Specialios „Lietuvos metų automobilio Kaunui“ nominacijos lyderiai dėstosi balsavimui skirtoje „Kas vyksta Kaune“ sekcijoje. Šiuo metu trečiąją vietą užima sportiškasis „BMW X5“ (240 balsų), antrąją – prabangusis „Audi Q8“ (280 balsų), o pirmąją užvaldęs „Hyundai Kona“ (500 balsų) su elektriniu agregatu.

Portalo žurnalistai pasidomėjo, kaip šiuos tarpinius rezultatus vertina „Hyundai“ ir „Audi“ atstovai bei nepriklausomi automobilių žinovai, organizuojantys rinkimus. Primename, kad praėjusiais metais kauniečių metų automobiliu tapo „Audi Q5“ – panašu, kad šiemet karūnuoti galime keturratį iš visai kito kontinento.

Lygina su „Tesla“

Oficialaus „Hyundai“ atstovo Lietuvoje „Autofortas motors“ direktorius Andrius Čiuprinskas „Kas vyksta Kaune“ sakė, kad šis „Hyundai“ ženklas apskritai tvirtinasi Europoje, jau yra populiariausių penketuke. Į tai esą dedamos visos pastangos ir šis rezultatas yra logiškas.

„Hyundai Kona“, pristatyta „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimams, yra už tokią kainą kol kas praktiškai neturintis analogų automobilis, galintis vienu įkrovimu įveikti ilgą atstumą – beveik 500 km. Gal tai lemia gerą rezultatą ir tarp kauniečių, – svarstė A. Čiuprinskas. – Skandinavijos šalyse šis automobilis parametrais lyginamas su „Tesla Model 3“ ir „Hyundai Kona“ paklausa ten buvo gana aukšta. Skaičiau, kad pristačius „korėjietį“ rinkai, teko stabdyti prekybą dėl per didelio užsakymų skaičiaus – tiesiog nebespėta gaminti pakankamai transporto priemonių.“

Lietuvoje elektrinė „Hyundai Kona“ pristatyta tik sausį – tai yra visiškai naujas modelis. Iki šiol Lietuvoje turėtos „Konos“ benzininiais varikliais su automatinėmis ir mechaninėmis greičių dėžėmis, o nuo kitos savaitės klientai galės išbandyti ir elektromobilį. Šiuo metu rinkimuose pristatoma mašina yra atvežta iš Suomijos.

„Praėjusiais metais, beje, rinkimams pristatytas pirmasis šio gamintojo sportinis automobilis – „Hyundai i30 N“, neblogai pasirodęs. Šiemet taip pat varžosi „Santa Fe“, kuris jau laikomas premium segmento atstovu“, – kitus ne mažiau įdomius Pietų Korėjos gamintojo delegatus prisiminė A. Čiuprinskas.

Primename, kad šis korėjiečių kūrinys vieną kartą yra triumfavęs „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose – 2012 m. laurus skynė „Hyundai i40“.

„Audi“ atkreipė kauniečių dėmesį

„Audi“ marketingo ir komunikacijos vadovas Lietuvai ir Latvijai Kristaps Menniks „Kas vyksta Kaune“ pateiktame komentare tvirtino, kad automobilių sėkmė ar populiarumas pirmiausia vertinami pagal pardavimų rezultatus ir klientų susidomėjimą.

„Galime tik pasidžiaugti, kad „Audi Q8“ tiek Kauno, tiek ir visos Lietuvos rinkoje nuo pirmų dienų susilaukė itin didelio susidomėjimo“, – teigė K. Menniks.

Anot jo, „Q8“ su itin gausia komplektacija, pažangiausiomis technologijomis yra itin patikimas partneris ir versle, ir laisvalaikiu. Šis modelis su erdviu salonu bei patogiai transformuojama bagažine, išmaniomis pagalbinėmis sistemomis puikiai tinka ir ilgoms kelionėms.

„Galime drąsiai sakyti, kad „Audi Q8“ apjungia geriausias dviejų klasių automobilių savybes – prabangaus keturių durelių kupė eleganciją ir didelio SUV praktiškumą, – grakštaus dizaino milžiną gyrė „Audi“ marketingo ir komunikacijos vadovas. – Džiaugiamės, kad šis modelis taip pat atkreipė ir „Kas vyksta Kaune“ skaitytojų dėmesį – nekantriai laukiame galutinių balsavimo rezultatų.“

Iki Klaipėdos ir atgal – vienu įkrovimu

Vertindamas tarpinius rinkimų rezultatus, Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius atkreipė dėmesį, kad visokie elektroniniai prietaisai, taip pat ir elektromobiliai, populiarėja, ypač tarp jaunimo.

„Elektra varomos mašinos laikomos ateities automobiliais. Puikus pavyzdys – „Tesla“, labai smarkiai šokusi į priekį, nors nėra nei itin gražus, nei gerai įrengtas ar kokybiškas automobilis. Visgi, išpopuliarėjo dėl ilgo kilometražo ir didelio pagreičio, – kalbėjo „Lietuvos metų automobilį“ jau 22-tą kartą renkančio klubo prezidentas. – Manau, „Hyundai Kona“ irgi eina ta kryptimi, kadangi tai yra pirmas iš suprantama suma – apie 40 tūkst. eurų – įkainojamų automobilių, galintis nuvažiuoti apie 500 km. Iki šiol tokių neturėjome.“

Specialisto akimi žvelgiantis V. Valiukevičius teigė, kad „Hyundai Kona“ nėra automobilis, kuris labai sužavėtų – tai kompaktinės klasės krosoveris, kuriame gausu nebrangių plastmasių, viskas įrengta labai ekonomiškai. Salone nebaisiai daug vietos, tačiau automobilis kiek aukštesnis, į jį patogu atsisėsti ir išlipti, galima pravažiuoti miško keliuku nebijant, kad kažkas apačioje užkibs. Nieko itin įspūdingo, išskyrus tai, kad jis gali toli važiuoti.

Frontą toliau užėmę visureigiai

Taip pat aptariamas „Hyundai“ modelis yra SUV klasės automobilis, kurie Lietuvoje labai populiarūs. Kitas dalykas, anot V. Valiukevičiaus, – svarbu, kas balsuoja. Esą dažnai būna, kad už žodžių „tautos rinkimai“ slypi stiprūs automobilių gerbėjų klubai ar atstovybių darbuotojai – balsuoti juk galima bet kam. Tad šimtaprocentinės objektyvios teisybės rinkimuose nėra, bet pašnekovas džiaugėsi, kad tauta pripažįsta naujoviškus automobilius.

„Vakar su kolegomis kaip tik kalbėjome, kad „Audi Q8“ ir „Volkswagen Touareg“ yra pusbroliai. Iš esmės to paties gamintojo automobiliai su tais pačiais agregatais, tik pajuokavome, kad „Touaregą“ žmogus perka sau, o „Q8“ – kaimynui. Kaip žinia, yra kategorija vairuotojų, žiūrinčių funkcionalumą, pravažumą, kiti nori pasirodyti“, – taiklią paralelę išvedė V. Valiukevičius.

Jis patikino, kad „Q8“ tikrai yra įspūdingesnė mašina už „Touaregą“ – žinoma, ir brangesnė. Tuo tarpu techninės charakteristikos labai panašios, tačiau jeigu reikia važiuoti kur nors bekele, „Volkawagenas“ yra funkcionalesnis.

Gamintojai siekia ne tik laimėti

Pasiteiravus, ar „Audi“ rezultatui galėjo kiek pakenkti tai, jog rinkimams pateiktas, lyginant su praėjusių metų kauniečių favoritu „Q5“, aukštesnės klasės ir mažesniam vairuotojų ratui prieinamas „Q8“, V. Valiukevičius pastebėjo, kad jeigu gamintojas deleguotų automobilį į „Lietuvos metų automobilio“ rinkimus galvodamas tik apie titulo laimėjimą, dalyvių apskritai būtų labai mažai.

„Yra kitas gamintojų tikslas – teikia konkursui mašiną tam, kad tauta ją pamatytų. Automobiliai fotografuojami, filmuojami, rodomi, kalbinami komisijos nariai. Sklaida apie visus dalyvius yra labai didelė“, – svarbų aspektą atskleidė Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas.

Kiekvienais metais, jo teigimu, kažko laimėti neįmanoma, ir tai nieko nuostabaus. Tačiau be Metų automobilio titulo yra apie 10 kitų nominacijų, apdovanojimų: vertinami inovatyviausi, sportiškiausi, geriausio dizaino automobiliai ir taip toliau. Gamintojai tuos apdovanojimus sėkmingai išnaudoja savo reklaminėms kampanijoms.

„Mūsų įvertinimai kažkam padeda pasirinkti. Asmeniškai pažįstų ne vieną įmonės vadovą, kuris, formuodamas savo parką, transporto vadybininkui sako per daug nesigilinti. Yra išrinktas praėjusių metų automobilių septynetukas – atsidarai, pasižiūri, ir iš jų perki, nes jie yra geriausi“, – tvirtino V. Valiukevičius.

Balsus „Kas vyksta Kaune“ rengiamuose „Lietuvos metų automobilio Kaunui“ rinkimuose dar galima atiduoti iki lapkričio 19 d.