aA
Automobilių gamintojų „Chevrolet“ ir „Nissan“ elektromobiliai jau šį rudenį išriedės į miestų gatves. Tačiau tikimybė, kad ir Jums pavyks įsigyti vieną iš šių aplinkai draugiškų automobilių anksčiau nei 2011 metų vidury – itin nedidelė. Nebent esate laimės kūdikis, rašo tinklalapis Allcarselectric.com.
Chevrolet Volt
© Gamintojo nuotr.

Kodėl? Todėl, kad dėl ribotos elektromobilių gamybos, paklausa viršija pasiūlą. Visa tai kelia nuostabą ir daugybę „galbūt“. Galbūt toks automobilių gamintojų sprendimas – tai dalis susitarimo su didžiulėmis naftos bendrovėmis? Galbūt taip siekiama užtikrinti, kad elektra varomos transporto priemonės niekada netaps populiarios?

Tačiau visas sąmokslo teorijas atidėjus į šalį, atsakymas, kodėl elektromobilių gamyba šiandien yra ribojama – daugiau praktiškas nei pragmatiškas. Štai penkios priežastys, kodėl elektromobilių gamyba šiuo metu ribojama ir kodėl ilgalaikėje perspektyvoje tai gali turėti teigiamos įtakos.

Ribota pirminė produkcija mažiau rizikinga.

Žinojimas, kad gaminamam produktui egzistuoja vartotojų rinka dar prieš oficialų šio produkto pristatymą – puikus būdas užsitikrinti pastovias pinigines įplaukas, kurios padėtų kompensuoti pertvarkymo kaštus, tyrimus ir plėtrą bei darbuotojų apmokymus. Automobilių gamintojai jau išmoko savo pamoką: didžiulio kiekio produktų gamyba nereiškia, kad sugebėsi viską realizuoti.

Išskirtinumą lemia ribotas kiekis.

Pamenate, kas nutiko, kai buvo pristatytas hibridas „Toyota Prius“? Jį įsigijo visos televizijos žvaigždės, aplinkosaugininkai ir politikai. Automobilių gamintojas „Toyota“ sukūrė trokštamą, ekologišką automobilį, kurį įsigyti norėjusių žmonių sąrašas jau pirmą dieną tapo itin ilgas.

Niekas geriau neapibūdina žodžio „trokštamas“ kaip ribotas kiekis. Ir niekas labiau nepatraukia žmonių dėmesio nei neįprastas automobilis. Jei būsite vienas iš tų nedaugelio laimingųjų, kuriems dar kitais metais pavyks atsisėsti už „Volt“ ar „Leaf“ elektromobilio vairo, susitaikykite su tuo, kad teks dažnai sustoti ir nepažįstamiems žmonėms, svajojantiems apie tokią transporto priemonę, papasakoti, ką reiškia būti elektromobilio savininku.

Ribotas kiekis automobilių = bandomasis automobilių parkas.

Pagaminti elektromobilį paprasta. Sudėtinga pagaminti gerą elektromobilį. Kartu su kiekvienu nauju automobiliu ar nauja automobilių technologija, atsiranda ir tam tikros problemos, kurias, tobulinant automobilius ar jų technologijas, reikia išspręsti.

Su bet kuria pirma naujų automobilių karta iškyla problemos, kurių, kaip taisyklė, niekas nepastebi sukūrus automobilio prototipą. Parduodami ribotą pirmos kartos automobilių skaičių, automobilių gamintojai suteikia sau puikią galimybę atlikti galutinius nežymius pataisymus prieš pradedant gaminti savo produktus dideliais kiekiais.

Naujos technologijos visuomet yra brangios.

Nesvarbu, ar technologija – naujausia kompiuterio mikroschema, OLED televizorius, ar iš elektros lizdo įkraunamas automobilis, pagaminti naują technologiją kainuoja daug. Brangios prekės turi mažiau pirkėjų, o kainai mažėjant, prekė tampa prieinama vis daugiau vartotojų. Tačiau tuo metu naujos technologijos jau būna nebe visai naujos.

Ne visi pasiruošę elektromobiliams.

Egzistuoja didelė tikimybė, kad kol kas nesate pasiruošęs tapti elektromobilio savininku. Ne visi namuose turi automobilio stovėjimui skirtą vietą, kurioje yra elektros energijos lizdas, ne visiems priimtina mintis, kad automobilį reikia „įkrauti“ ir ne visi suvokia, ką iš tiesų reiškia vairuoti elektra varomą transporto priemonę.

Nemažai amerikiečių vis dar nesuvokia, kaip veikia „2010 Toyota Prius“. Tiesą pasakius, šis hibridas dažnai painiojamas su elektromobiliu, kurio „nereikia įkraukti elektros tinkle“.

Elektromobilio įveikiamas atstumas su vienu pilnai įkrautu akumuliatoriumi kai kuriems asmenims taip pat gali kelti galvos skausmą. Nemažai vartotojų panikuoja galį įstrigti vidury niekur su išsikrovusiu automobilio akumuliatoriumi. Visgi tai baimė, kurią „2011 Chevrolet Volt“ turėtų lengvai išsklaidyti – tai padaryti šiam automobiliui padės nuvažiuojamą atstumą prailginsiantis benzininis variklis. Iš pradžių, greičiausiai, daugiau vartotojų geriau jausis vairuodami aplinkai draugišką „Volt“ nei „Leaf“.

Naujo produkto gamyba yra rizikinga – tiek juos kuriančioms bendrovėms, tiek juos perkantiems vartotojams. Elektromobiliai nėra išimtis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Barselonos gatves užblokavo dėl pavėžėjų įpykę taksistai: jei reikės, stovėsim čia ir metus specialiai DELFI iš Ispanijos (47)

Kone savaitę Ispaniją kamuoja taksi vairuotojų streikas . Įniršio kupinas judėjimas, nukreiptas...

Aplinkos tvarkytojai sunerimę – 4 iš 5 automobilių išardomi nelegaliai (12)

Pernai Lietuvoje pirmąkart buvo įregistruota 3,3 karto daugiau naudotų transporto priemonių nei...

Dakaro aidas: Vanago šuolis nosimi į žemę ir Gelažninko smėlyje pamestas motociklas (71)

Šių metų Dakaras Lietuvai ypač sėkmingas – parvežti net du rekordai: 24 vieta galutinėje...

Kompanijos ėmė gaminti dar didesnius automobilius (15)

Šią savaitę Detroite vykusios automobilių parodos esminis akcentas – dideli automobiliai....

Vairuotojams siunčia skubų perspėjimą: kai kurios gatvės nepravažiuojamos, keliuose – chaosas eismas link Vilniaus vyksta tik viena eismo juosta, papildyta 11.56 val. (336)

Penktadienis daugeliui vairuotojų prasidėjo itin prastomis nuotaikomis keliaujant į darbą. DELFI...

Top naujienos

Biržų meras švedams neleidžia kelti kojos į miestą: ne mes juos ėjome grobti ir žudyti (130)

Biržų miesto meras Valdemaras Valkiūnas, sužinojęs, kad Švedijos ambasada ruošiasi rengti...

Šiųmetis gripas – itin grėsmingas: gydytojai pastebi, kas šiemet serga labiausiai (68)

Smarkiai šoktelėjus sergamumo ūmiomis peršalimo ligomis ir gripu kreivei, nuo antradienio penkiose...

Pietūs Vilniuje už 3 eurus: į tokią vietą koją kelti baisu, bet didelė porcija atėmė žadą (28)

Nors retai skaitau komentarus, o ypatingai anoniminius, po savo pietų pertraukų apžvalgomis, bet...

DELFI Diena. Kodėl yra žmonių, jaučiančių nostalgiją Sovietų Sąjungai ir kuri šalis mums atrodo pati draugiškiausia? vyksta apklausa (101)

Kas turi dar įvykti, kad lietuviai nebesiilgėtų Sovietų Sąjungos? Kuri šalis mums atrodo pati...

Linkevičius: tikėti, kad be JAV Europa galės ginti demokratines vertybes, būtų saviapgaulė (32)

Šiemet Lietuvos narystei Europos Sąjungoje sukaks penkiolika. Tokio amžiaus žmogus – dar...

Kalvariją drebina dėl alkoholio į komą panirusios nepilnametės skandalas: šešėlis krenta ant kandidatės į merus (179)

Sausio 13-osios naktį, apie 1 val. 15 min., į Marijampolės ligoninę iš Kalvarijos buvo pristatyta...

Prieš katastrofą futbolininkas šeimai spėjo išsiųsti žinutę: esu lūžtančiame lėktuve gelbėtojai praranda viltį

Nuo pirmadienio vykstančios dingusio lėktuvo paieškos, kuriame skrido neseniai sutartį su Anglijos...

Kinija gyrėsi vienais moderniausių tankų pasaulyje, tačiau gėdingas pralaimėjimas atskleidė itin nemalonią tiesą

Kinijos ekspertai šiuo metu kuria daug naujų modernių ginklų projektų, tačiau neseniai...

Įvaikinimo į Naująją Zelandiją istorija nesibaigia: globos namai ruošia skundą (151)

Kauno savivaldybės globos namai ruošia skundą dėl teismo sprendimo įvaikinimo į Naująją...

Drabužis, kuris išgelbės nenorinčias kasdien sukti galvos dėl aprangos (11)

Anglų kalboje yra labai geras posakis – one-and-done , kuris reiškia, jog norint sukurti pilną...