Dėl ketvirtadienio naktį prasidėjusios pūgos labiausiai nukentėjo Vilniaus ir Kauno regionų vairuotojai. Remiantis preliminariais draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ duomenimis, nuostoliai sieks apie 350 tūkst. Lt, rašoma pranešime spaudai.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Jau ankstų ketvirtadienio rytą pradėjome gauti pranešimus apie eismo įvykius, kuriuos lėmė slidi kelio danga tiek didžiųjų miestų gatvėse, tiek regioniniuose keliuose. Dažniausi eismo įvykiai – nuslydimo nuo kelio atvejai, automobilių įvažiavimas į priešingą eismo juostą posūkio metu“, – teigė „PZU Lietuva“ Vilniaus žalų centro vadovas Modestas Žilionis.

Pasak jo, tikėtina, kad apie smulkius draudiminius įvykius dalis vairuotojų bendrovę informuos per artimiausias dvi paras, nes jie turi trijų dienų rezervą pranešti apie avarijas.

„Pasak meteorologų, sniegas nesitrauks ir per naktį, taigi eismo įvykių skaičius gali ir toliau didėti. Riziką didina ir tai, kad keliuose yra daug automobilių, kurie eksploatuojami su vasarinėmis padangomis“, – prognozuoja M. Žilionis.

Pasak M. Žilionio, esant tokioms eismo sąlygoms kaip šiandien, vairuotojams pravartu prisiminti, kad dėl slidžios kelio dangos gerokai pailgėja stabdymo kelias, todėl derėtų rinktis saugų greitį, laikytis didesnio atstumo nuo kitų automobilių ir atsisakyti kelionių, jei vairuotojai dar nėra pasikeitę padangų į žiemines.

„Paprastai važiuojant 50 km per valandą greičiu sausu asfaltu stabdymo kelias yra apie 14 m. Važiuojant šlapiu asfaltu stabdymo kelias pailgėja 70 proc., o keliaujant snieguota danga jis yra 3,5 karto ilgesnis. Esant lijundrai stabdymas ypač sudėtingas, nes stabdymo kelias pailgėja 4,5 kartus (iki 64 metrų), todėl vairuotojams derėtų rinktis ne tik saugų greitį, bet ir išlaikyti atstumą nuo kitų transporto priemonių“, – teigė M. Žilionis.

Pasak ekspertų, slidžiame kelyje automobilį rekomenduojama stabdyti pamažu, impulsais, nuspaudžiant ir atleidžiant stabdžio pedalą, neišjungus pavaros – tai neleidžia automobiliui slysti į šoną. Be to, stabdant svarbu nesukinėti vairo – laikyti jį tiesiai – mažiau manevruoti.

Draudikai primena, kad iki lapkričio 10 dienos visų automobilių padangos privalo būti pakeistos į žiemines, o automobiliai turi būti techniškai tvarkingi – eksploatuojami tik su galiojančiais techninės apžiūros dokumentais. Tai yra būtinos sąlygos norint turėti draudimo apsaugą eismo įvykių metu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Volkswagen“ vadovas: mes iš naujo išrandame automobilį (10)

Vokietijos automobilių gamintojas „ Volkswagen “ (VW) penktadienį teigė per artimiausius...

Būsimas „BMW X8“ konkuruos su prabangiausiais modeliais (43)

2020 metais ketinamas išleisti „ BMW X8“ miesto visureigis, kaip spėjama, bus brangiausias...

Po patikros skandalo „Nissan“ vadovas žada grąžinti dalį savo atlyginimo (1)

Japonijos automobilių rinkos milžinės „Nissan“ generalinis direktorius Hiroto Saikawa...

„Porsche Panamera Turbo Sport Turismo“ pelnė garbingą apdovanojimą (6)

42-uosiuose „Golden Steering Wheel“ rinkimuose „ Porsche Panamera Turbo Sport Turismo“ buvo...

„Tesla“ vadovas pristatymo metu pribloškė gerbėjus (211)

Ketvirtadienį (lapkričio 16 d.) vakare (penktadienį ryte Lietuvos laiku) elektromobilių gamybos...

Top naujienos

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (90)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Reketininkams pasipriešinęs kaunietis papasakojo, kaip sulaukė keršto ir bėgo iš Lietuvos namuose vyras turėjo pinigų kambarį (142)

Kai dauguma išvykusių iš Lietuvos pradeda pasakoti savo istorijas, dažniausiai sako, kad...

Orai: į šalį užsuks žiema (3)

Pirmomis savaitės dienomis rudeniškus orus keis žiemiški: sparčiai atšals, o lietų keis...

Diatlovo perėjos incidentas: kraują stingdanti mįslinga istorija (106)

1959 metų sausį 23 metų Igoris Diatlovas aštuonių jaunų Sovietų Sąjungos žygeivių grupę...

Sutrypto „Žalgirio“ treneris pratrūko žaibais: reikėtų išvaikyti pusę komandos (15)

Labai abejotina, ar fiasko rudenį patyrusio Vilniaus „Žalgirio“ kapitono tiltelį ateinantį...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (184)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Blogiausiai dirbančiu ministru gyventojai išrinko Verygą (229)

Negebėjimas susitvarkyti su Gedimino kalno irimu – tikrai ne vienintelė priežastis, kodėl...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (134)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pripažino: dėl Gedimino kalno buvo gaištamas laikas (117)

21-as mėnuo – maždaug tiek laiko praėjo nuo tada, kai Gedimino kalnas akis badančiomis...

Mažeikiuose perėjoje mirtinai sužalota moteris, įtariamo vairuotojo ieško policija (31)

Sekmadienio vakarą Mažeikiuose, Žemaitijos gatvėje, perėjoje, rasta automobilio mirtinai...