aA
Švedijos automobilių gamintojo „Koenigsegg“ modeliai, matyt, yra ne vieno benzingalvio svajonių sąraše. Ir ne tik – švedų gebėjimu kurti greitus, lenktynių trasai skirtus, akį traukiančius hiperautomobilius žavisi viso pasaulio automobilių žurnalistai. Ženevos automobilių parodoje švedų stendas, kuriame bendrovė pristatė ypatingą naujieną, nė minutei nebuvo tuščias.
Ženevos automobilių parodoje pristatytas "Koenigsegg Jesko"

Švedijos bendrovės modelių gamą papildė naujokas „Jesko“. Atrodytų, keistokas vardas hiperautomobiliui, tačiau tokį jis gavo ne šiaip sau. Jesko yra Christiano von Koenigseggo, kompanijos įkūrėjo, tėvo vardas. Ir šitaip „Koenigsegg“ vadovas norėjo atsidėkoti savo tėvui už tai, kad palaikė jo idėjas ir skatino nesustoti.

„Jesko“ gamoje pakeis jau kiek senstelėjusį „Agera RS“ modelį. Pabrėžiama tai, kad „Jesko“ nėra „Agera“ modelio variacija – tai visiškai naujas automobilis. Kalbant apie jo galią, yra dėl ko kilstelėti antakius aukštyn. Į modelį sumontuotas 5 l darbinio tūrio dviejų turbinų V8 formos variklis, generuojantis 1600 AG ir 1500 Nm sukimo momentą tuo atveju, jeigu į degalų bako įsipylėte etanolio (E85). Jei į baką įpilta įprasto benzino, tuomet skaičiai mažesni, tačiau vis dar įspūdingi: 1280 AG.

Įspūdį palieka ir sprendimas, kuriuo „Koenigsegg“ išvengė „turbo duobės“. Automobilis aprūpintas 20 barų slėgio suspausto oro balionu ir tada, kai reikia, kad turbinos suktųsi, jis ir panaudojamas.

Tarp neįtikėtinų dalykų yra ir nauja, „Koenigsegg“ pasigaminta, pavarų dėžė. Pastaroji, žinoma, ne mechaninė, o automatinė, devynių laipsnių ir, nepatikėsite, septynių sankabų. Ir „Koenigsegg“ tokią transmisiją aiškina labai logiškai: jei dvigubos sankabos pavarų dėžė leidžia keisti pavaras į esančias greta, septynių sankabų pavarų dėžė leidžia šauti į bet kurią pavarą iš bet kurios – kokia bebūtų tinkama konkrečiu momentu.

Kaip keisti pavaras pasinaudojant septynių sankabų pavarų dėže? Jei menteles, esančias prie vairo, spustelėsite lengvai, tuomet pavaros bus keičiamos viena po kitos. Tačiau jeigu spustelėsite aštriau, automobilis šaus tą pavarą, kuri bus tinkamiausia konkrečiu metu.

Privalumų sąrašas yra dar ilgesnis. Štai anglies pluošto kėbulas leidžia sutaupyti nemažai svorio, automobilis turi adaptyvius amortizatorius bei galinius vairuojamus ratus. Be to, gamintojas tikina, kad šiam modeliui sukurtas bene agresyviausias aerodinaminis kėbulo apdailos paketas. Pastarasis turi ne vieną aktyvią ir adaptyvią dalį, tad prispaudimo jėga yra milžiniška: važiuojant beveik 250 km/val. greičiu, ši yra 30 proc. didesnė nei „One:1“ modelyje.

Ženevos automobilių parodoje pristatytas "Koenigsegg Jesko"
Ženevos automobilių parodoje pristatytas "Koenigsegg Jesko"

Ir be visų šitų lenktynių trasoje aktualių ypatybių verta pabrėžti ir tai, kad „Jesko“ – tikrai modernus. Automobilyje yra 9 colių skersmens informacinei ir pramogų sistemai skirtas skaitmeninis ekranas, galimybė prisijungti išmanų įrenginį per „Bluetooth“ ar USB, belaidė telefono krovimo galimybė ir kamera, leidžianti „Jesko“ matyti iš viršaus. Galiausiai, visos kompiuterinės sistemos šiame modelyje gali būti atnaujintos nė neužsukant į saloną.

Galiausiai, automobilio stogas nusiima, o drauge su viskuo jis sveria vos daugiau nei 1400 kg. Koks maksimalus greitis, kol kas „Koenigsegg“ neišduoda, tačiau rengiamasi pagaminti „Jesko 300“ versiją. Pastaroji turėtų sugebėti perlipti 480 km/val. greičio ribą.

Aišku, toks automobilis nebus pigus. Standartinę įrangą turintis „Koenigsegg Jesko“ kainuoja 3 mln. JAV dolerių ir žinoma, kad iš viso šių automobilių bus pagaminta 125. Nors toks modelis kainuoja ir nemažą sumą, žinoma, kad tokių modelių bus 125, o dėl 80 iš jų „Koenigsegg“ pardavimų skyrius jau derasi su potencialiais pirkėjais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.3333

„Porsche“ žengė konkurentų pramintu keliu: „Cayenne“ dabar bus ir kupė (2)

„Cayenne Coupe“ automobilį galima užsisakyti jau dabar, o pirmieji modeliai klientams bus...

Paaiškino, kada elektromobilį galėsite įsigyti už įprasto automobilio kainą (50)

Akivaizdu, kad esminis lūžis elektrinio transporto rinkoje įvyks tuomet, kai elektra varomos...

Patikrino, kokią naudą atneš autonominiai automobiliai – tiesa visai kitokia nei manėme (5)

Viešai pripažįstama, kad autonominiai automobiliai padarys mūsų kelius saugesniais ir kelionių...

Praskleistas „BMW M8“ paslapties šydas: papasakojo, ką rasite viduje (3)

Sportiškiausias BMW versijas kuriantis „BMW M“ padalinys atskleidė, kad šiemet...

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES (3)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias...

Top naujienos

Sinoptikė: temperatūra priartės prie 30 laipsnių, kils ir škvaliukai (15)

Lietuvoje orai pastaruoju metu, anot Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos vyr. specialistės...

Profesorius Landsbergis: mes Europoje galime tapti labai reikšmingi (115)

Europos Parlamento ( EP ) rinkimų debatai pirmadienį, gegužės 20 d., į DELFI studiją pakvietė...

Nausėdos štabo atsakas konservatoriams: matyti, tam buvo rengtasi iš anksto (335)

„Noriu pasveikinti mūsų kolegas oponentus su puikiai sukurtu politiniu įvykiu, matosi, kad tikrai...

Laukė vieno vaikelio, o gavo du: visos sukauptos žinios išgaravo akimirksniu (18)

Trečioji praėjusios savaitės DELFI ir „ Kidy Tour “ metų šeimos konkurso šeima...

Vilniaus miesto savivaldybės pastatas neatlaikė įtampos: besirenkant rinkėjams pažiro šukės (8)

Pirmadienio popietę į Vilniaus miesto savivaldybę balsuoti atvykusius rinkėjus išgąsdino...

„Žalgiris“ turi pirmąjį naujoką – Belgrade atsiskleidusį aukštaūgį (10)

Kauno „Žalgiris“ jau turi pirmą naujoką, kuris klubo garbę gins kitame sezone. Serbijos...

Išskirtinės terasos pokyčiai: virto ryškia poilsio oaze mieste

Nešlifuotas brangakmenis – tokį įspūdį „Ikea“ interjero dizainerei Ritai Rimkei sukėlė...

Šapoka: tie, kurie dirba su šešėliu – nevykėliai (24)

Nuo pirmadienio visoje Lietuvoje prasidėjo savaitę truksianti kasmetė akcija „ Šioje šalyje...

Mokytojos darbą iškeitė į daržą: neįprastu auginimo būdu stengiasi spręsti opias problemas

„Praktinė biologija yra įdomesnė už teorinę“, − sako buvusi biologijos ir chemijos...

Braškes auginantis ūkininkas: Sakantys, kad 10 eurų už kilogramą – brangu, turėtų patys imtis ūkininkavimo (155)

Ūkininkų šiltnamiuose jau sirpsta pirmosios lietuviškos braškės . Vis tik pirmuoju derliumi, ko...