„Tesla“ apskritai nėra parduodama Lietuvoje, „Porsche“ yra itin prabangus per 150 tūkst. Eur kainuojantis sedanas, o „Kia e-Niro“ – kompaktiškas ir nebrangus miesto SUV.
Šiųmečių elektromobilių varžybų pobūdis skyrėsi nuo ankstesniųjų. Pirmuosius penkerius metus varžybų dalyviai rungėsi, kas greičiau nuvyks iš Vilniaus į Palangą, o šiemet jie maršrutą rinkosi patys. Tik starto ir finišo vietos visiems buvo vienodos – aikštelės centrinėse Vilniaus ir Druskininkų miestų dalyse.
Kiekvienam ekipažui buvo duotas lankytinų vietų Lietuvoje sąrašas, maršrutą reikėjo susidėlioti taip, kad nuo starto iki finišo pavyktų aplankyti bent tris ir įveikti 500 km (elektromobiliams su iki 50 kWh baterijomis – 300 km). Tai padidino atsakomybę abiem ekipažo dalyviams – tiek vairuotojui, tiek maršrutą dėliojančiam šturmanui.
Efektyviai naudoja energiją
„ElektriKIA“ komanda, važiavusi „Kia e-Niro“ modeliu, atstumą apskaičiavo itin tiksliai – iš viso nuvažiavo 500 km ir kelis šimtus metrų. Toks preciziškas tikslumas – bendras ekipažo narių Karolio Judzentavičiaus ir Gintaro Kaukėno darbas. Beje, šis ekipažas kitu „Kia“ modeliu („Soul EV“) nugalėjo pačiose pirmosiose elektromobilių varžybose 2015 m.
Šįkart iki pergalės kiek pritrūko: trečioje vietoje likęs „e-Niro“ visą atstumą įveikė per 5 val. 55 min. ir nuo nugalėtojų su „Tesla Model 3“ atsiliko vos 9 min. Antroje vietoje liko ekipažas, važiavęs „Porsche Taycan“. Tokį rezultatą „Kia“ pasiekti pavyko nepaisant gerokai mažesnės už konkurentų 64 kWh naudingos talpos baterijos – į „Model 3“ montuojama 75 kWh, o „Taycan“ – net 95 kWh.
Efektyvi „Kia“ elektros pavara lėmė, jog visi panašaus dydžio baterijas turintys elektromobiliai liko toli užnugaryje – remiantis WLTP režimu, šio modelio vidutinės energijos sąnaudos tėra 14,1 kWh/100 km. Tai – geriausias rezultatas kompaktiškų SUV modelių segmente, tačiau, pasak K. Judzentavičiaus, važiuojant ekonomiškai sąnaudas galima dar sumažinti iki 12 ar net 10 kWh/100 km.
Elektromobiliu nereikia važiuoti lėtai
Visi nugalėtojų trejetuke buvę elektromobiliai gali įveikti 500 km papildomai jų neįkrovus, tačiau tokia taktika nebūtų pergalinga.
„Mūsų rezultatą lėmė būtent taktika – suplanavom maršrutą taip, kad kuo daugiau važiuotume maksimaliu leistinu greičiu automagistralėje. Elektromobiliu jau nereikia važiuoti sunkvežimiams iš paskos, efektyviausias būdas yra keliauti maksimaliu leistinu greičiu ir sustoti trumpam laikui įkrauti bateriją“, – pasakojo K. Judzentavičius.
64 kWh naudingos talpos bateriją turintis „Kia e-Niro“ pagal WLTP matavimo standartą gali papildomai neįkautas įveikti 455 km – tai vienas geriausių rezultatų tarp visų elektromobilių. Tačiau varžybose, kuriose trečdalį maršruto reikėjo įveikti 130 km/val. greičiu automagistralėje, šis atstumas sumažėjo, todėl „ElektriKIA“ ekipažas bateriją įkrauti stojo 2 kartus po 20 minučių. Tokio trumpo laiko pakanka – automobilio pasiekiama 77 kW įkrovimo galia užtikrina greitą baterijos resurso papildymą, o jos termoreguliacija leidžia bene visada pasiekti didžiausią įkrovimo spartą.
„Kia e-Niro“ elektromobilis Lietuvos pardavimo atstovybėse pasirodys antroje šios vasaros pusėje.
Saugumo specialistai vis garsiau kalba apie realią grėsmę Lietuvai Nukentėtų ne tik verslas, bet ir gyventojai
Startuoja pasaulinė „Jaguar Land Rover“ programa: kurs ir diegs naujos kartos technologijas
„ Jaguar Land Rover “ paskelbė naują „Open Innovation“ strategiją, kuria bus siekiama...
Jau nuo rytojaus – svarbus pokytis vilniečiams: plečiamos mokamo automobilių stovėjimo zonos, kai kur teks mokėti brangiau (8)
Jau nuo liepos 1 d. Vilniuje keičiasi kai kurios automobilių parkingo zonos, taip pat įtraukiamos...
„Citroën“ pristatė naują hečbekų ir visureigių alternatyvą populiariame segmente
„ Citroën “ trečiadienį pristatė du naujus automobilius: C4 X ir visiškai elektrinę jo...
Siekiama gerinti elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugas
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (Kelių direkcija) paslaugų teikėjus kviečia dalyvauti...
Moderniu elektromobiliu kelionę iš Vilniaus iki pajūrio ir atgal žinomas žurnalistas įveikė be sustojimų
Ilgąjį Joninių savaitgalį leidinio „ Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas...
Top naujienos
Ekonomistas Bartkus: Vakarų Europoje labai rimtai svarstomas katastrofinis scenarijus (1)
Jei Rusija visiškai sustabdytų gamtinių dujų tiekimą Europai, daug dujų suvartojančios...
Jau liepsnoja ir Rusija? Maskva apkaltino Ukrainą, kad apšaudė gyvenamuosius rajonus Belgorode (4)
Rusija skelbia užėmusi visą Luhansko sritį, sprogimai griaudėjo net pačioje Rusijoje, skelbia...
Zelenskis sureagavo į Lukašenkos pareiškimus: paskutiniai signalai labai pavojingi (1)
Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis Vakarų nepripažįstamo Baltarusijos lyderio Aliaksandro...
Karas Ukrainoje. Karo ekspertai įvertino Rusijos laimėjimus ir įspėjo dėl tolesnio puolimo Ukraina: netrukus pasaulis pamatys pirmąsias mūsų pergales (2)
JAV Karo studijų instituto (ISW) ataskaitoje rašoma, kad užėmę Lysyčanską Rusijos kariai ,...
NT rinkos žaizda, kuri būsto pirkėjams darosi vis skaudesnė: tapome situacijos įkaitais
Tie, kurie pastarąjį pusmetį ieškojo naujos statybos buto, pastebėjo, kad pasirinkimo – itin...
Rusijoje mirė garsus mokslininkas, pareigūnų išvežtas iš ligoninės
Žinomas rusų mokslininkas Dmitrijus Kolkeris, nepagydomai sirgęs vėžiu, mirė praėjus dviem...
Apleistų sklypų savininkai jau sulauks baudų: kokios jos ir už kokio aukščio žolę
Visą birželį Panevėžyje ieškoję apleistų privačių sklypų, matavę nešienaujamos žolės...
Įspėja: į Lietuvą atkeliavo naujos omikron versijos, sergamumas COVID-19 didėja
Sergamumas COVID-19 Lietuvoje didėja, nes Lietuvą pasiekė labiau užkrečiamos omikron versijos,...
Po neplanuotai sujauktos kelionės – ryžtas kautis: Maskvytis mėgausis atmosfera
Lietuvos krepšinio rinktinė pirmadienį Klaipėdoje žais paskutines F grupės rungtynes su Čekijos...