aA
Mažieji miesto visureigiai ilgą laiką užėmė tik nedidelę nišą, tačiau dabar jų populiarumas auga bene sparčiausiai Europoje. Tai – praktiški automobiliai, turintys visus miesto hečbekų privalumus ir aukštesnę sėdėjimo poziciją bei papildomą salono erdvę. Jų pardavimo skaičiai nuolat auga, o tokio tipo automobilį savo gamoje turėti – net ne kiekvieno gamintojo garbės reikalas, o būtinybė. Vis dėlto kalbai pasisukus apie jų galimybes prastuose keliuose, visureigio pavadinimą nemažai žmonių deda į kabutes. Dažnai – visai be reikalo, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Peugeot 2008
Peugeot 2008
© Gamintojo archyvas

Vadinamuosius tikruosius visureigius (turinčius rėminę konstrukciją), kurie dar parduodami Lietuvoje, skaičiuoti galima vienos rankos pirštais, jei atmestume komercinius pikapus. Likę modeliai dažnai net neturi keturių varančių ratų pavaros, kuri daugeliui klientų nereikalinga, o elektroninių sistemų nauda jau gali iš esmės kompensuoti mažesnį varančių ratų skaičių.

Atsisako to, kas nebūtina

Populiarėjant krosoveriams gamintojai vis rečiau siūlo versijas su keturių ratų pavaromis. Daugelio B segmento automobilių gamintojų miesto visureigiai, išskyrus retas išimtis, yra mažiausi tokio tipo modeliai. Užimamas žemiausias laiptelis gamoje reiškia, kad griežtai ribojami ne tik matmenys, bet ir kaina.

Daugelis šio tipo automobilių yra varomi priekiniais ratais. Norint prijungti ir galinius, reikia nemažai papildomų komponentų – paskirstymo dėžės, kardaninio veleno, diferencialo, pusašių ir t. t. Tai reiškia, kad automobilis gerokai pabrangsta, jo svoris padidėja, analogiškai sumažėja praktiškumas – dėl transmisijos tunelio sumažėja salono erdvė, o galinių varančių ratų elementai atima ją iš bagažinės. Kur dar dėl didesnės masės išaugusios degalų sąnaudos bei CO₂ emisijos.

Klientų poreikiai yra dar svarbesni – jei jiems reikia, gamintojas tikrai padarys. Tačiau, kaip paaiškėjo dėl pirmosios kartos B ar C segmento krosoverių, keturių varančių ratų pavaros labai mažai kam bereikia. Todėl šiandien visi populiariausi segmento modeliai – „Nissan Juke“, „Peugeot 2008“ ar „Volkswagen T-Cross“ – siūlomi tik su priekiniais varomais ratais.

Pravažumą užtikrina elektronika

Du variklio sukami ratai niekada neatstos visų varančiųjų ratų sistemos tikroje bekelėje, tačiau daugelis automobilių vairuotojų ją mato nebent TV ekrane stebėdami Dakaro ralį, jų transporto priemonės dažniausiai naudojamos ant asfaltu padengto kelio.

Tačiau tai nereiškia, jog mažieji krosoveriai yra nepraktiški. Kai kurie 2WD pavarą turintys automobiliai pasižymi išskirtiniu praktiškumu ir jį užtikrina pažangios elektroninės sistemos. Pavyzdžiui, į „Peugeot 2008“ modelius diegiama „Grip Control“ sistema, kurios veikimo principas labai paprastas – užprogramuoti skirtingi režimai, kuriuos galima pasirinkti važiuojant sunkiau įveikiamu paviršiumi.

Sniego (angl. „Snow“) režimas užtikrina minimalų ratų buksavimą, taip padangos aplimpa sniegu ir automobilis lengviau juda į priekį slidžiu paviršiumi. Purvo (angl. „Mud“) režimas veikia priešingai – leidžia ratams buksuoti, kad būtų greičiau ištaškytas padangų protektoriaus tarpuose susikaupęs purvas. Šis režimas yra itin aktualus Lietuvoje – tokią pliurzę, kuriai reikia „Mud“ režimo, galima rasti įvairiose vietose ištisus metus, net nebūtina važiuoti į atokią sodybą prie ežero.

Peugeot 2008
Peugeot 2008
© Gamintojo archyvas

„Grip Control“ montuojama į benzinu, dyzelinu ir elektra varomus „Peugeot 2008“ modelius, o panašiu principu veikiančias pravažumo didinimo sistemas siūlo ir „Audi“, „Volkswagen“, kai kurie kiti gamintojai.

Svarbi ir prošvaisa

Automobilio pravažumą užtikrina ne tik gerai veikiančios elektroninės sistemos, bene svarbiausias dalykas, nurodantis galimybę keliauti tolyn nuo asfalto, yra prošvaisa. Kuo ji didesnė, tuo didesnius objektus – akmenis ar šakas – gali įveikti automobilis.

Mažieji miesto visureigiai prieš hečbekus laimi ir šioje kategorijoje. Standartinio eksploatacijai paruošto dyzelinio „Volkswagen Polo“ mažiausias atstumas nuo žemės yra 16,5 cm, o jam giminingo „T-Cross“ miesto visureigio – beveik 18 cm. Analogiškai apie 1,5–3 cm skiriasi ir kitų gamintojų hečbekų bei miesto visureigių prošvaisos, pvz., „Audi A1“ yra mažesnė nei „Audi Q2“ ir t. t.

Toks pažiūrėti nedidelis skirtumas gali nulemti, ar situacijoje, kai teks užvažiuoti ant šaligatvio, nenubrauksite buferio arba slenksčio. Vasaros iškylose ne mažiau rimtą pavojų kelia apgaulingai užsislėpusios medžių šaknys ir kelmai, o papildomi 2–3 cm prošvaisos padeda išvengti kėbulo remonto.

Kai kurie dviem ratais varomi krosoveriai pasižymi itin didele prošvaisa, pavyzdžiui, „Peugeot 5008“ ji yra net 230 mm – daugiau nei keturiais ratais varomų „Honda CR-V“ (208 mm), „Nissan X-Trail“ (210 mm) ar „Subaru Forester“ (220 mm).

Renkantis patogų bei ekonomišką mieste ir kartu ganėtinai praktišką retkarčiais įveikiamuose prastesniuose keliuose automobilį, verta atkreipti dėmesį ir į variklį. Idealu, jei šis pasiekia didelį sukimo momentą prie nedidelių variklio apsisukimų, t. y. turi turbokompresorių arba yra elektrinis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
4.2500

Klaipėdos sankryžose daugėja žaliųjų rodyklių (4)

Klaipėdos miesto sankryžose prie šviesoforų įrengtos 24-ios žalios rodyklės, leidžiančios...

Kokių kriterijų laikosi gamintojai įrengdami automobilių salonus: komfortas – dar ne viskas

Komfortas – tarsi svetainėje, tik norint ką nors pasiekti, nereikia atsistoti, užtenka ištiesti...

BMW papasakojo, kokių naujovių gali tikėtis 5 serijos gerbėjai bei kas lauks rugpjūtį (9)

BMW laikosi numatyto plano ir trečiadienį pasauliui pristatė net tris naujienas. Bavarijos...

Iš gyventojų kišenės – iki 10 mln. eurų už automobilių beverčių atliekų sutvarkymą (7)

Po automobilių ardymo per metus iki 50 tūkst. tonų neigiamą rinkos vertę turinčių automobilių...

Rengia naują techninės apžiūros kainoraštį: kainos keisis, bet į kurią pusę – dar nežinia (8)

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) parengė privalomosios transporto priemonių...

Top naujienos

Berniukas gimė sveikas, bet netrukus pastebėjo nerimą keliančius požymius: kraujo tyrimai buvo netikėti (8)

Kauniečiai Gintarė ir Rytis Rudzinskai 2016 m. susilaukė sveiko berniuko, kurį pavadino Bernardu....

Lietuvos oro uostai pandemijos akivaizdoje: derasi dėl krypčių atvėrimo, buvo daugiau neįleistų keliautojų (27)

Lietuvos oro uostams praėję metai buvo rekordiškai sėkmingi. Dar prieš karantiną skelbta apie...

Jauna šeima susiruošė pirkti butą – nuėję į banką gavo it skuduru per veidą (320)

Šeima – visuomenės pagrindas? Tik jau ne Lietuvoje. Noriu viešai pareikšti pasipiktinimą visa...

Narsto PSO ir Kinijos veiksmus: vienas rimčiausių įspėjimų dėl koronaviruso pasiekė visai ne iš Pekino (152)

Vasario viduryje tarptautinė medikų ekspertų komanda susitiko Pekine, tikėdamasi surinkti daugiau...

Lietuvoje patvirtinti 5 nauji COVID-19 atvejai nauji atvejai - iš Vilniaus ir Klaipėdos apskričių (77)

Lietuvoje praėjusią parą, šeštadienį, nustatyti 5 nauji užsikrėtimo COVID-19 atvejai. Dėl...

Ambrazevičiaus provokacija: jei renginiai negrįžta iki rugsėjo, varau į Seimą (217)

Karantinas pakeitė daugelio gyvenimus, ne išimtis ir Paulius Ambrazevičius. Daugiau nei...

Kas nutinka, kai perdozuojama kofeino: dėl jaunos pacientės gyvybės kovojo 9 dienas (4)

Kofeinas – vienas iš populiariausių psichoaktyvių stimuliantų pasaulyje. Be to, svarbu ir tai,...

Jaunimo namų vadovas atviras – visų išgelbėti negalime: kai kurie jaunuoliai turi per dideles traumas ir per mažai noro išsikapstyti (9)

Gražvydas Pavalkis – SOS vaikų kaimų palydimosios globos padalinio vadovas . Jis niekuomet...

11 faktų apie burnos higieną, kuriais būtina kasdien vadovautis (19)

Burnos higiena – kasdienis kiekvieno iš mūsų rūpestis, kuris neturėtų apsiriboti tik dantų...

Dėl įspūdingo biusto modelis nuo paauglystės kenčia nuo patyčių ir melagingų gandų: tikina apsiėjusi be plastinių operacijų (30)

Nors modelio ir menininkės Anastasios Berthier išvaizda žavisi šimtai tūkstančių internautų,...

|Maža didelių žinių kaina