aA
Vokietijos transporto ministerija neketina skirti baudų „Volkswagen Group“ nepaisant ne vienerius metus trukusių sukčiavimų dėl išmetimo sistemų ir augančio visuomenės pasipiktinimo dėl nepakankamų kompensacijų į skandalą įtrauktų automobilių savininkams.
Kelia klausimą: kodėl „Volkswagen“ išsisuko nuo baudų namuose?
© Reuters/Scanpix

Kaip liepos 6 d. teigė Vokietijos transporto ministerijos atstovas spaudai Ingo Strateris, pakanka, kad „Volkswagen“ sutvarkytų dyzelinius automobilius Vokietijoje taip, kad šie atitiktų jiems keliamus reikalavimus. Skaitomiausias vokiečių laikraštis „Bild“ savo ruožtu negailėjo automobilių gamintojai „Volkswagen“ kritikos, nes ši neišmokėjo kompensacijų į skandalą įveltiems 2,4 mln. automobilių savininkų Vokietijoje.

Maža to, nepasitenkinimas auga ir dėl „Volkswagen“ vadovo Matthiaso Muellerio nenoro mokėti kompensacijų visoje Europoje.

„Nėra priimtina, kad vyriausybė neprisiima jokių realių taršos skandalo padarinių ir leidžia imtis gudrybių ir apgaulių“, - pasipiktinimo neslėpė Žaliųjų partijos atstovas Vokietijos parlamente Oliveris Krischeris, vadovaujantis parlamentiniam tyrimų komitetui. „Būtina paaiškinti, kodėl įmonės Vokietijoje nemoka baudų. Nėra gerai ir tai, kad Europos vairuotojai vertinami prasčiau nei tie, kurie VW automobilius vairuoja Amerikoje“, – pridūrė jis.

Nors „Volkswagen“ kiekvienam į skandalą įvelto automobilio savininkui JAV įsipareigojo sumokėti iki 10 tūkst. JAV dolerių (9025 eurų) kompensaciją, o bendra šiam tikslui įgyvendinti skirta suma siekia net 15,3 mlrd. JAV dolerių (13,81 mlrd. eurų), Vokietijoje su šia automobilių gamintoja kalbamasi kur kas švelnesniu tonu.

Vokietija stipriai priklausoma nuo šios automobilių gamintojos, ypač daug įtakos „Volkswagen“ turi Žemutinei Saksonijai, kuri yra ir koncerno akcininkė. Ne ką mažesnė ir politinė „Volkswagen“ įtaka, padėjusi šiai automobilių gamybos milžinei užsitikrinti galimybę nebrangiai patobulinti į skandalą įtrauktus automobilius atnaujinant programinę įrangą ir kai kuriais atvejais sumontuojant papildomą mechanizmą.

Vietoje kompensacijų automobilių savininkai Vokietijoje gauna laišką, kuriame nurodytas laikas, kada jie turėtų atgabenti savo transporto priemonę į sutartą vietą korekcijoms. „Ar vartotojai Vokietijoje yra antrarūšiai?“ – piktinamasi laikraštyje „Bild“, o „Volkswagen“ atstovai atsisakė komentuoti susiklosčiusią situaciją daugiau nei apie tai pasisakė koncerno vadovas M. Muelleris.

Akivaizdžių skirtumų suvaldant krizę atsiranda dėl reikšmingų teisinio reglamentavimo skirtumų JAV ir Europos Sąjungos (ES) šalyse narėse. Pagrindinis vartotojams Europoje tenkantis nenaudingas aspektas – grupinių ieškinių teikimo praktikos trūkumas, turintis įtakos derybose.

Be to, Europoje nėra aiškiai reglamentuojamas draudimas naudoti išjungimo prietaisus – tam tikrą programinę įrangą, dėl kurios kilo visą pasaulį apėmęs skandalas. Tokią įrangą leidžiama naudoti, jei ji naudojama varikliui apsaugoti.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelininkai: magistraliniai keliai - sausi, rajoniniai - daug kur šlapi

Vakarėjant sekmadieniui, Lietuvoje magistralinių kelių dangos daugiausia yra sausos, krašto ir...

Vilniuje atnaujins dar tris gatves: atsiras nauji šaligatviai ir dviračių takai, bet kelias – susiaurės (32)

Pagal su Vilniaus miesto savivaldybe pasirašytą sutartį bendrovė „ YIT Lietuva “ modernizuos...

Pritrūkę naujų automobilių, pirkėjai ėmė žvalgytis į naudotus: kainų šuolį pajuto ir lietuviai (2)

Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos...

„Volkswagen“ Lietuvoje pradeda išankstinę „Multivan T7“ prekybą (1)

„ Volkswagen Commercial Vehicles “ Lietuvoje pradėjo išankstinę naujojo „Multivan T7“...

Top naujienos

Pokyčiai epidemiologiniame Lietuvos žemėlapyje – viena savivaldybė ištrūko iš juodos COVID–19 zonos (29)

Epidemiologinis šalies žemėlapis antradienį pateiktais Statistikos departamento duomenimis,...

Teisėją nustebino Seimo priimtas įstatymas: vargu, ar nusikaltimų aukos apsidžiaugs (42)

Seimo daugumos sprendimu priimtos, bet dar neįsigaliojusios Baudžiamojo kodekso pataisos, kuriomis...

Navickienė: vienišo asmens išmokos – virš 400 tūkst. žmonių (22)

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė sako, kad vienišo asmens išmoką kitai...

Šimonytė: susirūpinimą kelia Vėlinės diskutuojama apie mokinių atostogų ilginimą (444)

Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė antradienį Seime sakė, kad tam tikrą susirūpinimą...

Seime kyla abejonių dėl biudžeto – nori daugiau dėmesio socialiai atskirtiems asmenims papildyta (58)

Vyriausybė antradienį teikia biudžeto projektą Seime – nauju biudžetu numatomi didesn...

Latvija užsidaro iki lapkričio 15-osios: įvedama komendanto valanda, uždaromos mokyklos ir parduotuvės premjeras: turiu atsiprašyti pasiskiepijusių žmonių (930)

Latvijoje COVID-19 naujų atvejų per savaitę padaugėjus net 49 proc., šalis vėl grįžta į...

Lukašenkos pareigūnai per Baltarusijos TV parodyti uždengtais veidais (46)

Spalio 18 dieną Vakarų nepripažįstamas Baltarusijos lyderis Aliaksandras Lukašenka paskyrė...

Paskaičiavo, ar tikrai pigūs skrydžiai visada reiškia pigią kelionę: galutinė kaina skiriasi kelis kartus (1)

Jau daugiau nei dešimtmetį Lietuvoje populiarios pigių skrydžių bendrovės, kurios gali...

2020–ųjų Konstitucijos egzamino laimėtoja papasakojo, kas padėjo pasiruošti žinių patikrinimui

Spalio 25 dieną visi norintieji pasitikrinti svarbiausio šalies įstatymo žinias ir vėl galės tai...