Automobilių gamintojų „Chevrolet“ ir „Nissan“ elektromobiliai jau šį rudenį išriedės į miestų gatves. Tačiau tikimybė, kad ir Jums pavyks įsigyti vieną iš šių aplinkai draugiškų automobilių anksčiau nei 2011 metų vidury – itin nedidelė. Nebent esate laimės kūdikis, rašo tinklalapis Allcarselectric.com.
Chevrolet Volt
© Gamintojo nuotr.

Kodėl? Todėl, kad dėl ribotos elektromobilių gamybos, paklausa viršija pasiūlą. Visa tai kelia nuostabą ir daugybę „galbūt“. Galbūt toks automobilių gamintojų sprendimas – tai dalis susitarimo su didžiulėmis naftos bendrovėmis? Galbūt taip siekiama užtikrinti, kad elektra varomos transporto priemonės niekada netaps populiarios?

Tačiau visas sąmokslo teorijas atidėjus į šalį, atsakymas, kodėl elektromobilių gamyba šiandien yra ribojama – daugiau praktiškas nei pragmatiškas. Štai penkios priežastys, kodėl elektromobilių gamyba šiuo metu ribojama ir kodėl ilgalaikėje perspektyvoje tai gali turėti teigiamos įtakos.

Ribota pirminė produkcija mažiau rizikinga.

Žinojimas, kad gaminamam produktui egzistuoja vartotojų rinka dar prieš oficialų šio produkto pristatymą – puikus būdas užsitikrinti pastovias pinigines įplaukas, kurios padėtų kompensuoti pertvarkymo kaštus, tyrimus ir plėtrą bei darbuotojų apmokymus. Automobilių gamintojai jau išmoko savo pamoką: didžiulio kiekio produktų gamyba nereiškia, kad sugebėsi viską realizuoti.

Išskirtinumą lemia ribotas kiekis.

Pamenate, kas nutiko, kai buvo pristatytas hibridas „Toyota Prius“? Jį įsigijo visos televizijos žvaigždės, aplinkosaugininkai ir politikai. Automobilių gamintojas „Toyota“ sukūrė trokštamą, ekologišką automobilį, kurį įsigyti norėjusių žmonių sąrašas jau pirmą dieną tapo itin ilgas.

Niekas geriau neapibūdina žodžio „trokštamas“ kaip ribotas kiekis. Ir niekas labiau nepatraukia žmonių dėmesio nei neįprastas automobilis. Jei būsite vienas iš tų nedaugelio laimingųjų, kuriems dar kitais metais pavyks atsisėsti už „Volt“ ar „Leaf“ elektromobilio vairo, susitaikykite su tuo, kad teks dažnai sustoti ir nepažįstamiems žmonėms, svajojantiems apie tokią transporto priemonę, papasakoti, ką reiškia būti elektromobilio savininku.

Ribotas kiekis automobilių = bandomasis automobilių parkas.

Pagaminti elektromobilį paprasta. Sudėtinga pagaminti gerą elektromobilį. Kartu su kiekvienu nauju automobiliu ar nauja automobilių technologija, atsiranda ir tam tikros problemos, kurias, tobulinant automobilius ar jų technologijas, reikia išspręsti.

Su bet kuria pirma naujų automobilių karta iškyla problemos, kurių, kaip taisyklė, niekas nepastebi sukūrus automobilio prototipą. Parduodami ribotą pirmos kartos automobilių skaičių, automobilių gamintojai suteikia sau puikią galimybę atlikti galutinius nežymius pataisymus prieš pradedant gaminti savo produktus dideliais kiekiais.

Naujos technologijos visuomet yra brangios.

Nesvarbu, ar technologija – naujausia kompiuterio mikroschema, OLED televizorius, ar iš elektros lizdo įkraunamas automobilis, pagaminti naują technologiją kainuoja daug. Brangios prekės turi mažiau pirkėjų, o kainai mažėjant, prekė tampa prieinama vis daugiau vartotojų. Tačiau tuo metu naujos technologijos jau būna nebe visai naujos.

Ne visi pasiruošę elektromobiliams.

Egzistuoja didelė tikimybė, kad kol kas nesate pasiruošęs tapti elektromobilio savininku. Ne visi namuose turi automobilio stovėjimui skirtą vietą, kurioje yra elektros energijos lizdas, ne visiems priimtina mintis, kad automobilį reikia „įkrauti“ ir ne visi suvokia, ką iš tiesų reiškia vairuoti elektra varomą transporto priemonę.

Nemažai amerikiečių vis dar nesuvokia, kaip veikia „2010 Toyota Prius“. Tiesą pasakius, šis hibridas dažnai painiojamas su elektromobiliu, kurio „nereikia įkraukti elektros tinkle“.

Elektromobilio įveikiamas atstumas su vienu pilnai įkrautu akumuliatoriumi kai kuriems asmenims taip pat gali kelti galvos skausmą. Nemažai vartotojų panikuoja galį įstrigti vidury niekur su išsikrovusiu automobilio akumuliatoriumi. Visgi tai baimė, kurią „2011 Chevrolet Volt“ turėtų lengvai išsklaidyti – tai padaryti šiam automobiliui padės nuvažiuojamą atstumą prailginsiantis benzininis variklis. Iš pradžių, greičiausiai, daugiau vartotojų geriau jausis vairuodami aplinkai draugišką „Volt“ nei „Leaf“.

Naujo produkto gamyba yra rizikinga – tiek juos kuriančioms bendrovėms, tiek juos perkantiems vartotojams. Elektromobiliai nėra išimtis.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Besikeičiantys reikalavimai paskatins dyzelinių automobilių invaziją į Lietuvą (17)

Transporto priemonėse montuojami katalizatoriai padeda sumažinti kenksmingų degimo produktų...

Nuo balandžio kiekviename naujame automobilyje – privaloma mobilumo funkcija (24)

Nuo 2018 m. balandžio kiekvienas Europoje parduodamas naujas automobilis privalės turėti...

„KIA“ pristatė naujos kartos „Ceed“ (17)

„ Kia Motors “ prieš pasaulinį debiutą Ženevos automobilių parodoje atskleidė daugiau...

Milijonieriaus staigmena Šimtmečio proga: keleivius nemokamai vežė „Lamborghini“ (350)

Vasario 16 -ą dieną, Lietuvai švenčiant Valstybės atkūrimo šimtmetį, keletas pavėžėjimo...

Įstrigus pedalui 70 kilometrų lėkė 150 km/h greičiu (216)

Įstrigus akceleratoriaus pedalui, vienas Floridos valstijos gyventojas automobiliu „ BMW X5 “...

Top naujienos

Meilė sportui neturi ribų: milijonų lietaus nestabdo net rimti perspėjimai (1)

Sostinės politikai patvirtino šių metų biudžetą, kuriame numatyta daugiau kaip 2,6 mln. eurų...

„Sodros“ grindų efektas: kai kurių paslaugų kainos gali augti (1)

Kaip ir įspėjo kai kurie darbdaviai, „Sodros“ grindys kirto iš peties ir įmonės atleido...

Orai: arktinis šaltis šalį sukaustys ilgam (36)

Šią savaitę šalį stingdys šaltis . O „dėkoti“ galime į dvi dalis skilusiam poliariniam...

Ūkininkas: pieno produktai netrukus pigs (108)

„Miestiečiai ateina į protą“, – sako save tipišku smulkiuoju ūkininku, kurio specializacija...

Pigiausi būstai Lietuvoje – už vieną minimalų atlyginimą (91)

Atsidarius nekilnojamojo turto skelbimų portalą, akį gali patraukti pasiūlymai už ypač nedidelę...

Italijos lietuviai kyla į kovą su Rusijos propaganda (278)

Nusibodo Italijoje aiškinti, kad Lietuva tai ne Rusija, ir kad lietuviai turi savo tvirtą...

Tobulas muzikos ir 3D vaizdų spektaklis: elektroninės muzikos pionieriai „Kraftwerk“ atidavė duoklę Lietuvai (15)

Vokietijos muzikos grandai itin pamėgo lankytis Lietuvoje. „Scorpions“, „Accept“ ar buvusių...

Lietuvis dėl savo darbo Airijoje buvo tapęs kone šios šalies priešu (99)

Iš Kapčiamiesčio, nedidelio miestelio Lazdijų rajone, kilęs Povilas Ražukas Airijoje dirbo prie...

Netiesa, kad Kaukėnas nežibėjo tarp superžvaigždžių: nusileido tik Fourcade‘ui (34)

Tik legendinis Martinas Fourcade‘as buvo greitesnis už Tomą Kaukėną lenktynėse, kuriose...

Išgyvenęs alpinistas papasakojo, ką patyrė: sulaužyta koja ropojo iki kalnų namelio (244)

Kirgizijoje bendražygio netekęs alpinistas Kęstutis Skrupskelis papasakojo savo kvapą...