DELFI jau rašė apie Pietų Korėjos koncerno „KIA“ planus iki 2030 metų pagaminti visiškai autonomišką automobilį. Pirmadienį gamintojo atstovai išplatino pranešimą žiniasklaidai, kuriame atskleidė daugiau detalių apie korėjiečių kuriamas ir jau sukurtas išmanias sistemas.
"Kia" pristato "Drive Wise" sistemų paketą
© Gamintojo nuotr.

Kia Motors“ pristatė savo naują technologijų sistemą „Drive wise“, kurioje „telpa“ pažangiausios ateities vairuotojo pagalbos sistemos („Advanced Driver Assistance Systems“, ADAS). Pranešime pažymima, jog „Drive wise“ įkūnija „Kia“ filosofiją realizuoti išmaniai saugias transporto priemones, pasižyminčias ADAS technologijomis. „Kia“ neseniai pasidalino savo ateities planais iki 2020 metų sukurti pusiau autonominę transporto priemonę, o iki 2030 m. rinkai pristatyti visiškai autonominį automobilį.

Las Vegase vykusioje Elektronikos vartotojų parodoje („Consumer Electronics Show“ CES) debiutavusi inovatyviųjų „Drive wise“ technologijų gama yra vis dar tobulinama. Sukurta užtikrinti aukštą saugumo lygį visiems eismo dalyviams „Drive wise“ sistema siūlo išmanias saugumo technologijas, padedančias išvengti potencialių grėsmių kelyje.

„Kia“ „Drive wise“ technologijos CES parodoje

Elektronikos vartotojų parodoje „Kia“ atskleidė autonominio vairavimo technologijų progresą tiek šiandieninėse transporto priemonėse, tiek ateities vizijose, kurios „slepiasi“ po „Drive wise“ vardu. Parodos lankytojai „Kia“ stende galėjo išbandyti naujausių technologijų galimybes ir susipažinti su ateities perspektyvomis.

"Kia" pristato "Drive Wise" sistemų paketą
"Kia" pristato "Drive Wise" sistemų paketą
© Gamintojo nuotr.

„Kia“ vysto labai perspektyvų ir nuoseklų ne tik iš dalies, bet ir visiškai autonominių transporto priemonių technologijų procesą. Nors kompanija artimiausioje ateityje negali pažadėti visiškai autonominių automobilių, tačiau įdiegtos naujausios sistemos mūsų automobiliuose jau dabar žymiai pagerino saugumą ir gelbsti vairuotojui kelyje. Šiemet parodoje pristatytos naujovės parodo mūsų ateities viziją“, – sakė „Hyundai Motor Group“, kuriai priklauso „Kia“ markė, Centrinio tyrimų ir vystymo instituto viceprezidentas Tae-Won Limas.

„Drive wise“ technologijos – aukštesniam saugumo lygiui

Artimiausia „Kia“ plano dalis – iki 2020 metų pristatyti pirmąją pusiau autonominę transporto priemonę, pasižyminčią „Drive wise“ technologijomis. „Kia“ vystomos pažangiausios technologijos siūlo geresnę pagalbą vairuotojui, greitesnę reakciją į besikeičiančias kelio sąlygas ir potencialias grėsmes bei didesnį saugumo lygį visiems eismo dalyviams. DRIVE WISE technologijos leis vairuoti nerūpestingiau, nes gebės greičiau pastebėti ir išvengti nelaimingų atsitikimų.

Šiemetinėje CES parodoje „Kia“ stendo lankytojai galėjo susipažinti su tokiomis „Drive wise“ technologijomis kaip „Highway Autonomous Driving“ sistema, kuri leidžia važiuoti užmiesčio kelyje beveik nesiliečiant prie vairo, „Urban Autonomous Driving“ sistema, kuri leidžia saugiai jaustis miesto gatvėse, „Preceding Vehicle Following“ sistema, kuri pati seka paskui priekyje važiuojantį automobilį ne tik palaikydama jo greitį, bet ir pati manevruodama.

„Emergency Stop System“ automatiškai sustabdo automobilį pajutus kliūtį kelyje, „Traffic Jam Assist“ leidžia vairuotojui atsipalaiduoti transporto grūstyje – jam nereikia ne tik spausti pedalų, bet ir vairuoti ir naujaja „Autonomous Parking & Out“, kuri leidžia automobilį automatiškai pastatyti į norimą vietą. Negana to, automobilis iš ankštos parkavimo vietos pats gali ir išvažiuoti.

„Highway Autonomous Driving“ (HAD) sistema, naudodama kameros ir radarų užfiksuotais eismo juostų ženklinimo duomenimis, padeda transporto priemonei neišklysti iš eismo juostos arba saugiai persirikiuoti į kitą juostą lenkiant kitas transporto priemones be jokio vairuotojo įsikišimo.

„Urban Autonomous Driving“ (UAD) sistemai priklausantys GPS jutikliai identifikuoja automobilio padėtį kelyje bei leidžia jam saugiai manevruoti sausakimšose miesto gatvėse.

"Kia" pristato "Drive Wise" sistemų paketą
"Kia" pristato "Drive Wise" sistemų paketą
© Gamintojo nuotr.

„Preceding Vehicle Following“ (PVF) – tai patobulinta laikymosi savo eismo juostoje sistema, kuri stebi priekyje važiuojančias transporto priemones bei apskaičiuoja ir palaiko saugų atstumą iki jų, net jeigu dėl sudėtingų kelio sąlygų kelio ženklai yra neįskaitomi arba eismo juostų ženklinimas nėra ryškus.

„Emergency Stop System“ (ESS) sistema veikia drauge su „Kia“ „Driver Status Monotoring“ (DSM) sistema. Jos analizuoja vairuotojo veido išraišką ir stebi ar jis per ilgai nenukreipia žvilgsnio nuo kelio. Jeigu ESS sistema pastebi, kad vairuotojo akys pavargo ir jis nežiūri į kelią, ji automatiškai nukreipia automobilį į kelkraštį ir jį sustabdo.

„Traffic Jam Assist“ (TJA) sistema rūpinasi automobilio saugumu transporto grūstyse. Ji palaiko saugų atstumą iki kitų transporto priemonių.

„Autonomous Valet Parking“ sistema leidžia vairuotojui išlipti iš automobilio ir savarankiškai pastato automobilį į pasirinktą vietą bei iš jos išvažiuoja.

Naujos kartos transporto priemonių „bendravimas“

„Drive wise“ technologijos taip pat palengvina „bendravimą“ tarp transporto priemonės ir vairuotojo. Šį tikslą padeda pasiekti „Human Machine Interface“ (HMI) funkcijos, tokios kaip valdymas gestais, pirštų antspaudų jutikliai ir galimybės prijungti išmaniuosius įrenginius.

CES parodoje specialiame ekrane „Kia“ demonstravo naujausios kartos HMI funkcijas, kurios remiasi „aklo valdymo“ koncepcija, galinčia pasigirti pirštų atspaudus atpažįstančiu jutikliniu kilimėliu bei į gestus reaguojančiomis automobilio valdymo funkcijomis. Pagal pirštų atspaudus savo šeimininką atpažinusi sistema automatiškai įjungia jo mėgstamą muziką, nustato pageidaujamą temperatūrą ir informaciniame ekrane pateikia būtent jam reikalingus rodmenis.

Leidimas išbandyti „Drive wise“ Nevados keliuose

„Drive wise“ technologijų išbandymui „Kia“ planuoja iki 2018 metų investuoti 2 milijardus JAV dolerių. JAV Nevados valstija suteikė „Kia“ išskirtinį leidimą išbandyti naujausias technologijas bendrojo naudojimo keliuose. Pirmasis kompanijos visame pasaulyje parduodamas elektra varomas „Soul EV“ modelis taps pagrindiniu „Drive wise“ technologijų bandymų įrankiu.

Visiškai autonominiai automobiliai – po 15 metų

Ateities „Drive wise“ technologijų kertinis akmuo – „vehicle-to-everything“ (V2X) komunikacinės sistemos kūrimas. Tačiau „Kia“ neketina sustoti pasiekusi pusiau autonominės transporto priemonės laiptelį ir žada iki 2030 metų sukurti ir paruošti prekybai visiškai autonominį automobilį, kuris reaguos į aplinką ir eismo sąlygas ne prasčiau už žmogų.

V2X sistemai priklauso jutikliai, radaras, LiDAR („Light Detection And Ranging“) mechanizmas bei išorinė kamera. Visi šie komponentai „stebi“ aplinką taip pat, kaip ir žmogus. Sistemai taip pat priklauso „vehicle-to-vehicle“ (V2V) ir „vehicle-to-infrastructure“ (V2I) technologijos, fiksuojančios galimas kliūtis ir padedančios jų išvengti bei perspėjančios apie jas kitus eismo dalyvius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Didžiausias automobilių gamintojų galvos skausmas, arba kodėl nauji modeliai bandomi Laplandijoje (2)

„Test World“ Suomijoje yra vienintelė vieta pasaulyje, kurioje automobilių gamintojai...

Vežėjai siūlo Palangos poilsiautojams nakvynę vilkiko kabinoje (17)

Lietuvos vežėjų asociacija surengė akciją – atostogaujantys Palangoje gali pasirinkti nakvynę...

Sostinės gatves užplūs dviratininkai: kaip keisis eismas ir kur bus uždarytos gatvės (3)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 19 d., sekmadienį, Vilnių išjudins...

„Kasko“ atsisakiusi policija patikino: pareigūnams automobilių remonto apmokėti nereikės (42)

Paaiškėjus, kad šiemet policijos įsigyti „ Volkswagen Transporter “ ir „ Opel Insignia “...

Kauniečiams palengvino gyvenimą – turės dar vieną būdą išvažiuoti į A1 magistralę (16)

Šį ketvirtadienį vairuotojams atverta Kauno Ašigalio gatvės jungtis su A1 magistrale . Naujasis...

Top naujienos

Santuokos sakramento auka: už norą tuoktis prestižinėje bažnyčioje pakloja įspūdingas sumas (244)

Vienas iš didžiausių galvos skausmą keliančių klausimų jaunavedžiams – kiek aukoti...

Rusijoje lietuvis surado keisčiausią pasaulyje viešąjį tualetą (28)

Norite sysiuko ar dar rimčiau? Eikite į tam skirtą autobusą – jums pasakytų...

Šuns apkandžiota kaunietė: jo šeimininkė net nemėgino sudrausminti keturkojo – spruko, palikusi vaikus (134)

Į portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipėsi svetimo šuns sužalota ir įbauginta...

Žaibo iškrova - vis dar už pažinimo ribų: gali nutrenkti ir mieste, ir net namuose (78)

Nidos kurorte praėjusį savaitgalį žaibas nutrenkė 1986 metais gimusią moterį. Pasak...

Putinas atvyko į Austrijos užsienio reikalų ministrės vestuves (236)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas šeštadienį atvyko į Gamlico kaimą Austrijoje, kur...

Eksperimentas pažinčių svetainėje: tinderio princų pasiūlymai ir gvazdikų pasimatymas (30)

Turbūt dažnas vyras turi draugę/kolegę/sesę, kuri yra ištarusi frazę panašią į „Tinderis...

9 klaidos, kurias kepdami šašlykus daro net patyrę šefai (10)

Šašlykų kokybei turi įtakos daug veiksnių – marinatas, mėsos rūšis ir t. t. Ir vis tik daug...

Žavi Izraelio karė pikantiškomis nuotraukomis užkariavo daugybės gerbėjų simpatijas

Savo nuotraukas su labai menkai kūną dengiančiu bikiniu ėmusi skelbti žavinga Izraelio karė tapo...

Kūdikiai, kurių šarmui atsispirti tiesiog neįmanoma (3)

Kai kuriems iš mūsų nepasisekė ir nepaisant įdėtų pastangų, galbūt niekada nebūsime kieti,...

Kaip rasti tinkamiausią vietą skalbimo mašinai? (1)

Didelė buitinė technika, pavyzdžiui, skalbimo mašina namuose turi turėti jai skirtą vietą. Tai...