aA
Juokingi išore, tačiau rimti vidumi. Atrodo, kad tokie bus bepiločiai automobiliai, kuriami informacinių technologijų koncerno „Google“.
Autonomiškas "Google" automobilis
© AP / Scanpix

Nors pirmieji vairo ir pedalų neturinčio bepiločio „Google“ modelio atvaizdai pasirodė jau kone prieš porą metų, pats automobilio „įdaras“ tobulinamas iki šiol. Šiomis dienomis kompanijos inžinieriai pranešė „išmokę“ mašinos kompiuterį atpažinti dviratininko judesius ir reaguoti į juos.

Nestandartinės situacijos kelyje – potencialiai silpnoji savarankiškai galinčio judėti transporto vieta. Tą įrodė ir gegužę JAV įvykusi „Tesla Model S“, važiavusio autopiloto režimu ir atsitrenkusio į sunkvežimio priekabą, avarija, nusinešusi žmogaus gyvybę.

Dviratininkai – viena iš tokių nestandartinių situacijų kilimo priežasčių. JAV Nacionalinės eismo saugumo administracijos duomenimis, vien šioje šalyje kasmet įvyksta apie 50 tūkst. eismo nelaimių, susijusių su šio transporto vairuotojais, jose žūsta šimtai žmonių.

Tad nenuostabu, kad bepiločių automobilių kūrėjai stengiasi, jog tokios mašinos dviratininkus apvažiuotų iš tolo. Pastebėti juos bepiločiai gali nesunkiai: paprasti ir lazeriniai infraraudonųjų spindulių radarai (lidarai), ultragarsiniai davikliai, aukštos raiškos vaizdo kameros, giroskopas, altimetras, GPS įranga, skaitmeniniai žemėlapiai yra tarp standartinės šių automobilių įrangos. Tačiau mašiną valdančiam kompiuteriui kur kas sudėtingiau teisingai suprasti dviračiu judančio žmogaus veiksmus bei nuspėti galimus manevrus.

„Google“ teigimu, nuo šiol dirbtinis jų bepiločių intelektas gali atpažinti dviratininkų judesius ir iš jų atspėti būsimą važiavimo trajektoriją. Pavyzdžiui, pamatęs, kad dviračiu važiuojantis asmuo ištiesė ranką perspėdamas apie posūkį, kompiuteris sumažins mašinos greitį ir leis dviratininkui saugiai atlikti manevrą.

Tiek kelyje, tiek ir kitose vietose savarankiški automobiliai nuo dviratininkų laikysis didesniu atstumu nei nuo kitų automobilių – kad nestandartinio manevro atveju būtų daugiau laiko išvengti susidūrimui.

Beje, programinė dviratininkų atpažino įranga bus irgi „savarankiška“ – ji pati kaups duomenis apie skirtingus dviračių transporto priemonių tipus (pavyzdžiui, vadinamuosius gulsčiuosius dviračius, dviračius tandemus, monociklus ir pan.) ir jų vairuotojų judesių ypatumus. Vieno automobilio kompiuterio renkama informacija pateks į bendrą duomenų bazę, kuria naudosis visi „gūglmobiliai“.

Prieš mėnesį kompanija pranešė išmokiusi savo autopilotą savarankiškai naudoti garso signalą, o šis būsiantis „draugiškas ir šiek tiek futuristiškas“.

O gegužę „Google“ užpatentavo pėsčiuosius turinčią apsaugoti gana keistą naujovę – lipnų variklio antvožą. Kapotas bus padengtas specialių klijų sluoksniu ir susidūrimo atveju apsaugos žmogų nuo pakartotinio smūgio.

Šiuo metu „Google“ JAV keliuose bando 34 dviviečius kompaktinio hečbeko prototipus (kurių serijinė gamyba turėtų būti pradėta per artimiausius penkerius metus) ir dar 24 krosoverius „Lexus RX450h“, kuriuose sumontuoti firminiai „Google“ autopilotai.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Tesla“ užpatentavo naują technologiją – planuoja automobilio stiklus valyti lazeriu (21)

Elonas Muskas yra sakęs, kad autonominiai automobiliai negali naudotis lidarais (lazeriniais...

Vilniaus taksi automobiliams sugrąžintas anksčiau atimtas leidimas (15)

Vilniuje, Ukmergės gatvėje, A juosta gali važiuoti viešasis transportas ir elektromobiliai ,...

„Renault Clio“ įvertinimas – už aukštesnės klasės komfortą ir technologijas (2)

Naujasis jau penktosios kartos „ Renault Clio “ buvo pripažintas „Lietuvos metų automobiliu...

Valstybinės reikšmės keliai daugiausia sausi (1)

Lietuvoje penktadienio rytą valstybinės reikšmės keliai daugiausia sausi, vietomis yra drėgnų...

„Subaru Forester e-Boxer“ skirtas aukščiausias „Euro NCAP“ įvertinimas (11)

Naujasis „ Subaru Forester e-Boxer“ „ Euro NCAP “ testais buvo pripažintas saugiausiu savo...

Top naujienos

Mačiulis: mes gyvename labai nenormaliais laikais (102)

„Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis kalbėdamas konferencijoje teigė, kad...

Mitais ir baimėmis apipintas vėžys: gydytojai atsakė į 10 pagrindinių klausimų

Nors atrodo, kad apie vėžį žinome labai daug, gydytojams vis dar neretai tenka susidurti su...

Intymias nuotraukas Feisbuke viešinanti Verygos sekretorė: gyvenam laisvoje Lietuvoje

Sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos sekretorė kaitina internautų kraują, praneša...

Anykščiai išbandė Lietuvoje neregėtą naujovę: kalėdinę eglutę pastatė tiesiog ant vandens

Šeštadienį vakare Anykščiuose sužibo kalėdinė eglutė. Tiesa, ji pastatyta netradicinėje...

Žolininkė atsakė į visiems rūpimą klausimą – ar galima arbatą užplikyti antrą kartą? (11)

Alfo Ivanausko šeštadienio laidos „Alfas live“ viešnia – buvusi floristė, o dabar žolelių...

Mirusiųjų balzamuotojas papasakojo apie savo darbo kasdienybę: mirusieji nevargina, bet darbo vis daugėja

Duoną užsidirbti balzamuojant palaikus gali pasirodyti keista, kraupu ar tiesiog niūru. „Tačiau...

Didžiausia pramoninė katastrofa iki šiol nuodija aplinką: tūkstančiai žmonių dėl skysčių plaučiuose paskendo savo lovose (61)

Bopalo tragedija lig šiolei laikoma didžiausią pragaištį sukėlusia pramonine nelaime. Jos...

Atsisveikinti su netikėtai mirusiu Cololo atvykę artimieji ir bičiuliai vos tramdė ašaras: liko daug neįgyvendintų planų (402)

Šeštadienį po pietų Druskininkų laidojimo namuose „Nutrūkusi styga“ būriuojasi netikėtai...

Rapšys traukiasi iš Europos čempionato: kūnas davė signalą Bilis plauks finale

24-erių metų Lietuvos plaukimo žvaigždė Danas Rapšys nebestartuos Glazge vykstančiose Europos...