aA
Sunku ir suskaičiuoti, kiek per trejus pastaruosius metus automobilių su lietuviškais numeriais buvo išvežta iš Lietuvos į Ukrainą. Nė viena Ukrainos žinyba nepateikia tikslių skaičių, kita vertus, tai – dešimtys tūkstančių automobilių, rašo ru.DELFI.lt.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Vien tik interneto svetainėje „autoplous.net“ (stilizuotoje pagal populiarų Lietuvos portalą „auto.plius.lt“, kuris jau platino pranešimą, kad neturi nieko bendro su „apsišaukėliais“) – daugiau nei 10 000 skelbimų. Šimtai įsikūrusių bendrovių užsiima šiuo verslu.

Automobilius tiesiai iš Vilniaus varo ne tik į Kijevą, bet ir į Donecką, į Luhanską, kurie kontroliuojami separatistų. Kokia automobilių su lietuviškais numeriais paklausos paslaptis ir kaip vyksta pirkimas?

Iš Vakarų Europos į Lietuvą atvežami automobiliai, juos perka Lietuvos bendrovės, registruoja, jiems išduodami lietuviški numeriai. Žmogus užsisako automobilį, vidutiniškai sumoka už jį 2 500 eurų ir 1 000 eurų pervežėjui už atgabenimą iš Vilniaus. Mašina iš Vilniaus važiuoja prie Lenkijos ir Ukrainos sienos, pasiekia Kijevą. Pirkėjas su pervežėju išvyksta prie Ukrainos ir Baltarusijos sienos, ten keičiasi ir pirkėjas važiuoja į Ukrainą, nurodydamas, kad jis vyksta tranzitu. Sumoka sutartą kainą, pasirašo įgaliojimą vairuoti automobilį (automobilio techninio aptarnavimo sutartis) ir toliau ramiai važinėja automobiliu Ukrainoje.

Rizika – administracinė bauda už pavėlavimą išvažiuoti iš Ukrainos. Pliusai – transporto mokesčio Lietuvoje nebuvimas, tokio pirkinio pigumas.

Ar tokį automobilį galima išmuitinti? Galima, bet dešimties metų senumo automobilio kaina padidėja 2–3 kartus.

Apie tai, kaip ukrainiečiai Lietuvoje perka automobilius, pasakoja Jurijus Larčenka, kuris 2015 m. lapkritį įregistravo Vilniuje kompaniją „UAB Globalcomas“. Šiuo metu kompanijai priklauso 361 automobilis. J. Larčenka – aktyvus kovotojas už ukrainiečių teises į automobilius su europietiškais numeriais.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

Panagrinėkime kelis pavyzdžius, kas vyksta iš Lietuvos kompanijų, kurių vardu registruojami automobiliai, pusės.

Kompanija „Morris Investment“ įsteigta 2012 m., ji priklauso Ukrainos piliečiui Denui Morrisui, turinčiam leidimą gyventi Lietuvoje. Kompanijoje dirba vienas darbuotojas. Pažymėtina, kad D. Morrisas pats nevaro automobilių iš Lietuvos. Už jį tai daro Charkovo, Kijevo ir Lvovo universitetų studentai, kilę iš Jeruzalės, Maroko, Indijos, Nigerijos ir Irako.

2015 ir 2016 m. kompanijos „Morris Investment“ apyvarta buvo nuo 10 000 iki 20 000 eurų. 2017 m. lapkritį kompanijai priklausė 223 automobiliai. Sprendžiant iš nuotraukos, kurią savo paskyroje įdėjo D. Morrisas, 2017 m. sausį kompanijai priklausė 172 mašinos. Taigi per 2017-uosius D. Morriso kompanija įsigijo 51 automobilį.

Atsižvelgiant į vidutinę automobilio kainą ir nugabenimą į Ukrainą (2 500 eurų + 1 000 eurų), 2017 m. kompanijos apyvartą turėjo sudaryti ne mažiau nei 178 500 eurų.

2016 m. finansinės ataskaitos duomenimis, kompanijos „Morris Investment“ apyvarta buvo 11 500 eurų, o grynasis pelnas – 16,62 euro. Paskaičiuoti mokesčių skirtumą, kurio nesumokės kompanija, gana lengva, pasitelkus apyvartos (11 500 ir 178 500 eurų), kurią turėtų turėti kompanija, pavyzdį.

Tai tik viena iš šimtų tokių kompanijų. Formaliai šios kompanijos nepardavinėja automobilių, o realybėje jos į rankas gauna didelius kiekius grynųjų pinigų, už kuriuos perkami ir Lietuvos kompanijos vardu registruojami automobiliai. Didžiulis mokesčių srautas niekur nefiksuojamas ir nesumokamas į Lietuvos biudžetą. Pagal tą pačią schemą automobilius veža ne tik į Kijevą, bet ir į okupuotas teritorijas – į Donecką ir į Luhanską.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Rafael Achmedov

Dar visai neseniai interneto svetainėje http://www.donbassautogroup.com, siūlančioje atvežti automobilių iš Lietuvos į Donecką ir į Luhanską, rašyta, kad svetainė veikia, bendradarbiaujant Donecko liaudies respublikos (DLR) Pajamų ir rinkliavos ministerijai, DLR Vidaus reikalų ministerijai ir Lietuvos portalams „autoplius.lt“ ir „autogidas.lt“. Kai pastarieji portalai tai išgirdo, suskubo atsiriboti, tad dabar vargu ar sužinosime tiesą. „Autoplius“ atstovai pasiskundė, kad neteisėtai naudojamasi jų prekės ženklu, ir pabrėžė: „Mes dirbame tik su patikimais partneriais.“ Tačiau portale pardavinėti automobiliai tiesiai iš Lietuvos su lietuviškais numeriais būdavo išvežami į Donecką.

Iš interneto svetainės http://www.donbassautogroup.com nuoroda apie bendradarbiavimą su lietuviais dingo per valandą. Na, bet galime būti užtikrinti dėl bendradarbiavimo su DLR VRM.

Automobilius, kuriuos per svetainę http://www.donbassautogroup.com užsako ir veža į Donecką, taip pat automobilius pardavimui reklamuoja ir pardavinėja vartotojas Dmitrijus Dmitrovas. Tam jis pasitelkia bendriją „Bet kokie AUTOMOBILIAI iš Lietuvos (DLR, LLR)“. D. Dmitrovas – Donecko gyventojas Dmitrijus Chavikovas, Donecko milijonieriaus Dmitrijaus Chavikovo sūnus.

Kaip skelbiama interneto svetainėje http://www.donbassautogroup.com, tokiu būdu į Donecką įvežta daugiau nei 500 automobilių. Tai patvirtina skelbimų, kuriuos D. Chavikovas skelbia socialiniame tinklalapyje „VKontakte“ kiekis. Kai kuriose skelbimų nuotraukose – „Autoplius“ svetainės žymė.

Kitas pasiskelbusių DLR ir LLR zonos gyventojas Ivanas Kolomiecas siūlo automobilių pervarymo iš Lietuvos į Luhanską paslaugą. Pats Ivanas yra vadinamosios Luhansko liaudies respublikos milicijos darbuotojas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Renault“ Niurburgringo trasoje išsikovojo naują rekordą (1)

„ Renault Megane R. S. Trophy-R“ Niurburgringo trasoje pasiekė naują rekordą automobilių,...

TA įmonės papasakojo, kaip jas tikrino: iš 1,4 mln. mašinų apžiūrėjo 144 ir padarė išvadas (7)

Pastaruoju metu diskutuojama dėl Vidaus reikalų ministerijos (VRM) parengtų Saugaus eismo...

Lietuvoje atidarys tris naujus itališkų automobilių pardavimo salonus (4)

Įmonių grupės „ Modus Group “ valdomas „Alfa Romeo“, „Fiat“, „Fiat Professional“ ir...

„Porsche“ žengė konkurentų pramintu keliu: „Cayenne“ dabar bus ir kupė (4)

„Cayenne Coupe“ automobilį galima užsisakyti jau dabar, o pirmieji modeliai klientams bus...

Paaiškino, kada elektromobilį galėsite įsigyti už įprasto automobilio kainą (50)

Akivaizdu, kad esminis lūžis elektrinio transporto rinkoje įvyks tuomet, kai elektra varomos...

Top naujienos

Rinkėjai įvertino kandidatus į prezidentus: užkliuvo Šimonytės nuotaika ir Nausėdos šuo galima paklausyti gyvai (58)

Pirmadienį prasidėjo išankstinis balsavimas antrajame Prezidento rinkimų ture. Tuo pat metu savo...

Vidas Rachlevičius. Rinkimai: navigacija feikinių etikečių raiste (20)

Prisimenate, kokią Europą įsivaizdavome, apie ką svajojome, kai stovėjome Baltijos kelyje, kai...

Šimonytės štabo atsakas Nausėdos komandai: esminis klausimas lieka neatsakytas

Gitano Nausėdos štabo komunikacijos vadovas Aistis Zabarauskas nusprendė atversti visas kortas ir...

Ispanijos policijos paviešinti vaizdai: sulaikomas lietuvis – Europą šiurpinusios gaujos vadeiva (37)

Trečiadienį spaudos konferencijos metu Lietuvos policija paskelbė, kad bendradarbiaujant su...

Nausėdos štabas atvertė kortas: pateikė išlaidas ir papasakojo, koks buvo planas A ir planas B (217)

Vienų pajamos neskaidrios, o kitų – neefektyvios – tokias kritikos strėles vieni į kitų puses...

„Žalgirio“ akiratyje – FIBA Europos taurę laimėjęs krašto puolėjas „pasižymėjo“ incidente su Gudaičiu (1)

Krepšinio naujienų svetainė „Sportando“ skelbia, kad Kauno „Žalgiris“ domisi šiemet FIBA...

Medikai mano, kad Lietuvoje hepatitu C serga 60 tūkstančių ir to nežino: pataria neignoruoti simptomų

Kada ir kaip Stasys užsikrėtė hepatitu C , jis nežino. „Esu operuotas tik vaikystėje,...

Buvęs Skvernelio štabo vadovas pasirinko kitą kandidatą nei Karbauskis (44)

Buvęs Sauliaus Skvernelio rinkimų štabo vadovas Vytautas Bakas pasirinko kitaip nei Ramūnas...

Grūsti džinsus į skalbimo mašiną – prasta idėja. Štai, kaip juos skalbti tinkamai

Išleidote kelis šimtus madingiems džinsams ir dabar ketinate juos grūsti į skalbimo mašiną?...

Griuvena – verta aukso puodo: apie kuklų butą apleistame name sukasi NT rykliai kvadrato kaina – 10 tūkst. eurų (55)

Vertas tikro aukso puodo, – taip būtų galima apibūdinti šiuo metu varžytinėse parduodamą...