aA
Nepaisant to, kad absoliuti dauguma automobilių gamintojų pastaruoju metu stato ant elektromobilių ir hibridinių modelių kortos, yra manančiųjų, kad tikroji degalų ateitis – vandenilio technologijose.
"Chevrolet Colorado ZH2"
© Gamintojo nuotr.

JAV kompanija „Nikola Motor“ pristatė pirmąjį 1000 arklio galių vilkiką „One“, kuris varomas vandeniliu.

Kūrėjų teigimu, ši transporto priemonė be vandenilio atsargų papildymo gali įveikti, priklausomai nuo vandenilio bakų ir baterijų talpos, nuo 1300 iki 1900 kilometrų, o tai – iki dviejų kartų ekonomiškiau nei vilkikas, naudojantis „sunkųjį“, t. y. dyzelinį kurą.

Vilkiko „One“ jėgainės esmė – 200 kW vandenilio kuro elementai. Teoriškai jų veikimo principas yra paprastas: cheminės vandenilio ir deguonies reakcijos metu gaunama elektros energija keliauja į baterijas, kurios ta energija „maitina“ elektros motorą.

„Nikola Motor“ atstovų teigimu, yra numatytos kelios vilkiko versijos. Galingiausia jų gautų 320 kilovatvalandžių talpos baterijas, integruotas į vilkiko rėmą, ir keturis bendros 1000 AG elektros motorus. Jų maksimalus sukimo momentas siektų net 2711 Nm.

Beje, „Nikola One“ sveria 8,1-9,5 tonos, t. y. maždaug 900 kg mažiau nei analogiška transporto priemonė su „klasikiniu“ varikliu. Paprastesnė versija vadintųsi „Nikola Two“ – ji turėtų mažesnę kabiną, be miegamosios vietos.

Vilkiko tiesiog įsigyti nebus galima, tik nuomos būdu, už 5-7 tūkst. dolerių per mėnesį. Į šią kainą įeis nelimituota rida, nelimituotas kuro kiekis, garantijos ir aptarnavimas pirmuosius 1,6 mln. kilometrų arba 7 metus.

Amerikiečių firmos inžinierių planuose – savas vandenilio degalinių tinklas, 364 vandenilio papildymo vietos JAV ir Kanadoje. Šio tinklo statybos pradžia numatoma 2018 metais.

O štai kompanija „Chevrolet“ kartu su JAV armijos inžinerijos centru TARDEC sukūrė vandeniliu varomo pikapo prototipą „Colorado ZH2“. Jam panaudota modifikuota, pastiprinta serijinio „Colorado“ modelio platforma. Įdomu tai, kad automobilio jėgainę galima naudoti kaip elektros prietaisų maitinimo šaltinį.

Kodėl kariškiai renkasi vandenilio technologijas? Priežastis – ne viena: tai – ir tyla, ir santykinai didelė rida, ir didelis elektros variklio sukimo momentas.

Planuojama, kad „Chevrolet“ vandenilinio ZH2 bandymus baigs 2017-ųjų pradžioje, tada jis testuoti bus perduotas armijai. Gali būti, jog automobilių gamintojui tai taps gera pradžia jau netolimoje ateityje kuriant serijinius „Chevrolet“ markės modelius.

Žinia, vienintelis daiktas, kurį į aplinką išmeta vandenilio kuro elementus naudojantis transportas – vanduo. Šis faktas vilioja valstybes, kurios savo strateginiuose planuose yra numačiusios ateityje radikaliai mažinti iškastinio kuro produktais varomų transporto priemonių skaičių.

Viena tokių yra Vokietija. Šiomis dienomis dienraštis „Die Welt“ pranešė, jog šalies Transporto ministerija iki 2019 metų investuos 250 mln. eurų į technologijas, kurias naudojant būtų galima pradėti masinę vandenilinių modelių gamybą.

Dalis šių pinigų bus skirta tyrimams bei vandenilio, kaip kuro, technologijoms vystyti, dalis – infrastruktūrai, pavyzdžiui, degalinių tinklui, kūrti.

Numatoma, jog paramos vandeniliu varomų automobilių kūrimui programa Vokietijoje tęsis iki 2026-ųjų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Opel“ teks remontuoti dalį parduotų automobilių: kaip elgtis, jei vairuojate vieną jų (11)

Vokietijos Federalinė kelių transporto tarnyba (KBA) po kratų „ Opel “ biure aptiko programas,...

Elektrinis „Porsche“ nebus toks brangus, kaip manoma – dėkoti reikėtų „Teslai“ (2)

Vokietijos „Porsche“ gamybai rengia vien elektra varomą „Taycan“ modelį. Tačiau kitaip,...

Parodė, kas nutinka, jei automobilio oro pagalvė išsiskleidžia per vėlai (5)

Automobilio saugos pagalvės pastaruoju metu ypač aktuali tema Lietuvoje. Kai teisėsaugos...

Užsienio ekspertas Lietuvai: automobilio mokestis turėtų būti, nors ir nedidelis (143)

Europos Sąjungos (ES) narės privalo mažinti transporto taršą ir, anot užsienio ekspertų,...

„CityBee“ pasiūlė pasivažinėti „auksiniais ratais“ (12)

Trumpalaikės automobilių nuomos paslaugą siūlanti „CityBee“ savo parką papildė aukso...

Top naujienos

Istorikas iš Vokietijos Lietuvą pažino nusprendęs čia išlaikyti vairavimo teises (21)

Kai priėjęs pasisveikinti Felixas Ackermannas raiškiai ištaria „laba diena“, pasitikslinu...

Pilnai dar neveikiančiu keltu „Regina Seaways“ plukdo į Švediją: nepatogumus kompensavo kotletu (10)

Spalio pradžioje iš Kylio į Klaipėdą plaukusiame kelte „ Regina Seaways “ dėl gedimo...

„Penktas kėlinys“ tarp Jasikevičiaus ir Obradovičiaus – varžėsi komplimentais (5)

Žaidė gerai, bet varžovai buvo dar geresni. Kauno „Žalgiris“ 75:82 nusileido Stambulo...

Ekipos progresu pasiguodęs Milaknis prisiminė pernykštę patirtį: jau buvo tokių situacijų (1)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkams nepavyko savaitės Eurolygoje užbaigti antra pergale: Stambulo...

Savaitgalį orai pasikeis galutinai: nemalonumai apims visą Lietuvą (44)

Šeštadienį Lietuvoje termometrai rodys 8–13 °C. O nuo naujos savaitės vidurio orai pasidarys...

Pagirtinai tris kėlinius kovojęs „Žalgiris“ neatlaikė Eurolygos vicečempionų tempo (424)

Kauno „Žalgiris“ (1/2) penktadienį nesėkme užbaigė šią Eurolygos dvigubą savaitę ir...

Urbšys kirto „valstiečių“ veidams: atrodo, kad jie yra apsvaigę nuo valdžios (46)

Lietuvoje – tikra įrašų krizė. Nereikalingus ir nenaudingus įrašus – sunaikina. O naudingi...

Masinė avarija kelyje Vilnius–Panevėžys: susidūrė 4 automobiliai ir autobusas žuvo žmogus (195)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad kelyje Vilnius–Panevėžys (A2) 21 kilometre susidūrė 4...

„AX Armani“ puolimo mašina sutriuškino „Olympiakos“, baskai krito nuo „Real“ lietuvių sąskaitoje – 17 taškų

Įspūdingą pergalę Pirėjuje pasiekė Milano „AX Armani“ (2/1) ekipa, kuri Eurolygos 3-iame...

Buvau priversta rinktis tarp aborto ir psichiatrinės ligoninės (45)

Kai Julie Mannix atsisakė darytis abortą, jos tėvai uždarė ją į psichiatrijos ligoninę. Tik...