aA
Didžiausias pardavimais pasaulyje pasižyminti „General Motors“ markė „Chevrolet“ pastaruoju metu sparčiai praranda pozicijas Europoje. Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį „Chevrolet“ pardavimai Senajame žemyne sumažėjo net 29%, kai bendras rinkos nuosmukis sudarė beveik 7%. Specialistai prastą „Chevrolet“ padėtį aiškina senstelėjusiais modeliais ir konkurencija su kita „General Motors“ marke „Opel“.
Chevrolet Cruze SW
© Gamintojo nuotr.

„Chevrolet“ Europoje pateikiama kaip ekonominė markė, pasižyminti geru kainos ir vertės santykiu, kone pusę visų parduodamų „Chevrolet“ čia sudaro maži „Spark“ ir „Aveo“ modeliai. Europai niekaip neišsikapstant iš krizės, vis daugiau pirkėjų renkasi kuklesnius ir mažesnius automobilius, tad ši tendencija „Chevrolet“ turėtų būti palanki, tačiau markės rezultatai vis prastėja. „JATO Dynamics“ duomenimis, per pirmąjį pusmetį „Spark“ pardavimai smuktelėjo 35% iki kiek daugiau nei 20 tūkst. vnt., o „Aveo“ sumažėjo net 47% iki beveik 15 tūkst. vnt. Dėl tokių prastų „Aveo“ rezultatų šiemet antru pagal populiarumą „Chevrolet“ modeliu tapo „Cruze“, kurio pardavimai sausio-birželio mėnesiais išaugo 5%, iki beveik 19 tūkst. vnt. Bendri „Chevrolet“ pardavimai Europoje nagrinėjamu laikotarpiu sumažėjo 29%, iki kiek daugiau nei 74 tūkst. vnt.

Pastebima, kad šiai markei itin svarbūs maži modeliai – „Spark“ ir „Aveo“ – jau kiek išsikvėpė, o ir pati produktų gama yra per mažai pritaikyta Europos pirkėjų skoniui. „Chevrolet“ varžovės iš Pietų KorėjosKia“ ir „Hyundai“ yra gerokai arčiau Europos pirkėjų, nes kartu turi automobilių dizaino ir inžinerijos centrą Vokietijoje bei gamyklas Čekijoje ir Slovakijoje. Savo ruožtu Rumunijoje įsikūrusi „Dacia“ yra koordinuojama iš „Renault“ būstinės Paryžiuje.

„Chevrolet“ modeliai konkurentams nusileidžia pagal degalų sąnaudas ir CO2 emisijas. „JATO Dynamics“ duomenimis, praeitais metais Europoje parduotų „Chevrolet“ automobilių vidutinė anglies dvideginio emisija buvo 141 g/km, o su tokiu rezultatu ši markė užėmė 18 vietą tarp 20 markių ir atsiliko netgi nuo BMW ir „Mercedes-Benz“.

Kita „Chevrolet“ problema yra konkurencija su tai pačiai „General Motors“ priklausiančia „Opel“ marke. Šioje srityje specialistai siūlo mokytis iš „Volkswagen“, kuris siekia kiekvienai savo turimai markei suteikti aiškų identitetą. Dėl to, net ir labai konstrukciškai artimi „Škoda Octavia“, „Seat Leon“, „Volkswagen Golf“ ir „Audi A3“ taiko skirtingą kainodarą, orientuojasi į skirtingus prioritetus turinčius pirkėjus ir beveik nekonkuruoja tarpusavyje. Tuo tarpu tarp tokių artimų „Chevrolet“ ir „Opel“ modelių kaip „Trax“ ir „Mokka“ arba „Captiva ir „Antara“ trintis yra labai didelė. Iš pradžių atrodė, kad „Trax“ labiausiai akcentuos patrauklią kainą, o „Mokka“ – modernias elektronikos sistemas bei geresnę interjero apdailos kokybę, tačiau brangesnėse „Trax“ versijose „Chevrolet“ pasiūlius išmanią multimedijos sistemą „MyLink“, o „Opel“ pradėjus taikyti nuolaidas „Mokka“ visureigiui šie du modeliai tapo tiesioginiais varžovais.

Identiteto problema irgi aktuali „Chevrolet“, nes greta tokių kuklių korėjietiškų automobilių kaip „Spark“ ir „Aveo“ čia galima rasti ir modernų elektromobilį „Volt“, ir sportiškus modelius „Camaro“ bei „Corvette“.

Nors pasaulinėse rinkose „Chevrolet“ sekasi gerai, Europoje jai ir toliau bus nelengva. „IHS Automotive“ prognozuoja, kad Senajame žemyne „Chevrolet“ pardavimai smuks iki pat 2016 m., kuomet turėtų pasirodyti naujos kartos „Spark“ ir „Cruze“ modeliai.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Paaiškino, be ko savavaldžiai automobiliai važiuoti negalėtų (4)

Savavaldžiai automobiliai neįmanomi be tokių pažangių sistemų kaip radarai, kurie stebi aplinką...

Įspėjimas vairuotojams: yra slidžių kelių ruožų

Ankstų sekmadienio rytą šalyje be kritulių. Oro temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki 3...

„Tesla“ užpatentavo naują technologiją – planuoja automobilio stiklus valyti lazeriu (24)

Elonas Muskas yra sakęs, kad autonominiai automobiliai negali naudotis lidarais (lazeriniais...

Vilniaus taksi automobiliams sugrąžintas anksčiau atimtas leidimas (15)

Vilniuje, Ukmergės gatvėje, A juosta gali važiuoti viešasis transportas ir elektromobiliai ,...

„Renault Clio“ įvertinimas – už aukštesnės klasės komfortą ir technologijas (4)

Naujasis jau penktosios kartos „ Renault Clio “ buvo pripažintas „Lietuvos metų automobiliu...

Top naujienos

Ant branduolinio karo slenksčio: kodėl 2020-ieji gali tapti lemtingi (225)

Netikėtai kilus didelei tarptautinei krizei kurį laiką trunka apsižodžiavimai, raginimų sėsti...

Žydų gydytojas parodė dar nepažįstamą Aušvico pusę (22)

„ Aušvicas neturi pasikartoti – šis troškimas, atsiradęs tėvo širdyje, vokiečiams palikus...

Išskirtinį Europoje karaliavusios dinastijos atstovų veido bruožą nulėmė kraujomaiša: išnyko visa giminė (18)

Daugeliui karalių ir karalienių, priklausiusių Austrijos Habsburgų dinastijai, valdžiusiai...

Miestas, kadaise tituluotas prekybos sostine: prasiautęs pirmasis pasaulinis karas paliko tik apokaliptinius vaizdus (7)

Prieš pirmąjį pasaulinį karą Tauragė turėjo beveik trylika tūkstančių gyventojų,...

Atėjus šeimyniniams džiaugsmams, išėjo vyriški: viskas dėl to prakeikto sekso... (95)

Rašau, nes nebeturiu ko prarasti. Tegu perskaito kas tik nori, tegu tai būna šauksmas į tyrus, bet...

Derbis, kurio galėjo ir nebūti: LKL lyderių galvose kirba kitokie klausimai

Kalbant juokais, Kauno „Žalgirio“ tritaškių pataikymo procentas nemeluoja. Žvelgiant į jį,...

Hobį darbu pavertęs panevėžietis: veikla prasidėjo todėl, kad valgyti norėjosi (21)

Panevėžio rajone gyvenantis menininkas Erikas Hincas jau trisdešimt metų užsiima keramika ir...

Kaip geriau nepakuoti dovanų, jei nenorite nuvilti

Kuklios dovanos, supakuotos į prašmatnias, daug žadančias pakuotes, sukuria apgaulingų...

„Maximos“ komercijos vadovė: slibinų manija dešimtimis kartų padidino prekių pardavimus (41)

Dėl prekybos centro „ Maxima LT “ vykdomų lojalumo programų, tokių, kaip „Kakė makė“...