aA
Vokietijos transporto ministerija neketina skirti baudų „Volkswagen Group“ nepaisant ne vienerius metus trukusių sukčiavimų dėl išmetimo sistemų ir augančio visuomenės pasipiktinimo dėl nepakankamų kompensacijų į skandalą įtrauktų automobilių savininkams.
© Reuters/Scanpix

Kaip liepos 6 d. teigė Vokietijos transporto ministerijos atstovas spaudai Ingo Strateris, pakanka, kad „Volkswagen“ sutvarkytų dyzelinius automobilius Vokietijoje taip, kad šie atitiktų jiems keliamus reikalavimus. Skaitomiausias vokiečių laikraštis „Bild“ savo ruožtu negailėjo automobilių gamintojai „Volkswagen“ kritikos, nes ši neišmokėjo kompensacijų į skandalą įveltiems 2,4 mln. automobilių savininkų Vokietijoje.

Maža to, nepasitenkinimas auga ir dėl „Volkswagen“ vadovo Matthiaso Muellerio nenoro mokėti kompensacijų visoje Europoje.

„Nėra priimtina, kad vyriausybė neprisiima jokių realių taršos skandalo padarinių ir leidžia imtis gudrybių ir apgaulių“, - pasipiktinimo neslėpė Žaliųjų partijos atstovas Vokietijos parlamente Oliveris Krischeris, vadovaujantis parlamentiniam tyrimų komitetui. „Būtina paaiškinti, kodėl įmonės Vokietijoje nemoka baudų. Nėra gerai ir tai, kad Europos vairuotojai vertinami prasčiau nei tie, kurie VW automobilius vairuoja Amerikoje“, – pridūrė jis.

Nors „Volkswagen“ kiekvienam į skandalą įvelto automobilio savininkui JAV įsipareigojo sumokėti iki 10 tūkst. JAV dolerių (9025 eurų) kompensaciją, o bendra šiam tikslui įgyvendinti skirta suma siekia net 15,3 mlrd. JAV dolerių (13,81 mlrd. eurų), Vokietijoje su šia automobilių gamintoja kalbamasi kur kas švelnesniu tonu.

Vokietija stipriai priklausoma nuo šios automobilių gamintojos, ypač daug įtakos „Volkswagen“ turi Žemutinei Saksonijai, kuri yra ir koncerno akcininkė. Ne ką mažesnė ir politinė „Volkswagen“ įtaka, padėjusi šiai automobilių gamybos milžinei užsitikrinti galimybę nebrangiai patobulinti į skandalą įtrauktus automobilius atnaujinant programinę įrangą ir kai kuriais atvejais sumontuojant papildomą mechanizmą.

Vietoje kompensacijų automobilių savininkai Vokietijoje gauna laišką, kuriame nurodytas laikas, kada jie turėtų atgabenti savo transporto priemonę į sutartą vietą korekcijoms. „Ar vartotojai Vokietijoje yra antrarūšiai?“ – piktinamasi laikraštyje „Bild“, o „Volkswagen“ atstovai atsisakė komentuoti susiklosčiusią situaciją daugiau nei apie tai pasisakė koncerno vadovas M. Muelleris.

Akivaizdžių skirtumų suvaldant krizę atsiranda dėl reikšmingų teisinio reglamentavimo skirtumų JAV ir Europos Sąjungos (ES) šalyse narėse. Pagrindinis vartotojams Europoje tenkantis nenaudingas aspektas – grupinių ieškinių teikimo praktikos trūkumas, turintis įtakos derybose.

Be to, Europoje nėra aiškiai reglamentuojamas draudimas naudoti išjungimo prietaisus – tam tikrą programinę įrangą, dėl kurios kilo visą pasaulį apėmęs skandalas. Tokią įrangą leidžiama naudoti, jei ji naudojama varikliui apsaugoti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Nauji modeliai stebina įranga: mažiausi automobiliai vejasi prabangiausius

Anglakalbėse šalyse mažiausiems gamintojo automobiliams apibūdinti vartojamas terminas...

Sugalvojo, kaip po avarijos su elektromobiliu išvengti pavojaus, apie kurį retai kas pagalvoja (11)

Automobilio avarija ir sprogimas - skamba kaip siaubingo eismo įvykio receptas. Tačiau mažyčiai...

Sugrįžusi „Toyota Supra“ gavo ypatingą įvertinimą: tokiu buvo apdovanota prieš daugiau nei 35 metus (8)

„ Toyota GR Supra“ laimėjo „Auksinio vairo“ apdovanojimą viename prestižiškiausių naujų...

Sekmadienį visoje Lietuvoje kviečia paminėti žuvusius eismo įvykiuose

Lapkričio 17 d. Vilniuje (Katedros aikštėje), Klaipėdoje (Atgimimo aikštėje) ir Panevėžyje...

Naujausiame Bondo filme „Land Rover Defender“ teko gelbėti aktorius iš nepavydėtinų situacijų

Tęsdamas ilgametį bendradarbiavimą su kino kompanija „EON Productions“, automobilių gamintojas...

Top naujienos

Įtarimai Venckienei: mįslingi JAV išbraukymai ir teisiniai pančiai teisėsaugai (162)

Iš už Atlanto į Lietuvą pargabentos buvusios teisėjos Neringos Venckienės įtarimų sąrašą...

Vilniuje vilkikas įstrigo po tiltu: susidarė milžiniška spūstis papildyta (71)

Pirmadienį Vilniuje , Oslo gatvėje, vilkikas įstrigo po tiltu. Pirminiais duomenimis, apgadintas...

Per šnipų mainus išlaisvinto norvego istorija sukrėtė vietinius: tai tiesiog nerealu (20)

„Dėkoju daugeliui žmonių už paramą per šiuos dvejus metus, o ypač – savo šeimai, ji buvo...

Vairuotojai nežino, kaip sukti į dešinę prie naujų šviesoforų: stovi, nors gali važiuoti (20)

Nuo lapkričio pirmosios įsigaliojo naujos Kelių eismo taisyklės ( KET ), apibrėžiančios, kaip...

Mačiulis žino, kur reiktų ieškoti pinigų pensijų didinimui (3)

Jei valstybinės įmonės būtų valdomos efektyviau, į biudžetą būtų surenkama pakankamai...

Veryga prašo kantrybės: medikų vidutinės algos turėtų pasiekti 3250, slaugytojų – 1625 eurus (59)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga sako, kad ministerija tesės įsipareigojimus kitąmet...

Elžbietos II sūnus princas Andrew pagaliau prabilo: atsivėrė apie draugystę su prievartautoju ir santykius su nepilnamete (5)

Ką tik BBC kanalu transliuotoje laidoje princas Andrew atvirai papasakojo apie bičiulystę su...

Kęstutis Girnius. Ar Europa eis ten, kur Macronas ją ves? (45)

Prieš kelias savaites Prancūzijos prezidentas E. Macronas interviu savaitraščiui...

Lietuviai atsakė, kokį nekilnojamojo turto mokestį mokėtų (380)

Gyventojai sako nepritariantys, kad būtų priimtas visuotinis nekilnojamojo turto (NT) mokestis, ir...

Artinasi žiema: jau šią savaitę prasidės orų permainos (71)

Pirmadienio dieną Lietuva pateks į šiltąjį ciklono sektorių. Padangė išliks debesuota, tik...