Nepaisant to, kad absoliuti dauguma automobilių gamintojų pastaruoju metu stato ant elektromobilių ir hibridinių modelių kortos, yra manančiųjų, kad tikroji degalų ateitis – vandenilio technologijose.
"Chevrolet Colorado ZH2"
© Gamintojo nuotr.

JAV kompanija „Nikola Motor“ pristatė pirmąjį 1000 arklio galių vilkiką „One“, kuris varomas vandeniliu.

Kūrėjų teigimu, ši transporto priemonė be vandenilio atsargų papildymo gali įveikti, priklausomai nuo vandenilio bakų ir baterijų talpos, nuo 1300 iki 1900 kilometrų, o tai – iki dviejų kartų ekonomiškiau nei vilkikas, naudojantis „sunkųjį“, t. y. dyzelinį kurą.

Vilkiko „One“ jėgainės esmė – 200 kW vandenilio kuro elementai. Teoriškai jų veikimo principas yra paprastas: cheminės vandenilio ir deguonies reakcijos metu gaunama elektros energija keliauja į baterijas, kurios ta energija „maitina“ elektros motorą.

„Nikola Motor“ atstovų teigimu, yra numatytos kelios vilkiko versijos. Galingiausia jų gautų 320 kilovatvalandžių talpos baterijas, integruotas į vilkiko rėmą, ir keturis bendros 1000 AG elektros motorus. Jų maksimalus sukimo momentas siektų net 2711 Nm.

Beje, „Nikola One“ sveria 8,1-9,5 tonos, t. y. maždaug 900 kg mažiau nei analogiška transporto priemonė su „klasikiniu“ varikliu. Paprastesnė versija vadintųsi „Nikola Two“ – ji turėtų mažesnę kabiną, be miegamosios vietos.

Vilkiko tiesiog įsigyti nebus galima, tik nuomos būdu, už 5-7 tūkst. dolerių per mėnesį. Į šią kainą įeis nelimituota rida, nelimituotas kuro kiekis, garantijos ir aptarnavimas pirmuosius 1,6 mln. kilometrų arba 7 metus.

Amerikiečių firmos inžinierių planuose – savas vandenilio degalinių tinklas, 364 vandenilio papildymo vietos JAV ir Kanadoje. Šio tinklo statybos pradžia numatoma 2018 metais.

O štai kompanija „Chevrolet“ kartu su JAV armijos inžinerijos centru TARDEC sukūrė vandeniliu varomo pikapo prototipą „Colorado ZH2“. Jam panaudota modifikuota, pastiprinta serijinio „Colorado“ modelio platforma. Įdomu tai, kad automobilio jėgainę galima naudoti kaip elektros prietaisų maitinimo šaltinį.

Kodėl kariškiai renkasi vandenilio technologijas? Priežastis – ne viena: tai – ir tyla, ir santykinai didelė rida, ir didelis elektros variklio sukimo momentas.

Planuojama, kad „Chevrolet“ vandenilinio ZH2 bandymus baigs 2017-ųjų pradžioje, tada jis testuoti bus perduotas armijai. Gali būti, jog automobilių gamintojui tai taps gera pradžia jau netolimoje ateityje kuriant serijinius „Chevrolet“ markės modelius.

Žinia, vienintelis daiktas, kurį į aplinką išmeta vandenilio kuro elementus naudojantis transportas – vanduo. Šis faktas vilioja valstybes, kurios savo strateginiuose planuose yra numačiusios ateityje radikaliai mažinti iškastinio kuro produktais varomų transporto priemonių skaičių.

Viena tokių yra Vokietija. Šiomis dienomis dienraštis „Die Welt“ pranešė, jog šalies Transporto ministerija iki 2019 metų investuos 250 mln. eurų į technologijas, kurias naudojant būtų galima pradėti masinę vandenilinių modelių gamybą.

Dalis šių pinigų bus skirta tyrimams bei vandenilio, kaip kuro, technologijoms vystyti, dalis – infrastruktūrai, pavyzdžiui, degalinių tinklui, kūrti.

Numatoma, jog paramos vandeniliu varomų automobilių kūrimui programa Vokietijoje tęsis iki 2026-ųjų.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveiki atvykę į 21 amžių: štai kaip „Tesla“ sutvarkys „Model 3“ problemą (19)

„ Consumer Reports “ paskelbė, kad elektromobilio „ Tesla Model 3 “ stabdymo kelias yra...

„Volkswagen“ vadovas nori artimesnio bendradarbiavimo su Kinija (2)

Vokietijos automobilių milžino „ Volkswagen “ generalinis direktorius vizito Šendžene metu...

ES perspėjimas: JAV muitas automobilių importui pažeis prekybos taisykles (9)

Bet koks Jungtinių Valstijų planas vienašališkai nustatyti muitus importuojamiems automobiliams...

Lazda smogė kitu galu: automobiliuose išpopuliarėjusi medžiaga kelia bjaurią problemą (42)

Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti...

JAV grasinant pritaikyti tarifus automobiliams, „Volkswagen“ perspėja dėl protekcionizmo (4)

Automobilių rinkos milžinas „ Volkswagen “ (VW) ketvirtadienį perspėjo dėl „vienpusiško...

Top naujienos

Emigrantas, kuris grįžo kurti automatizuotą daržovių ūkį (13)

Nors daržovių ūkiuose Lietuvoje daugeliui procesų atlikti vis dar naudojamas rankų darbas, jau...

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (828)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (82)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai (63)

Valstybės saugumo departamento informacijoje Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui...

Kitą savaitę – tropinė temperatūra: Lietuvoje bus karščiau nei Turkijos kurortuose (13)

Po labai karšto savaitgalio – dar karštesnė savaitė. Sinoptikai pastarąsias dienas nuo kaktos...

Drąsiems pokyčiams pasiryžusi 27 metų vilnietė pasikeitė kardinaliai (43)

DELFI Stilius kardinaliems stiliaus pokyčiams pasiryžo 27 metų vilnietė Miglė. Drąsi mergina...

Tautos priešas: kvapą užgniaužęs Egiptas prakeikia Salah sutraumavusį Ramosą (34)

Niekas labiau nesuvienija Egipto nei Mohamedas Salah , todėl šeštadienio vakarą dužo ne tik „...

Unikalus Lietuvos kurortas, kur poilsiautojai viliojami fazanais ir žuvimi (43)

„Žmonės, važiuojantys pramogauti, nori ir skaniai pavalgyti, tad visi prašo tik šviežiai...

„Misija Sibiras‘18” bandomojo žygio metu į dienos šviesą sugrąžinta istorinė partizanų vieta

Visą savaitgalį 80 atrinktų dalyvių žygiavo „Misija Sibiras‘18” bandomajame žygyje...

Užkalnis rado Lietuvos blogo maisto sostinę (208)

Jau esu sakęs, kad blogiausias Lietuvos regionas pavalgyti yra Dzūkija . Jie turi girias ir...