aA
Prieš keliolika metų vadinamajam miesto hečbekų B segmentui priklausę automobiliai nuo savo prabangesnių giminaičių skyrėsi kaip dviratis nuo motociklo. Dabar mažuose gamintojų modeliuose galima rasti naujausių ir moderniausių technologijų bei aukštos kokybės apdailos medžiagų, kurių kokybė užrištomis akimis lengvai leidžia supainioti tokį miesto hečbeką su prabangesniu sedanu, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Peugeot 208
Peugeot 208
© Gamintojo archyvas

Kokia yra paslaptis, kad nedideli miesto automobiliai tapo tokie technologiškai pažangūs ir komfortiški?

Daugiau galimybių rinktis

Vieno automobilių gamintojo šūkis „Power of choice“ (liet. „pasirinkimo galia“) labai gerai atspindi tendenciją pažangias technologijas perduoti mažiesiems automobiliams.

Tai reiškia, jog mažųjų automobilių pirkėjai turi itin plačių pasirinkimo galimybių, pavyzdžiui, „Peugeot 208“ pirkėjas gali pasirinkti benzininį, dyzelinį arba elektrinį variklį bei mechaninę arba automatinę pavarų dėžę; „Volkswagen Polo“ – benzininį ar dyzelinį bei mechaninę ar automatinę. Tiek „Peugeot“, tiek „Volkswagen“ hečbekuose montuojamos moderniausios pavarų dėžės (atitinkamai 8 laipsnių EAT-8 bei 7 laipsnių DSG).

Ar egzistavo tokių pasirinkimo galimybių praėjusio dešimtmečio pradžioje? Apie tai, jog „Volkswagen Polo“ turės tokią pačią automatinę pavarų dėžę kaip ir „Passat“, retas kuris drįso net pasvajoti. Tačiau gamintojai ilgainiui suvokė, jog verčiau gaminti vieną kokybišką detalę ir ją montuoti į visus automobilius nei kiekvienam kurti atskiras.

Peugeot 208
Peugeot 208
© Gamintojo archyvas

Analogiškai nutiko ir su automobilių įranga – technologijų pažanga leidžia sparčiai ją tobulinti ir didinti prieinamumą. „Peugeot 208“ hečbeke jau standartiškai montuojama autonominio avarinio stabdymo, eismo juostos palaikymo, nematomos zonos stebėjimo sistemos. Ne viename aukštesnės klasės automobilyje, net ir „premium“ segmente, tokios sistemos – tik papildomos įrangos sąraše. Už „Audi A3“, BMW 1 ir daug kitų modelių eismo juostos išlaikymo ar autonominio avarinio stabdymo sistemas reikia sumokėti papildomai.

Elektromobiliai apskritai yra kita tema. Daugelis gamintojų juos kuria nuo nulio – taip atsirado „Mitsubishi i-MiEV“, „Nissan LEAF“, „Audi e-tron, „Jaguar I-Pace“ modeliai. Kaip parodė istorija, ne visi tapo populiarūs, klientai vertina galimybę rinktis patinkantį modelį ir tik tada – variklio tipą.

Kai kurie gamintojai pastebėjo tokį klientų norą, tad pradėjo kurti universalias platformas, pritaikomas įvairiems jėgainių tipams. Tai nulėmė tokių modelių kaip „Volkswagen Golf“ ar „Peugeot 208“ populiarumą, jų eksterjeras bei interjeras iš esmės nesiskiria nuo pasirenkamo variklio tipo (benzininio, elektrinio ar kito) ar pavarų dėžės.

Peugeot 208
Peugeot 208
© Gamintojo archyvas

Augantis praktiškumas

Pati ryškiausia mažųjų segmento savybė – išskirtinis dizainas. Kartais tenka girdėti frazę, jog šiuolaikinių automobilių išorė tampa nuobodi ir vienoda, ji tikrai negalioja nedideliems hečbekams.

Renkantis tokį automobilį akivaizdžiai pastebima kai kurių gamintojų siūloma spalvų gama: ryški oranžinė, sodri mėlyna ar skaisti geltona. Prie stiliaus ir išskirtinumo prisideda technologiniai sprendimai, daugelio priekinę dalį puošia tam tikrą formą atkartojantys LED žibintai: „Volvo“ – Toro kūjis, „Peugeot“ – žvėries iltys, BMW – ovalai.

Vis dėlto didžiausias pastarojo dešimtmečio pokytis susijęs su praktiškumu. Tam tikros automobilių detalės pastebimai išaugo, pavyzdžiui, statramsčiai, kurie dėl griežtėjančių saugumo reikalavimų tapo kur kas tvirtesni, juose neretai montuojamos oro pagalvės. Tačiau salono erdvė taip pat auga, vietos daugiau yra tiek priekyje, tiek gale sėdintiems keleiviams, tiek ir bagažinėje.

Peugeot 208
Peugeot 208
© Gamintojo archyvas

Pavyzdžiui, pirmosios kartos BMW 1 hečbeko bagažinės talpa buvo 330 litrų, „Audi A3“ – 350 l. Mažųjų miesto hečbekų bagažinės yra kiek mažesnės, tačiau nulenkus galines sėdynes, erdvė skiriasi minimaliai. Kita vertus, litrais išreiškiama talpa yra tik viena medalio pusė. Norint įdėti pirkinių maišus ar kelis lagaminus, labiau vertinamas bagažo skyriaus išplanavimas, jo konfigūracijos galimybės kaip dvigubas dugnas, kuris šiandien yra daugelyje naujų automobilių.

Mažų automobilių prabangos bei komforto įranga taip pat nebestebina. Odinės sėdynės, „Alcantara“ apdaila, beraktė atrakinimo ir užvedimo sistemos, didelio skersmens lengvojo lydinio ratlankiai – tokie atributai gali būti komplektuojami ne vienam B segmento automobiliui. Nedideli miesto hečbekai ne tik inovacijomis, bet ir komfortu jau pavijo aukštesnės klasės modelius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
4.0000

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

Neseniai Lietuvoje demonstruotas „ Jaguar XE SV Project 8“ – vienas iš viso labo trijų...

Rudenį pasirodys naujasis „BMW 4 Gran Coupe“

Prieš 7 metus pristatytas pirmasis BMW 4 serijos „ Gran Coupe “ modelis išplėtė BMW modelių...

Į startuolį „Deals On Wheels“ investuoja Laimonas Belickas

Laimonas Belickas , bendrovės „Orion Leasing“ generalinis direktorius ir bendrasavininkis, tapo...

BMW atnaujino X3 ir X4 modelius – debiutuos rudenį (1)

Vokietijos koncernas BMW atskleidė, kokių patobulinimų turės rudenį pasirodysiantys atnaujinti...

„Volkswagen“ pristatė naująjį „Multivan T7“ (5)

„ Volkswagen Commercial Vehicles “ pristatė naujos kartos savo bestselerį „Multivan“,...

Top naujienos

Šimonytė parašė laišką „Didžiojo Šeimos gynimo maršo“ organizatoriams (123)

Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė antradienį spaudos atstovams teigė, kad parašė laišką...

Barai ir naktiniai klubai su nerimu pasitinka atlaisvinimus: kai kurie atsidaryti išvis neplanuoja (12)

Nuo ketvirtadienio panaikinus darbo laiko ribojimus naktinėms pasilinksminimo vietoms, ne visi barai...

Po absoliutaus savaitgalio rekordo – įtampa pasienyje: situacija sunkiai prognozuojama VSAT vadas: Minske yra 1000-1500 nelegalių migrantų, kurie bet kada gali pajudėti mūsų link (385)

Praėjusį savaitgalį prie Lietuvos ir Baltarusijos sienos užfiksuotas rekordinis nelegalių...

„Ryanair“ vadovas: nutupdyto lėktuvo kapitonui nebuvo palikta jokių alternatyvų asmenys su vaizdo kameromis daug kartų spaudė lėktuvo įgulą  (11)

„Ryanair“ skrydžio iš Atėnų į Vilnių priverstinis nutupdymas Minske ir Baltarusijos režimo...

Seimo opozicija surinko parašus – inicijuoja nepasitikėjimą Pavilioniu (44)

Seimo opozicija surinko reikiamą skaičių parašų iniciatyvai dėl nepasitikėjimo Užsienio...

Lenkų vilčių oro balioną ištiko aviakatastrofa: šansai laidojami, treneriui renčiama giljotina (11)

Turėdami savo komandoje geriausią pasaulio futbolininką lenkai leido sau pasvajoti apie tolimus...

Lietuvių pristatyta batų modeliavimo technologija žada užkariauti pasaulį: kiekvienas galės įgyvendinti savo svajonių avalynės viziją

Lietuvoje daug metų veikiantys „Batų namai“ tapo nauju prekės ženklu „Mas Laus“. Antrosios...

Vytautė Merkytė | D+

Kaip vakcinacija tapo propagandos įrankiu: po „Brexit“ kančios britams reikėjo pamokyti Europą

Ar COVID-19 krizė tapo neįtikėtinai gera galimybe Jungtinei Karalystei po to, kai ši paliko...

Įtikėjo, kad pasiskiepijusius žmones galima aptikti „Bluetooth“ ryšiu: vadina tai pokemonų gaudymu

Nerimstant dezinformacijos vakcinų nuo COVID-19 tema bangai, socialiniuose tinkluose paskleista dar...

Pasirengimas pasaulio U-19 krepšinio čempionatui: Lietuva – Latvija tiesioginė rungtynių transliacija

Pasaulio U-19 krepšinio čempionatui besirengianti Lietuvos devyniolikmečių rinktinė Kėdainiuose...