aA
Nepaisant to, kad absoliuti dauguma automobilių gamintojų pastaruoju metu stato ant elektromobilių ir hibridinių modelių kortos, yra manančiųjų, kad tikroji degalų ateitis – vandenilio technologijose.
"Chevrolet Colorado ZH2"
© Gamintojo nuotr.

JAV kompanija „Nikola Motor“ pristatė pirmąjį 1000 arklio galių vilkiką „One“, kuris varomas vandeniliu.

Kūrėjų teigimu, ši transporto priemonė be vandenilio atsargų papildymo gali įveikti, priklausomai nuo vandenilio bakų ir baterijų talpos, nuo 1300 iki 1900 kilometrų, o tai – iki dviejų kartų ekonomiškiau nei vilkikas, naudojantis „sunkųjį“, t. y. dyzelinį kurą.

Vilkiko „One“ jėgainės esmė – 200 kW vandenilio kuro elementai. Teoriškai jų veikimo principas yra paprastas: cheminės vandenilio ir deguonies reakcijos metu gaunama elektros energija keliauja į baterijas, kurios ta energija „maitina“ elektros motorą.

„Nikola Motor“ atstovų teigimu, yra numatytos kelios vilkiko versijos. Galingiausia jų gautų 320 kilovatvalandžių talpos baterijas, integruotas į vilkiko rėmą, ir keturis bendros 1000 AG elektros motorus. Jų maksimalus sukimo momentas siektų net 2711 Nm.

Beje, „Nikola One“ sveria 8,1-9,5 tonos, t. y. maždaug 900 kg mažiau nei analogiška transporto priemonė su „klasikiniu“ varikliu. Paprastesnė versija vadintųsi „Nikola Two“ – ji turėtų mažesnę kabiną, be miegamosios vietos.

Vilkiko tiesiog įsigyti nebus galima, tik nuomos būdu, už 5-7 tūkst. dolerių per mėnesį. Į šią kainą įeis nelimituota rida, nelimituotas kuro kiekis, garantijos ir aptarnavimas pirmuosius 1,6 mln. kilometrų arba 7 metus.

Amerikiečių firmos inžinierių planuose – savas vandenilio degalinių tinklas, 364 vandenilio papildymo vietos JAV ir Kanadoje. Šio tinklo statybos pradžia numatoma 2018 metais.

O štai kompanija „Chevrolet“ kartu su JAV armijos inžinerijos centru TARDEC sukūrė vandeniliu varomo pikapo prototipą „Colorado ZH2“. Jam panaudota modifikuota, pastiprinta serijinio „Colorado“ modelio platforma. Įdomu tai, kad automobilio jėgainę galima naudoti kaip elektros prietaisų maitinimo šaltinį.

Kodėl kariškiai renkasi vandenilio technologijas? Priežastis – ne viena: tai – ir tyla, ir santykinai didelė rida, ir didelis elektros variklio sukimo momentas.

Planuojama, kad „Chevrolet“ vandenilinio ZH2 bandymus baigs 2017-ųjų pradžioje, tada jis testuoti bus perduotas armijai. Gali būti, jog automobilių gamintojui tai taps gera pradžia jau netolimoje ateityje kuriant serijinius „Chevrolet“ markės modelius.

Žinia, vienintelis daiktas, kurį į aplinką išmeta vandenilio kuro elementus naudojantis transportas – vanduo. Šis faktas vilioja valstybes, kurios savo strateginiuose planuose yra numačiusios ateityje radikaliai mažinti iškastinio kuro produktais varomų transporto priemonių skaičių.

Viena tokių yra Vokietija. Šiomis dienomis dienraštis „Die Welt“ pranešė, jog šalies Transporto ministerija iki 2019 metų investuos 250 mln. eurų į technologijas, kurias naudojant būtų galima pradėti masinę vandenilinių modelių gamybą.

Dalis šių pinigų bus skirta tyrimams bei vandenilio, kaip kuro, technologijoms vystyti, dalis – infrastruktūrai, pavyzdžiui, degalinių tinklui, kūrti.

Numatoma, jog paramos vandeniliu varomų automobilių kūrimui programa Vokietijoje tęsis iki 2026-ųjų.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Šalia Vilniaus oro uosto baigiama statyti daugiafunkcė stovėjimo aikštelė (2)

Pernai šalia Vilniaus oro uosto pradėtą statyti modernią daugiafunkcę automobilių stovėjimo...

„Mazda“ ruošia naujieną klientams: pareiškė, jog atsisakyti dyzelinių variklių – kvailystė (7)

„ Mazda “ gamins hibridinius ir elektrinius automobilius – visi gamins, tai neišvengiama....

Kelininkai pradeda žiemos sezoną: sandėliai užpildyti smėliu ir druska (3)

AB „Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos...

Griežtėjantys taršos reikalavimai keičia „premium“ automobilių rinką: privalumų turi viena grupė (18)

Nuo 2018 m. rugsėjo visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai turėjo atitikti ne tik...

Nauji automobiliai lietuviams vis patrauklesni: jų pardavimų augimas šalyje – sparčiausias ES (12)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per devynis šių metų mėnesius buvo sparčiausias...

Top naujienos

Nuo šalčio ir drėgmės išgelbėta močiutė iš Pasvalio vėl grąžinta prižiūrėtojai (13)

Šaltyje, drėgmėje, be maisto ir elektros paliktą močiutę Pasvalio rajone radę socialiniai...

Prieš pat automobilių mokesčio svarstymą – netikėtumas: pasikeitė sumos, kurias teks mokėti (45)

Aplinkos ministerijos (AM) parengtas automobilių taršos mokesčio projektas teikiamas Seimui,...

Lemtingų sprendimų metas Vestminsteryje: Johnsono siūlymas gali būti atmestas dar prieš balsavimą

Iki „ Brexit “ liko dešimt dienų. Bet iki tol šalis privalės dar šį tą nuveikti.

Vilniaus centre nugriaudėjo sprogimas, atskubėjusi policija uždarė gatvę formuojasi spūstis (1)

Pirmadienį, apie 15.50 val., Vilniaus centre, Lukiškių g., nugriaudėjo sprogimas. Žmonės...

Alytaus košmaras: gaisro metu po miestą vaikščiojo vaikai, meras pratrūko feisbuke (165)

Alytuje ir Alytaus rajone apsilankęs parlamentaras iš opozicinės Tėvynės sąjungos-Lietuvos...

Lietuvis sukūrė stulbinantį filmuką apie Vilnių: išvydę jį apie sostinę kalbės visi (50)

Prieš metus nuoširdų ir įtraukiantį vaizdo klipą apie Lietuvą „Youtube“ kanale paskelbęs...

Pranckiečio drama tęsiasi: rytdienos darbotvarkė jau pasirašyta (226)

Seimas antradienį imsis ne tik kitų metų biudžeto projekto, bet ir spręs Seimo pirmininko Viktoro...

Šeima negalėjo patikėti reginiu: namo rūsys buvo užtvindytas krauju (9)

Besirengdamas parduoti namą, šeima Ajovoje susidūrė su netikėta kliūtimi. Tai buvo ne...

Žemaitijoje atrado vietas, kur auga įspūdingo dydžio baravykai

Užpraėjęs savaitgalis grybautojus džiugino įspūdingais laimikiais. Švėkšnos miškuose...

Maisto likučių šaldytuve naikinimas: lešiai su aguoniniais ryžiais

Šis patiekalas atsirado, kai pabandžiau susidoroti su maisto likučiais šaldytuve ir spintelėse....