Juokingi išore, tačiau rimti vidumi. Atrodo, kad tokie bus bepiločiai automobiliai, kuriami informacinių technologijų koncerno „Google“.
Autonomiškas "Google" automobilis
© AP / Scanpix

Nors pirmieji vairo ir pedalų neturinčio bepiločio „Google“ modelio atvaizdai pasirodė jau kone prieš porą metų, pats automobilio „įdaras“ tobulinamas iki šiol. Šiomis dienomis kompanijos inžinieriai pranešė „išmokę“ mašinos kompiuterį atpažinti dviratininko judesius ir reaguoti į juos.

Nestandartinės situacijos kelyje – potencialiai silpnoji savarankiškai galinčio judėti transporto vieta. Tą įrodė ir gegužę JAV įvykusi „Tesla Model S“, važiavusio autopiloto režimu ir atsitrenkusio į sunkvežimio priekabą, avarija, nusinešusi žmogaus gyvybę.

Dviratininkai – viena iš tokių nestandartinių situacijų kilimo priežasčių. JAV Nacionalinės eismo saugumo administracijos duomenimis, vien šioje šalyje kasmet įvyksta apie 50 tūkst. eismo nelaimių, susijusių su šio transporto vairuotojais, jose žūsta šimtai žmonių.

Tad nenuostabu, kad bepiločių automobilių kūrėjai stengiasi, jog tokios mašinos dviratininkus apvažiuotų iš tolo. Pastebėti juos bepiločiai gali nesunkiai: paprasti ir lazeriniai infraraudonųjų spindulių radarai (lidarai), ultragarsiniai davikliai, aukštos raiškos vaizdo kameros, giroskopas, altimetras, GPS įranga, skaitmeniniai žemėlapiai yra tarp standartinės šių automobilių įrangos. Tačiau mašiną valdančiam kompiuteriui kur kas sudėtingiau teisingai suprasti dviračiu judančio žmogaus veiksmus bei nuspėti galimus manevrus.

„Google“ teigimu, nuo šiol dirbtinis jų bepiločių intelektas gali atpažinti dviratininkų judesius ir iš jų atspėti būsimą važiavimo trajektoriją. Pavyzdžiui, pamatęs, kad dviračiu važiuojantis asmuo ištiesė ranką perspėdamas apie posūkį, kompiuteris sumažins mašinos greitį ir leis dviratininkui saugiai atlikti manevrą.

Tiek kelyje, tiek ir kitose vietose savarankiški automobiliai nuo dviratininkų laikysis didesniu atstumu nei nuo kitų automobilių – kad nestandartinio manevro atveju būtų daugiau laiko išvengti susidūrimui.

Beje, programinė dviratininkų atpažino įranga bus irgi „savarankiška“ – ji pati kaups duomenis apie skirtingus dviračių transporto priemonių tipus (pavyzdžiui, vadinamuosius gulsčiuosius dviračius, dviračius tandemus, monociklus ir pan.) ir jų vairuotojų judesių ypatumus. Vieno automobilio kompiuterio renkama informacija pateks į bendrą duomenų bazę, kuria naudosis visi „gūglmobiliai“.

Prieš mėnesį kompanija pranešė išmokiusi savo autopilotą savarankiškai naudoti garso signalą, o šis būsiantis „draugiškas ir šiek tiek futuristiškas“.

O gegužę „Google“ užpatentavo pėsčiuosius turinčią apsaugoti gana keistą naujovę – lipnų variklio antvožą. Kapotas bus padengtas specialių klijų sluoksniu ir susidūrimo atveju apsaugos žmogų nuo pakartotinio smūgio.

Šiuo metu „Google“ JAV keliuose bando 34 dviviečius kompaktinio hečbeko prototipus (kurių serijinė gamyba turėtų būti pradėta per artimiausius penkerius metus) ir dar 24 krosoverius „Lexus RX450h“, kuriuose sumontuoti firminiai „Google“ autopilotai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Volkswagen“ vadovas: mes iš naujo išrandame automobilį (8)

Vokietijos automobilių gamintojas „ Volkswagen “ (VW) penktadienį teigė per artimiausius...

Būsimas „BMW X8“ konkuruos su prabangiausiais modeliais (21)

2020 metais ketinamas išleisti „ BMW X8“ miesto visureigis, kaip spėjama, bus brangiausias...

Po patikros skandalo „Nissan“ vadovas žada grąžinti dalį savo atlyginimo (1)

Japonijos automobilių rinkos milžinės „Nissan“ generalinis direktorius Hiroto Saikawa...

„Porsche Panamera Turbo Sport Turismo“ pelnė garbingą apdovanojimą (5)

42-uosiuose „Golden Steering Wheel“ rinkimuose „ Porsche Panamera Turbo Sport Turismo“ buvo...

„Tesla“ vadovas pristatymo metu pribloškė gerbėjus (199)

Ketvirtadienį (lapkričio 16 d.) vakare (penktadienį ryte Lietuvos laiku) elektromobilių gamybos...

Top naujienos

Plastikos chirurgas susiduria su keisčiausiais pageidavimais: vyrus išklauso, tačiau pildo moterų norus (7)

Kai kurios plastikos chirurgo Dariaus Jauniškio pacientės po krūtų didinimo ar mažinimo...

Sunku patikėti, kaip gerai dabar gyvename (267)

Europa jau nebėra pasaulio ekonomikos ligonė ir čia prasideda auksinis euro ekonomikos laikotarpis.

Lietuvių restorane Amerikoje klientai cepelinus valgo su kečupu (112)

Keliaudamas po Čikagos priemiesčius DELFI Kelionių ambasadorius Orijus Gasanovas rado...

„Mamos iškrypėlės“ ieškojęs vilnietis įkliuvo policijai: namuose – šokiruojantys įkalčiai (85)

Slapti pomėgiai įklampino teisėsaugai gerai žinomą vilnietį – anksčiau dėl įvairių...

Įspūdingi lėktuvų prototipai: tikras monstras ir nė vieno keleivio salone nepasveikinęs orlaivis (16)

Lėktuvų gamintojai per visą aviacijos istoriją sukūrė įspūdingų orlaivių, ir nors daugelis...

Kontracepcijos priemonė gali lemti mažesnę vėžio riziką (4)

Naujas tyrimas atskleidė, kad moterims, naudojančioms gimdos spirales, yra mažesnė gimdos kaklelio...

Mila Kunis papasakojo apie santykius su Macaulay Culkinu: būdavo neįmanoma eiti gatve (1)

Amerikiečių aktorė Mila Kunis prabilo apie tai, ką reiškė susitikinėti su tikra Holivudo...

Mokytoja Kolumbijoje mokiniams rašė gerus pažymius mainais į seksą (19)

Mokytojai gresia kalėjimas po to, kai ši vertė savo mokinius su ja mylėtis mainais į gerus...

Išskirtinis baras ant vandens turistų neatbaido net milžiniškomis kainomis

Plaukiojantis baras ir picerija „Cloud 9“ supasi turkio žydrumo vandenyje Mamanudos salose,...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Verygos ir kepeniai Lietuvai reikalingi kaip lietus Gedimino kalnui (440)

„Veryga atsitraukia..." – žodžiai, kurių šią savaitę laukė Lietuva, kaip reikiant suerzinta...