aA
Asmeniniai automobiliai prieš šimtą metų pradėjo didelio masto pokyčius. Žmonėms jie suteikė dar neregėta mobilumą ir judėjimo laisvę – vidutinis europietis per metus automobiliu įveikia net 13 tūkst. kilometrų. Drastiškai pakitęs mobilumas yra vienas esminių XXI amžių nuo ankstesniųjų skiriančių aspektų, tačiau po juo slypi dar keli mažesnio masto pokyčiai. Vienas jų – kaip keitėsi paties automobilio kėbulas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Jeep"
© Gamintojo archyvas

„Žmonių poreikiai automobiliams taip pat sparčiai kito. Pirmaisiais automobilizmo dešimtmečiais daugeliui pakakdavo nuvažiuoti trumpus atstumus, praėjusio amžiaus viduryje išpopuliarėjo išvykos toliau nuo miesto su visa šeima, o XXI amžius atnešė naują poreikį – tuo pačiu automobiliu važiuoti patogiai ir mieste, ir užmiestyje, ir itin prastuose keliuose ar net bekelėje. Todėl 4x4 pavarą turinčių modelių segmentas jau eilę metų yra sparčiausiai augantis visoje Europoje“, – teigė oficialaus „Jeep“ atstovo „Autobrava Motors“ pardavimo vadovas Arnoldas Ardzevičius.

Numeris vienas

Automobilis dabar yra svarbiausia judėjimo priemonė visoje Europoje – viso senajame žemyne yra daugiau nei 250 milijonų asmeninių automobilių. Anot Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA), daugiau nei 70 proc. visų kelionių atliekama būtent automobiliais – asmeniniais, taksi ar dalijimosi paslaugų, o vidutinis europietis kasmet įveikia 13 tūkst. km.

„Mobilumas yra labai svarbus – nepaisant vis didėjančių galimybių dirbti nuotoliniu būdu, žmonėms reikia keliauti, vežti vaikus į ugdymo įstaigas, apsipirkti, pramogauti. Nuotolinis darbas sukelia netgi priešingą efektą – žmogus gali gyventi toli nuo miesto, tad jo poreikis turėti automobilį dar labiau išauga – visi nori jaustis laisvi bet kada keliauti bet kur. O viešasis transportas, kad ir koks jis bebūtų geras, niekada neatstos kelionės asmenine transporto priemone komforto“, – sako A. Ardzevičius.

Būtent dėl laisvės, anot „Jeep“ pardavimo vadovo, klientai vis labiau vertina universalius automobilius – tuos, kurie dėl savo kompaktiškumo patogūs naudoti mieste, kurių pravažumas leidžia įveikti prastus kelius, o komfortas užtikrina puikias keliones greitkeliuose. Tai – keturių varančių ratų pavarą turintys krosoveriai.

Europoje 4x4 automobilių populiarumas auga dideliais tempais ir nepanašu, kad artimiausiais metais sustos. Pavyzdžiui, 15-oje senųjų Europos Sąjungos narių naujų SUV registracijos 1997 m. sudarė vos 2,7 proc. nuo visų automobilių. 2017 m. šis skaičius – jau 13,8 proc.

Atskirose valstybėse pokyčiai ir proporcijos dar didesni. Austrijoje, Vokietijoje ar Suomijoje vienas iš penkių parduodamų automobilių yra SUV, Liuksemburge bei Švedijoje – vienas iš trijų, o Norvegijoje bei Šveicarijoje – beveik kas antras.

Didžiųjų visureigių įtaka

„Jeep“ yra gamintojas, niekada nekūręs kitų automobilių išskyrus visureigius – nuo Antrajame pasauliniame kare užsirekomendavusių modelių, iš esmės pradėjusių džipų erą, iki pat šių dienų, kai gamintojo gamoje galima rasti tiek modelių, kad vienos rankos pirštų jau nebepakanka. Kol rinkoje dominavo sedanai bei hečbekai, „Jeep“ modeliai užėmė tik siaurą nišą, tačiau augant SUV populiarumui, išaušo šios markės žvaigždės valanda.

„Šiandien klientų poreikiai vis auga ir ne visų norai gali būti patenkinti su „Wrangler“ – rėminės konstrukcijos džipu su palėtinta pavara, diferencialų blokavimo galimybėmis ir kitomis bekelėje nepamainomomis funkcijomis. Todėl natūralu, jog modelių gama ilgainiui buvo išplėsta“, – pasakojo A. Ardzevičius.

„Wrangler“ padarė įtaką visiems „Jeep“ – kompaktinės klasės dažniausiai mieste gyvenančių žmonių įsigyjami „Compass“ bei „Renegade“ gali turėti ne tik tradicinius visureigio atributus kaip keturis varančiuosius ratus bei aukštą prošvaisą, bet ir palėtintos pavaros režimą – nepamainomą funkciją sunkiai pravažiuojamame kelyje. Tuo pačiu jie yra labai praktiški bei komfortiški, o tokios savybės leidžia idealiai atitikti daugelio šiuolaikinių automobilių pirkėjų poreikius.

Jiems ieškant vis universalesnių modelių, „Jeep“ pavyzdžiu pasekė ne vienas kitas gamintojas – pastarąjį dešimtmetį daug jų išbandė jėgas didesnio pravažumo automobilių segmente. Pavyzdžiui, pastaraisiais metais pirmuosius savo SUV pristatė „Alfa Romeo“, „Fiat“, į augantį segmentą dėmesį atkreipė ir prabangiausių automobilių gamintojai – „Bentley“, „Lamborghini“, „Maserati“.

Automobilių gamintojai prisitaiko prie didėjančių klientų poreikių, o SUV šiuo metu yra geriausias santykis tarp praktiškumo, komforto ir sportiškumo. Tobulėjant padangoms ir automobilių pakaboms, net ir lenktynių trasose greičiausi SUV modeliai nedaug nusileidžia sedanams, o komforto bei praktiškumo prasme dažniausiai yra neprilygstami.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(11 žmonių įvertino)
2.3636

Kelininkai pradeda žiemos sezoną: sandėliai užpildyti smėliu ir druska (3)

AB „Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos...

Griežtėjantys taršos reikalavimai keičia „premium“ automobilių rinką: privalumų turi viena grupė (12)

Nuo 2018 m. rugsėjo visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai turėjo atitikti ne tik...

Nauji automobiliai lietuviams vis patrauklesni: jų pardavimų augimas šalyje – sparčiausias ES (11)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per devynis šių metų mėnesius buvo sparčiausias...

„Volvo Cars“ pristatė pirmą savo elektromobilį „Volvo XC40 Recharge“ (6)

Ateityje „Volvo“ pirkėjai turės apsispręsti – ar jie nori iš elektros tinklo įkraunamo...

„Renault“ į miesto gatves paleido autonominį „ZOE Cab“ – siūlo pavežėjimo paslaugas

„Paryžiaus-Saclay autonominė laboratorija“ skelbia, kad nuo spalio 14 d. iki lapkričio 8 d.,...

Top naujienos

Ginekologė – apie Sinickio pasirinkimą pasidaryti vazektomiją: žmonai jis padarė paslaugą (319)

Daugiau vaikų su žmona nebeplanuojantis Tomas Sinickis garsiai pareiškė, kad jam yra atlikta...

Teniso deive vadintos Suzanne Lenglen gyvenimas apgaubtas paslaptimi. Kaip ir mirtis

Prieš 100 metų Suzanne Lenglen debiutavo Vimbldono turnyre ir iškart užkariavo ne tik teniso...

LNK: Kauno klinikose ligonei vietoje vaistų sulašino dezinfekcinio skysčio

Absurdas Kaune – vietoje vaistų paauglei į veną sulašino dezinfekcinio skysčio, praneša LNK...

Meksikos gatvėse – tikras karas: pareigūnai puolė „El Chapo“ sūnų, gatves nusėjo aibė lavonų po mūšio Guzmanas paleistas (28)

Šiaurinėje Meksikos dalyje įvyko intensyvūs susirėmimai, kai saugumo pajėgos sučiupo vieną...

Šio vaikino situacija ypač sudėtinga: ligos atvejis Lietuvoje – toks vienintelis, o prieinamo gydymo nėra (33)

Iš Pajūrio kilęs 18-metis Jonas (vardas pakeistas dėl asmeninio šeimos noro - DELFI) vengia...

Vijūnėlės dvaras jau nugriautas, bet bauda jo savininkui tebeskaičiuojama (83)

Paskutinę šios savaitės darbo dieną Druskininkuose, Vijunėlės tvenkinio pakrantėje, kur...

Įdomiausi vandens parkai kaimyninėse šalyse

Smagiausias akimirkas vasarą patiriame prie vandens telkinių, o žiemą šiuos patyrimus galima...

Matijošaičio patarėja tapusi Meilutytė: negalvojau labai ilgai (246)

„Labai simpatiška, daug pasiekusi, žinoma plaukikė“, – atsakydamas į klausimą, kodėl į...

Bus kuo pasidžiaugti: laukia išskirtinis savaitgalis ir kitos geros naujienos (2)

Sinoptikai skelbia, kad šis rudens savaitgalis numatomas itin gražus – kai kur temperatūra kils...

Prasideda didžiausias darbuotojų atleidimas per visą bankų istoriją (33)

Technologijų progresas sukels didžiausią darbuotojų vietų mažinimą per visą bankų...