aA
Senai praėjo tie laikai, kai Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai turėjo įvertinti tik tai, kaip automobilis važiuoja, kaip jis valdomas, kaip dirba jo važiuoklė. Šiemet, jau 22 kartą rengiamame „Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse visi 33 pretendentai turėjo liečiamuosius ekranus, netgi ne po vieną, o norint susipažinti kai su kai kuriomis jų programinės įrangos galimybėmis reikėjo ilgiau stovėti tapšnojant monitorius nei važiuoti, teigiama pranešime žiniasklaidai.
"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
© Vytautas Pilkauskas

„Jau prieš porą metų rinkdamiesi diskusijoms su „Lietuvos metų automobilio“ komisijos nariais sakėme, kad artėjame prie dienos, kada įprastos vairuotojiškos savybės, tokios kaip automobilio stabilumas, elgesys kelyje, vairo jautrumas ir kitkas bus antraeilės savybės. Kur kas labiau rūpės tai, kaip greitai automobilis gali prisijungti prie telefono, ar gali jame naudotis internetu, kam gali panaudoti centre esantį lietimui jautrų ekraną ir ar yra galimybė nebevairuoti pačiam“, – pasakojo rinkimų komisijos narė, portalo DELFI Auto rubrikos redaktorė, Dina Sergijenko.

Ji pastebi, kad niekas nebekelia tokių klausimų, ar yra automobilyje „Bluetooth“ laisvų įrangų sistema, nes ją galima rasti be išimties visuose automobiliuose. Salonuose mažėja jungiklių skaičius, juos keičia liečiamieji ekranai, mat juose gamintojams daug lengviau perteikti visų sistemų valdymą – šiuolaikinėse mašinose funkcijų tiek, kad paprasčiausiai neužtektų vietos mygtukams.

Apžvelgti visus rinkimuose dalyvaujančius automobilius padėjo specialistai: „Autoplius.lt“ portalo komunikacijos vadovas Matas Buzelis naujuose automobiliuose ieškojo inovacijų, „Telia“ komanda tikrino automobilių junglumą.

"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
© Vytautas Pilkauskas

Sugalvoti kažką naujo – sunku

„Automobiliai tobulėja nepaprastai greitai, tačiau naujovių, kurių nebūtume matę nėra tiek ir daug. Štai pavyzdžiui vienas iš BMW flagmanų, brangiausias konkurso automobilis X5 neturi nieko naujo. Vokiečiai jį padarė tiesiog geresniu nei anksčiau. Tačiau ten radau šildomus ir šaldomus puodelių laikiklius“, – dėmesį atkreipė Matas Buzelis.

Inovacijų atsirado ir daugiau. „Hyundai Santa Fe“ turi sistemą, kuri vairuotojui praneša apie automobilyje likusį žmogų ar gyvūną, kad tėvai ten nepaliktų vienų vaikų ar gyvūnų. „Jaguar I-Pace“ siūlo raktą – apyrankę, skirtą aktyvų gyvenimo būdą mėgstantiems vairuotojams, kuriuos, pavyzdžiui, išbėgusius pabėgioti erzina tai, kad nėra kur padėti automobilio rakto.

Taip pat britiškas elektromobilis yra pirmasis rinkoje, pasiūlęs elektrochrominį stoglangį, kuris keičia savo skaidrumą priklausomai nuo šviesos kiekio. „Mercedes-Benz“ A klasė nustebino navigacijos sistema, kuri naudodama priekinę vaizdo kamerą ekrane, ant realaus atvaizduoto kelio, rodo nuorodas, kuria kryptimi važiuoti. „Nissan Leaf“ pristatė „E-Pedal“ technologiją, leidžiančią automobilį valdyti tik akceleratoriaus pedalu.

"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
© Vytautas Pilkauskas

Peugeot 508“ dar gana naują ir tik prabangiausiuose automobiliuose sutinkamą naktinio matymo sistemą perkėlė į vidutinę klasę. O štai „Volkswagen Tuareg“ geba pats sustoti stovėjimo vietoje net turėdamas prikabintą priekabą.

Kita pramogų pusė

„Automobilių technologijos žengia toli, bet už viso to slepiasi problema, kad automobiliai šiandien gali tiek daug, jog vairuodami nebeturime ką veikti. Įsivaizduokite patys: jei įjungta važiavimo juostoje sistema, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema su sustojimo ir pajudėjimo funkcija, automobilis turi avarinį stabdymą, perspėjimą apie pavojus ir kitką, ką veikti vairuotoju stovint spūstyje? Teisingai – išsitraukti išmanųjį telefoną ir naršyti feisbuke ar skaityti naujienų tinklalapius“, – pastebi D. Sergijenko.

Dėl to, pasak jos, džiugu, kad esant tokiai tendencijai automobilių gamintojai kuria ne tik „žaislus“ vairuotojų patogumui, bet ir diegia pėsčiųjų, dviratininkų, gyvūnų atpažinimo, avarinio sustojimo, vairuotojo nuovargio stebėjimo, perspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos ir pan. sistemas.

Ekspertai pastebi, kad ateityje ekranų bus dar daugiau, mygtukų – mažiau. Kažkada tikriausiai ir vairas išnyks, tačiau to dar reikės palaukti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sudėliojo visus taškus ant „i“: trinktelėsi durelėmis – pildysi deklaraciją (264)

Ar ateis diena, kai radę įbrėžtas ar įlenktas savo automobilio dureles galėsime kviesti...

Kas parodo, ar visureigis geras – svarbios 8 savybės (96)

Rinkimai „Lietuvos metų automobilis 2019“ jau baigėsi – geriausiojo titulą iškovojo „...

Naudotų automobilių rinkos apsukos sulėtėjo bet, pavažinėtų mašinų Lietuvoje skaičius vis dar auga (7)

Bendrovė „ AutoTyrimai “ skelbia, kad lapkritį Lietuvos naudotų automobilių rinka sulėtėjo...

Masinė avarija Vilniuje: paralyžiuota Geležinio Vilko gatvė (148)

Penktadienį sostinėje, piko metu, Geležinio Vilko gatvėje, link Gerosios Vilties žiedo, įvyko...

Gera žinia elektromobilių vairuotojams: Vilniuje bus įrengta 60 naujų įkrovimo stotelių (11)

Daugiausiai elektromobilių turinti sostinė plečia infrastruktūrą – jau kitąmet sostinėje bus...

Top naujienos

Mažas ir visų pamirštas regionas, kurio vertė Kremliui – neįkainojama: mes bijome kalbėti (148)

Kad išvengtų sankcijų, Kremlius suka aplinkkeliais: naudojantis šalia Juodosios jūros esančiu...

Mažo Šveicarijos miestelio triumfas ir tragedija: geriausiais laikais „Ferrari“ ir „Porshe“ net nebuvo prabanga (7)

Sparčiai tiksint laikrodžiui ir artėjant „Brexit“ valandai, Europos miestai varžosi...

Šaltis jau greit sukaustys Lietuvą: ruoškitės – bus ir sniego pusnų (50)

Sekmadienio naktį maloniai paspaus šaltukas ir kai kur truputį pasnigs. Rimtesnio sniego sulauksime...

Žemė atakuoja Marsą: mokslininkai papasakojo, kokie pavojai tyko žmonių Raudonojoje planetoje (48)

Turbūt daugelis matėte filmų apie taikius Žemės gyventojus atakuojančius agresyvius marsiečius....

Nepilnametės išžaginimas mokyklos personalo nesukrėtė: visos jos čia tokios (215)

Stūmė, spyrė kojomis, kando. Prievartautojas atsitraukė, tačiau grįžo ir su visa jėga...

Praėjus 32 metams po mažamečių nužudymo trūko žudiko kantrybė teisme paskelbta siaubą keliančių nuotraukų (35)

Didžiojoje Britanijoje paskelbtas nuosprendis didžiulio atgarsio visuomenėje sulaukusioje byloje:...

Ne visi pedagogai verti šio vardo: šaukštas deguto sugadino medaus statinę (60)

Įžengusius į kabinetą rimtomis akimis nužvelgia trys iškiliausi Lietuvos partizaninių kovų...

Vytautas Landsbergis: negalima žiūrėti į gerovę tik iš ekonominės perspektyvos (2529)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas,...

Kristina susirūpino, ką valgo, kai smarkiai susirgo: pakeitusi kelis dalykus, dabar jaučiasi puikiai (25)

Vilnietė Kristina Bondar sveika mityba susidomėjo stipriai sušlubavus sveikatai. Moteris buvo...

7 raudonosios arbatos privalumai (8)

Raudonoji ( rooibo s) arbata – tai raudonoji žolelių arbata, gaminama iš fermentuotų...