aA
1984 metais Michealo Jacksono albumas „Thriller“ užvaldė muzikos pasaulį. Tais pačiais metais rekordines aukštumas pasiekė filmai „Vaiduoklių medžiotojai“ („Ghostbusters“) ir „Indiana Džounsas ir lemties šventykla“ („Indiana Jones and the Temple of Doom“). Tais metais gimė „Facebook“ išradėjas Markas Zuckerbergas. Šie metai yra ypatingi ir SEAT kompanijai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Penktosios kartos "SEAT Ibiza FR"
© Gamintojo nuotr.

1984 metais ji pristatė pirmąjį „Ibiza“ modelį. Nuo tada šis automobilis nesustodamas rieda viso pasaulio gatvėmis jau 33 metus. Susipažinkite su įdomiausiais faktais apie šį legendinį modelį.

Keturios kartos ir daugiau nei 5,4 mln. parduotų modelių

Per tris dešimtmečius „SEAT Ibiza“ „užgyveno“ keturias kartas. Tai vienas populiariausių lengvųjų automobilių Ispanijoje. Iki šios dienos kompanija pardavė daugiau nei 5,4 mln. „Ibiza“ modelių. Jeigu visus parduotus „Ibiza“ automobilius sustatytume į vieną liniją, grandinė tęstųsi nuo Barselonos iki Naujosios Zelandijos.

Sukurtas Barselonoje

Visų kartų „Ibiza“ modeliai buvo kuriami, konstruojami ir gaminami Barselonoje. Automobilių dizaino ikona italas Giorgetto Giugiaro buvo atsakingas už pirmos kartos automobilio kūrybinius procesus. „Ibiza“ variklis buvo kuriamas bendradarbiaujant su „Porsche“, o kompanija „Karmann“ padėjo sukurti kėbulą.

Degalų sąnaudos – perpus mažesnės

Praėjus 33 metams „SEAT Ibiza“ degalų sąnaudos sumažėjo perpus, lyginant su pirmos kartos modeliu. 1984 metų modelio degalų sąnaudos siekė vidutiniškai 7,8 l/100 km, o dabartinio, turinčio 1,4 TDI 90 AG variklį, – vos 3,6 l/100 km.

8 iš 10 „Ibiza“ modelių buvo eksportuoti

Kiekvieną dieną SEAT gamykloje Martorelyje surenkama po 700 „Ibiza“ modelių. Iš jų 80 proc. yra eksportuojama į 75 šalis visame pasaulyje. Tiesą sakant, „Ibiza“ buvo būtent tas modelis, kuris pramušė šiam Ispanijos gamintojui ledus į tarptautinius vandenis – tai pirmasis SEAT masiškai eksportuojamas automobilis.

„Ibiza“, išreikšta skaičiais

„Ibiza“ modelio gamybos procese dalyvauja daugiau nei 700 robotų. Kiekvieną modelį sudaro 3000 detalių ir kiekvienas automobilis per visą gamybos procesą nuvažiuoja beveik 12 kilometrų konvejeriu. Nuo 1984 metų šiems modeliams nudažyti kompanija sunaudojo daugiau nei 70 mln. kilogramų dažų. Tai būtų tas pats, kas 1000 kartų nudažyti Eifelio bokštą.

Moterų vaidmuo

„Ibiza“ buvo pirmasis SEAT modelis, kurio gamybos procese pradėjo dalyvauti moterys. Šiandien moterys sudaro 21 proc. visų gamyklos darbuotojų – tai reiškia, kad 1 iš 5 „Ibiza“ gamyba besirūpinančių darbuotojų yra moteris. Be to, pastaruosius dešimtį metų šio modelio pirkėjų moterų dalis taip pat žymiai ūgtelėjo. Dabar dailiosios lyties atstovės sudaro 51 proc. visų pirkėjų (2004 metais – 42 proc.).

Aistra varžytis

1992 metais „SEAT Ibiza“ buvo tapusi oficialiu Barselonos Olimpinių žaidynių automobiliu. Šis nedidelis, tačiau energija trykštantis automobilis taip pat skynė pergales įvairiose lenktynėse. „Ibiza“ savo kolekcijoje sukaupė tris „FIA World Rally Championship“ pasaulio ralio čempiono titulus (1996, 1997 ir 1998 m.) 2 litrų klasėje.

Naujos kartos „Ibiza“

Šią savaitę kompanija SEAT pristatė naujos, penktosios kartos „Ibiza“ modelį, kurio oficiali premjera numatyta kovo mėnesį Ženevoje vyksiančioje parodoje. Tiek trejų, tiek penkerių durelių hečbekų gamyba prasidės birželį.

Penktos kartos „Ibiza“ sukurta ant „Volkswagen Group“ naudojamos modulinės platformos MQB versijos A0. SEAT hečbekas yra pirmasis visoje grupėje, pagamintas naudojant būtent šią važiuoklės versiją.

Atnaujintas modelis palyginus su pirmtaku bus 87 mm platesnis, nors ilgis bei aukštis sumažėjo tik atitinkamai dviem ir vienu milimetru. Labiausiai – 95 mm – išaugo atstumas tarp ašių, kuris dabar siekia 2564 mm ir leidžia tikėtis didesnės salono erdvės.

Apie tai kalba ir kiti skaičiai: galė sėdinčių keleivių kojoms skirta erdvė padidinta 35 mm, o priekyje 24 mm padidintas lubų aukštis. Bagažinės tūris ketvirtosios kartos „Ibiza“ pranoksta net 63 litrais – dabar jis 355 l.

Automobilyje kol kas bus montuojami varikliai su turbinomis. 1 litro darbinio tūrio trijų cilindrų variklis priklausomai nuo modifikacijos generuos 95 arba 115 AG, o keturių cilindrų 1.5 l agregatas – 150 AG. Dyzelinė 1.6 l jėgainė turės tris modifikacijas: 80, 95 ir 115 AG.

Silpnesni varikliai derinami su penkių pavarų mechanine greičių dėže, o galingesnės versijos bus siūlomos su 6 pavarų mechanika arba 7 laipsnių dviejų sankabų DSG automatu.

Automobilio įrangoje bus siūlomas LED interjero apšvietimas ir dienos žibintai, garso sistema su 300 vatų stiprintuvu ir septyniais garsiakalbiais, adaptyvi greičio palaikymo sistema, multimedija su 8 colių skersmens lietimui jautriu ekranu ir „Apple CarPlay“, „Android Auto“ bei „Mirror Link“ prisijungimo galimybėmis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Daugiau jokių hibridų: „General Motors“ skelbia stabdanti „Chevrolet Volt“ gamybą (13)

Per pastaruosius porą mėnesių apie „ General Motors “ girdėjome daug įvairių naujienų ir...

„City Bee“ į gatves išleido 20 automobilių, papuoštų ypatingais parašais (1)

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną šalies gyventojų kasmet švenčiama vis išradingiau. Nuo jų...

„Bentley“ nusprendė, kad „Bentayga“ per lėtas – pagamino greitesnį visureigį (7)

Kai „Bentayga“ pasirodė pirmą kartą, masyviam ir prabangiam visureigiui buvo prilipdyta tuomet...

10 dalykų, kurių apie „Porsche Taycan“ dar nežinojote (9)

2019 m. pabaigoje gatvėse bus galima išvysti pirmuosius „Porsche Taycan“ elektromobilius. Dar...

„Volkswagen“ plečia R modelių liniją – gamins neįprastą naujoką

Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje (kovo 7-17 d.) „ Volkswagen “ pristatys naują...

Top naujienos

Skurdas pagal norvegus: pinigų stoka besiskundžianti 50-metė norvegė laukia 1700 eurų pensijos (27)

51 m. norvegė Liv Iversen yra seniausio lėlių teatro pietvakarinėje Norvegijos pakrantėje...

Globos namų darbuotoja nusprendė prabilti apie tai, kas vyksta už uždarų durų: situacija kelia nerimą (42)

Kylantys incidentai, psichologinės pagalbos trūkumas ir nekompetetingi darbuotojai – tokias...

Kramerio šou įkvėptas „Rytas“ pakeliui į finalą parbloškė „Neptūną“ (209)

Kaip ir pirmajame, taip ir antrajame „Kiddy Tour“ Karaliaus Mindaugo taurės pusfinalyje sirgaliai...

Paltanavičius: sniegas sugrįš (4)

Lietuvoje jau persiritome antron vasario pusėn. Vis drąsiau žvelgiame į horizontą, iš už kurio...

Miunchene – vienas už kitą įžūlesni Lavrovo pareiškimai papildyta (589)

Vokietijos kanclerė Angela Merkel gynė Vokietijos prekybos ryšius su Rusija ir ragino pasaulio...

Pasauliui einant iš proto dėl sveikos mitybos, investuotojai nusitaikė į lašišą (18)

Pasauliui siekiant vis sveikesnės mitybos, vienas rizikos draudimo fondas Australijoje energingai...

Avite šiuos batus kasdien, tačiau neįtariate, kaip tai atsiliepia sveikatai

Žmogus vidutiniškai per metus nueina 245-292 km. Štai todėl labai svarbu rasti tobulus batus,...

Vilniaus Gedimino prospekte suliepsnojo 70 laužų (14)

Vasario 16 -ąją Vilniaus Gedimino prospekte suliepsnojo 70 laisvės laužų. Vilnius...

Šią ligą anksčiau vadindavo baisesne už raupus: šiuo metu ji plinta Lietuvoje, o vaistų nėra medikės įspėja apie didėjančią grėsmę (200)

Susirgimų tymais skaičius kopia į seniai regėtas aukštumas. Per pastaruosius 2 metus tymais...

Verslininkas apie tai, kaip išgyventi, kai tenka išmesti tūkstančius tonų produkcijos (9)

Jau trisdešimt metų ūkininkaujantis Edas Sasnauskas savo veiklą pradėjo nuo nedidelio 15...