aA
Senai praėjo tie laikai, kai Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai turėjo įvertinti tik tai, kaip automobilis važiuoja, kaip jis valdomas, kaip dirba jo važiuoklė. Šiemet, jau 22 kartą rengiamame „Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse visi 33 pretendentai turėjo liečiamuosius ekranus, netgi ne po vieną, o norint susipažinti kai su kai kuriomis jų programinės įrangos galimybėmis reikėjo ilgiau stovėti tapšnojant monitorius nei važiuoti, teigiama pranešime žiniasklaidai.
"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
© Vytautas Pilkauskas

„Jau prieš porą metų rinkdamiesi diskusijoms su „Lietuvos metų automobilio“ komisijos nariais sakėme, kad artėjame prie dienos, kada įprastos vairuotojiškos savybės, tokios kaip automobilio stabilumas, elgesys kelyje, vairo jautrumas ir kitkas bus antraeilės savybės. Kur kas labiau rūpės tai, kaip greitai automobilis gali prisijungti prie telefono, ar gali jame naudotis internetu, kam gali panaudoti centre esantį lietimui jautrų ekraną ir ar yra galimybė nebevairuoti pačiam“, – pasakojo rinkimų komisijos narė, portalo DELFI Auto rubrikos redaktorė, Dina Sergijenko.

Ji pastebi, kad niekas nebekelia tokių klausimų, ar yra automobilyje „Bluetooth“ laisvų įrangų sistema, nes ją galima rasti be išimties visuose automobiliuose. Salonuose mažėja jungiklių skaičius, juos keičia liečiamieji ekranai, mat juose gamintojams daug lengviau perteikti visų sistemų valdymą – šiuolaikinėse mašinose funkcijų tiek, kad paprasčiausiai neužtektų vietos mygtukams.

Apžvelgti visus rinkimuose dalyvaujančius automobilius padėjo specialistai: „Autoplius.lt“ portalo komunikacijos vadovas Matas Buzelis naujuose automobiliuose ieškojo inovacijų, „Telia“ komanda tikrino automobilių junglumą.

"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
© Vytautas Pilkauskas

Sugalvoti kažką naujo – sunku

„Automobiliai tobulėja nepaprastai greitai, tačiau naujovių, kurių nebūtume matę nėra tiek ir daug. Štai pavyzdžiui vienas iš BMW flagmanų, brangiausias konkurso automobilis X5 neturi nieko naujo. Vokiečiai jį padarė tiesiog geresniu nei anksčiau. Tačiau ten radau šildomus ir šaldomus puodelių laikiklius“, – dėmesį atkreipė Matas Buzelis.

Inovacijų atsirado ir daugiau. „Hyundai Santa Fe“ turi sistemą, kuri vairuotojui praneša apie automobilyje likusį žmogų ar gyvūną, kad tėvai ten nepaliktų vienų vaikų ar gyvūnų. „Jaguar I-Pace“ siūlo raktą – apyrankę, skirtą aktyvų gyvenimo būdą mėgstantiems vairuotojams, kuriuos, pavyzdžiui, išbėgusius pabėgioti erzina tai, kad nėra kur padėti automobilio rakto.

Taip pat britiškas elektromobilis yra pirmasis rinkoje, pasiūlęs elektrochrominį stoglangį, kuris keičia savo skaidrumą priklausomai nuo šviesos kiekio. „Mercedes-Benz“ A klasė nustebino navigacijos sistema, kuri naudodama priekinę vaizdo kamerą ekrane, ant realaus atvaizduoto kelio, rodo nuorodas, kuria kryptimi važiuoti. „Nissan Leaf“ pristatė „E-Pedal“ technologiją, leidžiančią automobilį valdyti tik akceleratoriaus pedalu.

"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
© Vytautas Pilkauskas

Peugeot 508“ dar gana naują ir tik prabangiausiuose automobiliuose sutinkamą naktinio matymo sistemą perkėlė į vidutinę klasę. O štai „Volkswagen Tuareg“ geba pats sustoti stovėjimo vietoje net turėdamas prikabintą priekabą.

Kita pramogų pusė

„Automobilių technologijos žengia toli, bet už viso to slepiasi problema, kad automobiliai šiandien gali tiek daug, jog vairuodami nebeturime ką veikti. Įsivaizduokite patys: jei įjungta važiavimo juostoje sistema, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema su sustojimo ir pajudėjimo funkcija, automobilis turi avarinį stabdymą, perspėjimą apie pavojus ir kitką, ką veikti vairuotoju stovint spūstyje? Teisingai – išsitraukti išmanųjį telefoną ir naršyti feisbuke ar skaityti naujienų tinklalapius“, – pastebi D. Sergijenko.

Dėl to, pasak jos, džiugu, kad esant tokiai tendencijai automobilių gamintojai kuria ne tik „žaislus“ vairuotojų patogumui, bet ir diegia pėsčiųjų, dviratininkų, gyvūnų atpažinimo, avarinio sustojimo, vairuotojo nuovargio stebėjimo, perspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos ir pan. sistemas.

Ekspertai pastebi, kad ateityje ekranų bus dar daugiau, mygtukų – mažiau. Kažkada tikriausiai ir vairas išnyks, tačiau to dar reikės palaukti.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Žada keisti vairuotojo pažymėjimo galiojimo tvarką: dešimtmetį naudotis būtų galima tik su viena sąlyga (211)

Lietuvoje rengiamasi keisti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą (SEAKĮ) ir vairuotojo...

Lietuvoje debiutuoja BMW naujos eros elektromobilis – „BMW iX“ (18)

Vilniuje pasirodė ryškiausia šių metu BMW naujiena tituluojamas elektrinis visureigis „ BMW iX...

Lenkijos kelių mokesčių sistemos pokyčiai – galvos skausmas Lietuvos vežėjams (3)

Palydoviniu ryšiu paremta Lenkijos kelių mokesčių sistema „eToll“ pradėjo veikti 2021 m....

Elektromobilio „Kia EV6“ testas: kas aplenks „Tesla“? (132)

Ta pati platforma – visiškai skirtingos mašinos tiek išvaizda, tiek ir charakteriu. Kaip taip...

Į Vilnių atvežtas ilgai lauktas „Maserati“ superautomobilis: visi Lietuvai skirti modeliai nupirkti iš karto (58)

Šiais griežto burnojimo dėl emisijų ir grasinimų, kad vidaus degimo varikliai bus uždrausti,...

Top naujienos

Augutis apie pandeminę situaciją: stiprus užkirtimas mėnesiui padėtų perlaužti atvejų kreivę (195)

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) rektorius prof. Juozas Augutis Delfi laidoje „Iš...

Lukašenkos sprendimas pašiurpino gydytojus: tai beprotybė (55)

Baltarusijos valdžios pareigūnai praėjusį penktadienį pašiurpino gydytojus atsisakydami paklusti...

Darbdaviai stebi simuliantų pagausėjimą: piktnaudžiaudami „serga“ penktadieniais (42)

Lietuvos pramonininkų konfederacijos vadovas Ričardas Sartatavičius sako pastebintis tendenciją,...

Žada keisti vairuotojo pažymėjimo galiojimo tvarką: dešimtmetį naudotis būtų galima tik su viena sąlyga (211)

Lietuvoje rengiamasi keisti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą (SEAKĮ) ir vairuotojo...

Netikėtai prieš savo gimtadienį mirė buvęs ilgametis Palangos „Pušyno“ vadovas (23)

Klaipėdos jūrininkų ligoninės Palangos departamento Slaugos skyriuje mirė buvęs ilgametis...

Lietuvoje ruošiamas bandomasis 4 darbo dienų projektas: pasiteisinus, galėtų plėstis privačiame sektoriuje (126)

Seimo pirmininkei Viktorijai Čmilytei-Nielsen siūlant leisti mamoms trečiais vaiko metais dirbti...

Lietuviai džiaugiasi aplankiusia sėkme: liaudiškais motyvais puoštus megztinius išparduoda tolimame užsienyje, nuperka beveik viską

Tvarus lietuvių mados prekės ženklas „The Knotty Ones“, publikuotas tokiuose pasaulinio lygio...

COVID-19 protrūkiai Lietuvoje: epidemiologai jau kelia klausimą, ar išnaudotos visos galimybės stabdyti virusą

Bendras aktyvių COVID-19 protrūkių skaičius per savaitę dar išaugo ir siekia 965. Protrūkiai...

Donatas Jokūbaitis | D+

Apie senovės gydytojus Lietuvoje: neįprasti kai kurių ligų gydymo metodai ir požiūris į kūną kaip į šventovę

Šiuo metu, kai medicina susiduria su naujais iššūkiais, siūlau tekstą apie gydytojus, ligas ir...

Buvusi NBA žvaigždė vėl atkrito: areštuojamas gėrė ir rėkė esantis Jėzus – „geresnis už LeBroną ir Jordaną“ (4)

Kiek daugiau nei prieš metus Dalaso „Mavericks“ klubo savininkas Marcas Cubanas buvo pasiryžęs...