aA
Klaipėdoje pristatytas ateitis vilkikas. Įprastai atrodantis sunkiųjų krovinių pervežimui pritaikytas automobilis neturi įprasto dyzelinio variklio. „Scania“ sukūrė modelį, kuris varomas suspaustomis gamtinėmis dujomis. Lietuvoje antro tokio kol kas nėra.
Klaipėdiečiai parodė ateities vilkiką: antro tokio Lietuvoje nėra
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

Europos Sąjungos (ES) siekiai mažinti gamtos taršą visais įmanomais būdais paskatino „Scania“ inžinierius sukurti suspaustomis dujomis varomą vilkiką, kuris būtų gerokai ekologiškesnis, nei šiuo metu keliuose jau įprasti dyzeliniai vilkikai. Be to, užtenka paskaičiuoti degalų kainas ir pasidaro aišku, kad yra nemenka ir ekonominė nauda.

„Tai pats pirmas vilkikas, varomas suspaustomis gamtinėmis dujomis. Tai ekologiški degalai, aišku, į tai daug kreipiama dėmesio. Taip pat reikia nepamiršti ir ekonomiškumo, jis sunaudoja mažiau dujų. Palyginus su dyzeliu varomu vilkiku, jau iškart matomas skirtumas: kiekvienam litrui degalų apie 30-40 centų už litrą. Be to, nuo sausio 1 dienos Lietuvoje buvo panaikintas dujų akcizas, tad dujų kaina tapo daug patrauklesnė vežėjams“, – sako „Scania Lietuva“ direktorius Darius Snieška.

Pervežimų bendrovė „Vlantana“ taps pirmojo vilkiko testuotoja. Įmonės vykdantysis operacijų direktorius Algimantas Šniepis neskuba girti naujojo vilkiko, tačiau ne dėl jo techninių parametrų, o dėl to, kas Lietuvai dar labai trūksta infrastruktūros ir specialiai tokiems vilkikams pritaikytų degalinių.

A. Šniepis sako, kad toks vilkikas išties didžiulis žingsnis į ateitį – mat uostamiestyje yra ir gamtinių dujų laivas-saugykla „Independence“, kuris turi milžinišką potencialą, tačiau neturi vartotojo. Gamtinėmis dujomis varomi vilkikai ir jei Lietuva prisijungs prie ES mėlynojo koridoriaus įgyvendinimo situaciją stipriai pakeis, taigi, būtų didžiulė ekonominė nauda visai Lietuvai.

Tiesa, pašnekovas neslepia, kad mėlynojo koridoriaus projektui reikia nemažų investicijų – pagal projektą, maždaug kas 400 kilometrų visoje šalyje turi būti degalinės, kuriose tokie vilkikai galėtų papildyti degalų bakus. Lietuvoje tik šiais metais buvo įrengtos devynios degalinės, kuriose dujas gali pasipildyti ne tik lengvieji automobiliai, bet ir vilkikai.

Anot „Scania Lietuva“ vadovo, pristatytas „Scania“ vilkikas turi po keturis dujų bakus iš abiejų šonų, kuriuos pilnai užpuldžius transporto priemonė gali įveikti apie 500 kilometrų. Jei anksčiau nebuvo dujų pildymui tinkamos infrastruktūros Lietuvoje, dabar kelios degalinės jau yra Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Vilniuje, kituose didžiuosiuose miestuose“.

Visgi, vilkiko vairuotojams teks labai gerai planuoti maršrutus, kad kur pakeliui netyčia nepritrūkto degalų. „Scania“ vilkiką pristačiusios įmonės skaičiavimais, investicija į tokį vilkiką atsipirktų per trejus-ketverius metus. Be to ES planuose per maždaug 20 metų keliuose pageidaujami būtų tik tokie vilkikai – jie gerokai mažiau teršia aplinką, o savo techniniais parametrais nenusileidžia šiuo metu įprastiems dyzeliu varomiems vilkikams.

Visgi ar Lietuvoje yra vietos suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomam vilkikui, A. Šniepis sako galėsiantis atsakyti tik po atlikto testavimo.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Klaipėdos sankryžose daugėja žaliųjų rodyklių (3)

Klaipėdos miesto sankryžose prie šviesoforų įrengtos 24-ios žalios rodyklės, leidžiančios...

Kokių kriterijų laikosi gamintojai įrengdami automobilių salonus: komfortas – dar ne viskas

Komfortas – tarsi svetainėje, tik norint ką nors pasiekti, nereikia atsistoti, užtenka ištiesti...

BMW papasakojo, kokių naujovių gali tikėtis 5 serijos gerbėjai bei kas lauks rugpjūtį (7)

BMW laikosi numatyto plano ir trečiadienį pasauliui pristatė net tris naujienas. Bavarijos...

Iš gyventojų kišenės – iki 10 mln. eurų už automobilių beverčių atliekų sutvarkymą (7)

Po automobilių ardymo per metus iki 50 tūkst. tonų neigiamą rinkos vertę turinčių automobilių...

Rengia naują techninės apžiūros kainoraštį: kainos keisis, bet į kurią pusę – dar nežinia (8)

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) parengė privalomosios transporto priemonių...

Top naujienos

Erdoganas įspraudė save į kampą: viskas priklausys nuo sėkmės Libijoje (26)

Pamirškite buvusio JAV prezidento George’o W. Busho formuluotę „blogio ašis“. Turkijos...

Vilniaus darželio direktorė: vaikai po karantino grįžta pasikeitę (23)

Po karantino į darželius pamažu sugrįžta vaikai, tačiau daugiau nei du mėnesiai namuose davė...

Pateikė orų prognozę vasarai: nebuvo tikros žiemos – kitokia bus ir vasara (77)

Nors sinoptikai ir meteorologai pateikti kelių mėnesių į priekį orų prognozes vengia, tačiau...

Molėtų pl. girtas muitinės pareigūnas sukėlė avariją: rėžėsi į su vaikais važiavusios šeimos automobilį vaikai ligoninėje (57)

Šeštadienio pavakarę Molėtų plente, netoli Visalaukės kaimu, ties posūkio į Paberžę, girtas...

Kardiologė: 3 augalai ir jų deriniai, padedantys širdžiai ką daryti, jei vargina širdies permušimai? (5)

„Neabejoju, kad ateityje gali kilti naujas antplūdis, bet tai bus ne koronavirusu sergantys...

Paulius Jurkevičius. Lietuvos banko sriuba už 0,48 euro nėra blogis. O liūdna pilkuma! (7)

Štai jau beveik mėnuo, kai po truputį verdamas Lietuvos banko darbuotojų mitybos makroskandalas....

Ši naujovė ateina net į mažiausius Lietuvos kaimus: tik retas susimąsto, kad investuotų tūkstančių gali nelikti per akimirką (67)

Keliaujant po Lietuvą akį patraukia ant namų stogų vis augantis saulės elektrinių kiekis....

INVEGA atsako: dažniausiai verslams kylantys klausimai dėl nuomos mokesčio kompensavimo (6)

Įmonėms, kurios dėl pandemijos buvo priverstos stabdyti veiklą, valstybė kompensuoja dalį...

Viskas, ką būtina žinoti apie erkes: norint išvengti ligų, svarbiausia vadovautis pagrindine taisykle (80)

„Atšilo oras ir jos pabudo. Kai kas sako, kad šiemet jos taip ir negulė miegoti. Medžioja mus,...

Operos ir baleto teatro vadovas Jonas Sakalauskas: tikiu, kad šį laikotarpį įveiksime iškėlę galvas (1)

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro ( LNOBT ) vadovas Jonas Sakalauskas primena, kad per...

|Maža didelių žinių kaina