aA
Vairuotojus užklupusi žiema geriausiai parodo, kurie automobiliai yra „apauti“ kokybiškomis padangomis, o kurių vairuotojai skiria mažiau dėmesio savo saugumui. O kaip dar perkant atskirti, kurios automobilių padangos yra kokybiškos? Geriausia – išbandyti, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Sniegas Vilniuje
© DELFI / Andrius Ufartas

Kalbant apie automobilių ar jų komponentų testus, vokiško žurnalo „Auto Bild“ specialistų padangų bandymai leidžia suprasti šio elemento įtaką eismo saugumui, piniginei bei išsirinkti geriausius produktus.

Prieš kiekvieną žiemą „Auto Bild“ atlieka didįjį testą. 2018-ųjų pabaigoje jame dalyvavo net 51 modelio padangos. Visų matmenys – 195/65 R15 ir visos buvo žieminės. Pats testas suskirstytas į tris dalis – po pirmosios, stabdymo ant šlapios dangos, liko 30 geriausius rezultatus parodžiusių padangų. Antroje dalyje prisidėjo stabdymas ant apsnigto kelio, o susumavus abiejų rungčių rezultatus 20 geriausiųjų keliavo į trečią etapą, kuriame bandytos jų valdymo savybės bei daugybė kitų papildomų kriterijų, leidžiančių išrinkti geriausias iš geriausių.

Lyginant įvairių rungčių rezultatus, testai atlikti ir su vasarinėmis bei universaliomis padangomis. Rezultatai nenustebino – vasarinės buvo geresnės ant sausos kelio dangos, prilygo geriausioms žieminėms ant šlapios ir gerokai atsiliko ant sniego. Universalių rezultatai – vidutiniai daugelyje rungčių.

Geriausių visur nebūna

Pirmasis lakmuso popierėlis – stabdymas ant šlapios dangos. Geriausias rezultatas, sustojant nuo 80 km/val. greičio iki nulio, buvo 34,5 m, o blogiausias – net 49,8 m.

„Auto Bild“ stengiasi testais išbandyti kuo daugiau padangų komplektų, kurie parduodami Europos Sąjungoje. Pasirodo, ne visomis galima važiuoti saugiai – 15 metrų skirtumas stabdant, kai toks, palyginti, nedidelis greitis, yra milžiniškas. Nors visas padangas galite įsigyti parduotuvėse, prasčiausius rezultatus parodžiusių naudoti mes nerekomenduojame“, – teigia „Auto Bild Lietuva“ žurnalo vyriausiasis redaktorius, Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas Vitoldas Milius.

Antrasis bandymų etapas – stabdymas ant apsnigto kelio važiuojant 50 km/val. greičiu. Po pirmo testo liko tik trisdešimt geriausių padangų, tad ir skirtumai kur kas mažesni: nuo 27 iki 31,3 m. Po šio etapo susumavus stabdymo ant šlapios ir apsnigtos kelio dangų rezultatus teste liko 20 geriausiųjų. Buvo bandomos jų valdymo savybės, akvaplanavimas, numatoma rida, pasipriešinimas riedėjimui, triukšmingumas ir kiti žiemą svarbūs niuansai. Rezultatų buvo įvairių.

Pasak V. Miliaus, padangų, kurios būtų geriausios visose srityse, nebūna, kiekviena stipriausia skirtingose kategorijose. Atsižvelgiant į savo kasdienius maršrutus reikėtų rinktis ir padangas: jeigu daug važinėjate gerai valomais keliais ir greitkeliais, jums aktualios savybės – akvaplanavimas, stabdymas ant šlapios kelio dangos, triukšmingumas. Jeigu kasdien keliaujate žvyrkeliu, pirmoje prioritetų sąrašo vietoje turėtų būti sukibimas su sniegu ir ledu, o jei kiekvieną žiemą įveikiate labai daug kilometrų – ilgaamžiškumas.

50 kriterijų prieš 3

Tokie testai leidžia vairuotojams išsirinkti labiau jo poreikius atitinkantį ir kokybiškesnį automobilio apavą, tačiau rezultatai iš pirmo žvilgsnio gali šokiruoti: tik 30 padangų iš 51 įveikė kvalifikacinį barjerą, o į finalą pateko 20.

„Baltijos šalyse ir didelėje šiaurės Europos dalyje dažniausiai susiduriame ne su apsnigta, o šlapia kelio danga, todėl pagrindinis padangų vertinimo kriterijus – stabdymas ant jos. Šio testo metodika yra tokia, kad kvalifikaciją įveikia 30 padangų nepaisant rezultatų. 31 ar 32 vietas užėmusios padangos atsilieka nuo lyderių, tačiau nėra labai blogos – jų savybės tiesiog atitinka biudžetinius patiems pigiausiems produktams taikomus reikalavimus. Tačiau paskutines vietas teste užėmusios padangos kelia pavojų eismo saugumui ir jų naudoti nerekomenduojama“, – teigia „Goodyear“ įmonės pardavimų vadovas Baltijos šalims Martins Grinbergs.

Į finalą tarp geriausiųjų pateko tik 20 padangų, o pavyzdingų arba gerų įvertinimą tegavo 8. Dvylika padangų įvertintos kaip patenkinamos arba santykinai rekomenduojamos, o 31 net nepateko į finalą. Dėl šios priežasties specialistai siūlo atkreipti dėmesį į nepriklausomus bandymus dar prieš renkantis padangas (juos atlieka ne tik „Auto Bild“, bet ir ADAC, AMS, „Auto Express“ bei daug kitų organizacijų), o ne į parduotuvėse užklijuotas standartizuotas etiketes, kuriose nurodyti vos trys parametrai: stabdymas ant šlapios kelio dangos, pasipriešinimas riedėjimui bei skleidžiamas triukšmas.

Paskutines vietas nepriklausomuose testuose užimančių padangų (kurios dažniausiai projektuojamos ir gaminamos pietryčių Azijoje) įvertinimai ES standartizuotoje etiketėje neatrodo blogi: kartais jie tik minimaliai atsilieka nuo „premium“ gamintojų. Visgi, anot ekspertų, „premium“ koncernai padangas optimizuoja atsižvelgdami į maždaug 50 kriterijų, o mažai žinomi gamintojai orientuojasi į tris, kurie parašyti etiketėje. Tad nors žvelgiant į lentelę viskas atrodo neblogai, bandymai atskleidžia, kas yra kas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
1.3333

Šalia Vilniaus oro uosto baigiama statyti daugiafunkcė stovėjimo aikštelė (3)

Pernai šalia Vilniaus oro uosto pradėtą statyti modernią daugiafunkcę automobilių stovėjimo...

„Mazda“ ruošia naujieną klientams: pareiškė, jog atsisakyti dyzelinių variklių – kvailystė (11)

„ Mazda “ gamins hibridinius ir elektrinius automobilius – visi gamins, tai neišvengiama....

Kelininkai pradeda žiemos sezoną: sandėliai užpildyti smėliu ir druska (3)

AB „Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos...

Griežtėjantys taršos reikalavimai keičia „premium“ automobilių rinką: privalumų turi viena grupė (18)

Nuo 2018 m. rugsėjo visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai turėjo atitikti ne tik...

Nauji automobiliai lietuviams vis patrauklesni: jų pardavimų augimas šalyje – sparčiausias ES (13)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per devynis šių metų mėnesius buvo sparčiausias...

Top naujienos

Nuodų katilu virtusi Alytaus įmonė tikrinta ne kartą ir ne du: leidimą veikti gavo net po krūvos pažeidimų (232)

Alytaus padangų perdirbimo įmonėje UAB „ Ekologistika “ kilęs gaisras primena tikrą...

Astrave gyventojų padvigubės: nauji daugiabučiai laukia branduolinės energetikos specialistų iš Rusijos specialiai DELFI iš Astravo (220)

Astravas nuo panašaus dydžio miestelio Lietuvoje skiriasi tik tuo, kad jo viduryje stovi Lenino...

Politikai pavargo nuo Pranckiečio dramos Seime: yra paprastas scenarijus, kuris remiasi pragmatiškais skaičiavimais (240)

„Deja, ponas Pranckietis pasirinko kitą kelią – žaidimą procedūromis, kas veda į niekur arba...

Ant rekordinės vertės sutarties parašą raitęs Sabonis lieka „Pacers“ klube (100)

Nuo 2017-ųjų „Pacers“ ekipos garbę ginantis Domantas Sabonis pasirašė naują ketverių...

Gydytoja įvardijo paracetamolio ir ibuprofeno vartojimo klaidas: dėl nežinojimo gresia skaudžios pasekmės (30)

Tikriausiai ne kartą temperatūrai mažinti ar skausmui pašalinti esate vartoję paracetamolį ar...

Norvegijos krona rekordiškai nukrito euro atžvilgiu (77)

Norvegijos krona pasiekė rekordiškai žemą lygį euro atžvilgiu ir viršijo ankstesnį rekordą,...

Kas dešimtas lietuvis per metus praranda po 50 eurų: ar jūs irgi savo pinigus išmetate tiesiog į balą? (16)

Manote, jog 10 euro centų užstatas už pakuotę nėra daug? DELFI atliko eksperimentą, kurio metu...

Socialiniai tinklai ūžia: ar tikrai mokslininkai neklydo paskelbdami Bellą Hadid gražiausia pasaulio moterimi? apklausa (99)

Spalio 17 dieną Bella Hadid ir Beyonce tiesiog ramiai gyveno savo gyvenimus, kol mokslininkai...

Katkus: Karbauskis ir „valstiečių“ partija dabar jau pasiekė dugną ir įgijo daugiau priešų (439)

„Kiekviena Lietuvos valdžia pralaimi kitus rinkimus. Tad ši valdžia pralaimės kitus rinkimus, ir...

Ką geriau sodinti rudenį ir ką pavasarį – profesionalo patarimai kaip neapsigauti perkant sodinuką (3)

Profesionalus sodininkas Gediminas Cijūnaitis, gediminosodai.lt savininkas, dalinasi patarimais, kaip...