aA
Prieš keliolika metų vadinamajam miesto hečbekų B segmentui priklausę automobiliai nuo savo prabangesnių giminaičių skyrėsi kaip dviratis nuo motociklo. Dabar mažuose gamintojų modeliuose galima rasti naujausių ir moderniausių technologijų bei aukštos kokybės apdailos medžiagų, kurių kokybė užrištomis akimis lengvai leidžia supainioti tokį miesto hečbeką su prabangesniu sedanu, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Peugeot 208
Peugeot 208
© Gamintojo archyvas

Kokia yra paslaptis, kad nedideli miesto automobiliai tapo tokie technologiškai pažangūs ir komfortiški?

Daugiau galimybių rinktis

Vieno automobilių gamintojo šūkis „Power of choice“ (liet. „pasirinkimo galia“) labai gerai atspindi tendenciją pažangias technologijas perduoti mažiesiems automobiliams.

Tai reiškia, jog mažųjų automobilių pirkėjai turi itin plačių pasirinkimo galimybių, pavyzdžiui, „Peugeot 208“ pirkėjas gali pasirinkti benzininį, dyzelinį arba elektrinį variklį bei mechaninę arba automatinę pavarų dėžę; „Volkswagen Polo“ – benzininį ar dyzelinį bei mechaninę ar automatinę. Tiek „Peugeot“, tiek „Volkswagen“ hečbekuose montuojamos moderniausios pavarų dėžės (atitinkamai 8 laipsnių EAT-8 bei 7 laipsnių DSG).

Ar egzistavo tokių pasirinkimo galimybių praėjusio dešimtmečio pradžioje? Apie tai, jog „Volkswagen Polo“ turės tokią pačią automatinę pavarų dėžę kaip ir „Passat“, retas kuris drįso net pasvajoti. Tačiau gamintojai ilgainiui suvokė, jog verčiau gaminti vieną kokybišką detalę ir ją montuoti į visus automobilius nei kiekvienam kurti atskiras.

Peugeot 208
Peugeot 208
© Gamintojo archyvas

Analogiškai nutiko ir su automobilių įranga – technologijų pažanga leidžia sparčiai ją tobulinti ir didinti prieinamumą. „Peugeot 208“ hečbeke jau standartiškai montuojama autonominio avarinio stabdymo, eismo juostos palaikymo, nematomos zonos stebėjimo sistemos. Ne viename aukštesnės klasės automobilyje, net ir „premium“ segmente, tokios sistemos – tik papildomos įrangos sąraše. Už „Audi A3“, BMW 1 ir daug kitų modelių eismo juostos išlaikymo ar autonominio avarinio stabdymo sistemas reikia sumokėti papildomai.

Elektromobiliai apskritai yra kita tema. Daugelis gamintojų juos kuria nuo nulio – taip atsirado „Mitsubishi i-MiEV“, „Nissan LEAF“, „Audi e-tron, „Jaguar I-Pace“ modeliai. Kaip parodė istorija, ne visi tapo populiarūs, klientai vertina galimybę rinktis patinkantį modelį ir tik tada – variklio tipą.

Kai kurie gamintojai pastebėjo tokį klientų norą, tad pradėjo kurti universalias platformas, pritaikomas įvairiems jėgainių tipams. Tai nulėmė tokių modelių kaip „Volkswagen Golf“ ar „Peugeot 208“ populiarumą, jų eksterjeras bei interjeras iš esmės nesiskiria nuo pasirenkamo variklio tipo (benzininio, elektrinio ar kito) ar pavarų dėžės.

Peugeot 208
Peugeot 208
© Gamintojo archyvas

Augantis praktiškumas

Pati ryškiausia mažųjų segmento savybė – išskirtinis dizainas. Kartais tenka girdėti frazę, jog šiuolaikinių automobilių išorė tampa nuobodi ir vienoda, ji tikrai negalioja nedideliems hečbekams.

Renkantis tokį automobilį akivaizdžiai pastebima kai kurių gamintojų siūloma spalvų gama: ryški oranžinė, sodri mėlyna ar skaisti geltona. Prie stiliaus ir išskirtinumo prisideda technologiniai sprendimai, daugelio priekinę dalį puošia tam tikrą formą atkartojantys LED žibintai: „Volvo“ – Toro kūjis, „Peugeot“ – žvėries iltys, BMW – ovalai.

Vis dėlto didžiausias pastarojo dešimtmečio pokytis susijęs su praktiškumu. Tam tikros automobilių detalės pastebimai išaugo, pavyzdžiui, statramsčiai, kurie dėl griežtėjančių saugumo reikalavimų tapo kur kas tvirtesni, juose neretai montuojamos oro pagalvės. Tačiau salono erdvė taip pat auga, vietos daugiau yra tiek priekyje, tiek gale sėdintiems keleiviams, tiek ir bagažinėje.

Peugeot 208
Peugeot 208
© Gamintojo archyvas

Pavyzdžiui, pirmosios kartos BMW 1 hečbeko bagažinės talpa buvo 330 litrų, „Audi A3“ – 350 l. Mažųjų miesto hečbekų bagažinės yra kiek mažesnės, tačiau nulenkus galines sėdynes, erdvė skiriasi minimaliai. Kita vertus, litrais išreiškiama talpa yra tik viena medalio pusė. Norint įdėti pirkinių maišus ar kelis lagaminus, labiau vertinamas bagažo skyriaus išplanavimas, jo konfigūracijos galimybės kaip dvigubas dugnas, kuris šiandien yra daugelyje naujų automobilių.

Mažų automobilių prabangos bei komforto įranga taip pat nebestebina. Odinės sėdynės, „Alcantara“ apdaila, beraktė atrakinimo ir užvedimo sistemos, didelio skersmens lengvojo lydinio ratlankiai – tokie atributai gali būti komplektuojami ne vienam B segmento automobiliui. Nedideli miesto hečbekai ne tik inovacijomis, bet ir komfortu jau pavijo aukštesnės klasės modelius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
4.0000

Pasakė, kodėl paprasta rozetė elektromobilių savininkams namuose – ne geriausias sprendimas

Lietuvoje vis sparčiau augant elektromobilių skaičiui, daugeliui jau tapo aišku, kad didžiausią...

Skaudi tiesa: pusė naujų automobilių po 3 metų neįveikia pirmosios techninės apžiūros (2)

Lietuvoje asmeniniai lengvieji automobiliai , kaip ir motociklai bei mopedai, atlikti techninę...

Elektromobilį krausim greitai ir (ar) patogiai?

Šiais laikais daugybei vartotojų labai svarbu, kad kiekvieną akumuliatorių turintį įrenginį,...

Į Vilniaus gatves išrieda elektriniai mažos talpos autobusai: pirmieji 6 nauji maršrutai

Rugpjūčio 16 d. Vilniuje pradeda važiuoti pirmieji elektriniai mažos talpos autobusai,...

„Jaguar Land Rover“ elektromobilio „I-Pace“ baterijoms suteikia antrą gyvenimą

„Perėjimas prie elektrinės ateities, kai bus gaminamos vien elektra varomos transporto priemonės,...

Top naujienos

Delfi Pliusparengė Nerijus Povilaitis

Rusijos karių artimųjų skundai pribloškia: armijoje šauktinių laukia nesuvokiamas košmaras (2)

Situacija karą Ukrainoje pradėjusios Rusijos kariuomenėje – apgailėtina. Šauktiniai apgaule...

Gyventojai skaičiuoja skirtumus tarp „biržinės“ ir garantinio tiekimo kainos: sako, kad pasirinkę tiekėją pralošė tiekėjai: nelogiška (3)

Dalis elektros vartotojų, pasirinkusių su biržos kaina susietą nepriklausomo tiekėjo planą,...

Magiškas Jocytės pasirodymas nukalė Lietuvos rinktinei Europos čempionato auksą lietuvė tapo turnyro MVP (10)

Sekmadienio vakarą Heraklione, Graikijoje, vykusiame Europos jaunių merginų (iki 18 metų)...

Geros žinios atostogaujantiems – artimiausiu metu karščiai nesitrauks: galime sulaukti škvalo ir krūšos (4)

Pirmadienio dieną orus lems žemo slėgio lauko šiaurės rytinis pakraštys. Vyraus nepastoviai...

Delfi PliusDailius Dargis

Po ilgos tylos – Rusijoje kalinčio Zamolskio interviu: garsiausias samdomas žudikas nebijo keršto ir įspėjo laukti rudens (3)

Ilgiausiai Lietuvos teisėsaugos istorijoje – net 13 metų ieškotas siaubingais nusikaltimais...

Angliją šokiravęs žudikas atvežtas į Lietuvą: nebereikės kalėti iki gyvos galvos (4)

Visą Jungtinę Karalystę dėl įvykdyto itin žiauraus savo draugės nužudymo šokiravęs ir tokiu...

Keistas Ukrainos generolo optimizmas dėl karo eigos: kodėl nesibaimina net rusų branduolinio šantažo (5)

Kada Ukraina šalies pietuose pradės savo kontrpuolimą, o gal jau pradėjo? Tokie svarstymai kurį...

Žiniasklaida: niekas rusų neruošė tokio masto nesėkmėms, Putinui – didžiulė gėda (3)

Rugpjūčio 9 d. Kremliaus okupuotame Krymo pusiasalyje esančioje svarbioje rusų aviacijos bazėje...

Sunkumų neatlaikė: užsidarius vienintelei kaimo parduotuvei, gyventojai duonos pirkti važiuos į miestą

Mažosioms kaimų, gyvenviečių, miestelių parduotuvėms – sunkus laikotarpis. Vienos jų...

Kardiologė nurodė klaidą, kurią daro dažnas: tai gali smarkiai pakenkti sveikatai

Mirtingumas nuo širdies ir kraujagyslių ligų Lietuvoje išlieka pirmoje vietoje, tačiau pastebima,...