aA
Prieš keliolika metų vadinamajam miesto hečbekų B segmentui priklausę automobiliai nuo savo prabangesnių giminaičių skyrėsi kaip dviratis nuo motociklo. Dabar mažuose gamintojų modeliuose galima rasti naujausių ir moderniausių technologijų bei aukštos kokybės apdailos medžiagų, kurių kokybė užrištomis akimis lengvai leidžia supainioti tokį miesto hečbeką su prabangesniu sedanu, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Peugeot 208
Peugeot 208
© Gamintojo archyvas

Kokia yra paslaptis, kad nedideli miesto automobiliai tapo tokie technologiškai pažangūs ir komfortiški?

Daugiau galimybių rinktis

Vieno automobilių gamintojo šūkis „Power of choice“ (liet. „pasirinkimo galia“) labai gerai atspindi tendenciją pažangias technologijas perduoti mažiesiems automobiliams.

Tai reiškia, jog mažųjų automobilių pirkėjai turi itin plačių pasirinkimo galimybių, pavyzdžiui, „Peugeot 208“ pirkėjas gali pasirinkti benzininį, dyzelinį arba elektrinį variklį bei mechaninę arba automatinę pavarų dėžę; „Volkswagen Polo“ – benzininį ar dyzelinį bei mechaninę ar automatinę. Tiek „Peugeot“, tiek „Volkswagen“ hečbekuose montuojamos moderniausios pavarų dėžės (atitinkamai 8 laipsnių EAT-8 bei 7 laipsnių DSG).

Ar egzistavo tokių pasirinkimo galimybių praėjusio dešimtmečio pradžioje? Apie tai, jog „Volkswagen Polo“ turės tokią pačią automatinę pavarų dėžę kaip ir „Passat“, retas kuris drįso net pasvajoti. Tačiau gamintojai ilgainiui suvokė, jog verčiau gaminti vieną kokybišką detalę ir ją montuoti į visus automobilius nei kiekvienam kurti atskiras.

Peugeot 208
Peugeot 208
© Gamintojo archyvas

Analogiškai nutiko ir su automobilių įranga – technologijų pažanga leidžia sparčiai ją tobulinti ir didinti prieinamumą. „Peugeot 208“ hečbeke jau standartiškai montuojama autonominio avarinio stabdymo, eismo juostos palaikymo, nematomos zonos stebėjimo sistemos. Ne viename aukštesnės klasės automobilyje, net ir „premium“ segmente, tokios sistemos – tik papildomos įrangos sąraše. Už „Audi A3“, BMW 1 ir daug kitų modelių eismo juostos išlaikymo ar autonominio avarinio stabdymo sistemas reikia sumokėti papildomai.

Elektromobiliai apskritai yra kita tema. Daugelis gamintojų juos kuria nuo nulio – taip atsirado „Mitsubishi i-MiEV“, „Nissan LEAF“, „Audi e-tron, „Jaguar I-Pace“ modeliai. Kaip parodė istorija, ne visi tapo populiarūs, klientai vertina galimybę rinktis patinkantį modelį ir tik tada – variklio tipą.

Kai kurie gamintojai pastebėjo tokį klientų norą, tad pradėjo kurti universalias platformas, pritaikomas įvairiems jėgainių tipams. Tai nulėmė tokių modelių kaip „Volkswagen Golf“ ar „Peugeot 208“ populiarumą, jų eksterjeras bei interjeras iš esmės nesiskiria nuo pasirenkamo variklio tipo (benzininio, elektrinio ar kito) ar pavarų dėžės.

Peugeot 208
Peugeot 208
© Gamintojo archyvas

Augantis praktiškumas

Pati ryškiausia mažųjų segmento savybė – išskirtinis dizainas. Kartais tenka girdėti frazę, jog šiuolaikinių automobilių išorė tampa nuobodi ir vienoda, ji tikrai negalioja nedideliems hečbekams.

Renkantis tokį automobilį akivaizdžiai pastebima kai kurių gamintojų siūloma spalvų gama: ryški oranžinė, sodri mėlyna ar skaisti geltona. Prie stiliaus ir išskirtinumo prisideda technologiniai sprendimai, daugelio priekinę dalį puošia tam tikrą formą atkartojantys LED žibintai: „Volvo“ – Toro kūjis, „Peugeot“ – žvėries iltys, BMW – ovalai.

Vis dėlto didžiausias pastarojo dešimtmečio pokytis susijęs su praktiškumu. Tam tikros automobilių detalės pastebimai išaugo, pavyzdžiui, statramsčiai, kurie dėl griežtėjančių saugumo reikalavimų tapo kur kas tvirtesni, juose neretai montuojamos oro pagalvės. Tačiau salono erdvė taip pat auga, vietos daugiau yra tiek priekyje, tiek gale sėdintiems keleiviams, tiek ir bagažinėje.

Peugeot 208
Peugeot 208
© Gamintojo archyvas

Pavyzdžiui, pirmosios kartos BMW 1 hečbeko bagažinės talpa buvo 330 litrų, „Audi A3“ – 350 l. Mažųjų miesto hečbekų bagažinės yra kiek mažesnės, tačiau nulenkus galines sėdynes, erdvė skiriasi minimaliai. Kita vertus, litrais išreiškiama talpa yra tik viena medalio pusė. Norint įdėti pirkinių maišus ar kelis lagaminus, labiau vertinamas bagažo skyriaus išplanavimas, jo konfigūracijos galimybės kaip dvigubas dugnas, kuris šiandien yra daugelyje naujų automobilių.

Mažų automobilių prabangos bei komforto įranga taip pat nebestebina. Odinės sėdynės, „Alcantara“ apdaila, beraktė atrakinimo ir užvedimo sistemos, didelio skersmens lengvojo lydinio ratlankiai – tokie atributai gali būti komplektuojami ne vienam B segmento automobiliui. Nedideli miesto hečbekai ne tik inovacijomis, bet ir komfortu jau pavijo aukštesnės klasės modelius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
4.0000

Seimas nutarė leisti turint B kategoriją vairuoti ir lengvuosius motociklus, bet su papildomomis sąlygomis (155)

Diskusija, ar vertėtų leisti vairuotojams, turintiems B kategorijos vairuotojo pažymėjimą,...

„Audi“ surengė išskirtinę premjerą: pristatė du naujus elektromobilius – „Q4 e-tron“ ir „Q4 Sportback e-tron“ (8)

Vokietijos „premium“ segmento gamintoja „ Audi “ rodo tvirtą ryžtą eiti elektra varomų...

„Regitra“ pasiūlė naujų numerių iš M raidės: yra ir MAD, ir MAN, ir MAM (32)

„ Regitra “ papildys planuojamų gaminti numerio ženklų sąrašą. Jame atsiras nauja raidė M....

„Toyota“ prezidentas Akio Toyoda pelnė „Automobilių pasaulio 2021 metų žmogaus“ titulą (1)

„ Toyota Motor Corporation“ (TMC) prezidentas ir generalinis direktorius Akio Toyoda tapo...

„Kia“ su savo elektromobiliais tikisi įsitvirtinti Baltijos šalyse (1)

Automobilių gamintojai vis dažniau siūlo modelius ne tik su vidaus degimo varikliais, bet ir...

Top naujienos

Rusija įrėmė raketas Vakarams į smilkinį: ar gresia naujas karas (1061)

Jau kurį laiką didėja įtampa Ukrainos pasienyje ir neraminančios žinios apie Rusijos karinį...

Rusams uždrausta atostogauti Turkijoje: lietuviams bus daugiau ramybės, gali stipriai nukristi kainos (331)

Turkijos Antalijos regione – gedulo nuotaikos. Nuo balandžio 15 dienos čia nelieka rusų turistų,...

Po sprendimų laisvinti karantiną – eksperto prognozė: 3000 naujų atvejų per parą jau gegužės pradžioje (316)

Tikėtina, kad netrukus Lietuva sugrįš į „juodąją zoną“, o atlaisvinus karantiną jau...

Joana Balčiuvienė | D+

Žmonos smurtas prieš vyrą: tai vyksta dažniau, nei įsivaizduojate (4)

„Tu gal pederastas? Gal tau ant moterų nestovi?“ – šis sutuoktinės klausimas Pauliui (vardas...

Niūrios dienos baigiasi: sinoptikai žada savaitgalį su 19 laipsnių šiluma (2)

Penktadienį Lietuvos orus lems Juodosios jūros ciklono šiaurės vakarinė dalis. Stori debesys...

Į Europos lygos pajėgiausiųjų ketvertą užtikrintai žengė du Anglijos klubai (3)

UEFA Europos lygoje aiškios pusfinalio dalyvės. Jos paaiškėjo ketvirtadienį po atsakomųjų...

Lenkija išsiunčia tris Rusijos diplomatus papildyta (153)

Lenkija ketvirtadienį paskelbė išsiunčianti tris Rusijos diplomatus dėl, anot Varšuvos,...

Sostinės policija skubiai kreipiasi į visuomenę: iš ligoninės išėjo ir dingo vyriškis (13)

Šiandien, ketvirtadienį, apie 15 val., Santariškių g. iš ligoninės išėjo Andrej Bogdanovič...

Sibiro ir blokados užgrūdinta žolininkė: išbandymų nereikia bijoti (5)

„ 7 Ievos namai “, kitaip 7IN įkūrėjai Ieva ir Valdas Jonaičiai turi kažkokio vidinio...

Antony Sguazzin | D+

Ekspertai įspėja dėl pavojaus iš Afrikos: sėdime ant uždelsto veikimo bombos

Tuo metu, kai likęs pasaulis, sparčiai skiepydamasis, tikisi grįžti prie įprasto gyvenimo ritmo...