aA
Kelionės kemperiais populiarėja – Lietuvoje namelius ant ratų nuomojančios įmonės džiaugiasi užsakymais visai vasarai, o juos gaminančios įmonės visame pasaulyje nesiskundžia darbo trūkumu. Kodėl jie tokie populiarūs? Priežasčių yra daugiau nei viena, tačiau bene svarbiausia – pačių namelių ant ratų universalumas ir pritaikomumas įvairioms kelionėms, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Fiat" kemperis
© Gamintojo archyvas

„Svarbu suprasti, kad kemperiai turi du kūrėjus. Pirmasis, žinomas komercinio transporto priemonių gamintojas, tiekia platformą – rėmą su varikliu, važiuokle ir pakaba, o pats namelio ant ratų gamintojas užkelia ant jos sienas bei sukuria vidaus įrengimą. Įtaką kemperio praktiškumui, ekonomiškumui ir patikimumui turi abu kūrėjai, tačiau ta įtaka skirtinga – platformos gamintojo atsakomybė kur kas didesnė“, – teigia „Fiat Professional“, populiariausio pasaulyje kemperių platformų gamintojo, „Autobrava Motors“ pardavimų vadovas Lietuvoje Arnoldas Ardzevičius.

Populiariausia platforma

Pati populiariausia namelių ant ratų platforma yra gaminama „Fiat“ – ją naudoja daugiau nei 50 įmonių, tarp jų ir puikiai visame pasaulyje žinomos „Adria“, „Carthago“, „Hymer“. Bene didžiausias šių platformų išskirtinumas yra universalumas – vien „Fiat Ducato“ gali turėti 6 kėbulo ilgius, 5 ratų bazes ir 3 aukščius, o salono tūrių pasirinkimas – nuo 8 iki 17 kub. m. Iš viso – apie 600 skirtingų modifikacijų, kurią kiekvienas gamintojas kaip „Adria“ pasirenka pagal savo poreikius ir sugebėjimus.

Kemperiams nėra naudojamos mikroautobusų platformos – jos turi būti modifikuotos kitokiam svorio paskirstymui, važiavimo apkrovoms ir kitoms specifinėms ypatybėms. Pavyzdžiui, jiems reikalinga didelė galinė tarpvėžė – atstumas tarp dviejų galinės ašies ratų. Kuo ji didesnė, tuo transporto priemonė stabilesnė, o salone – daugiau erdvės. Čia yra vienas pagrindinių „Ducato“ išskirtinumų – šios platformos atstumas tarp galinių ratų yra net 1 980 mm, didžiausias visame segmente.

Prošvaisos – aukščio tarp žemės ir žemiausios kėbulo dalies – dydis kemperiams nėra toks aktualus, nes jie nėra naudojami bekelėse, o įvažiuoti į kempingus ar įveikti greičio ribojimo kalnelius užtenka vos keliolikos centimetrų. Todėl platformų gamintojai siekia, kad prošvaisa nebūtų didelė – tai padidina stabilumą, važiavimo ekonomiškumą, tačiau būtina rasti gerą balansą tarp nedidelio atstumo nuo žemės iki kėbulo ir komforto bei apkrovos – kemperiai sveria daug, o jų leistina apkrova turi likti didelė.

Aukščiausio lygio ekologija

Bene svarbiausia bet kokios transporto priemonės, o taip pat ir namelio ant ratų dalis – variklis. Pakankamai galingas, ekonomiškas ir patikimas – trys kriterijai, kuriuos suderinti siekia visi platformų gamintojai. „Fiat“ kemperių varikliai ir šioje vietoje turi gerus parametrus: jie atitinka naujausius ekologinius standartus „Euro 6d-TEMP“, pasiekia nuo 120 iki 180 AG, o techninis aptarnavimas būtinas kas 48 tūkst. km, arba 2 metus.

Skaičiuojama, kad vienas „Euro 1“ taršos standartus atitinkantis kemperis į aplinką išmeta maždaug tiek pat emisijų kiek pusšimtis „Euro 6“, ir tiek pat azoto oksidų, kiek keturiolika „Euro 6“.

Ekologija kemperiams itin svarbi, nes jie dažnai naudojami įspūdinguose gamtos kampeliuose, kuriuos kiekvienas keliautojas nori palikti švarius. Be to, tai turi įtaką ir mokesčiams – į kai kurių Europos miestų centrines dalis įvažiuoti su „Euro 4“ standartus atitinkančia transporto priemone kainuoja gerokai daugiau nei su „Euro 6“.

Vairuotojo komfortas

Paprastai svarbiausia kemperio dalimi laikomas visas gyvenamojo ploto išplanavimas, jo komfortas stovint, pritaikomumas įvairiems sezonams – galimybė nustatyti skirtingą klimatą vairuotojo vietoje ir salone, užsakyti papildomą šildytuvą žiemoms. Tačiau kemperiai sukurti tam, kad judėtų ir todėl vairuotojo komfortas yra ne ką mažiau svarbus.

Platformos gamintojai tiekia ne tik pačią bazę, variklius, bet ir vairuotojo darbo aplinką – viskas, kas yra nuo priekinių sėdynių atlošų į priekį, sukurta „Fiat“ ar kito platformos kūrėjo. Didžioji dalis funkcijų čia yra kaip mikroautobuse: „Ducato“ į sėdynes integruotos galvos atramos, itin plati nugaros atrama ir porankiai abiejose pusėse leidžia įsitaisyti įvairiausio sudėjimo vairuotojams.

Priekyje, kaip ir mikroautobuse, įrengta daugybė puodelių laikiklių, kuriuose galima įdėti ir nedidelius kavos puodelius, ir pusantro litro talpos butelius, įrengtos specialios talpos išmaniajam telefonui bei kitiems įrenginiams – tam, kad viskas būtų pasiekiama ranka neatitraukus nugaros nuo sėdynės.

Kai kurios funkcijos kemperių kabinose skiriasi nuo mikroautobusų – pavyzdžiui, „Fiat“ priekinės sėdynės sukiojasi 180 laipsnių bei gali būti pastumtos gilyn į saloną.

Vairavimą palengvinančias technologijas taip pat numato pačios platformos gamintojas – „Fiat“ kemperiai turi funkcijas, kurios automatiškai perjungia artimąsias ir tolimąsias šviesas, speciali priekyje įmontuota kamera atpažįsta kelio ženklus, o papildomos saugumo sistemos suteikia vairuotojui pasitikėjimo startuojant stačiose įkalnėse ar besileidžiant nuokalnėmis, apsaugo nuo virtimo vėjuotose vietose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
5.0000

Po pasiūlymo prie B kategorijos duoti ir motociklo „teises“: sprendžiama trijų žmonių problema (97)

Seimo narys Petras Čimbaras užregistravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ)...

Jeremy Clarksonas paaiškino, kodėl jam reikėjo tokios didelės algos, kai dirbo „Top Gear“ (11)

Ne paslaptis, kad buvę ir dabartiniai laidos „ Top Gear “ („Aukščiausia pavara“) vedėjai...

„Porsche Taycan“ ruošia debiutui: Italijos lenktynių trasoje „kankino“ 24 valandas

Pirmasis „Porsche“ elektromobilis „Taycan“ intensyviai ruošiamas artėjančiam serijinio...

Sugalvojo, kaip važiuoti saugiau: leis automobiliams iš anksto žinoti, kokia kelio danga priekyje (1)

Kelias nežinomas, o oras nepastovus, tad kelio danga vietomis sausa, o kai kur – šlapia. Tokios...

„Audi“ pristatė naujos kartos „RS6 Avant“: žada nustebinti vairuotojus (33)

Pristatęs naują „ Audi RS 6“, „ Audi Sport “ padalinys verčia naują galingų „Avant“...

Top naujienos

VSD pažyma dėl Rozovos: su Rusijos diplomatais derino ir partijos programą, ir koalicijos galimybes buvo tariamasi dėl finansinės paramos, užsakomųjų straipsnių (326)

Seimo narė Irina Rozova leidimo dirbti su slapta informacija negavo nuslėpusi kontaktus su kitų...

Andrius Tapinas: tai bus didžiausias „Laisvės piknikas“ (6)

Šeštadienį Kauno Nemuno saloje vyks jau trečiasis „ Laisvės piknikas “. Jo organizatorius,...

Sveikatos apsaugos ministerija apie tragiškai pasibaigusį gimdymą namuose: tai buvo nelegali veikla (103)

Ketvirtadienį perpiet žiniasklaidą pasiekė žinia apie ankstyvą rytą mirtimi pasibaigusį...

Tomaševskis apie VSD pažymą dėl Rozovos: čia kažkokia nesąmonė (30)

Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos lyderis Valdemaras Tomaševskis teigia...

Švedijos ambasada pateikė atsakymą: neneigia perdavusi investuotojų nerimą dėl miškų (19)

Švedijos ambasada sako, kad prezidento Gitano Nausėdos komandai perdavė investuotojų nerimą...

Lietuvei islandų požiūris sukėlė dviprasmiškus jausmus: įdomu, kaip viskas čia atrodys po 50 metų

Nekontroliuojamos banginių medžioklės ir klimato kaitos padariniai, keičiantys kraštovaizdį –...

Populiarieji „Ikea“ kukuliai atsiskleidė kitomis spalvomis: išdavė, kaip pasigaminti namuose

Šią savaitę minima tarptautinė švediškų kukulių diena. Tai populiariausias IKEA restorano...

Karbauskis apie Rozovos pažymą: jei kurios nors partijos narys išduoda, nereiškia, kad išduoda visa partija (122)

Į žiniasklaidą nutekėjus VSD raštui, kuriame teigiama, jog Seimo narė Irina Rozova net po...

„Carlsberg“ vadovas sako nebūsiąs „sugundomas“ neigiamų palūkanų normų – kaip niekad pigiais kreditais verslui plėsti

„Carlsberg“ vadovaujantis vyras tvirtina nebūsiąs „sugundomas“ neigiamų palūkanų normų,...

Pranckietis paskelbė dieną, kada paliks „valstiečius“: dėl Seimo pirmininko posto žada likti pareigingas (121)

„Sprendimą paskelbiau turbūt prieš pusatro mėnesio, kai buvo paskelbta, kad mane šalins iš...