aA
Nepaisant to, kad už lango vasariška šiluma, kelių valymą, slidumą mažinančių medžiagų barstymą ir kitą priežiūrą užtikrinanti valstybės įmonė „Kelių priežiūra“ spalio 15 d. pradeda žiemos sezoną. Nuo šiandien visos kelių tarnybos, prižiūrinčios magistralinius, krašto ir rajoninius kelius, dirba budėjimo režimu ir yra pasirengusios bet kurią akimirką siųsti kelių priežiūros techniką.
Kelininkai suplanavo, kaip užklupti žiemą: druska barstyti gatves gali nors dabar
© DELFI / Kiril Čachovskij

Darbus pradeda ir naujai įkurtas Kelių priežiūros valdymo centras (KPVC), kuris padės stebėti Lietuvos kelių būklę bei efektyviau koordinuoti jų priežiūros darbus, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Nuvažiuos 2,2 mln. kilometrų

Planuojama, kad per žiemos sezoną, kuris tęsis iki balandžio mėn., kelių priežiūros mechanizmai valydami sniegą ir barstydami slidumą mažinančias medžiagas, nuvažiuos 2,2 mln. kilometrų. 11 tūkst. kilometrų valstybinės reikšmės kelių bus barstomi, 10 tūkst. km. – valomi. Keliuose dirbs daugiau nei 300 barstytuvų ir 160 autogreiderių. Susidarius ekstremalioms sąlygoms, planuojama pasitelkti ir papildomą techniką.

„Nors šiomis dienomis Lietuvą aplankė pavasariška šiluma, tačiau mūsų specialistų komanda jau gyvena žiemos sezono nuotaikomis. Tiek darbuotojai, tiek kelių valymo technika yra parengti bet kurią akimirką išvažiuoti į kelius ir užtikrinti sklandžias bei saugias vairavimo sąlygas visoje Lietuvoje. Šiemet jų darbą palengvins įsteigtas Kelių priežiūros valdymo centras, kuris sąlygų keliuose stebėjimui pasitelks modernias technologijas“, – sako VĮ „Kelių priežiūra“ Kelių priežiūros valdymo centro vadovas Karolis Sakalauskas.

Anot jo, šiemet sujungus 11 atskirų regioninių kelių priežiūros įmonių į vieną struktūrą, pasirengimas žiemos sezonui buvo lengvesnis, o centralizuota veikla padės sklandžiau ir operatyviau organizuoti kelių priežiūros darbus.

Išbarstys dešimtis tonų druskos

Pasiruošimo kelių priežiūros darbams žiemos laikotarpiu organizavimas ir vykdymas turi būti atliekamas iš anksto ir nuosekliai koordinuojant visą įmonės veiklą. VĮ „Kelių priežiūra“ turi 62 druskos sandėlius visoje Lietuvoje, kuriuose šiuo metu žiemos pradžiai jau atvežta 37 tūkst. tonų druskos ir 18 tūkst. tonų smėlio-druskos mišinio. Šis kiekis sandėliuose nuolat pildomas. Praėjusį žiemos sezoną keliams barstyti ir jų slidumui mažinti iš viso sunaudota 109 tūkst. tonos šių medžiagų.

Naujai įkurtame Kelių priežiūros valdymo centre visą parą budės skirtingų sričių specialistai. Jie nuolat stebės Lietuvos kelių dangos būklę, meteorologines prognozes ir esamų meteorologinių stotelių parodymus, kelių priežiūros technikos judėjimą ir darbą Lietuvos keliuose. Centro darbuotojai atsakingoms institucijoms operatyviai perduos informaciją apie meteorologinius pokyčius, eismo įvykius ar kitus važiavimo sąlygas lemiančius veiksmus.

Pasak VĮ „Kelių priežiūra“ Kelių priežiūros technologijų grupės vadovo Pauliaus Kairiūkščio, pagrindinis įmonės tikslas – užtikrinti vienodą kelių priežiūros paslaugų kokybę visuose valstybiniuose keliuose. Todėl diegiamos inovatyvios technologijos, užtikrinančios tikslesnį oro sąlygų keliuose ir dangos būklės prognozavimą, tikslingus prevencinius barstymus, operatyvų reagavimą į besikeičiančias oro sąlygas.

„Efektyviai kelių priežiūrai svarbi ne tik druska ar naudojamos technikos kiekis, bet ir protingas išteklių valdymas. Todėl rengdamiesi žiemos sezonui vykdėme maršrutų planavimo ir optimizavimo darbus, derinome procesus su kiekviena kelių tarnyba. Be to, įdiegta kelių būklės informacinė sistema, GPS įranga, atliktas slidumo matavimo įrangos kalibravimas. Iš anksto suformuotos žiemos tarnybos budėtojų, vairuotojų ir mechanizatorių komandos“, – pasakoja P. Kairiūkštis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pernai elektromobilių rinka Lietuvoje augo 2,2 karto: kokios prognozės ateičiai? (4)

Pernai elektromobilių rinka Lietuvoje ūgtelėjo 2,2 karto. Ką rinkos ekspertai prognozuoja šiais...

Atnaujinta „Mazda CX-5“ – su naktį pėsčiuosius atpažįstančia sistema (3)

2017 metais pasirodžiusi „ Mazda CX-5 “ pakėlė SUV segmento automobilius į kitą lygmenį...

Gruodį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka smuko beveik 43 proc. (8)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

Keičiasi padangų žymėjimas: paaiškino, kas ką reiškia (5)

Šiemet gegužę įsigalios naujas Europos Sąjungos padangų ženklinimas, kuris pirkėjus geriau...

Sėkmingai debiutavę nauji modeliai leido „Peugeot“ padidinti rinkos dalį Baltijos šalyse (7)

2020 metai „ Peugeot “ kompanijai buvo itin sėkmingi. Pastebimai išaugus užsakymų skaičiui,...

Top naujienos

Iš baimės net nemiegojo naktimis: netoli Vilniaus siautėjusį nusikaltėlį sulaikė susivieniję kaimo gyventojai (128)

Net devynis kartus teistas ir teismo pavojingu recidyvistu pripažintas nuolatinės gyvenamosios...

Mokslų daktarė apie neįtikėtiną mažos prieskoninės lazdelės naudą: ką cinamono mėgėjai gauna ir ką nemėgstantys praranda (34)

Nors kvapnus, saldus ir šiltas cinamono skonis yra prieinamas ištisus metus, jis yra puikus...

Trumpui – ekspertų įspėjimas dėl beprecedenčio žingsnio: atsigręš prieš jį patį (167)

Bet kokios prezidento Donaldo Trumpo pastangos suteikti malonę pačiam sau paskutinėmis savo...

Savaitgalį įsiplieskęs gaisras pasiglemžė visą šeimos turtą: dukra spėjo pagriebti tik piniginę su dokumentais (39)

Savaitgalį visą Lietuvą sukaustęs šaltis sukėlė ir skaudžių pasekmių. Gaisrininkams netrūko...

Verslo nesėkmių 2020 metais buvo mažiau, bet tai neguodžia: problemos gali smogti šiemet (2)

Pasibaigę metai atnešė Lietuvos verslui mažiau bankrotų, turto areštų, ištuštėjo mažiau...

NASA legenda apie „7 minutes siaubo“ ir ateivius: Žemė nėra unikali, tad gyvybė egzistuoja ir už jos ribų (29)

„Aš manau, kad yra šansas, jog egzistuoja gyvybė už Žemės ribų, nes mūsų planetoje nėra...

Gelbėjimo operacija Kauno Jachtklube: į vandenį įlūžo automobilis, nežinoma ar viduje yra žmonių (17)

Vėlų antradienio vakarą policijos pareigūnai, medikai bei ugniagesiai išskubėjo į Jachtklubą...

Menopauzė griauna mano seksualinį gyvenimą. Ką daryti, kad nebūčiau tokia šalta? (6)

Esu 52 metų moteris, išgyvenanti sudėtingą perimenopauzę. Daug skaičiau šia tema ir...

Įstrigęs Kente: kaip biurokratizmas dusina pasienio prekybą po „Brexit“ (14)

Branimiras Vuckovicius gabena prekių krovinius tarp Jungtinės Karalystės ( JK ) ir Europos...

Transliacija / Aš ikona. Efektyviausios dietos ir didžiausias klaidos, kurias žmonės daro bandydami sulieknėti (3)

Laidoje "Aš Ikona": prieš kelis mėnesius dukros susilaukusi blogerė Rūta Banionytė papasakos,...