aA
„Daimler“ gaminamas sunkvežimis „Freightliner Inspiration“ tapo pirmuoju pasaulyje, kuriam suteikta licencija važiuoti bendro naudojimo keliais JAV Nevados valstijoje. Šis sunkvežimis gali važiuoti be vairuotojo.
Daimler Freightliner Inspiration
Daimler Freightliner Inspiration
© Gamintojo nuotr.

JAV Nevados valstijos pareigūnai pirmieji pasaulyje leido elektroninių sistemų valdomam „Freightliner Inspiration“ važiuoti bendro naudojimo keliais. „Daimler“ kompanijos teigimu, tokias licencijas gavo ne mažiau kaip du „Freightliner Inspiration“, o „Highway Pilot“ sistemos valdomas sunkvežimis taps pirmuoju, kuriam oficialiai leista važiuoti keliais, kuriais juda ir įprasti, vairuotojų valdomi, automobiliai.

„Freightliner Inspiration“ gaminamas, modernizavus serijinį „Freightliner Cascadia“ modelį: papildomai montuojamas „autopilotas“, kurį sudaro priekyje esantis radaras ir stereo vaizdo kamera, be to, jame yra įvairių pagalbinių sistemų ir adaptyvus nustatyto greičio palaikymo įrenginys.

Kad būtų gauta licencija eksploatuoti šį sunkvežimį bendro naudojimo keliuose, visos sistemos buvo papildomai testuojamos ir bandomos. „Freightliner Inspiration“, naudodamas šias sistemas, įveikė maratoniniu vadinamą 16 tūkstančių kilometrų atstumą Vokietijos Panenburgo poligone – visą šį kelią sunkvežimis važiavo be vairuotojo.

Kai „Freightliner“ išvažiuoja į kelią, vairuotojui pateikiama užklausa, ar jis sutinka įjungti „autopiloto“ režimą. Jį įjungus, automobilis savarankiškai prisiderina prie bendro transporto priemonių srauto judėjimo greičio. „Highway Pilot” sistema reguliuoja automobilio greitį ir kryptį, naudodama vairą ir stabdžius. Automobilis gali savarankiškai važiuoti pačiomis sudėtingiausiomis kelio sąlygomis, jeigu sunkvežimis patenka į spūstį, įjungiama degalus taupanti „stop-and-go“ sistema.

„Autopilotas“ turi ir tam tikrų apribojimų – sunkvežimis negali lenkti kitų automobilių ir neatlieka persirikiavimo į kitą eismo juostą manevrų: šiuos veiksmus privalo atlikti vairuotojas. Sistema „bendrauja“ su vairuotoju pranešimais prietaisų skydelyje, o judėjimo korekcijas ir papildomas instrukcijas gali priimti bet kuriuo metu. Jeigu oro sąlygos neleidžia sistemai patikimai veikti, ji pasiūlo vairuotojui grįžti prie įprasto sunkvežimio valdymo.

2014 m. birželį „Daimler“ pristatė koncepcinį be vairuotojo važiuojantį „Mercedes-Benz Future Truck 2025“ – šis automobilis saugomame greitkelio A14 ruože netoli Vokietijos Magdeburgo miesto įveikė testinę atkarpą. „Freightliner Inspiration“ tapo naujesniu įgyvendintu šio projekto etapu, o „Highway Pilot“ sistema dabar jau yra serijinis gaminys.

www.cargonews.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Automobilių spalvos taip pat turi madą – pasakė, kuri madingiausia šiemet (4)

Nors garsioji Henrio Fordo frazė, kad klientai gali rinktis bet kokią „Model T“ spalvą, jei tik...

Dėl koronaviruso „Kia“ pratęsė savo automobilių garantiją

„ Kia Motors Corporation“ paskelbė apie „Kia Promise“ – globalios automobilių garantijos...

Kol kiti kalba apie praradimus, „Tesla“ džiūgauja: tokios geros metų pradžios nesitikėjo (18)

„ Tesla “ paskelbė 2020-ųjų metų pirmojo ketvirčio elektromobilių gamybos ir pristatymo...

BMW pardavimai dėl koronaviruso pandemijos sumažėjo penktadaliu (1)

BMW pirmą šių metų ketvirtį pardavė 20,6 proc. mažiau automobilių nei praėjusiais metais...

„Toyota“ papildė verslui skirtų modelių gamą – į Lietuvą atsivežė naujieną (2)

Vos prieš mėnesį šalyje pristatytas naujas keleivinis „ Toyota Proace City Verso“, o kovo...

Top naujienos

Kaip per Velykas atrodys Lietuvos miestai: kelius blokuos policijos ekipažai ar betoninės užtvaros Palangai padės pasieniečiai  (187)

Baigiantis ketvirtai karantino savaitei jo laikytis teks dar griežčiau. Jau nuo penktadienio lauks...

Vilnius ruošiasi blogiausiam scenarijui: laikinas ligonines įkurtų gimnazijose ir „Siemens“ arenoje (68)

Sėkmingai per itin trumpą laiką įrengusi mobilius patikros punktus bei karščiavimo klinikas,...

Naujausi užsikrėtusiųjų maršrutai rodo pasikeitusį lietuvių elgesį

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras atliko epidemiologinius tyrimus ir išnagrinėjo, kur...

Profesorius – apie tai, ką daryti su pirkiniais: geriau palaikyti keletą valandų saulėje papildyta  (141)

Nuo penktadienio įsigalioja reikalavimas viešose vietose dėvėti kaukes. Vilniaus universiteto...

VDU mokslininkų koronaviruso prognozės: reikėtų dar 2 mėnesių griežto karantino (539)

Užkrėstųjų skaičius Lietuvoje gali pasiekti daugiau nei 3 tūkstančius, o viruso plitimas bus...

Po viešo nepasitenkinimo dėl gimdymo karantino metu – jautri Rūtos Mikelkevičiūtės patirtis: net dabar nejučia imu ašaroti

Socialiniuose tinkluose pastaruoju metu netyla kalbos apie gimdymą karantino metu. Dalis...

Seime – siūlymas mažinti PVM elektroninei žiniasklaidai (26)

Seime įregistruotas pasiūlymas elektroninei žiniasklaidai nustatyti 5 proc. pridėtinės vertės...

Palygino kiaušinių kainas prekybos tinkluose: pažvelgė į ankstesnius metus (13)

Artėjant Velykoms, kainų palyginimo portalas „Pricer“ apžvelgė kiaušinių kainų pokyčius...

Senėjimas prasideda nuo 30-ies: ką reikia žinoti, kad netektų verkti dėl pokyčių (12)

Gimstame, augame, bręstame, sulaukę 20-25 metų išgyvename tam tikrą stabilumo etapą, o apie...

Surplys: tikrai nestovėsime prie kiekvieno su žvake – policija turi savo būdų (37)

Penktadienio vakarą, nuo 20 valandos, Lietuvoje bus ribojamas judėjimas šalies viduje. Iki...

|Maža didelių žinių kaina