aA
Automobilių gamintojų „Chevrolet“ ir „Nissan“ elektromobiliai jau šį rudenį išriedės į miestų gatves. Tačiau tikimybė, kad ir Jums pavyks įsigyti vieną iš šių aplinkai draugiškų automobilių anksčiau nei 2011 metų vidury – itin nedidelė. Nebent esate laimės kūdikis, rašo tinklalapis Allcarselectric.com.
Chevrolet Volt
Chevrolet Volt
© Gamintojo nuotr.

Kodėl? Todėl, kad dėl ribotos elektromobilių gamybos, paklausa viršija pasiūlą. Visa tai kelia nuostabą ir daugybę „galbūt“. Galbūt toks automobilių gamintojų sprendimas – tai dalis susitarimo su didžiulėmis naftos bendrovėmis? Galbūt taip siekiama užtikrinti, kad elektra varomos transporto priemonės niekada netaps populiarios?

Tačiau visas sąmokslo teorijas atidėjus į šalį, atsakymas, kodėl elektromobilių gamyba šiandien yra ribojama – daugiau praktiškas nei pragmatiškas. Štai penkios priežastys, kodėl elektromobilių gamyba šiuo metu ribojama ir kodėl ilgalaikėje perspektyvoje tai gali turėti teigiamos įtakos.

Ribota pirminė produkcija mažiau rizikinga.

Žinojimas, kad gaminamam produktui egzistuoja vartotojų rinka dar prieš oficialų šio produkto pristatymą – puikus būdas užsitikrinti pastovias pinigines įplaukas, kurios padėtų kompensuoti pertvarkymo kaštus, tyrimus ir plėtrą bei darbuotojų apmokymus. Automobilių gamintojai jau išmoko savo pamoką: didžiulio kiekio produktų gamyba nereiškia, kad sugebėsi viską realizuoti.

Išskirtinumą lemia ribotas kiekis.

Pamenate, kas nutiko, kai buvo pristatytas hibridas „Toyota Prius“? Jį įsigijo visos televizijos žvaigždės, aplinkosaugininkai ir politikai. Automobilių gamintojas „Toyota“ sukūrė trokštamą, ekologišką automobilį, kurį įsigyti norėjusių žmonių sąrašas jau pirmą dieną tapo itin ilgas.

Niekas geriau neapibūdina žodžio „trokštamas“ kaip ribotas kiekis. Ir niekas labiau nepatraukia žmonių dėmesio nei neįprastas automobilis. Jei būsite vienas iš tų nedaugelio laimingųjų, kuriems dar kitais metais pavyks atsisėsti už „Volt“ ar „Leaf“ elektromobilio vairo, susitaikykite su tuo, kad teks dažnai sustoti ir nepažįstamiems žmonėms, svajojantiems apie tokią transporto priemonę, papasakoti, ką reiškia būti elektromobilio savininku.

Ribotas kiekis automobilių = bandomasis automobilių parkas.

Pagaminti elektromobilį paprasta. Sudėtinga pagaminti gerą elektromobilį. Kartu su kiekvienu nauju automobiliu ar nauja automobilių technologija, atsiranda ir tam tikros problemos, kurias, tobulinant automobilius ar jų technologijas, reikia išspręsti.

Su bet kuria pirma naujų automobilių karta iškyla problemos, kurių, kaip taisyklė, niekas nepastebi sukūrus automobilio prototipą. Parduodami ribotą pirmos kartos automobilių skaičių, automobilių gamintojai suteikia sau puikią galimybę atlikti galutinius nežymius pataisymus prieš pradedant gaminti savo produktus dideliais kiekiais.

Naujos technologijos visuomet yra brangios.

Nesvarbu, ar technologija – naujausia kompiuterio mikroschema, OLED televizorius, ar iš elektros lizdo įkraunamas automobilis, pagaminti naują technologiją kainuoja daug. Brangios prekės turi mažiau pirkėjų, o kainai mažėjant, prekė tampa prieinama vis daugiau vartotojų. Tačiau tuo metu naujos technologijos jau būna nebe visai naujos.

Ne visi pasiruošę elektromobiliams.

Egzistuoja didelė tikimybė, kad kol kas nesate pasiruošęs tapti elektromobilio savininku. Ne visi namuose turi automobilio stovėjimui skirtą vietą, kurioje yra elektros energijos lizdas, ne visiems priimtina mintis, kad automobilį reikia „įkrauti“ ir ne visi suvokia, ką iš tiesų reiškia vairuoti elektra varomą transporto priemonę.

Nemažai amerikiečių vis dar nesuvokia, kaip veikia „2010 Toyota Prius“. Tiesą pasakius, šis hibridas dažnai painiojamas su elektromobiliu, kurio „nereikia įkraukti elektros tinkle“.

Elektromobilio įveikiamas atstumas su vienu pilnai įkrautu akumuliatoriumi kai kuriems asmenims taip pat gali kelti galvos skausmą. Nemažai vartotojų panikuoja galį įstrigti vidury niekur su išsikrovusiu automobilio akumuliatoriumi. Visgi tai baimė, kurią „2011 Chevrolet Volt“ turėtų lengvai išsklaidyti – tai padaryti šiam automobiliui padės nuvažiuojamą atstumą prailginsiantis benzininis variklis. Iš pradžių, greičiausiai, daugiau vartotojų geriau jausis vairuodami aplinkai draugišką „Volt“ nei „Leaf“.

Naujo produkto gamyba yra rizikinga – tiek juos kuriančioms bendrovėms, tiek juos perkantiems vartotojams. Elektromobiliai nėra išimtis.

Emobility.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujasis „Renault Austral“ demonstruoja savo elegantišką ir raumeningą siluetą

Šviesos ir šešėlių žaisme naujasis „ Renault Austral“ atskleidžia savo elegantišką ir...

Keliuose – netikėta problema: dėl apšalusių laidų sustojo troleibusai perspėja apie plikledį ir šlapdribą (3)

Kaip skelbia kelininkai, didžiojoje šalies dalyje keliai daugiausia šlapi ar drėgni, tačiau...

Rajoniniuose keliuose yra slidžių ruožų, naktį galimas plikledis

Vakarėjant antradieniui, didžiojoje šalies dalyje pagrindinių kelių dangos daugiausia yra...

Vairuotojams ryte prireiks atidumo: kelininkai perspėja ir apie plikledį, ir apie lijundrą

Dėl buvusio ar besitęsiančio snygio ir šlapdribos, sudėtingos eismo sąlygos šiuo metu šalies...

„Porsche“ išplėtė „Taycan“ gamą – pristato penkias „Sport Turismo“ versijas

Vienas sėkmingiausių pastarųjų metų „ Porsche “ modelių „Taycan“ dar labiau išplėtė...

Top naujienos

D+Dalia Vaitkutė-Šiaulienė

Šalių sąrašas, kur pasiskiepiję gali atostogauti be papildomų COVID tyrimų

Reikalavimas įrodyti skiepijimo statusą arba pateikti neigiamą testą keliautojams buvo įprastas...

Profesoriaus Čaplinsko prognozės: jau greitai omikron gali tapti paprasčiausiu „omni-peršalimu“

Pakeitimai dėl galimybių paso galiojimo tvarkos audrina visuomenę – kodėl žmogus turi skiepytis...

NATO ir JAV perdavė atsakymus Maskvai dėl jos reikalavimų suteikti saugumo garantijų atnaujinta (11)

Rusija trečiadienį pareiškė iš JAV ambasadoriaus Johno Sullivano (gavusi Vašingtono rašytinį...

Skvernelio partija politinę areną šturmuos skambiais reikalavimais valdantiesiems: kaltina konfliktiškumu ir arogancija (177)

Šeštadienį steigiama Demokratų sąjunga „Vardan Lietuvos“ planuoja skelbti pareiškimą apie...

Tiesioginė transliacija / Kaip pas žmones. Smurtas šeimoje ar valdžios smurtas prieš tradicinę šeimą? (1)

Laidos „Kaip pas žmonės“ komanda nukeliavo į Aukštaitijos sostinę – Panevėžį. Šį...

Dainos Bosas dukra Maria su mylimuoju naujus metus pradėjo Meksikoje: pasidalino akį traukiančiais vaizdais

Iškart po Kalėdų verslininkės Dainos Bosas dukra Maria Randers su mylimuoju Benu išskrido į...

Tiesiai iš Paryžiaus – naujausia „Dior“ kolekcija: madoje – perlais siuvinėtos suknelės ir spindintys kombinezonai

Paryžiuje vykstančią aukštosios mados savaitės pirmą dieną „ Dior “ mados namai pristatė...

Nauja silpnoji grandis NATO: kilus konfliktui žada atitraukti karius – Lietuvoje jų jau neliko (398)

Kalba tarsi Rusijos pareigūnas. Taip NATO narės premjeras pavadino tos pačios šalies prezidentą...

D+John Follain, Alberto Nardelli, Jorge Valero

„Labai geras susitikimas“? Ką iš tiesų ES ruošia Rusijai

Europos valstybės niekaip neapsisprendžia, kokie konkretūs Rusijos veiksmai prieš Ukrainą –...

Įklimpome į vieną didžiausių diplomatinių krizių šiuolaikinėje istorijoje: apie tai jau sklinda žinios Vakaruose (331)

Su Kinija įklimpome į vieną didžiausių diplomatinių krizių atkurtos nepriklausomos Lietuvos...