aA
Asmeniniai automobiliai prieš šimtą metų pradėjo didelio masto pokyčius. Žmonėms jie suteikė dar neregėta mobilumą ir judėjimo laisvę – vidutinis europietis per metus automobiliu įveikia net 13 tūkst. kilometrų. Drastiškai pakitęs mobilumas yra vienas esminių XXI amžių nuo ankstesniųjų skiriančių aspektų, tačiau po juo slypi dar keli mažesnio masto pokyčiai. Vienas jų – kaip keitėsi paties automobilio kėbulas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Jeep"
"Jeep"
© Gamintojo archyvas

„Žmonių poreikiai automobiliams taip pat sparčiai kito. Pirmaisiais automobilizmo dešimtmečiais daugeliui pakakdavo nuvažiuoti trumpus atstumus, praėjusio amžiaus viduryje išpopuliarėjo išvykos toliau nuo miesto su visa šeima, o XXI amžius atnešė naują poreikį – tuo pačiu automobiliu važiuoti patogiai ir mieste, ir užmiestyje, ir itin prastuose keliuose ar net bekelėje. Todėl 4x4 pavarą turinčių modelių segmentas jau eilę metų yra sparčiausiai augantis visoje Europoje“, – teigė oficialaus „Jeep“ atstovo „Autobrava Motors“ pardavimo vadovas Arnoldas Ardzevičius.

Numeris vienas

Automobilis dabar yra svarbiausia judėjimo priemonė visoje Europoje – viso senajame žemyne yra daugiau nei 250 milijonų asmeninių automobilių. Anot Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA), daugiau nei 70 proc. visų kelionių atliekama būtent automobiliais – asmeniniais, taksi ar dalijimosi paslaugų, o vidutinis europietis kasmet įveikia 13 tūkst. km.

„Mobilumas yra labai svarbus – nepaisant vis didėjančių galimybių dirbti nuotoliniu būdu, žmonėms reikia keliauti, vežti vaikus į ugdymo įstaigas, apsipirkti, pramogauti. Nuotolinis darbas sukelia netgi priešingą efektą – žmogus gali gyventi toli nuo miesto, tad jo poreikis turėti automobilį dar labiau išauga – visi nori jaustis laisvi bet kada keliauti bet kur. O viešasis transportas, kad ir koks jis bebūtų geras, niekada neatstos kelionės asmenine transporto priemone komforto“, – sako A. Ardzevičius.

Būtent dėl laisvės, anot „Jeep“ pardavimo vadovo, klientai vis labiau vertina universalius automobilius – tuos, kurie dėl savo kompaktiškumo patogūs naudoti mieste, kurių pravažumas leidžia įveikti prastus kelius, o komfortas užtikrina puikias keliones greitkeliuose. Tai – keturių varančių ratų pavarą turintys krosoveriai.

Europoje 4x4 automobilių populiarumas auga dideliais tempais ir nepanašu, kad artimiausiais metais sustos. Pavyzdžiui, 15-oje senųjų Europos Sąjungos narių naujų SUV registracijos 1997 m. sudarė vos 2,7 proc. nuo visų automobilių. 2017 m. šis skaičius – jau 13,8 proc.

Atskirose valstybėse pokyčiai ir proporcijos dar didesni. Austrijoje, Vokietijoje ar Suomijoje vienas iš penkių parduodamų automobilių yra SUV, Liuksemburge bei Švedijoje – vienas iš trijų, o Norvegijoje bei Šveicarijoje – beveik kas antras.

Didžiųjų visureigių įtaka

„Jeep“ yra gamintojas, niekada nekūręs kitų automobilių išskyrus visureigius – nuo Antrajame pasauliniame kare užsirekomendavusių modelių, iš esmės pradėjusių džipų erą, iki pat šių dienų, kai gamintojo gamoje galima rasti tiek modelių, kad vienos rankos pirštų jau nebepakanka. Kol rinkoje dominavo sedanai bei hečbekai, „Jeep“ modeliai užėmė tik siaurą nišą, tačiau augant SUV populiarumui, išaušo šios markės žvaigždės valanda.

„Šiandien klientų poreikiai vis auga ir ne visų norai gali būti patenkinti su „Wrangler“ – rėminės konstrukcijos džipu su palėtinta pavara, diferencialų blokavimo galimybėmis ir kitomis bekelėje nepamainomomis funkcijomis. Todėl natūralu, jog modelių gama ilgainiui buvo išplėsta“, – pasakojo A. Ardzevičius.

„Wrangler“ padarė įtaką visiems „Jeep“ – kompaktinės klasės dažniausiai mieste gyvenančių žmonių įsigyjami „Compass“ bei „Renegade“ gali turėti ne tik tradicinius visureigio atributus kaip keturis varančiuosius ratus bei aukštą prošvaisą, bet ir palėtintos pavaros režimą – nepamainomą funkciją sunkiai pravažiuojamame kelyje. Tuo pačiu jie yra labai praktiški bei komfortiški, o tokios savybės leidžia idealiai atitikti daugelio šiuolaikinių automobilių pirkėjų poreikius.

Jiems ieškant vis universalesnių modelių, „Jeep“ pavyzdžiu pasekė ne vienas kitas gamintojas – pastarąjį dešimtmetį daug jų išbandė jėgas didesnio pravažumo automobilių segmente. Pavyzdžiui, pastaraisiais metais pirmuosius savo SUV pristatė „Alfa Romeo“, „Fiat“, į augantį segmentą dėmesį atkreipė ir prabangiausių automobilių gamintojai – „Bentley“, „Lamborghini“, „Maserati“.

Automobilių gamintojai prisitaiko prie didėjančių klientų poreikių, o SUV šiuo metu yra geriausias santykis tarp praktiškumo, komforto ir sportiškumo. Tobulėjant padangoms ir automobilių pakaboms, net ir lenktynių trasose greičiausi SUV modeliai nedaug nusileidžia sedanams, o komforto bei praktiškumo prasme dažniausiai yra neprilygstami.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(11 žmonių įvertino)
2.3636

Sudėtingesnės eismo sąlygos dar išlieka didžiojoje šalies dalyje, o naktį jas sunkins snygis, plikledis ir rūkas

Dėl buvusio ir vietomis besitęsiančio snygio ir pustymo sudėtingesnės eismo sąlygos...

Kelininkai: didžiojoje šalies dalyje sninga, eismo sąlygos – sudėtingos

Šeštadienį didžiojoje Lietuvos dalyje eismo sąlygos sudėtingos dėl snygio, pustymo ir...

Magistralėje „Via Baltica“ vilkikų eilių nebėra

Dėl blogų eismo sąlygų ir avarijų penktadienio vakarą susidariusi 70–80 kilometrų vilkikų...

Šalies keliuose eismo sąlygos sudėtingos dėl snygio ir pustymo (1)

Dėl buvusio ar besitęsiančio snygio, pustymo ir pūgos sudėtingos eismo sąlygos šeštadienio...

Eismas „Via Baltica“ kelyje išlieka paralyžiuotas, sunku patekti į Marijampolę (16)

Dėl prastų eismo sąlygų ir ketvirtadienį Lenkijoje įvykusio eismo įvykio bei uždaryto pasienio...

Top naujienos

D+Naomi Kresge, Tim Loh, Fergal O'Brien, DELFI

Ekspertai: omikron – dar ne pabaiga, galimas ir juodasis scenarijus

Dvejus metus sėjęs užkratą ir mirtis, COVID-19 ir vėl keičiasi. Omikron atmaina plinta...

Lietuvos aviacijoje pažėrė naujienų: kelionės brangs, bet žada daug naujų krypčių (4)

Praėję metai visai aviacijos industrijai buvo itin permainingi metai. Vasarą Lietuvoje sparčiai...

Pedofilui mirtiną egzekuciją surengęs žudikas: tai buvo jaunystės klaida (93)

„Tai buvo jaunystės klaida, už kurią jau pakankamai sumokėjau“, – įsitikinęs dėl tyčinio...

D+Vaidas Mikaitis

Uždariausios valstybės diktatorius įsigeidė sunaikinti vienintelį patrauklų šalies objektą: ar jam pavyks užverti pragaro prieangį?

Turbūt pastebėjote, jog paskutiniai du mano pasakojimai buvo apie buvusias sovietines centrinės...

Orai: aprimus vėjui naktimis pašals smarkiau

Sekmadienį šalyje jau sustiprės aukšto atmosferos slėgio laukas. Nors debesų vis dar bus...

Kaunas pradeda savo kaip Europos kultūros sostinės metus: minios žmonių susirinko į atidarymo renginį (45)

Sausio 22-ą, šeštadienį, Kaune prie „Žalgirio“ arenos minios žmonių susirinko į renginį...

D+Modesta Meškė

Tai yra madingiausia ir gražiausia antakių forma šiais metais: įkvėpė seksualioji aktorė, į kurią daugelis nori lygiuotis

Pažiūrėję į save veidrodyje atkreipkite dėmesį į vieną svarbią išvaizdos detalę –...

Palydovai užfiksavo, kas vyksta Žemės atmosferoje: per metus – kardinalūs CO2 pokyčiai (25)

Šioje animacijoje pavaizduota, kaip augalai sugeria ir išskiria anglies dioksidą keičiantis metų...

D+Giedrė Balčiūtė

Atsakė į amžiną klausimą: valytis dantis geriau prieš pusryčius ar po?

Dantis būtina valyti dukart per dieną – ryte ir vakare, tik taip juos išsaugosime sveikus. Tai...

Gyventojai stveriasi už galvų: už šildymą moka šimtais eurų, bet namuose – vos 15 laipsnių šilumos (122)

Sąskaitos už šildymą skaičiuojamos sumokant šimtus eurų, tačiau namuose – vos 15-17...