aA
Ar pamenate „Fisker Karma“ automobilį? Tai buvo mašina, kurią vieni dievino, o kiti nekentė. Tai buvo pirmasis rimtas „Tesla“ konkurentas, į rinką žengęs kaip daug žadantis žaidėjas. Nors „Fisker“ pasaka sudužo 2012 metais, dabar kompanija sugrįžta į rinką su atnaujintu „Revero“ automobiliu. Ar jis bus pakankamai geras?
"Fisker Karma"
© Gamintojo archyvas

Fisker Karma“ buvo įspūdingas automobilis. Vos tik 2008 m pasirodęs automobilių parodoje Detroite „Karma“ pavergė ne vieno automobilių entuziasto fantaziją. Buvo spėliojama, ar jauna kompanija sugebės pristatyti tokį prabangų ir technologiškai pažangų automobilį į rinką.

Tačiau viskas vyko pagal planą ir 2011 metais prasidėjo „Fisker Karma“ gamyba. O 2012 metais baigėsi. Iš pradžių bankrutavo baterijų tiekėjas, o paskui ir pati „Fisker“ nebepakėlė finansinių sunkumų.

2014 metais „Fisker“ dizainas, technologijos ir gamybos priemonės buvo nupirktos vienos Kinijos kompanijos, nors „Fisker“ vardas liko tikrajam savininkui. Gamybos įranga buvo perkelta į Kaliforniją ir dabar „Karma Revero“ ruošiasi šturmuoti rinką.

„Fisker Karma Revero“ yra labai panašus į „Fisker Karma“, nes iš esmės tai – tas pats automobilis. Jo dizainas tik šiek tiek atnaujintas, pakeistas interjeras, įrengtas naujas ekranas ir programinė įranga. Pagrindinis komponentas, kadaise „Fisker Karmą“ daręs tokiu futuristišku automobiliu, išliko. Tai – variklis.

"Fisker Karma Revero"
"Fisker Karma Revero"
© Gamintojo archyvas

„Revero“ nėra elektromobilis. Tai – hibridinis automobilis, kurio galinius ratus suka 403 AG varikliai, energiją gaunantys iš 20.8 kWh baterijų. Jas įkrauna 2 litrų 235 AG variklis su turbokompresoriumi, kuris nėra tiesiogiai sujungtas su ratais. Taigi, jis iš esmės veikia kaip generatorius. Vien elektra „Revero“ galės nuvažiuoti apie 80 km, o su pilnu baku benzino – apie 483 km. Iki 100 km/val. šis automobilis įsibėgės per mažiau nei 6 sekundes, bet sportiško vairavimo tikėtis nereikėtų – „Revero“ sveria 2500 kg.

Didžiausi „Revero“ koziriai slypi išvaizdoje. Dizainą kūrė Henrikas Fiskeras, taip pat sukūręs tokių legendinių automobilių kaip „Aston Martin V8 Vantage“ ir „BMW Z8“ išvaizdą.

„Revero“ išsaugojo visus pagrindinius savo pirmtako bruožus. Tai – žemas keturduris kupė su galybe įvairių smulkių ir labai gražių detalių. „Fisker“ džiaugiasi, kad „Revero“ bus pirmasis automobilis su rankomis nupieštu logotipu ant kėbulo galo. Tačiau ar tokia smulkmena padės nugalėti „Tesla Model S“?

"Fisker Karma"
"Fisker Karma"
© Gamintojo archyvas

Ne, nepadės. „Revero“ yra per lėtas, per ankštas ir ne toks jau ekologiškas. Šis gigantiškas automobilis turi mažą bagažinę, o gale sunkiai vietos ras ir vidutinio ūgio žmonės. „Karma Revero“ kainuos panašiai kaip „Model S P100D“, kuris yra gerokai praktiškesnis ir taupesnis. „Karma Revero“ kuro degalų sąnaudos siekia net 4,6-12,4 l/100 km – kaip nenaujo dyzelio.

Vienintelė priežastis, dėl kurios kas nors rinktųsi „Revero“ yra automobilio išvaizda, bet ar ji pakankamai gera, kad šis modelis patikimai sugrįžtų į rinką?

„Fisker Karma“ nebuvo toks jau geras automobilis. Iš rinkos jis pasitraukė dėl firmos finansinių sunkumų, bet ir kitų bėdų būta. Pavyzdžiui, neapgalvotų dizaino detalių.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Prekybą naudotais automobiliais jau paveikė taršos mokesčio grėsmė (41)

Šių metų pradžia Lietuvos automobilių rinką pasitiko stačia įkalne. Vasario mėnesį...

„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose – keturi „Mercedes-Benz“ modeliai (2)

Spalio 28 dieną prasidėsiančiuose „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose varžysis net...

Šalia Vilniaus oro uosto baigiama statyti daugiafunkcė stovėjimo aikštelė (3)

Pernai šalia Vilniaus oro uosto pradėtą statyti modernią daugiafunkcę automobilių stovėjimo...

„Mazda“ ruošia naujieną klientams: pareiškė, jog atsisakyti dyzelinių variklių – kvailystė (14)

„ Mazda “ gamins hibridinius ir elektrinius automobilius – visi gamins, tai neišvengiama....

Kelininkai pradeda žiemos sezoną: sandėliai užpildyti smėliu ir druska (3)

AB „Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos...

Top naujienos

Iš Alytaus mero – nerimą keliančios žinios: mūsų vyrai po truputį krenta (21)

Alytaus meras Nerijus Cesiulis ir toliau aktyviai informuoja žmones apie situaciją gaisro...

Po slapto STT tyrimo – kaltinimai garsiam verslininkui: dovanų maišelyje – butelis alkoholinio gėrimo ir vokelis (49)

Lietuvos transporto ir logistikos paslaugų bendrovių grupės „ Transekspedicija “ generalinis...

Skvernelis: aš esu priešlaikinių rinkimų šalininkas (98)

Šiuo metu Lietuvoje egzistuoja trys ugniagesių gelbėtojų grandys – vieni pavaldūs...

Kelionė į Keniją šeimai neapsiėjo be nuotykių: batai iš padangų, akistata su medžiojančia liūte ir pasikeitęs vaikų elgesys (9)

Jei dar visai neseniai motinystė siejosi su dvejų metų namų rutina, tai šiandien vis daugiau...

JAV bombonešių skrydžiai virš Lietuvos ir Estijos: šį kartą rusams paspendė ir spąstus (402)

Trečiadienio popietę virš Lietuvos jau antrą kartą šiais metais pasirodė JAV strateginis...

Užkalnis. Ši vyriausybė klyno nesugebėtų užsisegti (309)

Žiūrim, ką turim. Alytuje tai dega, tai smilksta, tai rūksta senos padangos, gyventojai...

Dar viena pergalė: pajėgų kroatą palaužęs Maslobojevas užsitikrino pasaulio čempionato medalį (3)

Savo pergalingą žygį WAKO pasaulio kikbokso čempionate Sarajeve (Bosnija ir Hercegovina) pratęsė...

Mantas Stonkus paviešino savo susirašinėjimą su Alytaus meru: jis galėtų būti neblogas komikas (50)

Praėjusią savaitę vienoje Alytaus padangų perdirbimo gamykloje kilęs gaisras tapo rimta...

ES narės pritarė siūlymui atidėti „Brexit“ (34)

Europos Sąjungos narės trečiadienį iš principo pritarė siūlymui atidėti Didžiosios...

Seimo narių uždarbis vėl kaitina kraują: tūkstančiai dalijasi pasenusia melagyste (146)

Vagių šutvė! Valdžiažmogių pasityčiojimas iš liaudies! Tokios reakcijos vėl pasipylė po to,...