aA
DELFI jau rašė apie Pietų Korėjos koncerno „KIA“ planus iki 2030 metų pagaminti visiškai autonomišką automobilį. Pirmadienį gamintojo atstovai išplatino pranešimą žiniasklaidai, kuriame atskleidė daugiau detalių apie korėjiečių kuriamas ir jau sukurtas išmanias sistemas.
"Kia" pristato "Drive Wise" sistemų paketą
© Gamintojo nuotr.

Kia Motors“ pristatė savo naują technologijų sistemą „Drive wise“, kurioje „telpa“ pažangiausios ateities vairuotojo pagalbos sistemos („Advanced Driver Assistance Systems“, ADAS). Pranešime pažymima, jog „Drive wise“ įkūnija „Kia“ filosofiją realizuoti išmaniai saugias transporto priemones, pasižyminčias ADAS technologijomis. „Kia“ neseniai pasidalino savo ateities planais iki 2020 metų sukurti pusiau autonominę transporto priemonę, o iki 2030 m. rinkai pristatyti visiškai autonominį automobilį.

Las Vegase vykusioje Elektronikos vartotojų parodoje („Consumer Electronics Show“ CES) debiutavusi inovatyviųjų „Drive wise“ technologijų gama yra vis dar tobulinama. Sukurta užtikrinti aukštą saugumo lygį visiems eismo dalyviams „Drive wise“ sistema siūlo išmanias saugumo technologijas, padedančias išvengti potencialių grėsmių kelyje.

„Kia“ „Drive wise“ technologijos CES parodoje

Elektronikos vartotojų parodoje „Kia“ atskleidė autonominio vairavimo technologijų progresą tiek šiandieninėse transporto priemonėse, tiek ateities vizijose, kurios „slepiasi“ po „Drive wise“ vardu. Parodos lankytojai „Kia“ stende galėjo išbandyti naujausių technologijų galimybes ir susipažinti su ateities perspektyvomis.

"Kia" pristato "Drive Wise" sistemų paketą
"Kia" pristato "Drive Wise" sistemų paketą
© Gamintojo nuotr.

„Kia“ vysto labai perspektyvų ir nuoseklų ne tik iš dalies, bet ir visiškai autonominių transporto priemonių technologijų procesą. Nors kompanija artimiausioje ateityje negali pažadėti visiškai autonominių automobilių, tačiau įdiegtos naujausios sistemos mūsų automobiliuose jau dabar žymiai pagerino saugumą ir gelbsti vairuotojui kelyje. Šiemet parodoje pristatytos naujovės parodo mūsų ateities viziją“, – sakė „Hyundai Motor Group“, kuriai priklauso „Kia“ markė, Centrinio tyrimų ir vystymo instituto viceprezidentas Tae-Won Limas.

„Drive wise“ technologijos – aukštesniam saugumo lygiui

Artimiausia „Kia“ plano dalis – iki 2020 metų pristatyti pirmąją pusiau autonominę transporto priemonę, pasižyminčią „Drive wise“ technologijomis. „Kia“ vystomos pažangiausios technologijos siūlo geresnę pagalbą vairuotojui, greitesnę reakciją į besikeičiančias kelio sąlygas ir potencialias grėsmes bei didesnį saugumo lygį visiems eismo dalyviams. DRIVE WISE technologijos leis vairuoti nerūpestingiau, nes gebės greičiau pastebėti ir išvengti nelaimingų atsitikimų.

Šiemetinėje CES parodoje „Kia“ stendo lankytojai galėjo susipažinti su tokiomis „Drive wise“ technologijomis kaip „Highway Autonomous Driving“ sistema, kuri leidžia važiuoti užmiesčio kelyje beveik nesiliečiant prie vairo, „Urban Autonomous Driving“ sistema, kuri leidžia saugiai jaustis miesto gatvėse, „Preceding Vehicle Following“ sistema, kuri pati seka paskui priekyje važiuojantį automobilį ne tik palaikydama jo greitį, bet ir pati manevruodama.

„Emergency Stop System“ automatiškai sustabdo automobilį pajutus kliūtį kelyje, „Traffic Jam Assist“ leidžia vairuotojui atsipalaiduoti transporto grūstyje – jam nereikia ne tik spausti pedalų, bet ir vairuoti ir naujaja „Autonomous Parking & Out“, kuri leidžia automobilį automatiškai pastatyti į norimą vietą. Negana to, automobilis iš ankštos parkavimo vietos pats gali ir išvažiuoti.

„Highway Autonomous Driving“ (HAD) sistema, naudodama kameros ir radarų užfiksuotais eismo juostų ženklinimo duomenimis, padeda transporto priemonei neišklysti iš eismo juostos arba saugiai persirikiuoti į kitą juostą lenkiant kitas transporto priemones be jokio vairuotojo įsikišimo.

„Urban Autonomous Driving“ (UAD) sistemai priklausantys GPS jutikliai identifikuoja automobilio padėtį kelyje bei leidžia jam saugiai manevruoti sausakimšose miesto gatvėse.

"Kia" pristato "Drive Wise" sistemų paketą
"Kia" pristato "Drive Wise" sistemų paketą
© Gamintojo nuotr.

„Preceding Vehicle Following“ (PVF) – tai patobulinta laikymosi savo eismo juostoje sistema, kuri stebi priekyje važiuojančias transporto priemones bei apskaičiuoja ir palaiko saugų atstumą iki jų, net jeigu dėl sudėtingų kelio sąlygų kelio ženklai yra neįskaitomi arba eismo juostų ženklinimas nėra ryškus.

„Emergency Stop System“ (ESS) sistema veikia drauge su „Kia“ „Driver Status Monotoring“ (DSM) sistema. Jos analizuoja vairuotojo veido išraišką ir stebi ar jis per ilgai nenukreipia žvilgsnio nuo kelio. Jeigu ESS sistema pastebi, kad vairuotojo akys pavargo ir jis nežiūri į kelią, ji automatiškai nukreipia automobilį į kelkraštį ir jį sustabdo.

„Traffic Jam Assist“ (TJA) sistema rūpinasi automobilio saugumu transporto grūstyse. Ji palaiko saugų atstumą iki kitų transporto priemonių.

„Autonomous Valet Parking“ sistema leidžia vairuotojui išlipti iš automobilio ir savarankiškai pastato automobilį į pasirinktą vietą bei iš jos išvažiuoja.

Naujos kartos transporto priemonių „bendravimas“

„Drive wise“ technologijos taip pat palengvina „bendravimą“ tarp transporto priemonės ir vairuotojo. Šį tikslą padeda pasiekti „Human Machine Interface“ (HMI) funkcijos, tokios kaip valdymas gestais, pirštų antspaudų jutikliai ir galimybės prijungti išmaniuosius įrenginius.

CES parodoje specialiame ekrane „Kia“ demonstravo naujausios kartos HMI funkcijas, kurios remiasi „aklo valdymo“ koncepcija, galinčia pasigirti pirštų atspaudus atpažįstančiu jutikliniu kilimėliu bei į gestus reaguojančiomis automobilio valdymo funkcijomis. Pagal pirštų atspaudus savo šeimininką atpažinusi sistema automatiškai įjungia jo mėgstamą muziką, nustato pageidaujamą temperatūrą ir informaciniame ekrane pateikia būtent jam reikalingus rodmenis.

Leidimas išbandyti „Drive wise“ Nevados keliuose

„Drive wise“ technologijų išbandymui „Kia“ planuoja iki 2018 metų investuoti 2 milijardus JAV dolerių. JAV Nevados valstija suteikė „Kia“ išskirtinį leidimą išbandyti naujausias technologijas bendrojo naudojimo keliuose. Pirmasis kompanijos visame pasaulyje parduodamas elektra varomas „Soul EV“ modelis taps pagrindiniu „Drive wise“ technologijų bandymų įrankiu.

Visiškai autonominiai automobiliai – po 15 metų

Ateities „Drive wise“ technologijų kertinis akmuo – „vehicle-to-everything“ (V2X) komunikacinės sistemos kūrimas. Tačiau „Kia“ neketina sustoti pasiekusi pusiau autonominės transporto priemonės laiptelį ir žada iki 2030 metų sukurti ir paruošti prekybai visiškai autonominį automobilį, kuris reaguos į aplinką ir eismo sąlygas ne prasčiau už žmogų.

V2X sistemai priklauso jutikliai, radaras, LiDAR („Light Detection And Ranging“) mechanizmas bei išorinė kamera. Visi šie komponentai „stebi“ aplinką taip pat, kaip ir žmogus. Sistemai taip pat priklauso „vehicle-to-vehicle“ (V2V) ir „vehicle-to-infrastructure“ (V2I) technologijos, fiksuojančios galimas kliūtis ir padedančios jų išvengti bei perspėjančios apie jas kitus eismo dalyvius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Dacia“ pristatė naują variklį: dar ekonomiškesnį dviem degalų rūšimis varomą ECO-G (12)

2020 m. Briuselio automobilių parodoje „ Dacia “ pristatė naują ECO-G variklį, galintį...

„Bentley“ pasigyrė sėkme: 2019-ieji išsiskyrė parduotų modelių gausa (1)

Gaminamų automobilių gamą plečiantis „ Bentley Motors“ per 2019-uosius metus iš viso...

„Toyota“ bus priversta remontuoti 700 tūkst. automobilių – dėl problemos kyla avarijos rizika (19)

Kompanija teigia dar nežinanti kodėl kilo ši problema, bet jau ieško jos priežasčių ir galimų...

Vieną sistemą privalės turėti visi automobiliai, tačiau kyla problema: ji ne visada suveikia (1)

2022 metais visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai privalės stabdyti patys, t. y....

Lietuviai rinkdamiesi hibridus pasitiki ne visais: vokiški automobiliai lieka antroje vietoje (8)

Hibridiniai automobiliai jau tapę tvaresnius ir taupesnius sprendimus priimančio žmogaus...

Top naujienos

Užkalnis: tokie restoranai gyvuos ilgai ir laimingai pasakė gavęs 250 Eur sąskaitą (70)

Čia sėkmės istorija, ir jeigu norite sėkmės restoranų versle, tiesiog perskaitykite šį...

Ši baisi liga prasideda staigiu ir nepakeliamu skausmu viršutinėje pilvo dalyje: susirgusiųjų mirtingumas daugiau nei didelis (3)

Ne veltui nuolat girdime perspėjimus apie saikingą alkoholio vartojimą: mėgstantys pakelti...

Ukmergės ligoninėje mirė namuose blogai pasijutęs mažametis vaikas (78)

Policijos departamentas informavo, kad Ukmergės ligoninėje mirė mažametis vaikas.

Butas sostinėje už 30 tūkst. eurų: pažiūrėkite, ką galite įsigyti už tokią sumą (200)

Vienas pagrindinių veiksnių, kuris riboja perkant būstą, yra finansiniai ištekliai. Tie, kurių...

Kraupus radinys Kauno rajone: aptikti negyvi sugyventiniai įtariamas nužudymas (56)

Policijos departamentas informavo, kad Kauno rajone buvo rasti mirę sutuoktiniai .

Mėgstate pajuokauti? Mokėjimo paskirties komentarus kartais skaito ir Mokesčių inspekcija (33)

Į banko sąskaitą gauti 5 eurai su prierašu „už narkotikus“ gali priversti raudonuoti...

Įspūdingas sugrįžimas: McGregoras nokautavo „Kaubojų“ per 40 sekundžių (98)

UFC Mišriųjų kovos menų superžvaigždė Conoras McGregoras sugrįžo į ringą ir galiausiai...

Tikroji Pranckiečio pasirinkimo kaina (128)

Buvęs konservatorius Rimantas Jonas Dagys žada, kad vasario 8 dieną vyks naujos partijos...

Profesorius įvardijo ypač pavojingą tautiečių gydymosi būdą: jokiu būdu taip nedarykite (76)

Pasaulinė sveikatos organizacija (PSO) įspėja, kad atsparumas antibiotikams šiuo metu yra viena...

Didesnių „Sodros“ išmokų teks palaukti: sausį pokyčius pajaus ne visi (78)

„Sodra“ pradėjo mokėti padidintas senatvės, netekto darbingumo, našlių, našlaičių...