aA
Realiomis eismo sąlygomis vairuotojai sunaudoja ketvirtadaliu daugiau degalų, negu rodo oficialiai gamintojų deklaruojami vidurkiai. Tokią automobilių gamintojus kritikuojančią statistiką atskleidė „Transport & Environment“ institucija.
© Shutterstock nuotr.

Remiantis 2013 m. parduotų naujų automobilių rodikliais, vidutinės vienos mašinos degalų sąnaudos buvo 5 l/100 km. Vis dėlto „Transport & Environment“ skaičiavimais, vairuotojai degalams išleido apie 25 proc. daugiau, t.y. vidutiniškai jie sudegindavo 6,25 l/100 km. Jeigu vairuotojas per metus nuvažiavo 20 000 km ir pylėsi degalų, kurių litras kainavo 1,35 euro (4,66 Lt), per metus jis išleido 350 eurų (1208 Lt) daugiau, nei buvo galima tikėtis atsižvelgiant į automobilių gamintojų pažadus.

„Ekonomiškumo standartus griauna pasenę testai. Testų procedūros yra kaip šveicariškas sūris – jos pilnos skylių, o automobilių gamintojai tuo naudojasi pagražindami degalų sąnaudas ir emisijas“, – sakė „Transport & Environment“ švarių automobilių padalinio vadovas Gregas Archeris.

Tuo tarpu automobilių gamintojai ginasi, kad laboratorijos sąlygomis atliekami testai leidžia pirkėjams patikimai palyginti automobilius, ir jie neturi tikslo atspindėti realaus eismo sąlygų.

Jau anksčiau buvo skelbta, kad automobilių gamintojai kaltinami degalų sąnaudų vidurkių manipuliacijomis. Esą gamintojai sugalvojo ne vieną būdą, kaip „patobulinti“ bandymų metodus. Pavyzdžiui, nustatant automobilio CO2 emisiją naudojami mažesni ratai, kurie padeda optimizuoti pasipriešinimą riedėjimui ir taip gerinama degalų ekonomija. Be to, bandomieji automobiliai specialius tepalus, o tai esą taip pat prisideda prie geresnių rezultatų.

Lietuviams tarša nerūpi

Europos Komisija (EK) planuoja nuo 2017 m. įvesti naujus automobilių testavimo standartus, kurie geriau atspindėtų ekonomiškumą realaus eismo sąlygomis. Vis dėlto gamintojai priešinasi šiam planui ir siekia jį atidėti iki 2021 m., kai visų automobilių CO2 vidurkis turės būti ne didesnis nei 95 g/km.

Europos aplinkosaugos agentūros pateikta ataskaita rodo, kad pernai Europoje parduotų naujų automobilių CO2 vidurkis buvo 127 g/km. Taip pat suskaičiuota, kad vidutinis variklio darbinis tūris buvo 1.6 l, o galingumas – 120 AG.

Kaip ES kontekste atrodo Lietuva? Ataskaitoje nurodoma, kad lietuviai yra tarp tų, kuriems mažiausiai rūpi perkamo automobilio tarša. Vidutinė pernai Lietuvoje parduoto naujo automobilio CO2 emisija buvo 140 g. Mūsų šalis pagal šią statistiką aplenkė tik Latviją (147 g), Estiją (147 g), Lenkiją (142 g) ir Bulgariją (142 g). Palyginimui, ekonomiškiausi automobiliai pirkti Nyderlanduose (109 g), Graikijoje (111 g) ir Portugalijoje (112 g).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Po pasiūlymo prie B kategorijos duoti ir motociklo „teises“: sprendžiama trijų žmonių problema (94)

Seimo narys Petras Čimbaras užregistravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ)...

Jeremy Clarksonas paaiškino, kodėl jam reikėjo tokios didelės algos, kai dirbo „Top Gear“ (10)

Ne paslaptis, kad buvę ir dabartiniai laidos „ Top Gear “ („Aukščiausia pavara“) vedėjai...

„Porsche Taycan“ ruošia debiutui: Italijos lenktynių trasoje „kankino“ 24 valandas

Pirmasis „Porsche“ elektromobilis „Taycan“ intensyviai ruošiamas artėjančiam serijinio...

Sugalvojo, kaip važiuoti saugiau: leis automobiliams iš anksto žinoti, kokia kelio danga priekyje (1)

Kelias nežinomas, o oras nepastovus, tad kelio danga vietomis sausa, o kai kur – šlapia. Tokios...

„Audi“ pristatė naujos kartos „RS6 Avant“: žada nustebinti vairuotojus (28)

Pristatęs naują „ Audi RS 6“, „ Audi Sport “ padalinys verčia naują galingų „Avant“...

Top naujienos

Darius Kuolys: jie jaučiasi taip, lyg Dievas jiems būtų padovanojęs Lietuvą (212)

Būsimos valdančiosios koalicijos sudėtis po 2020 m. Seimo rinkimų priklausys ir nuo prezidento...

Sinkevičius: tokio didelio palaikymo nesitikėjau papildyta (151)

Ketvirtadienį Seime buvo balsuojama dėl Virginijaus Sinkevičiaus kandidatūros į eurokomisarus....

Tomas Sinickis. Viskas, ką jums reikia žinoti apie demokratiją (9)

Lietuva jau beveik tris dešimtmečius yra demokratinė valstybė. O žmonės pyksta.

Prezidentūros atstovas Seime: švedai skambino ambasadai dėl miškų įstatymo Seimas atmetė Nausėdos veto; papildyta (157)

Ketvirtadienį Seimo posėdyje, svarstant miškų įstatymą, Respublikos Prezidento vyriausiasis...

Dėl Rusijos grįžimo į galingųjų valstybių klubą – Zelenskio komentaras

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis ketvirtadienį pareiškė, kad Krymo sugrąžinimas jo...

Dėl vėjo virto medžiai, 15 tūkst. vartotojų buvo sutrikęs elektros tiekimas (1)

Per praėjusią parą ugniagesiai 22 kartus vyko šalinti vėjo nuverstų medžių , elektros...

Merkel Borisui Johnsonui davė 30 dienų Prancūzija: blogiausias scenarijus artėja (96)

Berlynas, rugpjūčio 22 d. (AFP-BNS). Vokietijos kanclerė Angela Merkel , trečiadienį...

Nuosavo būsto svajonė: po kiek pradiniam įnašui atsideda lietuviai (179)

Norint gauti paskolą būstui, reikia būti sukaupus pradinį įnašą , kuris padengtų bent 15...

Opozicija kreipiasi į Konstitucinį Teismą dėl Vyriausybės įgaliojimų legalumo (17)

Nors parašų rinkimas Seime dar nesibaigė, bet opozicija jau yra surinkusi pakankamai parašų...

Vasaros veltui nešvaistęs Milaknis: ateina tas laikas, kai vėl pasiilgsti krepšinio ketvirtadienį – pirmoji treniruotė (8)

Į Kauną jau atvykę „Žalgirio“ komandos naujokai bei Lietuvoje likę žalgiriečiai...