Vokietijos transporto ministerija neketina skirti baudų „Volkswagen Group“ nepaisant ne vienerius metus trukusių sukčiavimų dėl išmetimo sistemų ir augančio visuomenės pasipiktinimo dėl nepakankamų kompensacijų į skandalą įtrauktų automobilių savininkams.
© Reuters/Scanpix

Kaip liepos 6 d. teigė Vokietijos transporto ministerijos atstovas spaudai Ingo Strateris, pakanka, kad „Volkswagen“ sutvarkytų dyzelinius automobilius Vokietijoje taip, kad šie atitiktų jiems keliamus reikalavimus. Skaitomiausias vokiečių laikraštis „Bild“ savo ruožtu negailėjo automobilių gamintojai „Volkswagen“ kritikos, nes ši neišmokėjo kompensacijų į skandalą įveltiems 2,4 mln. automobilių savininkų Vokietijoje.

Maža to, nepasitenkinimas auga ir dėl „Volkswagen“ vadovo Matthiaso Muellerio nenoro mokėti kompensacijų visoje Europoje.

„Nėra priimtina, kad vyriausybė neprisiima jokių realių taršos skandalo padarinių ir leidžia imtis gudrybių ir apgaulių“, - pasipiktinimo neslėpė Žaliųjų partijos atstovas Vokietijos parlamente Oliveris Krischeris, vadovaujantis parlamentiniam tyrimų komitetui. „Būtina paaiškinti, kodėl įmonės Vokietijoje nemoka baudų. Nėra gerai ir tai, kad Europos vairuotojai vertinami prasčiau nei tie, kurie VW automobilius vairuoja Amerikoje“, – pridūrė jis.

Nors „Volkswagen“ kiekvienam į skandalą įvelto automobilio savininkui JAV įsipareigojo sumokėti iki 10 tūkst. JAV dolerių (9025 eurų) kompensaciją, o bendra šiam tikslui įgyvendinti skirta suma siekia net 15,3 mlrd. JAV dolerių (13,81 mlrd. eurų), Vokietijoje su šia automobilių gamintoja kalbamasi kur kas švelnesniu tonu.

Vokietija stipriai priklausoma nuo šios automobilių gamintojos, ypač daug įtakos „Volkswagen“ turi Žemutinei Saksonijai, kuri yra ir koncerno akcininkė. Ne ką mažesnė ir politinė „Volkswagen“ įtaka, padėjusi šiai automobilių gamybos milžinei užsitikrinti galimybę nebrangiai patobulinti į skandalą įtrauktus automobilius atnaujinant programinę įrangą ir kai kuriais atvejais sumontuojant papildomą mechanizmą.

Vietoje kompensacijų automobilių savininkai Vokietijoje gauna laišką, kuriame nurodytas laikas, kada jie turėtų atgabenti savo transporto priemonę į sutartą vietą korekcijoms. „Ar vartotojai Vokietijoje yra antrarūšiai?“ – piktinamasi laikraštyje „Bild“, o „Volkswagen“ atstovai atsisakė komentuoti susiklosčiusią situaciją daugiau nei apie tai pasisakė koncerno vadovas M. Muelleris.

Akivaizdžių skirtumų suvaldant krizę atsiranda dėl reikšmingų teisinio reglamentavimo skirtumų JAV ir Europos Sąjungos (ES) šalyse narėse. Pagrindinis vartotojams Europoje tenkantis nenaudingas aspektas – grupinių ieškinių teikimo praktikos trūkumas, turintis įtakos derybose.

Be to, Europoje nėra aiškiai reglamentuojamas draudimas naudoti išjungimo prietaisus – tam tikrą programinę įrangą, dėl kurios kilo visą pasaulį apėmęs skandalas. Tokią įrangą leidžiama naudoti, jei ji naudojama varikliui apsaugoti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kiek kainuoja „Tesla“ autopilotas ir ką taupiausiems pirkėjams pažadėjo Elonas Muskas (4)

„ Tesla “ pusiau autonominė vairavimo sistema dažnai linksniuojama ne pačiame geriausiame...

Vartotojų apklausoje Švedijoje labiausiai savo pasirinkimu džiaugėsi „Subaru“ savininkai (10)

Kasmet atliekamos autoritentingos automobilių savininkų apklausos „AutoIndex“ rezultatai...

Pristatytas antros kartos „Audi A1 Sportback“

2010 metais „ Audi “ gamoje pasirodė pirmasis A1 modelis, o dabar debiutuoja jau antros kartos...

Atgaivintas 8 serijos BMW – su 530 AG varikliu (31)

„ BMW 8 Series Coupe“ modelio pristatymas verčia naują puslapį automobilių gamintojo...

Bramas Schotas laikinai perima „Audi“ vadovo pareigas po Ruperto Stadlerio sulaikymo (2)

Bramas Schotas, „ Audi “ pardavimų bei rinkodaros vadovas, laikinai perims Vokietijos prabangių...

Top naujienos

Orai: atkeliauja lietus, griaustinis ir vėsa (4)

Antroje savaitės pusėje pagaliau sulauksime lietaus. Ketvirtadienį šalį dar spės užlieti 30...

Planą „B“ be Jasikevičiaus turintis Motiejūnas įvertino išvykstančius: važiuoja, kur uždirbs daugiau (17)

Kauno „Žalgirio“ generalinis direktorius Paulius Motiejūnas tik iš žiniasklaidos sužinojo,...

Psichologė įvardijo, kas lemia jūsų mitybą: kodėl sunku keisti įpročius ir juos išlaikyti? (27)

Ar kada nors susimąstėte, kas lemia mūsų maisto pasirinkimus? Psichologai teigia, jog kiekvieną...

Pergalė prieš kazino: lošimų bendrovė privalės grąžinti vyrui 6,5 tūkst. praloštų eurų (60)

Teisminis ginčas Klaipėdos miesto teisme išnagrinėtas priklausomybę įrodžiusio vyro naudai....

Vėlų vakarą sostinėje, prie policijos būstinės, į stovintį pareigūno automobilį rėžėsi motociklas (3)

Vėlų trečiadienio vakarą, apie 23.15 val., Vilniaus pakraštyje esančioje Visorių g....

Veryga brandina planą: palies pamėgusius privačias ligonines (360)

Sveikatos apsaugos ministerija sukūrė planą, kaip valstybės finansus ligoninėms susieti su...

Ironiška Kurtinaičio „padėka“ klubo vadovybei: tikrai padarėte viską, kad būtų lengviau (17)

Rimas Kurtinaitis LKL sezono apdovanojimų vakare nestoko geros nuotaikos, spėjo prasilenkdamas...

Islandijoje svajonių darbą susiradęs lietuvis negali atsidžiaugti (49)

Antrus metus iš eilės gidu pietryčių Islandijoje dirbantis Žilvinas Žebrauskas negali...

Užkalnis. Vilnius nebetinka būti sostine. Perkelkime ją į Kauną (580)

Daug metų didžiavausi ir gyriausi, kad, gimęs Kaune, esu vilnietis. Džiaugiausi, kad po 16 metų...

Pirkėjas „Maximoje“ užfiksavo koktų vaizdą – dar labiau papiktino darbuotojos reakcija (151)

Esu nuolatinis parduotuvių tinklo „Maxima“ pirkėjas, tačiau tai, ką pamačiau ir teko patirti...