėtų susijungti su Kinijoje įsteigtomis įmonėmis. Kritikai tvirtina, kad šitaip į pelningą Azijos rinką įsilieti siekiančios įmonės yra priverstos atsisveikinti su savo pačių intelektine nuosavybe, taip pat perleisti pelną, be to, suteikti Kinijai galimybę pasinaudoti technologijomis, kurias šiaip jau būtų tekę kurti ne vienus metus. Reikia pasakyti ir tai, kad užsienio valstybėse pagamintoms pažangiausiomis technologijomis pagrįstoms prekėms, o ypač – automobiliams, Kinija taiko ganėtinai solidžius importo tarifus.

Susidaro įspūdis, kad JAV prezidento Donaldo Trumpo administracijos pastarųjų pasiūlymų dėl tarifų tikslas, visų pirma, ir buvo užbėgti šioms problemoms už akių – neleisti Kinijai taip lengvai įgyvendinti savo plano iki 2025 metų tapti pasauline lydere visuose pažangių technologijų ir gamybos sektoriuose. Tačiau dėl kilusios karingos reakcijos radosi išties keistokų bičiulysčių. JAV tikėjosi, kad pagrasindamos naujais importo muitais paskatins Europą sumažinti savuosius. Nors iš pradžių atrodė, kad ši taktika pasiteisino, ypač kai pasigirdo vylingai nuteikianti A. Merkel retorika, dabar darosi panašu, kad Vokietija labiau norėtų šlietis prie Kinijos – šalies, kuri šiuo metu stengiasi suduoti kuo nuožmesnį atkirtį reaguodama į naujuosius JAV tarifus.

Gegužės mėnesį Kinija pažadėjo net iki 15 proc. sumažinti tarifus importuojamiems automobiliams. Šitaip ji manė nuraminti JAV. Tačiau iš tiesų nieko panašaus nenutiko. Atvirkščiai – Kinija net iki 40 proc. padidino JAV gaminamų automobilių importo muitus.

Kaip pranešė agentūra „Reuters“, Vokietijos ir Kinijos komerciniai susitarimai apima sandorius su „Siemens“, „Volkswagen“, BMW ir BASF. Kinijos vyriausybė pasakė, kad Vokietijos įmonės ir institucijos netrukus Kinijoje galės išleisti obligacijų ženminbi juaniais. Tai, žinoma, būtų labai svarbus susitarimas, jei jis neliktų pažadu, o pažadų Kinijos vyriausybė, kaip rodo patirtis, laikytis ypač nelinkusi.

Keleto Vokietijos įmonių atstovai ir kai kurie politikai papriekaištavo, kad šalies vyriausybė per daug nuolaidžiauja Kinijos įmonėms, nors Kinija nedemonstruoja nė menkiausio noro atsidėkoti tuo pačiu. Kinijos įmonės jau yra perėmę keletą reikšmingų kontrolinių paketų. Nors A. Merkel ir pasidžiaugė besiveriančiu Kinijos finansų sektoriumi, tačiau taip pat išreiškė pageidavimą, kad Pekinas paskatintų ir kitų rinkų atsivėrimą.

Jungtinės Valstijos niekaip neapsisprendžia, ką daryti su D. Trumpo pasiūlymais dėl tarifų. Akivaizdu, kad Kinija smogia žemiau juostos, tačiau Senatas didžiąja balsų dauguma nubalsavo prieš prekybos susitarimą ir pareiškė, kad prezidentas turėtų pirmiausia siekti Kongreso pritarimo ir tik tada kalbėti apie tarifų kitoms šalims taikymą, kaip priemonę nacionaliniam saugumui užtikrinti.

Daugelis politikų būgštavo, kad ypač agresyvi prekybos politika gali atbaidyti sąjungininkes, be to, sukelti riziką investicijoms šalies viduje. Automobilių gamintojai jau prabilo apie tai, kad nauji JAV tarifai automobiliams ir jų dalims gerokai apsunkintų verslo plėtrą. Įdomu, kokia jų nuomonė apie naujuosius Kinijos tarifus?

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Kasko“ atsisakiusi policija patikino: pareigūnams automobilių remonto apmokėti nereikės (32)

Paaiškėjus, kad šiemet policijos įsigyti „ Volkswagen Transporter “ ir „ Opel Insignia “...

Kauniečiams palengvino gyvenimą – turės dar vieną būdą išvažiuoti į A1 magistralę (16)

Šį ketvirtadienį vairuotojams atverta Kauno Ašigalio gatvės jungtis su A1 magistrale . Naujasis...

Panevėžio karas su vilkikais: vieni draudimų nepaiso, kiti šaiposi, kad asfaltą gadina ir aukštakulniai (5)

Nors dėl ekstremalių oro sąlygų ir vykdomų gatvių remonto darbų Panevėžio savivaldybė iki...

Kaip ir kodėl „Volkswagen“ reklamoje atsirado „Chevrolet“?

Ar kada nors matėte automobilių reklama, kurioje vienas gamintojas reklamuotų kito gamintojo...

Policija tapo draudimo kainų įkaite: nebeįperka „Kasko“, automobilius remontuos pati papildyta Kauno policijos viršininko komentaru (450)

Kelis kartus išaugę automobilių draudimo įkainiai galvos skausmu tapo ne tik eiliniams Lietuvos...

Top naujienos

Maksimo Galkino dėmesį Grybauskaitei rekomenduoja praleisti pro ausis (62)

Palangos koncertų salėje pasirodymą surengęs Maksimas Galkinas pokštavo apie Rusiją,...

„Aprangos“ vadovas: turime sakyti atvirai, kad kainos nebus žemesnės (36)

„Nustokime gąsdinti žmones, kad pas mus aukščiausios kainos Europoje. Taip tikrai nėra, bet jos...

Emilis Vėlyvis pasisakė apie incidentą bažnyčioje: dėkoja už nepakartojamą ir nemokamą šou reklamą (295)

Penktadienį naujienų portalo DELFI redakcija sulaukė režisieriaus Emilio Vėlyvio komentaro...

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (8)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Vainauskui parūpo naujasis „Ryto“ pavadinimas (7)

Iš pradžių savininkus, o paskui ir pavadinimą pakeitęs Vilniaus „Ryto“ klubas gali įsivelti...

Atnaujinta viena ilgiausių ir judriausių sostinės Geležinio Vilko gatvė (14)

Vilniuje suremontuota vienos ilgiausių ir judriausių – Geležinio Vilko gatvės – atkarpa nuo...

Kokius dalykus reikia žinoti, jei norite išsirinkti gerą miegamąją sofą?

Niekas nesuabejotų, kad sofa -lova yra vienas funkcionaliausių baldų – ji ypač praverčia...

Po juodų dulkių skandalo Klaipėdoje – skubus pasitarimas (26)

Klaipėdoje tvyrant nepasitenkinimo nuotaikoms dėl taršos sušauktas skubus pasitarimas.

Japonijoje gyvenantį lietuvį nustebino čionykščių požiūris į vaikus: to turėtų pasimokyti visi lietuviai (16)

Apie japonų vaikų auklėjimą sklinda įvairiausi gandai. Vieni šaltiniai teigia, kad jie nekalba...

„Kasko“ atsisakiusi policija patikino: pareigūnams automobilių remonto apmokėti nereikės (32)

Paaiškėjus, kad šiemet policijos įsigyti „ Volkswagen Transporter “ ir „ Opel Insignia “...