aA
Automobilių gamintojų „Chevrolet“ ir „Nissan“ elektromobiliai jau šį rudenį išriedės į miestų gatves. Tačiau tikimybė, kad ir Jums pavyks įsigyti vieną iš šių aplinkai draugiškų automobilių anksčiau nei 2011 metų vidury – itin nedidelė. Nebent esate laimės kūdikis, rašo tinklalapis Allcarselectric.com.
Chevrolet Volt
Chevrolet Volt
© Gamintojo nuotr.

Kodėl? Todėl, kad dėl ribotos elektromobilių gamybos, paklausa viršija pasiūlą. Visa tai kelia nuostabą ir daugybę „galbūt“. Galbūt toks automobilių gamintojų sprendimas – tai dalis susitarimo su didžiulėmis naftos bendrovėmis? Galbūt taip siekiama užtikrinti, kad elektra varomos transporto priemonės niekada netaps populiarios?

Tačiau visas sąmokslo teorijas atidėjus į šalį, atsakymas, kodėl elektromobilių gamyba šiandien yra ribojama – daugiau praktiškas nei pragmatiškas. Štai penkios priežastys, kodėl elektromobilių gamyba šiuo metu ribojama ir kodėl ilgalaikėje perspektyvoje tai gali turėti teigiamos įtakos.

Ribota pirminė produkcija mažiau rizikinga.

Žinojimas, kad gaminamam produktui egzistuoja vartotojų rinka dar prieš oficialų šio produkto pristatymą – puikus būdas užsitikrinti pastovias pinigines įplaukas, kurios padėtų kompensuoti pertvarkymo kaštus, tyrimus ir plėtrą bei darbuotojų apmokymus. Automobilių gamintojai jau išmoko savo pamoką: didžiulio kiekio produktų gamyba nereiškia, kad sugebėsi viską realizuoti.

Išskirtinumą lemia ribotas kiekis.

Pamenate, kas nutiko, kai buvo pristatytas hibridas „Toyota Prius“? Jį įsigijo visos televizijos žvaigždės, aplinkosaugininkai ir politikai. Automobilių gamintojas „Toyota“ sukūrė trokštamą, ekologišką automobilį, kurį įsigyti norėjusių žmonių sąrašas jau pirmą dieną tapo itin ilgas.

Niekas geriau neapibūdina žodžio „trokštamas“ kaip ribotas kiekis. Ir niekas labiau nepatraukia žmonių dėmesio nei neįprastas automobilis. Jei būsite vienas iš tų nedaugelio laimingųjų, kuriems dar kitais metais pavyks atsisėsti už „Volt“ ar „Leaf“ elektromobilio vairo, susitaikykite su tuo, kad teks dažnai sustoti ir nepažįstamiems žmonėms, svajojantiems apie tokią transporto priemonę, papasakoti, ką reiškia būti elektromobilio savininku.

Ribotas kiekis automobilių = bandomasis automobilių parkas.

Pagaminti elektromobilį paprasta. Sudėtinga pagaminti gerą elektromobilį. Kartu su kiekvienu nauju automobiliu ar nauja automobilių technologija, atsiranda ir tam tikros problemos, kurias, tobulinant automobilius ar jų technologijas, reikia išspręsti.

Su bet kuria pirma naujų automobilių karta iškyla problemos, kurių, kaip taisyklė, niekas nepastebi sukūrus automobilio prototipą. Parduodami ribotą pirmos kartos automobilių skaičių, automobilių gamintojai suteikia sau puikią galimybę atlikti galutinius nežymius pataisymus prieš pradedant gaminti savo produktus dideliais kiekiais.

Naujos technologijos visuomet yra brangios.

Nesvarbu, ar technologija – naujausia kompiuterio mikroschema, OLED televizorius, ar iš elektros lizdo įkraunamas automobilis, pagaminti naują technologiją kainuoja daug. Brangios prekės turi mažiau pirkėjų, o kainai mažėjant, prekė tampa prieinama vis daugiau vartotojų. Tačiau tuo metu naujos technologijos jau būna nebe visai naujos.

Ne visi pasiruošę elektromobiliams.

Egzistuoja didelė tikimybė, kad kol kas nesate pasiruošęs tapti elektromobilio savininku. Ne visi namuose turi automobilio stovėjimui skirtą vietą, kurioje yra elektros energijos lizdas, ne visiems priimtina mintis, kad automobilį reikia „įkrauti“ ir ne visi suvokia, ką iš tiesų reiškia vairuoti elektra varomą transporto priemonę.

Nemažai amerikiečių vis dar nesuvokia, kaip veikia „2010 Toyota Prius“. Tiesą pasakius, šis hibridas dažnai painiojamas su elektromobiliu, kurio „nereikia įkraukti elektros tinkle“.

Elektromobilio įveikiamas atstumas su vienu pilnai įkrautu akumuliatoriumi kai kuriems asmenims taip pat gali kelti galvos skausmą. Nemažai vartotojų panikuoja galį įstrigti vidury niekur su išsikrovusiu automobilio akumuliatoriumi. Visgi tai baimė, kurią „2011 Chevrolet Volt“ turėtų lengvai išsklaidyti – tai padaryti šiam automobiliui padės nuvažiuojamą atstumą prailginsiantis benzininis variklis. Iš pradžių, greičiausiai, daugiau vartotojų geriau jausis vairuodami aplinkai draugišką „Volt“ nei „Leaf“.

Naujo produkto gamyba yra rizikinga – tiek juos kuriančioms bendrovėms, tiek juos perkantiems vartotojams. Elektromobiliai nėra išimtis.

Emobility.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kol kiti kalba apie praradimus, „Tesla“ džiūgauja: tokios geros metų pradžios nesitikėjo (5)

„ Tesla “ paskelbė 2020-ųjų metų pirmojo ketvirčio elektromobilių gamybos ir pristatymo...

BMW pardavimai dėl koronaviruso pandemijos sumažėjo penktadaliu

BMW pirmą šių metų ketvirtį pardavė 20,6 proc. mažiau automobilių nei praėjusiais metais...

„Toyota“ papildė verslui skirtų modelių gamą – į Lietuvą atsivežė naujieną (1)

Vos prieš mėnesį šalyje pristatytas naujas keleivinis „ Toyota Proace City Verso“, o kovo...

„Regitra“ vėl atidaro padalinių duris: ką turės daryti norintys užregistruoti automobilį (1)

Nuo pirmadienio, balandžio 6 d., „ Regitra “ vėl aptarnaus klientus 32-uose įmonės...

„Regitra“ atnaujina savo veiklą: kas keičiasi ir kaip bus teikiamos paslaugos (5)

Nuo pirmadienio „Regitra“ atnaujino klientų aptarnavimą padaliniuose pagal išankstinę...

Top naujienos

Apžvalgininkai apie Lietuvą po koronaviruso krizės: kai kurios sritys pasikeis negrįžtamai (32)

„Turime vieną tų momentų, kurie keičia labai daug aspektų. Kaip Rugsėjo 11-oji , kaip...

Už parduotuvių svaigalus vartojantiems vyrams – karantinas nė motais: buriuojasi be jokių apsaugų ir keikia valdžią (279)

Du draugai, Denisas ir Romanas iš Švenčionių , koronaviruso epidemijos nebijo ir apie tai...

Koronavirusu sergantis Borisas Johnsonas perkeltas į intensyvios priežiūros skyrių (2)

Didžiosios Britanijos ministras pirmininkas Borisas Johnsonas buvo perkeltas į intensyvios...

Ukmergės savivaldybės atstovai: pagaliau turime gerų naujienų (21)

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas pirmadienio vakarą...

Pranešama apie pirmąją mirtį koronaviruso židiniu tapusioje Marijampolėje (125)

Marijampolės savivaldybės administracijos vadovas Karolis Podolskis savo „Facebook“ paskyroje...

Šioms profesijoms atėjo labai sunkus metas: darbuotojai, kurių dėl karantino bus atsisakoma pirmiausiai (77)

Anot specialistų, Covid-19 krizė sustabdė ekonomiką ir kai kurių specialybių veikla šiuo...

Bugavičiaus nužudymo byloje – su teisėsauga bendradarbiaujančio liudytojo pasakojimas (68)

Kauno šešėlinio pasaulio veikėjo Deimanto Bugavičiaus nužudymo bylos nagrinėjimas pamažu...

Savarankiškai dirbantieji susidūrė su trukdžiais: registracija išmokai truko visą dieną (27)

Šalyje paskelbus karantiną, daugelis savarankiškai dirbančių asmenų buvo priversti nutraukti...

Benamio linksmybės Prancūzijoje: izoliavosi prekybos centre, išgėrinėjo ir žiūrėjo pornofilmus (8)

Prancūzijoje , Po mieste, Lenkijos pilietis pasiliko prekybos centre po jo uždarymo.

Koronaviruso protrūkis Marijampolėje: gydytojai sako apie tai įspėję prieš keletą savaičių karantinuotieji teigia negaunantys maisto (254)

Pirmadienį Marijampolės ligoninėje, kuri yra savivaldybės įsteigta viešoji įstaiga –...

|Maža didelių žinių kaina