aA
Volkswagen“ automobilių, dėl kurių po kilusio skandalo gali kilti problemų, Lietuvoje nėra mažai, bet rinkoje jie tikrai neužima didžiosios dalies, LRT RADIJUI sako UABTransporto studija“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.
© Gamintojo nuotr.

„Šiuo atveju, jei tai būtų patvirtinta ir kiltų klausimas, ką toliau daryti su tuo automobiliu, atsakomybė tektų gamintojui. Tačiau, kiek man teko su ta situacija susipažinti, gamintojas jau yra numatęs tam tikras lėšas, už kurias bus pakoreguota programinė įranga“, – pastebi jis.

– Kaip techniškai atrodo tas sukčiavimas, kuriuo kaltinamas koncernas „Volkswagen“?

– Prieš išleidžiant į rinką naują automobilį, automobilio konstrukcijai keliami tam tikri reikalavimai. Vienas jų – kad automobilis į aplinką išmestų nustatytų standartų neviršijančius kenksmingų medžiagų kiekius. Šiuo atveju kalbama apie azoto oksidų kiekį: „Euro 5“ ir „Euro 6“ standartus atitinkantiems automobiliams nuo 2009 m. nustatyta riba yra 60 mg/km.

Nustatant šiuos dydžius, atliekami tam tikri bandymai, pavyzdžiui, imituojamas važiavimo mieste bei užmiestyje ciklas ir pan. Tačiau tai atliekama ant bandymų stendo, o tokios bandymų sąlygos šiek tiek skiriasi nuo realių, kai veikiami visi ratai, veikia oro pasipriešinimas ir t. t. Taigi automobilio valdymo sistemoms atpažinti tą ciklą nėra laba sudėtinga, todėl galima atitinkamai valdyti variklio sistemas.

– Kalbama, kad problemų bus dėl 2009 m. ir vėliau pagamintų „Volkswagen“ automobilių. Koks jų skaičius gali būti Lietuvoje?

– Trečiadienį teko matyti televizijos laidą, kur buvo paskelbti „Regitros“ duomenys – jei neklystu, vien „VW Passat“ yra apie 3 700. Šis skaičius nėra mažas, bet rinkoje tikrai neužima dominuojančios dalies. Azoto oksidai priskiriami prie medžiagų, kurios ardo ozono sluoksnį. Tai daugiau globalią reikšmę turintis aspektas.

– O kas toliau? Mūsų techninių apžiūrų centrai kaip nors reaguos į šią informaciją?

– Šiuo atveju kalbama ne apie techninių apžiūrų centrų kompetenciją, nes jie atlieka eksploatacinius bandymus, o techninės apžiūros tikslas ir paskirtis – patikrinti, ar jau eksploatuojamas automobilis yra tinkamai prižiūrimas, ar palaikoma tinkama jo būklė.

Tai, kas buvo išsiaiškinta JAV, susiję su tam tikrais gamintojo į konstrukciją įdiegtais sprendimais. Šiuo atveju, savaime suprantama, jei tai būtų patvirtinta ir kiltų klausimas, ką toliau daryti su tuo automobiliu, atsakomybė tektų gamintojui. Tačiau, kiek man teko su ta situacija susipažinti, gamintojas jau yra numatęs tam tikras lėšas, už kurias bus pakoreguota programinė įranga ir į automobilius bus įdiegta tinkama programa, kuri bus ta pati tiek per bandymus, tiek važiuojant kelyje.

– Taigi galima manyti, kad dalis tų lėšų atkeliaus ir į Lietuvą ir reikės kažkaip tuos automobilius tvarkyti?

– Bent jau skaitant pranešimus spaudoje, galima taip suprasti.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įspėjo važinėjančius vasarinėmis padangomis: tik atrodo, kad jos vis dar tinkamos naudoti (9)

Klimato kaitos įrodymų toli ieškoti nereikia: pirmomis lapkričio dienomis lauko termometre...

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (8)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Stovėjimo aikštelės dūsta nuo nenaudojamų automobilių: gresia ir baudos, ir konfiskavimas (94)

Bendro naudojimosi vietose paliktos neprižiūrimos, naudojimui netinkamos transporto priemonės kelia...

Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: vairuotojai nemato net šviesoforų (47)

Sostinę ketvirtadienio vakara užklupo tirštas rūkas : staiga atvėsus oro temperatūrai...

Aplinkos ministerijos užmojis: per ateinančius ketverius metus – penkis kartus daugiau elektromobilių (13)

Per kelerius metus elektromobilių skaičius Lietuvoje turėtų išaugti penkis kartus, o...

Top naujienos

Iki galutinio breksito termino liko 4 mėnesiai: ką tai reikš lietuviams (7)

Antradienio vakarą pranešta, kad Jungtinė Karalystė ir Europos Sąjunga pasiekė susitarimą...

Kaune - painios bylos finalas: sprendžiama, ar iš darželio paimtą vaiką grąžinti motinai (147)

Raudondvario seniūnijoje (Kauno r.) sprendžiamas klausimas, ar grąžinti paimtą penkerių metų...

Paliko traktorių judriausioje Vilniaus gatvėje, bet policija paaiškino – viskas pagal taisykles (47)

Ne vienas vairuotojas, pirmadienio vakarą važiavęs Vilniaus Tūkstantmečio gatve, galėjo tik...

Registrų centre beveik kas penktas darbuotojas susijęs giminystės ryšiais (34)

Registrų centro atliktas tyrimas parodė, kad beveik kas penktas įmonės darbuotojas (18 proc.),...

„Air France“ lėktuvo keleiviai kelias dienas užstrigo Sibire: situacija priminė tragikomediją

Sibire kelioms dienoms įstrigo keleivinis lėktuvas. Sekmadienį skrydžių bendrovės „ Air France...

Kai kurių sričių darbuotojų Panevėžio regione trūksta kritiškai (20)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centre, Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų iniciatyva,...

Toto Cutugno gyvenimas kaip filmas: žmoną mylėjo, bet gimė nesantuokinis vaikas, užklupo vėžys ir vos nežuvo aviakatastrofoje (5)

Liepą legendinis italas, padovanojęs pasauliui gausybę hitų, atšventė 75-ąjį gimtadienį....

Italijos skoniai: Beata Nicholson rekomenduoja paragauti baklažanų apkepo

Nors itališka virtuvė Lietuvoje mėgstama, ne visi itališki patiekalai tokie populiarūs, kaip pica...

Gyvai / DELFI Diena. Ką darys dotacijos netekę Palucko socdemai ir manifestą prieš valdančiuosius skelbiantys liberalai (12)

Kas išgelbės Gintauto Palucko socialdemokratus, kuriems už rinkimų pažeidimus atimta pusės...

Žinomos mamos apie vaikų skiepus: pasakė, kas padėjo apsispręsti papildytas vaikų profilaktinis skiepų kalendorius (19)

Skiepai vaikams šiandien vis dar aktuali tema. Paskleista baimė, kad neva skiepai sukelia autizmą...