aA
Švedijos automobilių gamintojo „Koenigsegg“ modeliai, matyt, yra ne vieno benzingalvio svajonių sąraše. Ir ne tik – švedų gebėjimu kurti greitus, lenktynių trasai skirtus, akį traukiančius hiperautomobilius žavisi viso pasaulio automobilių žurnalistai. Ženevos automobilių parodoje švedų stendas, kuriame bendrovė pristatė ypatingą naujieną, nė minutei nebuvo tuščias.
Ženevos automobilių parodoje pristatytas "Koenigsegg Jesko"
Ženevos automobilių parodoje pristatytas "Koenigsegg Jesko"

Švedijos bendrovės modelių gamą papildė naujokas „Jesko“. Atrodytų, keistokas vardas hiperautomobiliui, tačiau tokį jis gavo ne šiaip sau. Jesko yra Christiano von Koenigseggo, kompanijos įkūrėjo, tėvo vardas. Ir šitaip „Koenigsegg“ vadovas norėjo atsidėkoti savo tėvui už tai, kad palaikė jo idėjas ir skatino nesustoti.

„Jesko“ gamoje pakeis jau kiek senstelėjusį „Agera RS“ modelį. Pabrėžiama tai, kad „Jesko“ nėra „Agera“ modelio variacija – tai visiškai naujas automobilis. Kalbant apie jo galią, yra dėl ko kilstelėti antakius aukštyn. Į modelį sumontuotas 5 l darbinio tūrio dviejų turbinų V8 formos variklis, generuojantis 1600 AG ir 1500 Nm sukimo momentą tuo atveju, jeigu į degalų bako įsipylėte etanolio (E85). Jei į baką įpilta įprasto benzino, tuomet skaičiai mažesni, tačiau vis dar įspūdingi: 1280 AG.

Įspūdį palieka ir sprendimas, kuriuo „Koenigsegg“ išvengė „turbo duobės“. Automobilis aprūpintas 20 barų slėgio suspausto oro balionu ir tada, kai reikia, kad turbinos suktųsi, jis ir panaudojamas.

Tarp neįtikėtinų dalykų yra ir nauja, „Koenigsegg“ pasigaminta, pavarų dėžė. Pastaroji, žinoma, ne mechaninė, o automatinė, devynių laipsnių ir, nepatikėsite, septynių sankabų. Ir „Koenigsegg“ tokią transmisiją aiškina labai logiškai: jei dvigubos sankabos pavarų dėžė leidžia keisti pavaras į esančias greta, septynių sankabų pavarų dėžė leidžia šauti į bet kurią pavarą iš bet kurios – kokia bebūtų tinkama konkrečiu momentu.

Kaip keisti pavaras pasinaudojant septynių sankabų pavarų dėže? Jei menteles, esančias prie vairo, spustelėsite lengvai, tuomet pavaros bus keičiamos viena po kitos. Tačiau jeigu spustelėsite aštriau, automobilis šaus tą pavarą, kuri bus tinkamiausia konkrečiu metu.

Privalumų sąrašas yra dar ilgesnis. Štai anglies pluošto kėbulas leidžia sutaupyti nemažai svorio, automobilis turi adaptyvius amortizatorius bei galinius vairuojamus ratus. Be to, gamintojas tikina, kad šiam modeliui sukurtas bene agresyviausias aerodinaminis kėbulo apdailos paketas. Pastarasis turi ne vieną aktyvią ir adaptyvią dalį, tad prispaudimo jėga yra milžiniška: važiuojant beveik 250 km/val. greičiu, ši yra 30 proc. didesnė nei „One:1“ modelyje.

Ženevos automobilių parodoje pristatytas "Koenigsegg Jesko"
Ženevos automobilių parodoje pristatytas "Koenigsegg Jesko"

Ir be visų šitų lenktynių trasoje aktualių ypatybių verta pabrėžti ir tai, kad „Jesko“ – tikrai modernus. Automobilyje yra 9 colių skersmens informacinei ir pramogų sistemai skirtas skaitmeninis ekranas, galimybė prisijungti išmanų įrenginį per „Bluetooth“ ar USB, belaidė telefono krovimo galimybė ir kamera, leidžianti „Jesko“ matyti iš viršaus. Galiausiai, visos kompiuterinės sistemos šiame modelyje gali būti atnaujintos nė neužsukant į saloną.

Galiausiai, automobilio stogas nusiima, o drauge su viskuo jis sveria vos daugiau nei 1400 kg. Koks maksimalus greitis, kol kas „Koenigsegg“ neišduoda, tačiau rengiamasi pagaminti „Jesko 300“ versiją. Pastaroji turėtų sugebėti perlipti 480 km/val. greičio ribą.

Aišku, toks automobilis nebus pigus. Standartinę įrangą turintis „Koenigsegg Jesko“ kainuoja 3 mln. JAV dolerių ir žinoma, kad iš viso šių automobilių bus pagaminta 125. Nors toks modelis kainuoja ir nemažą sumą, žinoma, kad tokių modelių bus 125, o dėl 80 iš jų „Koenigsegg“ pardavimų skyrius jau derasi su potencialiais pirkėjais.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.3333

Pasiūlė apie greta mašinos esančius pėsčiuosius ir dviratininkus perspėjančią sistemą seniems sunkvežimiams (1)

Technologijų kompanija „ Continental “ pristato posūkių pagalbos sistemą, kurią galima...

„Renault“ švenčia ypatingo modelio jubiliejų – tokį keliuose išvysti jau sunku

Prancūzijos „ Renault “ mini „Spider“ modelio 25-ąjį jubiliejų. Pristatytas 1995 metais...

„Audi“ parodė, kaip atrodo koncepcinis „Q4 Sportback e-tron“ (1)

„Audi“ pristatė „Q4 e-tron“ modelio kupė versiją „Q4 Sportback e-tron“. Ir nors iš...

Kauno centre tęsiamas atnaujinimas: startuoja remonto darbai dar vienoje gatvėje (5)

Šiuo metu Kauno centre tvarkomos infrastruktūros sąrašą papildė L. Sapiegos gatvė. Iki vasaros...

Apskaičiavo: elektromobilio nuvažiuojamą atstumą lemia ne tik baterijos dydis (29)

Vis labiau pripažįstami ir plačiau pritaikomi elektromobiliai privers vartotojus keisti naujos...

Top naujienos

Bandantiems prisibelsti į polikliniką trūko kantrybė: tai už ką gi mes mokame? (25)

Praėjusią savaitę „Delfi“ rašė, kaip vilniečiams nepavyksta prisiskambinti į didžiausią...

Estai jau nusistatė raudonąją liniją, kurią peržengus bus vėl įvedami apribojimai papildyta (62)

Estijos sveikatos apsaugos departamentas apsisprendė, koks skaičius koronavirusinės infekcijos...

Užfiksuoti šokiruojantys policininkės veiksmai: tarnybos metu miltais ir kiaušiniais darkė kolegos mašiną (181)

Varėnoje tarnybos metu policijos pareigūnė buvo užfiksuota besielgiant ne tik įžūliai, bet ir...

Po lietuje permirkusių „Ąžuoliuko“ choristų incidento – ir paties Nausėdos atsakas (193)

Prezidentas Gitanas Nausėda apgailestauja, kad Valstybės dienos proga Vilniuje giedoję...

Galutinis teismo verdiktas: sūnui per sėdmenis sudavusi Kručinskienė lieka išteisinta (50)

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas ( LAT ) atmetė prokuroro skundą ir neskundžiama nutartimi...

Lietuvos vyrų rinktinės stovykloje Palangoje – 3 žaidėjais mažiau (1)

Penktadienį, liepos 10 dieną, Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės krepšininkai rinksis į...

Po rekordinių metų pensijų fonduose – drastiškas smukimas: dėl kaupiančiųjų lėšų kyla rizikų ir ateityje (202)

Praėję metai buvo itin sėkmingi pensijų fondams . Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros...

Kauno centre – restoranas, kokio dar nebuvo: išmanūs pietūs per vieną minutę (49)

Vasaros pradžioje kauniečius pasiekė puiki žinia, jog atsinaujinusioje Vienybės aikštėje duris...

|Maža didelių žinių kaina