aA
Jeep Wrangler“ yra vienas pavyzdžių, kodėl šio gamintojo pavadinimas tapo bendriniu žodžiu, reiškiančiu automobilio kėbulo tipą – džipą. Kaip rašoma gamintojų atstovų pranešime žiniasklaidai, tai automobilis, galintis patenkinti beveik visus bekelės entuziasto lūkesčius ir nugabenti į pačias atokiausias vietoves. Kartu su ketvirtosios kartos „Wrangler“, gamintojas verčia naują lapą – „Jeep“ čia reiškia ne tik aukšto lygio pravažumą, bet ir puikią dinamiką bei komfortą.
"Jeep Wrangler"
© Gamintojo archyvas

Praktiškumas bekelėje – pirmoje vietoje

Naujasis ketvirtos kartos „Jeep Wrangler“ yra išskirtinis ne tik miesto gatvėse, bet ir bekelės džipų bendruomenėje. Jis ištikimas tradicijoms ir išorėje išlieka nesupainiojamas su niekuo kitu – ovalo formos priekiniai žibintai bei trapecijos formos ratų arkos yra išskirtiniai „Wrangler“ bruožai.

„Wrangler“ yra rėminės konstrukcijos visureigiai. Jie siūlomi su trimis įrangos lygiais: „Sport“, „Sahara“ ir „Rubicon“. Visi jie komponuojami su dvejų bei ketverių durų kėbulu, o „Sahara“ versija gali būti patobulinta išskirtiniu „Overland“ paketu su 18 colių skersmens aliuminio ratlankiais, kėbulo spalva nudažytomis radiatoriaus grotelėmis bei kitais aksesuarais.

Priekinis stiklas yra kiek palenktas vairuotojo link – taip pagerinama aerodinamika važiuojant užmiestyje. Bekelėje tas pats priekinis stiklas praktiškas ne ką mažiau – dėl specialių tvirtinimų jį nuleisti galima labai greitai ir lengvai. Jo rėmas dabar sujungia abu priekinius statramsčius ir išlieka vietoje net ir nulenkus stiklą.

Naujajame „Wrangler“ sumontuotos itin lengvos bei tvirtos aliuminio durys, kurias galima greitai išimti ir važiuoti be jų.

„Wrangler“ yra ne tik džipas, bet dar ir kabrioletas. Klientai gali rinktis net tris stogo konfigūracijas: visiškai naujas „Sky One-Touch“ gali būti atidengiamas vienu mygtuku paspaudimu, „Zipperless Premium Sunrider“ – rankomis atidengiamas minkšto audinio stogas bei „Freedom Top“, nuimamas trijų dalių kietas stogas.

Tobulesnė „4x4“ sistema

Naujasis „Jeep Wrangler“ yra pavyzdys to, ką pavyko pasiekti 75 metus tobulinant keturių varančių ratų sistemą. Į ketvirtosios kartos legendinį džipą montuojamos dviejų tipų „4x4“ sistemos: „Command-Trac“ yra standartinėje „Sport“ ir „Sahara“ įrangoje, o „Rock-Trac“ – „Rubicon“. Abi sistemos turi naują „Selec-Trac“ sistemą, skirtą pastoviam į priekinius ir galinius ratus perduodamo sukimo momento stebėjimui bei reguliavimui.

„Command-Trac“ sistemoje yra standartinė ir palėtinta pavara, kurios perdavimo santykis – 2,72:1. Priekinė ir galinė ašys – itin tvirtos ir patikimos, gamintos specialistų vertinamoje įmonėje „Dana“. Galinės ašies perdavimas – 3,73 su dyzeliniu varikliu ir 3,45 – su benzininiu.

Pati sistema veikia keturiais režimais: „2H“ (du varomi ratai), „4H AUTO“ (automatinis sukimo momento paskirstymas tarp galinių ir priekinių ratų), „4H Part-Time“ (sukimo momentas skirstomas vienodai priekiniams ir galiniams ratams) bei „4L“ (keturi nuolat varomi ratai su palėtinta pavara). Perjungti sistemas iš „2H“ į „4H“ ir atvirkščiai galima važiuojant iki 72 km/val. greičiu. Palėtintos pavaros režimą „4L“ įjungti galima tik automobiliui stovint.

Naujajame „Wrangler“ yra ir „Trac-Lok“ galinio diferencialo blokavimo galimybė, suteikianti daugiau sukibimo važiuojant smėliu, žvyru, sniegu ar ledu.

Kiekvienas „Wrangler“ taip pat turi „Trail Rated“ ženklą. Jis reiškia, kad kiekvienas modelis buvo išbandytas itin sudėtingomis sąlygomis ir gali įveikti 76 cm gylio brastą, jo prošvaisa yra bent 25 cm, tempimo galia (2 durų modelio) – 1 500 kg, o 4 durų – 2 500 kg.

„Rubicon“ – kita žaidimo bekelėje lyga

„Jeep Wrangler Rubicon“ modeliai yra visiški bekelės ekstremalai. Palėtintos pavaros perdavimo santykis užtikrina lėtą važiavimą net labai sudėtingomis sąlygomis – čia jis net 4,0:1. Priekinės ir galinės ašys – itin tvirtos „Dana 44“, o „Tru-Lok“ sistema leidžia blokuoti ir galinį, ir priekinį diferencialus bei įveikti pačias sudėtingiausias bekeles. Standartinis priekinės ir galinės ašies santykis – 3,73 modeliams su dyzeliniais varikliais ir 4,1 – su benzininiais.

Priekiniai „Wrangler“ ratai sujungti stabilizatoriumi – jis užtikrina didesnį automobilio stabilumą įvairiose situacijose ir apriboja rato eigą. Todėl patekę į situacijas, kuomet reikalinga didesnė nei standartinė rato eiga, vairuotojai elektroniniu būdu gali atjungti priekinį stabilizatorių.

Bet kurio visureigio sugebėjimus bekelėje geriausiai atspindi vienas skaičius – visų automobilio reduktorių ir pavarų dėžės perdavimo santykių sandauga, angliškai vadinama „crawl ratio“. „Jeep Wrangler Rubicon“ šis santykis su benzininiu varikliu yra net 77,2:1, o su dyzeliniu – 70,3:1.

Montuojamos naujausios technologijos

Nors „Wrangler“ yra nuotykiams bekelėje sukurtas džipas, jame sumontuotos naujausios gamintojo technologijos: visiškai nauji turbokompresoriniai dyzelinis 2,2 litro „MultiJet II“ bei benzininis 2,0 l varikliai bus poruojami kartu su 8 laipsnių automatine pavarų dėže. Ši, kaip žadama, užtikrina ne tik puikias savybes bekelėje, bet ir aukštą komforto lygį važiuojant didesniu greičiu.

Dyzelinis variklis pasiekia 200 AG ir 450 Nm – tokį efektyvumą padėjo išgauti 2 000 barų slėgį pasiekianti degalų įpurškimo „Common Rail“ sistema bei kintamos geometrijos turbokompresorius. Jis atitinka aukščiausius ekologijos „Euro 6d“ standartus. Benzininis 2,0 l variklis pasiekia 265 AG ir 400 Nm.

Interjere naujovių taip pat gausu. Centrinėje konsolėje standartinėje visų „Wrangler“ įrangoje montuojamas 7 colių skersmens lietimui jautrus ekranas. Daugelį funkcijų jame galima valdyti su naujausia „UconnectTM“ sistema, o išmaniuosius telefonus prijungti naudojant „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“ programas.

Po didelės raiškos ekranu sumontuoti klimato bei garso kontrolės reguliavimo mygtukai, 12V ir USB jungtys. Papildomai galima užsakyti ir 230V jungtį bei įvairias kitas komforto sistemas.

Saugumo sritis – viena svarbiausių naujajame „Wrangler“. Jame daugybė aktyvaus ir pasyvaus saugumo sistemų kaip aklos zonos stebėjimo sistema, parkavimo asistentai, galinio vaizdo kamera ar keturios jau standartinėje įrangoje esančios oro pagalvės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Opel“ teks remontuoti dalį parduotų automobilių: kaip elgtis, jei vairuojate vieną jų (11)

Vokietijos Federalinė kelių transporto tarnyba (KBA) po kratų „ Opel “ biure aptiko programas,...

Elektrinis „Porsche“ nebus toks brangus, kaip manoma – dėkoti reikėtų „Teslai“ (2)

Vokietijos „Porsche“ gamybai rengia vien elektra varomą „Taycan“ modelį. Tačiau kitaip,...

Parodė, kas nutinka, jei automobilio oro pagalvė išsiskleidžia per vėlai (5)

Automobilio saugos pagalvės pastaruoju metu ypač aktuali tema Lietuvoje. Kai teisėsaugos...

Užsienio ekspertas Lietuvai: automobilio mokestis turėtų būti, nors ir nedidelis (143)

Europos Sąjungos (ES) narės privalo mažinti transporto taršą ir, anot užsienio ekspertų,...

„CityBee“ pasiūlė pasivažinėti „auksiniais ratais“ (12)

Trumpalaikės automobilių nuomos paslaugą siūlanti „CityBee“ savo parką papildė aukso...

Top naujienos

Istorikas iš Vokietijos Lietuvą pažino nusprendęs čia išlaikyti vairavimo teises (50)

Kai priėjęs pasisveikinti Felixas Ackermannas raiškiai ištaria „laba diena“, pasitikslinu...

Pilnai dar neveikiančiu keltu „Regina Seaways“ plukdo į Švediją: nepatogumus kompensavo kotletu (22)

Spalio pradžioje iš Kylio į Klaipėdą plaukusiame kelte „ Regina Seaways “ dėl gedimo...

Naktinis reidas Vilniuje: po „CityBee“ gaudynių paaiškėjo kuriozinė situacija

Naktį iš penktadienio į šeštadienį reidą Vilniuje surengę pareigūnai pričiupo ir nelegaliai...

„Penktas kėlinys“ tarp Jasikevičiaus ir Obradovičiaus – varžėsi komplimentais (9)

Žaidė gerai, bet varžovai buvo dar geresni. Kauno „Žalgiris“ 75:82 nusileido Stambulo...

Ekipos progresu pasiguodęs Milaknis prisiminė pernykštę patirtį: jau buvo tokių situacijų (1)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkams nepavyko savaitės Eurolygoje užbaigti antra pergale: Stambulo...

Savaitgalį orai pasikeis galutinai: nemalonumai apims visą Lietuvą (48)

Šeštadienį Lietuvoje termometrai rodys 8–13 °C. O nuo naujos savaitės vidurio orai pasidarys...

Pagirtinai tris kėlinius kovojęs „Žalgiris“ neatlaikė Eurolygos vicečempionų tempo (431)

Kauno „Žalgiris“ (1/2) penktadienį nesėkme užbaigė šią Eurolygos dvigubą savaitę ir...

Urbšys kirto „valstiečių“ veidams: atrodo, kad jie yra apsvaigę nuo valdžios (70)

Lietuvoje – tikra įrašų krizė. Nereikalingus ir nenaudingus įrašus – sunaikina. O naudingi...

Masinė avarija kelyje Vilnius–Panevėžys: susidūrė 4 lengvieji automobiliai ir autobusas žuvo žmogus (200)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad kelyje Vilnius–Panevėžys (A2) 21 kilometre susidūrė 4...

„AX Armani“ puolimo mašina sutriuškino „Olympiakos“, baskai krito nuo „Real“ lietuvių sąskaitoje – 17 taškų

Įspūdingą pergalę Pirėjuje pasiekė Milano „AX Armani“ (2/1) ekipa, kuri Eurolygos 3-iame...