aA
Sugedus automobiliui 4 iš 10 vyriškosios lyties vairuotojų jį remontuoja patys, dalis jų į pagalbą pasikviečia draugą ar giminaitį. Nepaisant įdedamų pastangų savarankiškai pašalinti gedimus, remontui kasmet išleidžiama suma sudaro ne taip ir mažai – nuo 301 iki 700 eurų.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Tokius duomenis atskleidė vyriškos lyties vairuotojų apklausa. Ekspertai atkreipia dėmesį, jog didesnes sumas remontui išleidžia senesnių automobilių savininkai, ir rekomenduoja įsivertinti, ar daug išlaidų reikalaujantis automobilis nepasiekia apynaujo kainos.

Apklausos duomenimis, 4 iš 10 vairuotojų automobilius remontuoja patys, kiek mažiau nei pusė jų į pagalbą pasikviečia draugą ar giminaitį. 35 proc. vyriškosios lyties vairuotojų automobilius taiso pas meistrą garaže ir tik penktadalis savo transporto priemonę remontuoti veža į oficialų automobilių servisą. Dažniausiai patys ar su draugu, giminaičiu remontuoja mažųjų miestų gyventojai (65 proc.).

Didžioji dalis vairuotojų vidutiniškai per metus remontui išleidžia nuo 301 iki 700 eurų (64 proc.). Iki 100 eurų per metus tenka išleisti tik 5 proc. vairuotojų, nuo 101 iki 300 eurų – penktadaliui. Pastebima tendencija, jog remontui daugiau išleidžia tie vairuotojai, kurie važinėja senesniais automobiliais. Trečdalis vairuojančiųjų naujausius automobilius teigė, jog automobilio remontui vidutiniškai išleidžia iki 100 eurų per metus, dar trečdalis – nuo 101 iki 300 eurų. Tuo tarpu net pusė vairuojančiųjų 2001–2007 metų gamybos automobilius, remontui kasmet skiria 501–700 eurų.

Pasak „UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktoriaus Aurimo Kuncos, vairuotojai periodiškai skiriantys nemažai lėšų automobilio remontui turėtų neprarasti budrumo ir įvertinti, ar jo išlaikymas netampa nuostolingas. „Itin retais atvejais automobilis sugenda taip, kad remontas ekonomiškai netikslingas, tuomet priimti sprendimą keisti automobilį būna paprasta. Tuo tarpu, kai išlaidos nuolatiniam remontui pasiskirsto per ilgą laiką, galima ir nepajusti, kaip senesnis automobilis tampa „aukso vertės“. Pasitaiko atvejų, kai važiuojama senesniu automobiliu, tačiau jo eksploatacijai skiriama tiek lėšų ir pinigų, kad ekonomiškai racionaliau būtų įsigyti apynaujį ar net naują automobilį“, – pasakoja A. Kunca.

Jis atkreipia dėmesį, kad automobilio ekonomiškumą reikėtų vertinti skaičiuojant ne tik remonto, bet ir eksploatacijos išlaidas – degalų sąnaudas, automobilio priežiūros priemones (tepalus, filtrus ar pan.), draudimą ir t. t. Taip pat reikėtų atsižvelgti ir į tokius rodiklis, kuriuos sunkiau įvertinti finansiniais skaičiais – kiek laiko praleidžiama automobilį remontuojant pačiam, kiek nepatogumų patiriama, kai negalima naudotis sugedusiu automobiliu, galų gale – kiek komforto suteikia turimas automobilis.

Rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė „Prime consulting“ gyventojų apklausą „UniCredit Leasing“ Lietuvoje užsakymu atliko 2015 m. kovo 21 – gegužės 1 dienomis. Jos metu buvo apklausta 303 automobilį turinčių vyrų iš visos Lietuvos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelininkai pradeda žiemos sezoną: sandėliai užpildyti smėliu ir druska (3)

AB „Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos...

Griežtėjantys taršos reikalavimai keičia „premium“ automobilių rinką: privalumų turi viena grupė (17)

Nuo 2018 m. rugsėjo visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai turėjo atitikti ne tik...

Nauji automobiliai lietuviams vis patrauklesni: jų pardavimų augimas šalyje – sparčiausias ES (12)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per devynis šių metų mėnesius buvo sparčiausias...

„Volvo Cars“ pristatė pirmą savo elektromobilį „Volvo XC40 Recharge“ (11)

Ateityje „Volvo“ pirkėjai turės apsispręsti – ar jie nori iš elektros tinklo įkraunamo...

„Renault“ į miesto gatves paleido autonominį „ZOE Cab“ – siūlo pavežėjimo paslaugas

„Paryžiaus-Saclay autonominė laboratorija“ skelbia, kad nuo spalio 14 d. iki lapkričio 8 d.,...

Top naujienos

Gaisro Alytuje padariniai: dėl pavojaus koreguojamas mokymo procesas, draudžiama prekyba lauke maistu (19)

Dėl užterštumo, kurį sukėlė gaisras padangų perdirbimo gamykloje, daugumoje Alytaus...

Orai: šiluma mūsų dar nepaliks (39)

Praėjusią savaitę dažnai džiaugėmės neįprastai šiltais, gražiais orais. Daugelyje vietovių...

Turistus viliojantis miestas pasitinka griežtomis taisyklėmis ir „sausuoju“ įstatymu (34)

Prakalbus apie Jungtinius Arabų Emyratus dažniausiai iš karto pagalvojama apie Dubajų. Tačiau...

Psichozė, neįgalumas ar net mirtis: populiarėjančių naujų narkotikų poveikis gąsdina patyrusius Lietuvos medikus (96)

Kai kalbame apie naująsias psichoaktyviasias medžiagas, galime pasakyti, kad tai yra terra...

Alumi vos neaplietas Grigonis gėdino sirgalius, Landale'ui buvo visai smagu (11)

Trečio kėlinio pradžioje rungtynes su Vilniaus „Rytu“ trumpam sustabdžiusios sirgalių...

Aktorius Andrius Žiurauskas apie skyrybas ir jausmus 17 metų jaunesnei moteriai: buvau neištikimas ir nesugebėjau būti santuokoje (1)

Aktorius, režisierius ir televizijos laidų vedėjas Andrius Žiurauskas lietuviams buvo žinomas...

Nijolė Pareigytė – atvirai: apie nelaimingą skaudžiai pasibaigusią meilę Bžeskui ir pasikeitusį gyvenimą užsikodavus nuo alkoholio (42)

„Vyras mane suėstų , jeigu kalbėčiau apie kitus, kokie jie buvo ar yra“, – jau laidos „...

Mitybos specialistas Sujeta: 4 produktai, kuriuos verta turėti namie, jei norite nesirgti (6)

Dažnai atėjus rudeniui girdime klausimą, ką daryti, kaip apsisaugoti nuo ligų. Iš tiesų, šis...