aA
Su teiginiu „Didesni automobiliai yra saugesni už mažesnius“ sutiktų bene visi vairuotojai. Kiekvienam aišku, kad daugiau sveriantis modelis kaktomušoje atsilaikys geriau už lengvesnį, tačiau saugumą nulemia ne tik fizikos dėsniai. Erdvių visureigių įranga yra ne mažiau svarbi, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Automobilių stabdymo sistemų testas
Automobilių stabdymo sistemų testas
© Vytautas Pilkauskas

„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose kasmet atliekama daug įvairių bandymų ir vienas iš jų – stabdymo testas. Į kiekvieną rinkimuose dalyvaujantį automobilį Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkai sumontuoja specialią daugybę parametrų fiksuojančią įrangą, o tuomet juo kelis kartus įsibėgėjama iki apytiksliai 100 km/val. greičio bei stabdoma iki nulio. Įranga užfiksuoja pradinį greitį, stabdymo kelią, lėtėjimo pagreitį ir daugybę kitų parametrų.

Pagrindinis stabdymo efektyvumą tokiuose rinkimuose apibrėžiantis dalykas yra lėtėjimo pagreitis, mat stabdymo kelią tiksliai išmatuoti yra pernelyg sudėtinga – kiekvieno bandymo metu su kiekvienu automobiliu reikėtų pasiekti tokį patį greitį ir tokia pačia jėga iškart spausti stabdį. Todėl matuojamas lėtėjimo pagreitis, arba kaip sparčiai automobilis mažina važiavimo greitį.

„Automobilių gamintojai pateikia įsibėgėjimo rodiklius, sumontuotą saugumo įrangą, tačiau retas kuris nurodo stabdymo efektyvumą. Tai yra vienas svarbiausių automobilio parametrų, tad siekdami dar padidinti rinkimų objektyvumą, prieš kelerius metus nusprendėme išmatuoti kiekvieno dalyvio stabdymo efektyvumą. Juolab kad jau daugelį metų visi rinkimuose dalyvaujantys automobiliai turi vieno gamintojo padangas, tad testus galime atlikti identiškomis sąlygomis“, – teigia su 37 rinkimuose dalyvavusiais automobiliais po kelis įsibėgėjimo ir stabdymo testus atlikęs vienas iš „Metų automobilio 2020“ komisijos narių Renaldas Gabartas.

Ne pirmus metus atliekamame bandyme žurnalistą stebina visureigiai – dideli ir sunkūs automobiliai įprastai lėtėja efektyviausiai. Daugiau nei dvi tonas sveriančio itin erdvaus „Mercedes-Benz GLE 400d 4MATIC“ lėtėjimo pagreitis išvedus visų stabdymų vidurkį buvo 9,77 m/s2, o viename bandyme netgi viršijo 10 m/s2, tai yra daugiau nei laisvojo kritimo pagreitis. Šį procesą galima palyginti su ekstremaliu sportu – iššokusį iš lėktuvo parašiutininką veikia 9,8 m/s2 laisvojo kritimo pagreitis. Maksimaliai stabdančio „Mercedes-Benz GLE“ keleivius veikia beveik tokia pati jėga.

Automobilių stabdymo sistemų testas
Automobilių stabdymo sistemų testas
© Vytautas Pilkauskas

Toks rezultatas pasiekiamas dėl didelio padangų ploto – „Mercedes-Benz GLE“ standartiškai montuojamos 275/50 R20 matmenų padangos. Tik jos užtikrina automobilio sukibimą su asfaltu, tad natūralu – kuo daugiau sukibimo ploto, tuo stabdymas (ar greitėjimas) yra efektyvesnis.

Daugiau saugumo įrangos

Erdvesniuose Premium segmento automobiliuose įrangos dažniausiai būna daugiau nei ekonominės klasės modeliuose. Tai lemia trečią aspektą, kodėl didesni automobiliai yra saugesni už mažesnius – juose tiesiog daugiau saugumo įrangos.

Ji įprastai dalijama į dvi dalis – aktyvaus ir pasyvaus saugumo. Ir abiejose Premium automobiliai yra laipteliu aukščiau. „Mercedes-Benz GLE“ modelyje priekinės sėdynės gali būti ne tik šildomos, bet ir ventiliuojamos, o salone – keturios klimato kontrolės zonos. Tai reiškia, jog keturi automobilio keleiviai gali nusistatyti skirtingą savo aplinkos temperatūrą ir važiuoti komfortiškai, o vairuotojas bei šalia jo esantis keleivis dar ir pačią sėdynę šildyti ar ventiliuoti. Tokie dalykai kaip aukščiausios klasės garso izoliacija, kokybiška garso aparatūra ar itin patogios sėdynės taip pat prisideda prie vairuotojo būsenos – net ir ilgoje kelionėje jis išlieka nepavargęs.

Vairavimo asistentai svarbūs tiek kasdienėse išvykose mieste, tiek ilgose kelionėse. Efektyvus jų veikimas yra itin svarbus, tačiau didžiulės įtakos vairuotojo komfortui turi ir galimybė keisti asistentų nustatymus. Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ modeliuose galima pasirinkti vieną iš trijų „Brake Assist System Plus“ veikimo būdų – pagal pasirinkimą autonominio stabdymo sistema apie kelyje atsiradusią kliūtį įspėja anksti, vidutiniškai arba vėliau. Vairuotojas pagal savo poreikius gali keisti daugelio sistemų nustatymus ir sureguliuoti jas taip, kad jos veiktų efektyviai, tačiau nepastebimai.

Analogiškai reguliuojami yra ir kiti asistentai – aklosios zonos stebėjimo sistema, vairo kontrolė krypstant iš eismo juostos. Jau standartinėje „premium“ segmento automobilių įrangoje tokių sistemų yra ne viena, tad plačios galimybės konfigūruoti jų veikimą yra kone privalomas atributas, užtikrinantis vairuotojo dėmesingumą ir komfortą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
4.0000

„Peugeot“ pristatė naująjį „e-Partner“, kuris užpildys komercinių elektromobilių gamą

„ Peugeot “ taps vienu iš pirmųjų automobilių gamintojų Europoje, siūlančių visą vien...

Atnaujintas „Mazda CX-3“ sulaukė išskirtinio britų įvertinimo (1)

Prieš penkerius metus pristatytas „ Mazda CX-3 “ visuomenės buvo pripažintas dėl unikalaus...

„Grinda“ perspėjo: mažosioms sostinės gatvelėms valymo nuo sniego teks palaukti (9)

Kelius Vilniuje prižiūrinčios įmonės „Grinda“ Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovas...

„Volkswagen“ pernai pavyko viršyti ES keliamus CO2 emisijų tikslus (2)

Remiantis preliminariais duomenimis, 2020-aisiais „ Volkswagen “ pavyko ne tik pasiekti, bet ir...

TOP 5 populiariausi naudoti automobilių modeliai Lietuvoje (62)

Paslapčių kupina naudotų automobilių rinka yra lyg viena didelė loterija. Nenaujo automobilio...

Top naujienos

Pūga Lietuvoje įsisiautėjo: šimtai iškvietimų visoje šalyje, nepravažiuojami keliai sniego masė ant stogų gali tapti kritinė (179)

Per parą ugniagesiai daugiau 331 kartą vyko šalinti nuvirtusių medžių ir kitų sniego...

Seime – masinis algų kėlimas: kai kurios algos per mėnesį kils keliais šimtais eurų (114)

Seimo valdyba sausį atšaukė keletą buvusių savo sprendimų ir atvėrė kelią gerokai didinti...

Lietuvoje – 1278 nauji koronaviruso atvejai, 24 mirtys (22)

Per praėjusią parą Lietuvoje nustatyti 1278 nauji COVID-19 ligos atvejai, mirė 24 žmonės,...

Putinui – nemalonūs Bideno klausimai (16)

Naujasis JAV prezidentas Joe Bidenas per pirmąjį savo pokalbį telefonu su Rusijos prezidentu...

Prekių gabenimas jūra brangsta kartais: neabejojama, kad tai didins kainas Lietuvoje prekybininkai ieško išeičių (177)

Prekių gabenimas jūrų konteineriais iš Kinijos tuština Lietuvos verslų kišenes. Vien pandemijos...

Virusologė: sausis ir vasaris yra tie mėnesiai, kuriuos turime išlaukti (231)

Kembridžo universiteto virusologijos ir bioinformatikos doktorantė Ingrida Olendraitė teigia, kad...

Vakcina – naujausias Rusijos ginklas prieš Ukrainą: Putinas jau trimituoja apie pergalę Kryme (113)

Europos pastangos paspartinti vakcinaciją suteikia Rusijai dar vieną progą aktyviai pasireikšti...

Tiesioginė transliacija / Delfi rytas. Tokio sniego nematėme jau ilgai: kaip sekasi įveikti stichiją?

Šiandien minima Tarptautinė holokausto aukų atiminimo diena. Lietuvos žydų bendruomenė atkreipia...

Ant vakcinų nuo COVID-19 gamintojų liejasi pyktis: grasina imtis teisinių veiksmų (89)

Europos Sąjunga (ES) kviečiasi pokalbiui vakcinų gamintojas „AstraZeneca“ ir...

Uždaryti britų verslai – ties bankroto riba: po rekomendacijų neatsiverti iki gegužės nuotaikos vis liūdnesnės (38)

Trečiasis didelio masto karantinas Jungtinėje Karalystėje, įvestas siekiant suvaldyti...