aA
Senai praėjo tie laikai, kai Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai turėjo įvertinti tik tai, kaip automobilis važiuoja, kaip jis valdomas, kaip dirba jo važiuoklė. Šiemet, jau 22 kartą rengiamame „Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse visi 33 pretendentai turėjo liečiamuosius ekranus, netgi ne po vieną, o norint susipažinti kai su kai kuriomis jų programinės įrangos galimybėmis reikėjo ilgiau stovėti tapšnojant monitorius nei važiuoti, teigiama pranešime žiniasklaidai.
"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
© Vytautas Pilkauskas

„Jau prieš porą metų rinkdamiesi diskusijoms su „Lietuvos metų automobilio“ komisijos nariais sakėme, kad artėjame prie dienos, kada įprastos vairuotojiškos savybės, tokios kaip automobilio stabilumas, elgesys kelyje, vairo jautrumas ir kitkas bus antraeilės savybės. Kur kas labiau rūpės tai, kaip greitai automobilis gali prisijungti prie telefono, ar gali jame naudotis internetu, kam gali panaudoti centre esantį lietimui jautrų ekraną ir ar yra galimybė nebevairuoti pačiam“, – pasakojo rinkimų komisijos narė, portalo DELFI Auto rubrikos redaktorė, Dina Sergijenko.

Ji pastebi, kad niekas nebekelia tokių klausimų, ar yra automobilyje „Bluetooth“ laisvų įrangų sistema, nes ją galima rasti be išimties visuose automobiliuose. Salonuose mažėja jungiklių skaičius, juos keičia liečiamieji ekranai, mat juose gamintojams daug lengviau perteikti visų sistemų valdymą – šiuolaikinėse mašinose funkcijų tiek, kad paprasčiausiai neužtektų vietos mygtukams.

Apžvelgti visus rinkimuose dalyvaujančius automobilius padėjo specialistai: „Autoplius.lt“ portalo komunikacijos vadovas Matas Buzelis naujuose automobiliuose ieškojo inovacijų, „Telia“ komanda tikrino automobilių junglumą.

"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
© Vytautas Pilkauskas

Sugalvoti kažką naujo – sunku

„Automobiliai tobulėja nepaprastai greitai, tačiau naujovių, kurių nebūtume matę nėra tiek ir daug. Štai pavyzdžiui vienas iš BMW flagmanų, brangiausias konkurso automobilis X5 neturi nieko naujo. Vokiečiai jį padarė tiesiog geresniu nei anksčiau. Tačiau ten radau šildomus ir šaldomus puodelių laikiklius“, – dėmesį atkreipė Matas Buzelis.

Inovacijų atsirado ir daugiau. „Hyundai Santa Fe“ turi sistemą, kuri vairuotojui praneša apie automobilyje likusį žmogų ar gyvūną, kad tėvai ten nepaliktų vienų vaikų ar gyvūnų. „Jaguar I-Pace“ siūlo raktą – apyrankę, skirtą aktyvų gyvenimo būdą mėgstantiems vairuotojams, kuriuos, pavyzdžiui, išbėgusius pabėgioti erzina tai, kad nėra kur padėti automobilio rakto.

Taip pat britiškas elektromobilis yra pirmasis rinkoje, pasiūlęs elektrochrominį stoglangį, kuris keičia savo skaidrumą priklausomai nuo šviesos kiekio. „Mercedes-Benz“ A klasė nustebino navigacijos sistema, kuri naudodama priekinę vaizdo kamerą ekrane, ant realaus atvaizduoto kelio, rodo nuorodas, kuria kryptimi važiuoti. „Nissan Leaf“ pristatė „E-Pedal“ technologiją, leidžiančią automobilį valdyti tik akceleratoriaus pedalu.

"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
© Vytautas Pilkauskas

Peugeot 508“ dar gana naują ir tik prabangiausiuose automobiliuose sutinkamą naktinio matymo sistemą perkėlė į vidutinę klasę. O štai „Volkswagen Tuareg“ geba pats sustoti stovėjimo vietoje net turėdamas prikabintą priekabą.

Kita pramogų pusė

„Automobilių technologijos žengia toli, bet už viso to slepiasi problema, kad automobiliai šiandien gali tiek daug, jog vairuodami nebeturime ką veikti. Įsivaizduokite patys: jei įjungta važiavimo juostoje sistema, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema su sustojimo ir pajudėjimo funkcija, automobilis turi avarinį stabdymą, perspėjimą apie pavojus ir kitką, ką veikti vairuotoju stovint spūstyje? Teisingai – išsitraukti išmanųjį telefoną ir naršyti feisbuke ar skaityti naujienų tinklalapius“, – pastebi D. Sergijenko.

Dėl to, pasak jos, džiugu, kad esant tokiai tendencijai automobilių gamintojai kuria ne tik „žaislus“ vairuotojų patogumui, bet ir diegia pėsčiųjų, dviratininkų, gyvūnų atpažinimo, avarinio sustojimo, vairuotojo nuovargio stebėjimo, perspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos ir pan. sistemas.

Ekspertai pastebi, kad ateityje ekranų bus dar daugiau, mygtukų – mažiau. Kažkada tikriausiai ir vairas išnyks, tačiau to dar reikės palaukti.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Dėl koronaviruso atvejų „Regitroje“ Vilniuje nukeliama dalis vairavimo egzaminų (1)

Dėl įmonės darbuotojams nustatyto užsikrėtimo koronavirusu dalis vairavimo egzaminų Vilniuje yra...

BMW pristatė atnaujintą kelionių motociklą „R 1250 RT“ (1)

Daugiau nei keturis dešimtmečius – nuo 1978-ųjų – „ BMW Motorrad“ santrumpa „RT“...

Į ką atkreipti dėmesį renkantis naudotą automobilį: kėbulas ir važiuoklė – dar ne viskas (77)

Nusprendę įsigyti naudotą automobilį turėtumėte didelį dėmesį skirti ne tik jo kėbulo...

Lietuvoje pristatomas hibridinis „Jeep Compass“ (1)

Beveik 80 metų „Jeep“ viso pasaulio vairuotojams siūlo visureigius visiems gyvenimo atvejams –...

Elektromobilių pardavėjai tikisi rinkos sujudimo – kompensacijas galės gauti ir verslas (18)

Praėjusią savaitę patvirtinta 4000 Eur kompensacinės išmokos gavimo tvarka naują elektromobilį...

Top naujienos

Ingrida Šimonytė: nekelsime revoliucijos svarsto naikinti automobilių mokestį ir keisti akcizus alkoholiui (606)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų kandidatė į premjerus Ingrida Šimonytė...

Milijonierius investuotojas Marius Jakulis Jason: Lietuva man davė tai, ko nebūčiau turėjęs Amerikoje (45)

Krizės atveria naujas galimybes, tačiau laimė toli gražu ne piniguose, – atvirai sako...

Kasiulevičius pasidalino 7 pastabomis ir patarimais apie COVID-19 Lietuvoje: kaip elgtis pajutus simptomus (91)

„Šalies negalime uždaryti, bet mes privalome nepasiduoti, kol sulauksime saugios ir efektyvios...

Veryga užsiminė apie dar vieną COVID-19 atvejų rekordą: skaičiai augs ne vieną dieną ir savaitę (9)

Naujų koronaviruso (COVID-19) atvejų skaičius augs ne vieną dieną ir savaitę, sako sveikatos...

Pasiruoškite: jau šį savaitgalį laikrodžius suksime atgal (15)

Lietuvoje jau šį savaitgalį atšaukiamas vasaros laikas – teks sukti laikrodžio rodykles atgal....

Įtaria, kad Rusijos ligoninėje užduso keliolika COVID-19 pacientų (2)

Rusijos federalinės sveikatos apsaugos priežiūros tarnybos („Roszdravnadzor“) Rostovo srities...

The Economist | D+ nariams

Interviu su pasikėsinimą išgyvenusiu Navalnu: Putinui patinka idėja, kad jis paslaptingas ir turi mirtinų galių (1)

Rusijos opozicijos lyderis dar stipresnis negu anksčiau.

Dažniausias moterų vėžys – serga tik vyresnės? Gydytoja paneigia mitą: gydoma ir 21 metų pacientė (4)

Krūties vėžys – labiausiai tarp moterų paplitusi onkologinė liga Lietuvoje. Skaičiuojama,...

Artimiausiomis dienomis stebėkite vandens iš čiaupo spalvą: gali pranešti apie rimtus gedimus (11)

Šiandien ir artimiausias kelias dienas vilniečiai turėtų akylai stebėti, kokios spalvos vanduo...

Rusijos naftos bendrovės susiduria su sunkumais: gali tekti pristabdyti projektus (67)

Rusijos žaliavinės naftos gamintojai yra nusiteikę mažinti gręžimo veiklą 2021 metais, nes...

|Maža didelių žinių kaina